Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

”Dacă vrem să rămânem cu Hristos, trebuie să avem mult echilibru.” (Starețul Macarie de la Schitul Oituz)

γαβρηλ 2

De curând a fost dată publicității o scrisoare deschisă (datată 3 iulie 2016) a unor părinți athoniți către Sfântă Chinotită care se opuneau Adunării eretice din Creta. Primul care o semnează este Gheronda Gavriil Cutlumusiatul de la Chilia Sfântului Hristodul. În această scrisoare părinții cer să se întrunească de urgență Sfânta Chinotită, să fie condamnat Sinodul din Creta ca eretic, anticanonic și tâlhăresc și să se oprească pomenirea patriarhului ecumenic Bartolomeu la sfintele slujbe. Este o scrisoare care a fost tradusă și în limba română, ea fiind semnată și de peste 10 părinți români de la Schitul Prodromu.

Acești părinți deja au fost catalogați ca fiind inculți, singulari, nereprezentativi pentru Athos, înșelați etc. Prigoana împotriva lor este … în desfășurare.

Acum 8 ani mergeam pentru prima oară spre Chilia Panagouda, unde a trăit Sfântul Paisie Aghioritul. Eram cu un părinte român, iar la un moment dat ne-a ajuns din urmă, pe cărare, un domn grec, în vârstă cam de 45 de ani. Ne-a întrebat dacă știm cum ar putea ajunge la Gheronda Gavriil. I-am spus că nu știm, el și-a continuat drumul, însă ne-a impresionat emoția vădită care se citea pe chipul lui, gândindu-se că se va întâlni cu părintele Gavriil. Așa că, ne-am zis, hai și noi după el, poate ajungem la un om al lui Dumnezeu. Grecul l-a găsit, așijderea și noi. De atunci nu pot trece prin Sfântul Munte fără să merg la acest mare mărturisitor al Ortodoxiei, demn urmaș al Sfântului Paisie, cu care a fost vecin (chilia Panagouda fiind la câteva sute de metri de chilia părintelui Gavriil) și al cărui urmaș întru mărturisire este.

În Athos vin mulți pelerini. Cei mai mulți vin zilnic la mănăstirea Vatopedi. În medie sunt cam 100, dar se ajunge și la 300, iar la praznice chiar la mai mult. În schimb, la Gheronda Gavriil, că e vară, că e iarnă, pelerinii care trec să ia un cuvânt de folos sunt între 200-500 ZILNIC. Așadar, ori este vorba de un mare părinte duhovnicesc (deși un simplu monah), ori a înnebunit lumea că îl caută. Cred că prima variantă este cea adevărată.

Așadar, ca să mă exprim ardelenește, cei care acuză semnatarii scrisorii despre care am amintit că ar fi … anormali, să meargă să își facă ei înșiși un consult. Ușurința cu care părintele Gavriil vorbește despre orice temă duhovnicească, mulțimea de citate patristice pe care le știe pe de rost în original (greacă veche) și afluxul continuu de pelerini arată că acest om este CU ADEVĂRAT OM CU MINTEA LUI HRISTOS.

Acum câteva zile i-am călcat pragul. De fapt, l-am găsit la masă. Am așteptat cu pelerinii români cu care eram ca Gheronda Gavriil să termine de mâncat. În două minute a ieșit, ne-a binecuvântat, ne-a spus câteva cuvinte de folos, vreo trei glume pline de tâlc duhovnicesc (din care voi adapta una în final). Apoi, înainte de a se pune la dispoziția următorilor închinători, l-am întrebat:

  – Gheronda, cum vedeți viitorul Ortodoxiei, ținând cont de cele ce se întâmplă? (nu era nevoie să spun prea multe, știm prin ce trece Biserica lui Hristos azi)

  Răspuns: Dacă vrem să ne mântuim, atunci să condamnăm cu tărie Sinodul din Creta, care a fost eretic și tâlhăresc ! (poate a fost sau nu adevărată minunea despre Sfântul Paisie și îndemnul de a ne împotrivi adunării din Creta; scrisoarea vatopedinului Th. o numește ”înșelare demonică”, dar iată că un om în carne și oase spune răspicat același lucru, deci cu siguranță înșelarea se află în altă parte)

Tot părintele Gavriil a mai spus: Canoanele Bisericii au caracter soteriologic, adică mântuitor. Cei adunați în Creta au călcat în picioare aceste canoane, deci hotărârile acestui sinod nu trebuie acceptate. A adus ca argument și un citat din opera Sf. Gherman al Constantinopolului: ”cei care sunt de același gând cu ereticii vor avea parte de același iad ca aceștia, pentru că Îl hulesc împreună cu ei pe Hristos.” Este clar, domnilor ecumeniști, moș Vasile, moș Ion și alții? (ca să citez pe vlădica Longhin, în predica lui de Rusalii, 2016, când Duhul Sfânt a plecat din Creta și a venit la Bănceni, la omul lui Hristos)

  – Gheronda, unde mergeți acum la slujbă?

Răspuns: Eu merg la slujbă la un părinte vecin, care DEJA nu îl mai pomenește pe ereticul patriarh Bartolomeu.

Probabil unii nu dau doi bani pe acest bătrân. Dar noi DA. Îi sărutăm mâinile, căci PRIN EL NE GRĂIEȘTE HRISTOS !

γερονδα γαβρηλ

   Asta a fost tot. A, iertați, să nu uit gluma. Zice Gheronda Gavriil astfel:

”Un tânăr și-a cumpărat un Ferrari. Apoi a venit la un preot ortodox, pentru a-i face slujba de sfințire a mașinii, ca să fie ferit de accidente. Preotul a făcut slujba. După câteva săptămâni a venit tânărul supărat la el și i-a spus: părinte, nu știu ce slujbă ai făcut, nu a fost primită, că am făcut accident. Preotul i-a răspuns: Cu ce viteză mergeai? Cu 280 km/oră, i-a răspuns tânărul. A, dragul meu, i-a răspuns preotul, slujba de sfințire a mașinii este valabilă doar până la 260 km/oră.”

Concluzia mea, ca șofer și umil preot al lui Hristos: Ecumeniștilor dintre ortodocși, o sută de ani ați avut nenumărate șanse să dați mărturia Ortodoxiei în fața ereticilor. Iar voi, cei care ați semnat trădarea Bisericii în Creta, cu semnătura voastră ați aruncat la gunoi harul primit la hirotonie. Iar acum sunteți … în pomul cunoștinței răului (că cel al binelui și al răului a fost în raiul lui Adam)

Auzi, culmea nesimțirii, că altfel nu știu cum să îi spun: arhiepiscopul Ciprului, văzând că nu au semnat cu bună știință mitropoliții Athanasie și Neofit documentul ecumenist de trădare a Bisericii, a semnat el în locul lor.

Acesta este ”harul” de care ”trebuie să facem” ascultare azi: niște mincinoși, șantajiști, oameni mânați de orgolii și de mânie, care ar trage în nebunia trădării lor după ei toată turma lui Hristos în iad, fără să zică nici mâc.

Doamnă Paraschiva, care i-ați scris mitropolitului Teofan, sunteți cu adevărat ucenica Cuvioasei Parascheva.

Frați români, mai ales voi mirenii, este așa de simplu: scrieți scrisori și trimiteți-le la centrele eparhiale, arătați-vă dezacordul și sminteala față de trădarea ierarhilor ecumeniști. Dacă doar noi preoții zicem adevărul, este ca o ”ploaie de vară” cu tunete. Voi sunteți FULGERELE BISERICII.

Cheltuiți un ban, dar sufocați Poșta cu numărul scrisorilor voastre trimise ierarhilor.

Să se înroșească firul internetului de mail-urile trimise secretariatelor eparhiale, să vadă nonșalanții Iude că n-au plecat toți ortodocșii din țara aceasta la cules de căpșuni sau la muncă de sclav prin alte țări, ci NOI vom apăra, din interiorul Bisericii și în ASCULTARE DE ADEVĂR, credința moșilor și a strămoșilor noștri.

Nu vă mai rețin. Aveți de scris o scrisoare, poate chiar două. Este biletul de intrare în RAI al fiecăruia dintre noi.

Iar dacă vreți, trimiteți aceste scrisori și la adresa mea de mail, ciprioan@yahoo.com și le vom publica pe toate pe acest site – până îl blochează iubăreții de minciuni – sau pe alte site-uri netâlhărești, ca nu cumva să le mănânce praful pe undeva…

Doamne ajută!

 

Pr. dr. Ciprian-Ioan Staicu

8 august 2016

 

 



5 Responses to ”Dacă vrem să rămânem cu Hristos, trebuie să avem mult echilibru.” (Starețul Macarie de la Schitul Oituz)

  1. Bucuroiu Cristian Nicolae says:

    Ca unul care am fost personal, ca pelerin, in ultimii ani, de mai multe ori impreuna cu Pr. Staicu Ciprian in Sf. Munte Athos la Pr. Gheronda Gavriil, dau marturie ca cele scrise aici sunt adevarate, vazute si auzite si de nevrednicul de mine.
    Fie ca Dumnezeu sa ne ajute sa avem CURAJUL MARTURISIRII ADEVARULUI in orice conditii si cu orice pret (precum mucenicii din primele secole dupa Hristos), acum, cand post MARII VICLENII TALHARESTI din Creta, avem cu totii mai mult decat oricand datoria de a o face, caci conform Sfantului Grigorie Palama, “a tacea atunci cand credinta este stalcita, reprezinta al 3-lea tip de ateism, dupa ateismul clasic si erezie.”
    Trebuie să ne facem datoria – a spus-o Hristos: „În lume necazuri veţi avea, dar îndrăzniţi, Eu am biruit lumea!” (Ioan 16, 33). A spus-o Apostolul Pavel că „cei care vor să trăiască cucernic în Hristos Iisus vor fi prigoniţi” (II Timotei 3, 12).
    Iată ce spune Sfântul Teodor Studitul :
    “Atunci când Credința e primejduită, porunca Domnului este de a nu păstra tăcere. Dacă e vorba de Credinţă, nimeni nu are dreptul să zică: “Dar cine sunt eu? Preot, oare? N-am nimic de-a face cu acestea. Sau un cârmuitor? Nici acesta nu dorește să aibă vreun amestec. Sau un sărac care de-abia îşi câştigă existenţa? … Nu am nici cădere, nici vreun interes în chestiunea asta. Dacă voi veţi tăcea şi veţi rămâne nepăsători, atunci pietrele vor striga, iar tu rămâi tăcut şi dezinteresat?”
    “Sinodul nu este aceasta: să se întrunească simplu ierarhi şi preoţi, chiar dacă ar fi mulţi; ci să se întrunească în numele Domnului, spre pace şi spre păzirea canoanelor… şi nici unuia dintre ierarhi nu i s-a dat stăpânirea de a încălca canoanele, fără numai să le aplice şi să se alăture celor predanisite, şi să urmeze pe Sfinţii Părinţi cei dinaintea noastră… Sf. Ioan Gură de Aur a spus deschis că duşmani ai lui Hristos sunt nu numai ereticii, ci şi cei aflaţi în comuniune cu ei.”
    “Avem poruncă de la însuși Apostolul Pavel că, atunci când cineva învaţă ori ne silește să facem orice alt lucru decât am primit şi decât este scris de canoanele Sinoadelor ecumenice şi locale, acela urmează a fi osândit, ca nefăcând parte din clerul sfinţit. Nici un sfânt nu a încălcat legea lui Dumnezeu; dar nici nu s-ar fi putut numi sfânt, dacă ar fi călcat-o.” “Şi chiar dacă am fi păcătoşi în multe, totuşi suntem ortodocşi şi mădulare ale Bisericii Universale, îndepărtându-ne de orice erezie şi urmând oricărui Sinod recunoscut ca ecumenic sau local. Şi nu numai acestora, ci şi hotărârilor pe care le-au luat şi le-au propovăduit Sinoadele. Nici nu este ortodox desăvârşit, ci pe jumătate, cel care crede că are dreapta credinţă, dar nu se alătură dumnezeieştilor Canoane.” (Migne, PG Epistola II.81)
    “De mii de ori sărac cu Hristos, decât milionar cu diavolul! De mii de ori diacon, de mii de ori călugăr cu Hristos, decât episcop sau patriarh care încalcă Dumnezeieştile şi Sfintele Canoane! De mii de ori exilat în beciuri, decât un ticălos rasofor predicând minciuna!” ne spune Episopul Augustin Kandiotul.
    Inchei prin a cita din ultima parte a MARTURISIRII IMPOTRIVA EREZIEI a monahilor romani din Sf. Munte Athos – scrisa inca din 2014:
    “Ne disociem de acțiunea Patriarhiei Ecumenice de a chema la Fanar pe pseudo-episcopul Romei Benedict XVI (dar și pe pseudo-episcopul Romei Francisc I) și, de asemenea, de pomenirea la Te Deum a acestuia, de pseudo-binecuvântările papei date în Biserica Sfântului Mare Mucenic Gheorghe de la Fanar și de rostirea Rugăciunii Domnești de către acesta. Ne disociem și de acțiunea Patriarhului Ecumenic de a-l invita la Ierusalim pe pseudo-episcopul Romei Francisc I pentru a sărbători împreună mincinoasa ridicare a anatemelor date la 1054, precum și de toate acțiunile de pseudo-unire cu papalitatea eretică.

    Declarăm public faptul că așa-zișii reprezentanți care fac compromisuri dogmatice și gesturi liturgice condamnate de Canoanele Bisericii se reprezintă doar pe ei înșisi, nu ne reprezintă pe noi, credincioșii Bisericii Ortodoxe și nici Biserica în plinătatea (pleroma) Ei, şi că ne disociem de toate acțiunile lor ecumenist-sincretiste, așteptând să dea semne de pocăință publică, la fel cum manifestarea lor eterodoxă (eretică) a fost publică.
    Într-o Biserică Vie, atunci când un episcop învață o învățătură străină Bisericii Ortodoxe, preoții acelei eparhii pot întrerupe pomenirea episcopului ce învață erezia în public până la judecata Sinodului, conform canonului 15 de la Sinodul I-II Constantinopol[1]. De aceea, noi, cler și popor, prin mărturisirea de faţă, îi mustrăm pe preoții, episcopii, patriarhii și credincioșii ce învață erezia, cu dragoste, cu durere şi cu nădejdea îndreptării lor, pentru care ne rugăm Bunului Dumnezeu, precum şi pe cei care nu caută să-şi îndrepteze fraţii căzuți în înșelarea ecumenistă, adoptând o atitudine pasivă, pe care Sfântul Grigorie Palama o vede ca pe al treilea tip de ateism, după ateism și erezie. Avem conștiința propriilor noastre neputințe și păcate, dar și conștiința că nu ne putem vindeca, mântui și îndumnezei decât prin ortodoxia credinței în Biserica Ortodoxă.
    Așa să ne ajute Dumnezeu Cel în Treime Slăvit și Închinat!
    Amin.”
    De citit si:
    http://www.apologeticum.ro/2016/07/laicatul-ortodox-din-romania-cere-explicatie-ierarhilor-romani-care-au-semnat-creta-maine-la-sf-liturghie-boicotati-acesti-ierarhi-strigandu-le-nevrednic-este-anaxios/

  2. tutu says:

    FRATI CRESTINI , AVENIT VREMEA MUCENICIEI caci iata pastorii nostri ne-au aruncat in gura lupilor , iar oile sunt fara pastor gata sa fie sfasiate de fiarele salbatice de satana care urla in pustie cautand pe cine sa in ghita . iN aceste vremuri tulburi in care adev cred ortodoxa este vanduta chiar de cei care ar trebui sa o apere ierarhi episcopi mitropoliti patriarh chiar ei au vandut-o , deci sa facem front comun chiar cu pretul vietii , caci spune MUNTUITORUL daca veti tacea pietrele vor vorbi . De aceia sa ne ridicam glasul si sai aparam pe sf nostri preoti care au curajul sa apere sf credinta caci , spune sf IOAN GURA DE AUR dear fi si ingeri din cer daca invatatura lor este stricata eretica sa NU ascultati de ea

  3. CHIORLAN says:

    Sa ne rugam impreuna!

  4. un crestin says:

    Doamne ajuta,
    În legătura cu Manastirea Oituz, o știre de astăzi:

    „Astăzi, 9 august 2016, orele 15, a sosit din partea Arhiepiscopiei Romanului și Bacăului la Schitul Oituz-Bacău un grup format din 8 persoane, dintre care amintim pe:

    Vicar Administrativ Pimen Costea, Consilier Eparhial Preot Alexandru Zamfir, Consilier Eparhial Preot Constantin Tomozei, Protoiereu Preot Ioan Bârgăuanu și alți 3 preoți.
    Scopul vizitei a fost acela de a-l determina pe starețul Ieromonah Macarie să se dezică de poziția pe care a luat-o de a opri pomenirea ierarhului locului, motivată de memoriul cu Nr. 1673, din 11.07. 2016, înaintat Episcopiei Romanului și Bacăului.

    Deși vizita a fost neanunțată și s-au făcut presiuni verbale asupra Ieromonahului Macarie, acesta i-a primit frățește și dispus la comunicare (dar nu la comuniune cu ecumeniștii), menținându-și ferm poziția, aducând argumente clare și concise din învățătura de credință a Bisericii Ortodoxe referitor la demersul făcut.
    Aproape convinși de argumentele părintelui stareț, preoții s-au retras descumpăniți de convingerile ecumeniste continuând să reflecteze la sfaturile primite de la părintele stareț, care le-a trezit pentru o clipă conștiința de preoți ortodocși, păstrători ai tradiției venite peste veacuri de la sfinții părinți.”

    Mai jos se găsește o înregistrare cu căteva momente de la această discuție:

    https://drive.google.com/file/d/0B4hnmpG0THE9MkZ3aWx1UkZLRDA/view?usp=sharing

  5. Monah Orthodox says:

    Ne vorbeste Parintele Augustin Kantiotis, Mitropolitul de Florina ( Grecia) care s-a savarsit la 104 ani. Un marturisitor neinfricat si un luptator vrednic impotriva ecumenismului. ( extrase din volumul 14 din seria de carti aparute sub numele Cuviosului).

    Se ingaduie credinciosilor sa-i judece pe preoti si episcopi, cand acestia incalca dogmele si nu invata drept cuvantul Adevarului? Raspunzand la aceasta spunem urmatoarele:

    a. Preotii si episcopii se aleg de catre popor, prin urmare se judeca legal de catre acesta.

    b. In Biserica veche credinciosii l-au mustrat pe Apostolul Petru, pentru ca manca impreuna cu cei netaiati imprejur ( vezi Fapte 11, 3).

    c. Apostolul Pavel da o porunca credinciosilor sa-i aminteasca lui Arhip – care era preot – de slujirea sa (Coloseni 4, 17).

    Si Sfintii Parinti zic:

    d. „Trebuie ca ascultatorii sa fie incercati in Scripturi si sa judece daca cele zise de catre dascali sunt conforme cu Scripturile. Si toate cate sunt straine sa le respinga si pe cei care staruie in acestea sa-i apostrofati cu putere” (Marele Vasilie).

    e. „Cele zise in public si cele faptuite in public sa fie mustrate” (Sf. Ioan Gura de Aur).

    f. „Daca intaistatatorul tau este subred in petrecerea si faptele lui, nu cerceta cu deamanuntul. Daca insa este subred in credinta, fugi si paraseste-l, nu numai daca este om, ci chiar daca ar fi inger din cer” ( Sf. Nicodim Aghioritul, „Despre deasa impartasire”, pag. 175).

    g. ” Nu va supuneti monahilor, nici preotilor, nici episcopilor in toate cate va sfatuiesc rau sa cugetati ( sa credeti)” (Sf. Meletie Marturisitorul).

    h. „Cum se poate sa nu fie trimis in munci cel care se face ca nu vede si tace, cand legile dumnezeiesti si canoanele sunt hulite!” (Sf. Ioan Gura de Aur, Cuvant la Vavila).

    i. „Trebuie sa aratam curaj pentru Adevar chiar daca cativa s-ar scandaliza” (Marele Vasilie).

    j. „Oricine ar zice lucruri diferite de cele poruncite, chiar daca ar fi vrednic de crezare sau postitor si ar face minuni si nevoitor si ar avea darul proorociei, sa-ti fie lup, care imbracat in piele de oaie strica si risipeste oile” (Sf. Ignatie Teoforul).

    k. „Daca episcopul sau preotul, cu adevarat ochii Bisericii, se comporta rau si scandalizeaza poporul, pe unii ca acestia trebuie sa-i indepartezi. Caci mai de folos este fara acestia sa va adunati in casa de rugaciune, decat sa fiti aruncati cu acestia ca si Ana si Caiafa in gheena focului” (Marele Athanasie, ΒΕΠΕΣ 33, 199).

    l. Cuvantul de mai sus al Marelui Athanasie e consacrat si de Canonul 31 al Sf. Apostoli si de Canonul 15 al Sinodului I-II din 861 de sub Marele Fotie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *