Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Nu recunosc Adunarea din Creta – Scrisoarea Nr. 11 (”Liniștirea” ca paralizie a conștiinței ortodoxe)

Circ ecumenist…

CircEcumenic4-520x245

Către Înaltpreasfințitul Irineu Bistrițeanul

Am citit scrisoarea dumneavoastră de ”liniștire” pentru credincioșii pe care îi păstoriți, dar eu mă mir cum de stați liniștit, știind că ceea ce ați semnat la ”Sinodul” din Creta nu este deloc conform învățăturilor Sfinților noștri Părinți, ba mai mult îi asigurați pe oameni că acolo ați lucrat în consens, într-o atmosferă profund duhovnicească, sub călăuzirea Duhului Sfânt.

Cum să vă călăuzească Duhul Sfânt, când la începutul ”Marelui Sinod” a fost săvârșită Sfânta Liturghie la care au fost prezenți și s-au ”rugat” în comun cu ortodocșii reprezentanți ai papistașilor, protestanților și ai monofiziților eretici, fapt care toată lumea știe că este interzis de Sfintele Canoane ale Bisericii.

Întâi-stătătorii ortodocși și ceilalți ierarhi participanți au călcat Sfintele Canoane Apostolice și Sinodale, dorind să transmită încă de la început un mesaj întregii lumi: cât de mult respectă ei deciziile luate la Sinoadele Ecumenice.

O altă constatare dureroasă a fost prezența acestor eretici în calitate de invitați oficiali ai delegațiilor trimise de comunitățile eretice ale papistașilor, protestanților și monofiziților, ceea ce este o inovație fără precedent, străină Tradiției noastre sinodale. Niciodată în istoria Sinoadelor Ecumenice și Locale din epoca bizantină nu a existat conceptul de ”observatori”, adică să participe la acestea ca invitați de cinste ereticii ale căror învățături eretice au fost condamnate de Sinoadele Ecumenice anterioare.

Cum să vă călăuzească Duhul Sfânt când ați atribuit titlul de biserici comunităților eretice sau schismatice? Acest lucru este absolut greșit. Doar Ortodoxia poate fi numită Biserică. Când și unde au fost numite grupările eretice și schismatice ”biserici” de către Sfinții noștri Părinți?

Ați spus că ați lucrat în consens. Este oare consens faptul că 4 Biserici Ortodoxe au lipsit din motive cunoscute și poporului român? Este consens faptul că au existat episcopi care nu au semnat documentele problematice?

Mă opresc aici, fără ca aceasta să însemne că doar acestea au fost constatările mele dureroase legate de ”Sinodul” din Creta.

Este normal ca după cele menționate mai sus se naște întrebarea: De la un sinod care a început și s-a încheiat în acest fel ce se poate aștepta? Așa cum a spus și Domnul: ”Nu este nici un pom bun care să face roade rele și nici un pom rău care să facă roade bune. Căci orice pom se cunoaște după roadele lui.” (Luca 6, 43-44)

Roaba lui Hristos,

Nicoleta Cristina Botea


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *