Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Spre luare aminte!

Expresia conștiinței noastre

Ca urmare a celor petrecute la adunarea inter-ortodoxă din Creta (iunie 2016), conștiința noastră ortodoxă și responsabilitatea de păstori ne-au îndemnat să transmitem următoarele:
1. Am oprit pomenirea la sfintele slujbe a ierarhilor români care au mărturisit public, prin propria lor semnătură, pan-erezia ecumenismului, pentru că dorim să respectăm cu acrivie învățătura dogmatică și Sfintele Canoane ale Bisericii Ortodoxe, care ne legitimează această atitudine (conf. Canonului 15, Sinodul I-II Constantinopol).
2. Rămânem în Biserica Ortodoxă Română și nu o vom părăsi niciodată.
3. Nu ne dezicem de Biserica Ortodoxă Română, ci doar ne îngrădim de pan-erezia ecumenistă și de promotorii ei: ierarhi, monahi și mireni.
4. Mărturisim că unitatea Bisericii este dată doar de Adevărul-Hristos, iar pseudo-unitatea impusă de ecumeniști se sprijină doar pe minciuni și erezie.
5. Datorită Capului Unic și Infailibil al Bisericii, Domnul nostru Iisus Hristos, Harul Dumnezeiesc este prezent și lucrător în Biserica Ortodoxă Română, spre mântuirea poporului dreptcredincios, în pofida abaterilor dogmatice inadmisibile ale unora dintre păstorii ei.
Scopul întreruperii pomenirii ierarhului este îngrădirea necesară de erezie, osândirea acesteia, ca semnal de alarmă pentru trezirea conștiinței poporului. Există marele pericol al pierderii Harului Dumnezeiesc prin extinderea și generalizarea ereziei. Așadar, este imperios necesar pentru mântuire delimitarea clară de ecumenismul propovăduit de adunarea din Creta cât și de orice altă erezie.
Ca mădulare ale Bisericii Ortodoxe Române, solicităm ca punctul nostru de vedere să fie prezentat în mass-media bisericească, lansând pe această cale invitația la un dialog edificator.
În frica lui Dumnezeu și cu dragoste, către pliroma Bisericii Ortodoxe Române.

Semnatari:

semnaturi

Documentul integral original:

comunicat-16-11-2016

39 Responses to Spre luare aminte!

  1. Pąʍvo says:

    Daca zicem ca ”Harul Dumnezeiesc este prezent și lucrător în Biserica Ortodoxă Română, spre mântuirea poporului dreptcredincios, în pofida abaterilor dogmatice inadmisibile ale unora dintre păstorii ei” la unison si nu prin iconomie pentru oamenii simpli care nu inteleg gravitatea ereziei, atunci noi vom ramane o minoritate, vom fi considerati mereu schismatici, iar ierarhii semnatari nu se vor mai indrepta niciodata. Deci, nepomenirea va ramane un protest fara a mai putea trezi constiinta poporului.

    • admin2 says:

      Deocamdată pasul cu nepomenirea cam stă pe loc. Din frică, nu din lipsa de temeinicie.
      Noi am vrut să ferim exact de schismele care pot apărea în Biserică. Ne doare ce se întâmplă, nu facem pe grozavii.
      Să fie măcar 100 de preoți care iau atitudine și apoi mai vorbim.

      • Dorin says:

        Părinte, să nu vă treacă prin minte să cedaţi. Pentru Adevărul-Hristos nu contează numărul. În Biserică nu e democraţie ca să conteze majoritatea, Biserică e aceea unde se mărturiseşte drept Cuvîntul Adevărului, nu minciuna. Deci nu 100 de preoţi va face diferenţa, ci calitatea mărturisirii, adică mărturisirea dreaptă prin cuvînt şi prin viaţa proprie a Adevărului ortodox, deci nu kakodoxia.
        După moartea Sf. Papă Martin Mărturisitorul care condamnase monotelismul la îndemnul Sf. Maxim Mărturisitorul, nu au rămas decît 2 mărturisitori ortodocşi în lume – Sf. Cuv. Maxim Mărturisitorul şi ucenicul său – ceilalţi ortodocşi îi urmau sfatul şi nu participau la slujbele pseudoierarhilor şi clericilor acestora ce strîmbaseră Ortodoxia către monotelism. Lucrurile nu s-au schimbat atunci peste noapte, trecuseră mulţi ani şi sfinţii au suferit multe în urma prigoanei, însă cu atît mai slăvit a ajuns Sf. Cuv. Maxim, mai ales după moartea acestuia cînd într-un sfîrşit Ortodoxia Sfîntului Maxim asupra kakodoxiei monotelite a pseudoierarhilor care l-au prigonit.
        Nu cedaţi, chiar de toată lumea, chiar de tot poporul ar fi surd şi orb şi şi-ar întoarce spatele contra voastră şi v-ar batjocori în orice fel pentru mărturisirea ortodoxă, să ştiţi că toată Biserica biruitoare e cu voi!
        Doamne ajută!

  2. Parascheva says:

    Doamne ajuta ! Amin !

    Mitropolit Ierόtheos Vlachos s-a aflat în data de 16 noiembrie în mijlocul obștei monahale de la Mănăstirea Diaconești si a spus:
    “Mitropolitul Teofan m-a rugat, la Mănăstirea Neamț fiind, să port o discuție cu maicile de la Mănăstirea Petru Vodă. Printre altele, le-am spus: Trebuie să îl respectați și să îl ascultați pe Mitropolitul vostru. Puteți să aveți dragostea și ajutorul tuturor, al întregii lumi, dar dacă nu aveți ocrotirea Ierarhului vostru, atunci nu aveți nimic.”

    Ce ne spune Gheron Sava Lavriotul despre episcopocentrism:

    “Episcopii spun ca, oricine nu pomeneste numele episcopului la Liturghie, Liturghia nu este valida . Asta este o blasfemie la adresa Duhului Sfant . Este una dintre CELE MAI MARI BLASFEMII. Asta este Papa: “daca nu ma pomenesti, nu esti in biserica“. Avem canoane f. stricte in biserica in care ne spun ca nu avem voie sa pomenim la Liturghie episcopul care nu marturiseste corect, clar, cuvantul adevarului. Aceasta teorie a episcopilor care spun ca nu este valida Sf. Liturghie se gaseste in teologia pe care o invata Ioanes Zsizoulas – episcopul de Pergam – pe care a copiat-o din teologia papistasa. Asta ne conduce catre o alta teologie, eretica bineinteles, care se numeste episcopocentrism, adica Liturghia este episcopocentrica, adica au pe episcop in centru si nu pe Mantuitorul Hristos, adica nu ne rugam la Mantuitorul Hristos ne rugam la episcop. Intelegeti ce BLASFEMIE ESTE asta? Pe asta se sprijina tot papismul. Si primatul papal in acest lucru se sprijina / pe acest lucru se bazeaza. Asadar, este o mare binecuvantare sa ne cateriseasca ecumenistii.”

  3. Monah Teodot says:

    Cinste acestor Preoti si sa-si duca pana la sfarsit Marturisirea. Stim prea bine ca nu numarul este relevant in Biserica, ci doar Adevarul. Nici o jertfa nu va ramane fara rod, mai devreme sau mai tarziu, in Biserica, si chiar in lume . P.Gheorghe Calciu a fost singur in acele vremuri, dar roadele jertfei lui s-au vazut abia peste zeci de ani !!! Semnez si eu acest Comunicat.

  4. Monah Teodot says:

    Chiar am participat impreuna cu multi alti monahi, monahii si credinciosi la aceste Sinaxe, in urma carora s-a dat acest Comunicat, pentru toata suflarea romaneasca si pentru intreaga Biserica-spre a fi luat ca exemplu de cat mai multi.
    Dar au semnat doar Preotii, pentru ca ei sunt cei care au dreptul si datoria sa intrerupa pomenirea.
    Doamne ajuta.

  5. Cozma Elisabeta says:

    Pacat ca multi din credinciosii care merg la biserica, habar nu au despre Sinodul din Creta.

    • admin2 says:

      Este datoria fiecăruia dintre noi să facem cunoscut acest lucru, cu calm, cu răbdare, cu insistență constructivă. Este ca un fel de lucrarea misionară, în interiorul Bisericii, spre binele ei, din dragoste față de aproapele.
      Pr Ciprian.

  6. BALTAG LICĂ says:

    Sunt de acord cu ne-pomenirea ierarhilor semnatari în Creta la Sfânta Liturghie. Mă bucur că mai există și o „turmă mică” ce are o poziție asemănătoare Sfinților Părinți și nu următoare Înalt Prea Sfințiților Ierarhi [Cretani]. Aceste două părți ale Bisericii Ortodoxe nu pot fi UNA deoarece nu respectă aceeași lege sau aceleași canoane ortodoxe. Cea mică respectă canoanele, iar cea mare respectă părți din legea ortodoxă și părți din erezie. Nu e deloc complicat să faci separarea aceasta. Să sperăm că mulți se vor întoarce la respectarea ad literam a canoanelor ortodoxe pentru că altfel nu vor avea același cap – Hristos, ci cu totul altceva. Iar Hristos Dumnezeu, așa cum vedem în Apocalipsă, are totuși un timp finit de așteptare a întoarcerii(„Cine a păcătuit, să păcătuiască în continuare, cine s-a sfințit, să se sfințească în continuare…”). Adică întoarcerea trebuie să se facă în timp util. Altfel, Parusia s-ar putea să-i găsească încă nedeciși. Sunt pentru delimitarea de „cretani” până când vor înțelege să-și vină în fire. Când se pomenesc cei care n-ar trebui pomeniți la Sfânta Liturghie, eu zic mai ușor, dar totuși zic: „nu-i vrednic!”. Asta e forma mea de protest, și bineînțeles aceasta exprimată în acest moment, căci și a te exprima prin scris aici este tot o formă de protest, de asumare a răspunderii afirmațiilor personale.
    Doamne apără-ne de fariseii ortodocși !

  7. daniel vla says:

    Parinte, se poate spune de unde sunt, unde slujesc ceilalti doi preoti si pr ieromnah? Adica pr Claudiu, pr Ioan Miron si pr ieromonah Serafim.

    • admin2 says:

      Pr. Claudiu slujește în Urziceni, pr. Ioan Miron este de lângă Turda, dintr-un sat pe nume Turdaș (cunoaște extrem de bine Sfintele Canoane, este un mare câștig în această luptă cu erezia), iar părintele Serafim este de la Petru-Vodă.

      • Dan says:

        pr. Ioan Miron este din Turda, slujeste in satul Turdaș jud.Alba aprox.40 km distanta de Turda (cunoaște extrem de bine Sfintele Canoane, este un mare câștig în această luptă cu erezia)

  8. Matiu Cosmin says:

    Din asemenea preoti si calugari care vor marturisi pana la sfarsit se vor reface cetele de ingeri. Vrednici sunteti.

  9. Ana says:

    Domnul să vă ajute și să îi lumineze pe ierarhii Bisericii noastre să conducă Biserica pe calea cea bună!

  10. grigorie says:

    Relativ recent, au fost expuse in spatial virtual unele idei, ale mitropolitului Ierotheos Vlahos si a pr. Matei Vulcanescu, in legatura cu situatia creata de Sinodul din Creta.

    Mitropolitul Ierotheos Vlahos in Colocviul de la Iași

    „ e mai de dorit să rămânem în Biserică cu anumite greşeli, care în mod firesc au loc, decât să ne aflăm chipurile în afara ei, mărturisind în mod drept credinţa ortodoxă.”
    Aceste „anumite greseli” nu sunt doar niste pareri personale ale unora, pareri de acest gen au mai fost vehiculate in mediul teologic ortodox de catre unii „dreptcredinciosi” ce au aderat la ecumenism, pareri au fost pana la Sinodul din Creta, incepand cu acest sinod respectivele „ greseli” nu mai sunt doar pareri ale unora ci se vor ca normative in Biserica de catre cei ce le sustin, adica ele sa devina valabile si pentru cei care resping erezia si vor sa ramana in dreapta- credinta.
    Cu alte cuvinte, cei ce sustin acele „anumite greseli” din Documentele Sinodului din Creta, care sunt de fapt erezii in toata puterea cuvantului, potrivit textului de mai sus, sunt in Biserica, pe cand aceia care le contesta si se delimiteaza dogmatic si canonic de cei care sunt de partea sinodului respectiv sunt chipurile in afara Bisericii.
    Trebuie spus ca aceia care au intrerupt pomenirea ierarhilor au o baza canonica (can.15 I-II Constantinopol) pe cand argumentele celor care ii acuza pe acestia de schism, de iesirea in afara Bisericii, sunt subrede.

    S-a mai spus in cadrul Conferintei de la Iasi ca ierarhii ortodocsi din ziua de azi nu au un discernamantul duhovnicesc necesar pentru pozitia pe care o ocupa in Biserica : „ Problema e că astăzi nu avem ierarhi care să aibă o astfel de statură duhovnicească şi mintea să fie coborâtă în inimă… Nu avem puterea şi statura duhovnicească ca să mergem pe drumul ortodox în sensul discernământului.”, ca apoi sa se spuna ca trebuie sa avem „ drept călăuze pe epsicopi şi ierarhi şi atunci când se întâmplă şi au loc anumite greşeli în Biserică, ea însăşi, Biserica, trebuie să le amelioreze şi să le diortosească.”

    Pai cum sa avem incredere in ei daca sunt lipsiti de acel discernamant duhovnicesc ? Mai mult decat atat acestia ignora sfaturile marilor duhovnici.
    Este firesc sa avem mai multa incredere in Sfintii Parintii si apoi in putinii duhovnici de azi ce au harisma discernamantului duhovniceasc decat in acesti ierarhi fara statura duhovniceasca.

  11. grigorie says:

    Parintele Matei Vulcanescu pe facebook

    „ Sfantul Maxim Marturisitorul despre existenta sau non existenta Harului în Bisericile Locale care au semnat erezii si aplicarea învăţăturii sale în contextul actual: cazul “Sinodul Creta”.
    Pe timpul Sfantului Maxim Marturisitorul a fost adoptata oficial erezia monotelita care afirma o singura vointa in Hristos.
    Va prezentam atitudinea Sfantului Maxim in aceasta situatie:
    Când Patriarhul Romei care era încă ortodox, a condamnat monotelismul Patriarhilor Răsăriteni, Sfântul Maxim a mărturisit că, fiind lipsiţi de Credinţa Ortodoxă, Patriarhii acestor aşezări şi-au pierdut continuitatea Apostolică, deci şi „puterea de a lega şi a dezlega”. Ei (care susțin erezia) ce singuri de la sine sunt blestemați și lepădați, și de Preoție sunt înstrăinați, aceia ce fel de Taine săvîrșesc? Apoi ce duh vin asupra acelora care se hirotonesc de unii ca aceștia? (erezia monotelita fusese condamnata de un ierarh- episcopul Romei –n.n.) Vrăjmaşii lui au încercat să-l facă să spună vorbe de prisos, întrebându-l astfel:
    – Atunci, doar tu te vei mântui, în timp ce toţi ceilalţi se vor pierde?
    Iară Sfântul Maxim, cu mare înţelepciune de la Duhul Sfânt care se odihnea întru el, răspunse:
    – „Dumnezeu mă opreşte să osândesc pe cineva sau să pretind că doar eu mă mântuiesc! Acestea fiind zise, voi alege mai degrabă să mor decât să apostaziez în vreun fel de la credinţa cea adevărată şi să sufăr apoi chinurile conştiinţei.”
    Apoi trimișii Patriarhului i-au spus:
    -Într-un singur lucru îi superi pe toți, că îi faci pe mulți să rupă legătura cu Biserica de aici. Atunci Sf. Maxim a spus:
    -Este vreunul care spune că l-am îndemnat să rupă legăturile cu Biserica Bizanțului?
    Apoi ei au răspuns:
    -Faptul că tu ai rupt legăturile este cel mai mare îndemn pentru toți.
    Sf. Maxim a zis:
    -Nimic nu este mai puternic decât conștiința care te mustră și nimic nu este mai încurajator decât conștiința împăcată.
    (vezi in: “Măreția Ortodexiei” -Ed. Egumenița, 2009.)
    Vedem că Sfantul Maxim Marturisitorul întrerupe comuniunea cu Patriarhia Constantinopolului pe criteriul ca aceasta învaţă eretic. Sfantul Maxim spune ca Bisericile locale aparţin Bisericii Soborniceşti sau, mai curând se identifică cu aceasta în măsura în care mărturisesc Dreapta Credinţă şi sunt excluse din ea (din Biserică) – chiar dacă ele continuă din punct de vedere instituţional să fie biserici şi să poarte numele de biserică – dacă mărturisesc dogme străine Credinţei Ortodoxe, aşa cum a fost ea definită de Apostoli, Părinţi şi Sinoade.
    (vezi: Larchet, Jean-Claude – “Sfăntul Maxim Marturisitorul. Mediator între Răsărit şi Apus”, Ed. Doxologia, Iaşi 2010, pag. 210)
    De aceea avand in vedere situatia actuala in care exista acest Sinod talharesc din Creta, vădit a fi neortodox, nu ne exprimam asupra faptului ca ar exista Har (prin iconomie-bineinteles) sau nu ar exista în BOR şi în celelalte Biserici care au acceptat documentele eretice din Creta. Lăsând aceasta declaratie constiintei dogmatice a pleromei Bisericii care se poate exprima, fie printr-un Sinod care să anatematizeze pseudo Sinodul din Creta, fie de către credincioşi în mod individual.
    Pleroma Bisercii inseamna totalitatea credinciosilor (mireni si clerici) ortodocsi botezati care au constiinta ortodoxa- dogmatică trează, pleroma putându-se rezuma şi la un singur creştin, conform învăţăturii Sfantului Maxim. Aceasta nu înseamnă că nu se pot anatematiza învăţăturile pseudo sinodului şi întrerupe (din motive de constiinta) pomenirea ierarhilor ce acceptă învăţăturile neortodoxe din Creta, fără însă a îndemna pe altii si a acuza pe cei care nu au întrerupt că sunt lipsiti de Har. Vedeti cu cat discernamant a vorbit Sfantul Maxim Marturisitorul în citatele de mai sus. ”

    Din textul de mai sus, care e si incomplet, nu reiese ca Sfantul Maxim credea in harul prin iconomie la acei eretici. Sfantul Maxim spunea despre cei care au adoptat Ekthesis-ul, apoi Typos-ul , ca „au respins cele patru Sfinte Sinoade Ecumenice” , ca prin Ekthesis si Typos s-au depus „din treaptă (caterisindu-se) pe ei înşişi de tot atâtea ori”; a nu se intelege ca prin abrogarea Ekthesis-ului prin Typos s-au caterisit, ci pentru ca prin aceste decrete s-au opus Sinoadelor Ecumenice de pana atunci.Astfel acestia caterisindu-se datorita lepadarii de Sinoadele Ecumenice, dar fiind caterisiti si de Sinodul Lateran, din 649, fiind straini de harul Sfantului Duh, prin urmare acesta lipsind din actele liturgice savarsite de acestia: „ prin Ekthesis-ul întocmit în acest oraş de Serghie (638) ca şi prin Typos-ul edictat în continuare aici în anul al 6-lea al indicţiei (în 647-648), acesta a respins cele patru Sfinte Sinoade Ecumenice; şi pentru că pe cele ce le-au dogmatizat prin Ekthesis le-au abrogat prin Typos depunându-se din treaptă (caterisindu-se) pe ei înşişi de tot atâtea ori. Prin urmare, cei osândiţi de ei înşişi şi de către cei din Roma şi caterisiţi, pe lângă aceasta şi de Sinodul care a avut loc aici în anul al 8-lea al indicţiei (Sinodul Lateran, în 649), ce fel de liturghie (μυσταγωγίαν) vor mai săvârşi sau ce fel de Duh se va pogorî asupra celor săvârşite de unii ca aceştia?”
    Cele sustinute de Sfantul Maxim se potrivesc azi situatiei create de acest sinod din Creta. Prin acest Sinod „Panortodox ” s-a legiferat si s-a introdus in „Biserica ” erezia ecumenista, acest act fiind de fapt lepadarea de Sinoadele Ecumenice , de dreapta-credinta lasata de Sfintii Apostoli si Sfintii Parinti, ceea ce inseamna ca o asemenea credinta, ca a acestor sinodali, nu mai este dreapta-credinta , iar „Biserica ” inteleasa de acestia nu mai este Biserica. Prin lepadarea de Sinoadele Ecumenice ei s-au caterisit pe ei inşişi, dar sunt caterisiti si datorita Sinodului Bisericii Ortodoxe Ruse din afara Rusiei, din august 1980; astfel ne putem intreba, citandu-l pe Sfantul Maxim: „ ce fel de liturghie (μυσταγωγίαν) vor mai săvârşi sau ce fel de Duh se va pogorî asupra celor săvârşite de unii ca aceştia? ”.

  12. grigorie says:

    Referitor la raspunsul pe care il da Sfantul Maxim la intrebarea: „– Aşadar, tu singur te vei mântui şi toţi ceilalţi vor pieri? ”, in textul postat de parintele Matei Vulcanescu lipseste o parte din textul originar, redam textul punand intre paranteze textul lipsa : „ – Aşadar, tu singur te vei mântui şi toţi ceilalţi vor pieri?
    Iar el le-a zis:
    (– Cei trei tineri, care nu s-au închinat idolului la care s-au închinat toţi oamenii, n-au osândit pe nimeni (Dn III, 18), fiindcă nu se uitau la cele ale altora, ci cum să nu cadă ei înşişi din adevărata cinstire a lui Dumnezeu. Tot aşa şi Daniel, aruncat în groapa cu lei (Dn VI, 16), n-a osândit pe nimeni din cei care nu se rugau lui Dumnezeu potrivit decretului lui Darius, ci s-a uitat la el însuşi şi cele ale lui preferând mai degrabă să moară decât să supere pe Dumnezeu şi să fie biciuit de conştiinţa proprie pentru călcarea legilor firii. ) Să nu-mi dea Dumnezeu nici mie să osândesc pe cineva sau să spun că numai eu mă voi mântui! Prefer însă mai degrabă să mor, decât să am conştiinţa tulburată că am alunecat în vreun fel oarecare în ce priveşte credinţa”. (trad.Ioan I. Ica jr.)

  13. grigorie says:

    Adica, dupa cum cei trei tineri si proorocul Daniel s-au impotrivit paganilor, refuzand inchinarea la idoli, asa si Sfantul Maxim, urmand exemplul acestora ,prefera mai degraba sa moara decat sa accepte ereticescul decret Typos.
    Sfantul Maxim nu osandeste pe nimeni deoarece fiecare om atata timp cat este in viata, chiar daca este pseudo-crestin sau pagan, are putinta de a se indrepta si a se mantuii prin lepadarea de ratacire si venirea la dreapta-credinta, dar si in masura vietii duhovnicesti pe care o are.

    P.S.Daca se „pot anatematiza învăţăturile pseudo sinodului şi întrerupe (din motive de constiinta) pomenirea ierarhilor ce acceptă învăţăturile neortodoxe din Creta”, pai „dragilor, mergeți și nu-i mai pomeniți pe astia… ca intrați în duhul lor” (IPS Iustinian Chira).

  14. un ins dintre atâția says:

    Parinte Ciprian si comentatorul Grigorie,

    Foarte de folos sunt cuvintele Sf Maxim Mărturisitorul, mai ales ASTĂZI!
    Pt ca observ ca se citeaza din Sf Maxim, cu lacune, sau mai complet, ar fi tare folositor spre a fi postate paginile cu pricina din Sf Maxim, cu referința critica (cartea, editura, pg, etc), asa încât sa fie clare pt TOTI cuvintele si sensul lor, asa cum le-a rostit Sf Maxim. Ca sa nu apara cine stie ce controverse in legatura cu „texte trunchiate”, ori altceva.
    As vrea sa cumpăr si sa am si eu cartea din care se citeaza Sf Maxim. Poate si alții gândesc la fel.

  15. Bucuroiu Cristian Nicolae says:

    “Aceasta este lauda noastră: credinţa noastră, moştenirea cea bună a părinţilor noştri. Cu aceasta nădăjduim să ne înfăţişăm. Iar fără aceasta nu ştiu ce fel de dreptate ne va izbăvi de pedeapsa veşnică. Cel ce încearcă să ne scoată din ea şi să introducă alta mai nouă, chiar dacă înger din cer ar fi, să fie anatema! (cf. Galateni 1,8) SĂ FIE SCOS DIN ORICE POMENIRE: ŞI DUMNEZEIASCĂ ŞI OMENEASCĂ. Nimeni nu e stăpân pe credinţa noastră: nici împărat, nici arhiereu, nici sinod mincinos, nici nimeni altcineva decât Dumnezeu, Cel ce ne-a predat-o prin Sine şi prin ucenicii Lui.“ – Scrisoarea Sfântului Marcu Evghenicul Mitropolit al Efesului către egumenul M-rii Vatopedu din M-le Athos, în 1442, după sinodul tâlhăresc de la Ferrara-Florenţa.

    • admin2 says:

      Dragă prietene, sinoade tâlhărești au fost, iată se întâmplă din nou și poate vor mai fi. Pentru păcatele noastre, mai ales pentru necunoașterea propriei credințe, căci ortodocșii în majoritate fredonează existențial imnul României, cel cu ”somnul cel de moarte.” Dar trezire, ioc.
      Noi suntem ai lui Hristos. Cine votează cu mamona, treaba lui.
      Cu respect, pr. Ciprian.

  16. Emilia says:

    Va multumesc pentru tot ceea ce faceti! Sper din tot sufletul ca Bunul Dumnezeu sa lumineze mintiile si sa dea curaj la cit mai multi preoti si mireni in aceasta lupta. Eu inca mai sper ca macar un ierarh din toata gloata ecumenista sa isi dea seama ca e pe drum gresit si sa se intoarca.
    Nu ne lasa Doamne pe noi pacatosii!

  17. Maria says:

    Părinte Ciprian, exista anumite conditii canonice care trebuiesc împlinite pentru ca Liturghia la care s-a încetat pomenirea ierarhului locului, să fie validă (canonică)? E adevărat că potrivit Dreptului Canonic preotul trebuie să slujească nepărat pe un antimis încredințat lui de un ierarh?

    • admin2 says:

      Nu, slujește pe un antimis, care are în el sfinte moaște de Mucenici. Nu este nevoie de semnătura ierarhului. Asta este o găselniță de pe la 1800 încoace. Biserica este hristocentrică, nu episcopocentrică. Asta nu înseamnă că atacăm vrednicia arhierească – nu, Doamne ferește – dar față de iararh facem ascultare atâta vreme cât el mai întâi face ascultare și rămâne în adevărul lui Hristos. Firul roșu este adevărul de credință, nimic altceva.

  18. Cristian says:

    Doamne ajuta!

    Spuneti asa: „Rămânem în Biserica Ortodoxă Română și nu o vom părăsi niciodată.” —- Noi trebuie sa ramanem in Biserica si atat. Biserica Lui Hristos este una. Traim vremurile de pe urma, cand dupa profetia unui Sfant parinte dela Optina, vor mai ramane cativa crestini autentici in toate lumea. Sfantul Ioan Iacob s-a sfintit in Biserica Ierusalimului. Haideti sa lasam, macar in ceasul al doisprezecelea, filetismul de-o parte, dupa cum bine spuneti in alta parte: „Așadar, este imperios necesar pentru mântuire delimitarea clară de ecumenismul propovăduit de adunarea din Creta cât și de orice altă erezie.”

    Iertati.

  19. Loredana says:

    Doamne ajuta! Va multumesc pentru tot ceea ce faceti! Maicuta Domnului si sf. Maxim sa va a ajute si sa va intareasca in aceasta lupta. Molima ecumenismului se intinde pentru ca vrajmasul a organizat cu multa viclenie aceasta cursa. Ne rugam pentru sfintiile voastre si pentru noi ca sa nu cadem, iar daca vom cadea sa ne ridicam degraba pentru rugaciunile Maicutei Domnului si ale sfintilor mucenici romani. Iertati-mi indrazneala si stangacia dar cuvintele mele sunt sarace pentru a exprima nadejdea si recunostinta cu care privim spre sfintiile voastre si cei asemenea.

    • admin2 says:

      Curajul este cel mai important. Iar după cădere, ridicarea să fie cât mai rapidă, bine ați spus.
      Dumnezeu să vă binecuvânteze !
      Pr. Ciprian

  20. Bataiosu Spirea says:

    Doamne ajuta!
    cum putem contacta pe parintele Claudiu Buza,,Va multumesc anticipat.Domnul sa va binecuvinteze in continuare cu curaj si tarie in credinta ,in adevarul LUI Hristos.

    • admin2 says:

      Are nevoie de tot sprijinul, dar nu concretizat în bătăi pe umăr și felicitări. A rămas pe drumuri, acum trebuie să continue să slujească. Vineri îl bagă în consistoriu. Ieri am fost și l-am ajutat să își ia Sfinte Vase. Strângeți rândurile, puneți umărul și ajutați-l. Nr. lui este 0745592620. Dacă nu răspunde, dați mesaj, plin de respect.
      Pr. Ciprian.

  21. Eftimie Mitra says:

    Subscriu la ce scrie aici.
    Este un document de o importanta foarte mare.
    Sunt convins ca asta este calea ce trebuie urmata, de a ramane in Biserica.
    Sunt de acord cu cei care au oprit pomenirea pe motivul caderi ierarhilor in erezie. Ii consider adevarati marturisitori, nicidecum „schismatici” asa cum vor unii sa dea impresia. Cei care ii numesc schismatici o fac pentru ca nu au raspuns la marturiile lor. Prin astfel de minciuni incearca sa ii compromita, dar in realitate ii ajuta la mantuire fara ca ei (ereticii ecumenisti) sa fie constienti de acest lucru. Nici nu au cum sa fie constienti din moment ce viata lor se rezuma doar la cele lumesti.
    Cu drag si consideratie, ieromonah Eftimie Mitra.

  22. Mironescu Iordana says:

    Cum putem noi mirenii sa ajutam? Caci pastor fara turma si turma fara pastor nu exista! Impreuna ne mantuim… cum SA TREZIM ACEASTA TURMA ADORMITA? Mi-e teama, dar am nadejde in Tatal, scaparea va fi Fiul iar acoperamantul nostru e la Duhul Sfant!…
    Aminti-va de Sf. Brancoveni! Loveste calaule, ca eu sunt cu Hristos! De aici, azi ar trebui sa ne luam puterea…Faca-se voia Domnului, noi suntem robii lui…Doamne ajuta!

    • admin2 says:

      Faceți misiune, după putere. Informați pe cei din jur. Poporul habar nu are că clericii ecumeniști îl vor duce în iad.
      Putem ține legătura și pe mail. Sau vorbim la nr. 0740788876.
      Cu respect, pr. Ciprian.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *