Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Luare de poziție ortodoxă față de noi mărturisiri ecumeniste… africane

sinod-patriarhia-alexandrieiAzi dimineață ni s-a atras atenția că a apărut la adresa http://basilica.ro/evaluarea-sfantului-sinod-al-patriarhiei-alexandriei-referitoare-la-sfantul-si-marele-sinod-din-creta/ știrea prezentată mai jos. Conștiința ne spune că trebuie să luăm atitudine. Ne vor întreba ecumeniștii: Cine sunteți voi? Vreți să ieșiți în evidență? Vă împotriviți unui întreg Sinod? Ați înnebunit de tot? etc. Răspunsul nostru este simplu: nu acceptăm ca nimeni să terfelească credința Sfinților Părinți ai Bisericii Ortodoxe. Dar, pentru a face acest lucru cu binecuvântare, vom apela la cuvintele unui ierarh mărturisitor, mitropolitul Serafim de Kithira, conform articolului postat la adresa http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/11/un-mitropolit-grec-contrazice.html
Mai întâi care este știrea:

Evaluarea Sfântului Sinod al Patriarhiei Alexandriei referitoare la Sfântul și Marele Sinod din Creta

Sfântul Sinod al Patriarhiei Alexandriei s-a întrunit în şedinţă de lucru în perioada 15-17 noiembrie 2016, sub președinția Preafericitului Părinte Teodor al II-lea, Papă și Patriarh al Alexandriei și al întregii Africi. Miercuri, 16 noiembrie, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Alexandrine a publicat un comunicat referitor la lucrările Sfântului şi Marelui Sinod al Bisericii Ortodoxe, care a avut loc în Creta, în luna iunie a acestui an.
1. Dăm slavă și laudă Dumnezeului în Treime, Care ne-a învrednicit să participăm la Sfântul și Marele Sinod al Bisericii Ortodoxe, în luna iunie, care a trecut. Sinodul a reprezentat pecetluirea unui drum lung, de mai multe zeci de ani, parcurs prin consultări teologice intense, acorduri și dezacorduri. El a fost viziunea predecesorilor noștri luminați și harismatici, care s-au rugat să ajungă ziua convocării acestuia, însă nu au reușit. Ne exprimăm adânca recunoștință față de aceștia și ne rugăm pentru odihna sufletelor lor.
2. Sinodul din Creta a reprezentat un eveniment extrem de important pentru cursul Bisericii Ortodoxe, întrucât a oferit lumii contemporane o mărturie de unitate, responsabilitate și efort susținut. A fost, este și va rămâne o mare minune „a întâlnirii și a coexistenţei” Bisericilor Ortodoxe și credem că această nouă experiență va fi deslușită treptat și va aduce noi roade în spațiul ortodox. Fericiți sunt cei care vor gusta din aceste roade!
3. Acesta a confirmat faptul că sinodalitatea reprezintă expresia prin excelență a conștiinței eclesiologice a Bisericii Ortodoxe și, în același timp, reprezintă un răspuns dinamic pentru propovăduitorii înflăcărați ai introversiunii, exclusivității, etnofiletismului și fundamentalismului. Credem că, în viitorul apropiat, orice imperfecțiuni și neajunsuri ale acestui Sinod vor fi depășite la Sinoadele care vor urma, cu ajutorul lui Dumnezeu.
4. Mulțumim din inimă Sanctității Sale, Patriarhul Ecumenic Bartolomeu, Președintele Sfântului și Marelui Sinod, Preafericiților Întâistătători și tuturor celor care au lucrat fără încetare pentru realizarea Sinodului, în mijlocul multor adversități și provocări.
5. Considerăm foarte importantă consolidarea la nivel sinodal a iconomiei ecleziastice, în condițiile diferitelor poziții extremiste și conservatoare, deoarece se oferă posibilitatea Bisericilor Locale de a aplica pastorația în timp real, în anumite locuri și circumstanțe. Însă, în ciuda glasurilor profetice care s-au făcut auzite în cadrul Sinodului și cele din timpul Conferințelor Presinodale, am constatat cu regret neîndrăzneală și reticență de a înţelege unele „abateri” de la vechile rânduieli ale vieții Bisericii și ale turmei ca rigoare (acrivie) și nu ca pogorământ (iconomie), deși aceasta ar fi afirmarea reală a Tainei Întrupării lui Hristos astăzi, adică revelarea vie și mântuitoare a lui Dumnezeu. Diferitele abordări ale problemelor legate de viața Bisericii nu reprezintă pentru noi deviații de la adevărul ortodox, ci adaptarea la realitatea africană.
6. Biserica Africii va continua participarea ei activă la toate dialogurile intercreştine şi interreligioase oficiale, în ciuda dificultăților şi problemelor care apar ocazional. Pe lângă participarea noastră la Consiliul Mondial al Bisericilor, promovăm prezenţa şi activitatea noastră la Consiliul Panafrican al Bisericilor. În fiecare clipă, trebuie să oferim cu smerenie o mărturie despre credinţa ortodoxă, despre deplinătatea revelaţiei divine, pe care Biserica noastră o păstrează. Mergând pe urmele lui Iisus, trebuie să devenim instrumente ale reconcilierii şi să cultivăm convieţuirea paşnică a oamenilor, respectând şi protejând diversitatea lor etnică, rasială şi religioasă. Suntem chemaţi împreună cu alte Biserici şi comunităţi religioase să lucrăm în vederea combaterii oricărei nedreptăţi sistemice şi demonice, în orice chip apare, anulând viaţa turmei noastre grav rănite şi însângerate.
7. Suntem conştienţi de faptul că fiind o Biserică vie şi dinamică, manifestată înlăuntrul unei lumi dezvoltate şi mult pătimitoare, avem datoria de a formula cu îndrăzneală şi viziune profetică condiţiile pentru angajarea şi transformarea lumii noastre, de a oferi speranţă şi viaţă deplină tuturor oamenilor, precum şi bucuria Învierii. Solicităm rugăciunile din suflet ale Trupului Bisericii noastre, ale clerului şi poporului, ca în cooperare cu toată lumea să punem în valoare dinamica Marelui Sinod şi să eliberăm acele puteri care vor arăta Biserica Africii o prezenţă profetică, întru frica Domnului ei, fiind mereu deschisă faţă de lucrarea uimitoare a Preasfântului Duh.

Analiza ideilor principale (mai întâi ideea, apoi răspunsul nostru, după cum ne-a luminat Hristos):

1. ”Dăm slavă și laudă Dumnezeului în Treime, Care ne-a învrednicit să participăm la Sfântul și Marele Sinod al Bisericii Ortodoxe.”
Răspuns: Se cuvine a da slavă neîncetat lui Dumnezeu, însă în Duhul Adevărului, în vreme ce singura treime prezentă la acest sinod a fost: masoneria, CIA și Vaticanul. Bieții ierarhi ortodocși au fost simple glastre pentru flori, iar întâi-stătătorii au făcut jocul ereziarhului patriarh ecumenic, care a organizat în așa măsură Sinodul încât să nu poată fi schimbat nimic în textele pregătite dinainte. Batjocorirea eclesiologiei ortodoxe nu cred că are vreo legătură cu slăvirea Dumnezeului-Treimic. Sau, după cum spune mitropolitul Serafim de Kithira, documentul cel mai eretic, cel cu nr. 6, poate fi caracterizat ca o „piatră de poticnire” nu doar pentru „mulți credincioși, dar și pentru patru Biserici Locale, care concentrează majoritatea credincioșilor ortodocși.”
2. Sinodul a fost ”viziunea predecesorilor noștri luminați și harismatici.”
Răspuns: De fapt inițiatorii lui, încă de acum 100 de ani, au fost masoni, deci poate iluminați, adică slujitori ai satanei. Nume de patriarhi din secolul al XX-lea, ca Metaxakis, Athenagora, Bartolomeu sunt o rușine pentru istoria Bisericii Ortodoxe. Sfântul Paisie Aghioritul s-a rugat îndelung ca Dumnezeu să nu îl pedepsească cu moarte năpraznică pe ecumenistul Bartolomeu, așa cum merită pentru blasfemiile lui, ci să îi dea timp de pocăință. Însă ecumeniștii cei lipsiți de harul Duhului Sfânt merg din rău în mai rău.
3. ”Sinodul din Creta a reprezentat un eveniment extrem de important pentru cursul Bisericii Ortodoxe, întrucât a oferit lumi contemporane o mărturie de unitate, responsabilitate și efort susținut.”
Răspuns: Care unitate, devreme ce nu au fost reprezentați mai mult de 50% dintre ortodocșii lumii? Care unitate, când 33 de episcopi din 165 nu au semnat documentul eretic nr. 6? Care responsabilitate, când metoda folosită a fost presiunea, șantajul, calomnia, amenințarea? Efortul susținut se referă oare la ideea: hai să terminăm cât mai repede, sinodul nu poate fi prelungit, trebuie să semnăm acum tot, să nu amânăm nimic, că altfel Stăpânii ne iau capetele? Acest efort se referă la neputința arhiepiscopului Ciprului de a se abține de la o mare fărădelege și în consecință a semna în locul mitropoliților Athanasie și Neofit, care au refuzat să o facă? Credem că sentimentul cu care sinodalii s-au întors la casele lor a fost siluirea propriei conștiințe, în pofida cazării la hotel de cinci stele și a priveliștii naturale încântătoare. Cred că cei mai șocați nu suntem noi, pliroma Bisericii Ortodoxe, ci ierarhii înșiși care în cinci zile au reușit să ajungă de același rang cu Iuda și cu Arie (fapt pe care de altfel l-au invocat cu ocazia hirotoniei întru arhiereu, ca blestem de la Dumnezeu dacă nu vor apăra și nu vor propovădui curat și integral credința ortodoxă).
4. ”Sinodul din Creta a reprezentat… o mare minune… și va aduce noi roade în spațiul ortodox. Fericiți sunt cei care vor gusta din aceste roade!”
Răspuns: Minunea a fost că nu s-au deschis cerurile să tune și să fulgere și să împrăștie adunarea apostaților. Toți cei care vor gusta din aceste roade vor trăi pe viu sentimentul de golătate și de singurătate al Evei după ce a gustat din fruntul oprit. Mai întâi să facă ierarhii ascultare de Dumnezeu Cel revelat în Scripturi și mărturisit de Biserica Ortodoxă a Sfinților Părinți și apoi să pretindă altora ascultare.
5. ”Acesta (sinodul) a confirmat faptul că sinodalitatea reprezintă expresia prin excelență a conștiinței ecleziologice a Bisericii Ortodoxe.”
Răspuns: Mitropolitul Serafim de Kithira a acuzat sinodul cretan ”de o încălcare flagrantă a consfătuirii, pentru că majoritatea episcopilor ortodocși nu au avut ocazia să ia parte la munca sinodului.” De asemenea, el a numit inacceptabilă decizia de a mărturisi îmbisericirea celorlalte confesiuni creștine. „Timp de nouăsprezece secole Biserica cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească a refuzat să numească diferite comunități eretice ca fiind biserici creștine.” Care sinodalitate? A fost o piesă de teatru, iar bieții ierarhi niște spectatori ai propriei lor căderi. Frumoase roade! În veci nu ne trebuie!
6. ”Am constatat cu regret neîndrăzneală și reticență de a înţelege unele „abateri” de la vechile rânduieli ale vieții Bisericii și ale turmei.”
Răspuns: Cu alte cuvinte, noi suntem o adunătură de proști care nu înțelegem aggiornamento făcut de ierarhii cretani, adică aducerea la zi a învățăturii Bisericii. Ceea ce ei numesc acum Ortodoxie nu este altceva decât arianism, macedonianism, nestorianism, hiliasm, iconoclasm etc, căci ei au recunoscut ca biserici pe toți ereticii. În vreme ce aceștia îi consideră în CMB pe ortodocși ca fiind cei mai de plâns creștini, pentru că nu acceptă căsătoriile homosexuale și preoția femeilor. Neîndrăzneala noastră se numește bun simț, se numește respect față de Sfinții Părinți, în vreme ce documentele cretane sunt o blasfemie la adresa Duhului Sfânt.
7. ”Biserica Africii va continua participarea ei activă la toate dialogurile intercreştine şi interreligioase oficiale, în ciuda dificultăților şi problemelor care apar ocazional.”
Răspuns: Adică ecumenismul merge înainte, cei care se opun vor fi anihilați rând pe rând, antihristul poate să vină. Părerea noastră este că ori de ne cunoaștem, ori de nu ne cunoaștem, noi, potrivnicii blasfemiei cretane și ei, susținătorii ei, ne vom întâlni, în fața lui Hristos, la Dreapta Judecată. Atunci se va vădi tot adevărul. Noi nu ne temem, căci ne-am expus cu totul, pentru ca Biserica lui Hristos cea Una, Sfânta Ortodoxie, să nu fie întinată de ereticii lupi în piei de oaie. Mitropolitul Serafim de Kithira se întreabă: ”Nu vom răspunde noi, ortodocșii, în Ziua Judecății pentru construcția acestui turn Babel spiritual și tăinuirea Adevărului Dumnezeiesc mântuitor?”
8. ”Avem datoria de a formula cu îndrăzneală şi viziune profetică condiţiile pentru angajarea şi transformarea lumii noastre, de a oferi speranţă şi viaţă deplină tuturor oamenilor, precum şi bucuria Învierii. Solicităm rugăciunile din suflet ale Trupului Bisericii noastre, ale clerului şi poporului.”
Răspuns: Noi întrerupem pomenirea ierarhilor ecumeniști, pentru că vrem să ne împărtășim cu Hristos, nu cu satana. Tot mitropolitul Serafim spune: ”Noi nu abandonăm acea statornicie pentru întunericul ereziei și a intențiilor malițioase, pentru a găsi pacea în confuziile lor și a spiritualității lor întunecate.”
În concluzie, cu durere vedem că ecumeniștii se tot duc de-a berbeleacul. Se potrivește aici un cuvânt al părintelui Damaschin Grigoriatul, misionar de aproape 30 de ani în Africa: atunci când creștinii africani se întorc la practicile lor magice, se îndrăcesc. Și îi aduc familiile lor la preoții care i-au botezat – protestanți, papistași sau ortodocși (fiecare după alegerea lui) – ca să se izbăvească de duhul cel rău. Iar papistașii și protestanții le spun: vă ajutăm cu orice vreți, vă dăm alimente, vă sprijinim în viața socială, însă pentru a ieși satana din cei îndrăciți trebuie să mergeți la ortodocși, numai ei pot să vă ajute. Iată credința care biruie pe satana. Iată la ce dau cu piciorul ecumeniștii, apostaziind. Vai de bieții și sărmanii africani, care vor lua binecuvântări de la ierarhii și preoții ecumeniști.

Dacă ar trăi Sfântul Apostol Pavel în ziua de astăzi, ar spune la fel ca în Epistola către Tit, 1,12-14: „Cretanii sunt pururea mincinoşi, fiare rele, pântece leneşe. Mărturia aceasta este adevărată; pentru care pricină, mustră-i cu asprime, ca să fie sănătoşi în credinţă și să nu dea ascultare basmelor iudaiceşti şi poruncilor unor oameni, care se întorc de la adevăr.”

Ieromonah Macarie Banu
Pr dr. Ciprian-Ioan Staicu

18 Responses to Luare de poziție ortodoxă față de noi mărturisiri ecumeniste… africane

  1. BALTAG LICĂ says:

    Acest Preafericit(din nou dăm de preafericiți în timp ce mulți sunt sub pragul sărăciei) Teodor al II-lea , Papă și Patriarh al Alexandriei și a toată Africa, e un model pentru ceea ce se dorește a fi cineva în prezent, și Papă și Pariarh, adică de unire a Bisericii ortodoxe cu ereticii catolici, căci nu-i putem numi biserică pe catolici fiindcă Biserica lui Hristos este doar UNA , cea Ortodoxă. Acest Teodor al II-lea este „membru de partid” al formațiunii conduse de Patriarhul ecumenic Bartolomeu, căruia îi mulțumește din inimă (partidului). Trist dar adevărat, dar cele ce se văd din acest articol ne provoacă o profundă dezamăgire. Dacă astfel de oameni au ajuns să conducă Alexandria și Africa din punct de vedere religios, înseamnă că lumea și-a modificat scara valorilor, susul a devenit jos și invers. Acum se vede limpede cine-i la conducerea Bisericii Ortodoxe din România și de pretutindeni. Toți o apă și-un pământ. Dar Duhul lui Dumnezeu unde-L mai vedem aici, în toată această poveste? La astfel de oameni cu siguranță că nu-L mai vedem prezent, ci doar Îi simțim prezența prin faptul că ne prezintă fața „adevărat falsă” a celor care conduc astăzi Biserica Ortodoxă. Cancerul care a cuprins Biserica Ortodoxă este unul aproape generalizat. Va fi foarte greu să-l scoatem afară din trupul Bisericii Ortodoxe, dar la Hristos toate-s cu putință. Parcă a tunat și i-a adunat, cum spune o veche zicală. Dar ei ori nu cred ori nu știu că toți suntem în mâna lui Dumnezeu. De știut, eu zic că ei știu asta, ci ei numai că nu mai cred în Dumnezeu, ceea ce este foarte grav. Grav pentru că nici nu-și pun problema să abdice din funcțiile de conducere, ci vor să dețină funcțiile pe viață, lăsând astfel turma pe mâinile unor măcelari și nicidecum păstori. Parcă s-au vorbit. Mai știi, de ce nu? Prea sunt toți într-un cuget. Iar turma fiind neștiutoare merge după ei ca și când nimic nu s-a întâmplat. Vina este împărțită: cea mai mare parte din vină o au „cretanii”, adică cei ce au trădat Ortodoxia, dar o vină ceva mai mică o are și turma pentru că nu se informează, ci merge doar în virtutea inerției, unii doar din când în când, la biserică. Numai un eveniment de proporții mondiale mai poate restabili dreptatea pe pământ. Noi suntem prea puțini și prea mici. Să cerem lui Dumnezeu să aducă dreptatea Lui. M-am inspirat aici din opinia Sfântului Ioan Rusul exprimată în cartea: „Profeții și mărturii creștine pentru vremea de acum”. Nu abdicăm niciodată de la lupta pentru adevăr, dar puterea noastră este limitată la o așa desfășurare de forțe ale celui rău. Să ne rugăm Domnului să ne trimită ajutoare. Amin !

  2. Parascheva says:

    Sfanta Evanghelie dupa Matei
    32. Oricine va mărturisi pentru Mine înaintea oamenilor, mărturisi-voi şi Eu pentru el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri.
    33. Iar de cel ce se va lepăda de Mine înaintea oamenilor şi Eu Mă voi lepăda de el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri.
    Doamne ajuta .!Amin!

  3. Doina says:

    Buna analiza si realizata in duh ortodox.
    Sanatate si mantuire sa va dea Bunul Dumnezeu.

  4. un ins dintre atâția says:

    Grecii ocupa (printr-o datina…bizantina, desi Bizantul de mult a căzut!) scaunele arhieresti in: Patr C-polului, Patr Alexandriei, Patr Antiohiei, si fireste (doar in acest caz), Arhiepiscopia Greciei, dependenta de C-pol, desi autonoma.
    Deci nu e de mirare ca la Sud si la Est de Grecia găsim arhierei…greci. Si atunci, normal ca ei, mai ales ecumeniștii, vorbesc aceeasi limba, reprezintă acea fiara cu multe capete-patriarhii rostind cuvinte de hula asupra Mielului. Totuși, acestea fiind stiute, nu e bine sa dam vina pe greci pt tot ce s-a întâmplat la Creta, poate începutul solutionarii problemei tot de la ei va veni…vom vedea, Dumnezeu sa ne ajute!
    Însă lozinca fluturata de apostatii ecumenisti precum ca „10 Biserici au semnat” in Creta e complet falsa, daca privim chestiunea realist. De fapt arhiereii (si nu toti!) carori neamuri/popoare/”limbi” pravoslavnice au semnat la Creta abdicarea de la Sfanta Ortodoxie? -Simplu: grecii, romanii, sarbii. Au mai fost si alții oare? Ciprul e grecesc, la fel ca alte „Biserici autonome/autocefale” -parazitate de ierarhi greci, cum e Albania, de ex.
    Rusii, georgienii, antiohienii, bulgarii NU au participat, fiind in dezacord dogmatic, canonic sau si politic cu pretinsul „sinod” new-agist din Creta.
    Ca sa nu mai vorbim de Diaspora Ortodoxa, unde lucrurile sunt mult mai încurcate!
    Popoarele ortodoxe tradate de arhiereii lor la Creta, fie se vor trezi si isi vor salva fiinta spirituală, fie se vor stinge încet dar sigur in melting-pot-ul ecumenist si trans-religios al Noii Ere (ce va avea si un nou…”hristos”).
    Sa nu ne temem de cei ce ucid trupul, ci de cei ce ne ucid sufletul prin erezia ecumenista!
    Dumnezeu sa inmulteasca pe mărturisitorii Ortodoxiei in aceste vremuri cumplite!

  5. Sluga netrebnica says:

    monahulteodot
    17 noiembrie 2016 la 11:34

    „Parerea sf. sale (Ierotheos Vlachos) este complet gresita in situatia de fata: la ora actuala, cand trebuie sa-i judece spre indreptare pe ierarhii tradatori ai Ortodoxiei, el afirma ca si papa francisc despre gay: „Cine sunt eu ca sa-i judec ???”

    Iata ce mi-a scris o profesoara credincioasa pe mail :

    „Cat despre discernerea Adevarului de minciuna, nu trebuie decat sa asculti cu atentie la vorbele acestor tradatori , ca sa-ti dai seama ca mint cu nerusinare. Teofan este disperat sa se reabiliteze in ochii poporului si se foloseste de tot ce prinde. Fata si glasul lui sunt oglinda ipocriziei . Rafail Noica este patetic cum se balbaie vorbind intruna despre dogme, discursul lui este confuz si plictisitor, cuvinte goale, ferindu-se sa vorbeasca clar despre sinod . Si uite asa, i-a tradat si pe Sofronie si pe Mantuitor .

    Grecul Ierotheos Vlachos are un tupeu grozav, sa justifice sinodul din Creta dind citate din Sf. Ioan Gura de Aur , dar total iesite din context , iar citatul care spune : „daca episcopul sau clericul este viclean in chestiunile credintei , atunci fugi si leapada-te de el” a uitat sa -l spuna . Sau „daca dogma este rastalmacita, se vatama credinta …” Totul a fost o cacealma , inca o spalare pe creier a poporului si va continua.

    Ce bine ar fi daca poporul nostru si-ar deschide bine ochii si urechile cand asculta predicile preotilor si mai ales ale arhiereilor , caci tuturor ne-a dat Dumnezeu minte sa intelegem . Dar , dupa cum spun Sfintii, vor fi multi surzi si orbi , in vremurile de pe urma.
    Conducerea BOR a pus la cale o diversiune calculata si diabolica de inducere in eroare a poporului ortodox pentru atragerea lui intr-o directie opusa ortodoxiei , ceva de genul loviturii de stat din 1989.
    Si pentru asta , folosesc orice siretlic , se folosesc chiar de sfintii nostri cei mari , care erau total impotriva ecumenismului si le rastalmacesc cuvintele ca poporul confuz sa cedeze .

    Cand grecul Ierotheos Vlachos spune poporului ca Sf Ioan Gura de Aur a luptat pentru unitatea bisericii si impotriva schismei si sa-i sprijinim pe Teofan si pe patriarh , caci si ei vor acelasi lucru, poporul a cazut in capcana ecumenista . Pentru ca grecul a uitat sa adauge, ca este vorba doar de unitatea in biserica ortodoxa , cu dogmele lasate noua neschimbate de la Sfintii Parinti . Dar din nefericire , poporul nu se uita la detalii, si la omisiuni , el a inteles doar ca Teofan si Daniel si restul conducerii BOR , vor unitatea bisericii ( in general) si lupta impotriva schismei, exact ca Sf Ioan Gura de Aur.
    Prin analogie , dumneavoastra cei cativa preoti , care luptati Impotriva ecumenismului , deveniti cei schismatici in ochii poporului , iar conducerea BOR , prin analogie cu Sf Ioan Gura de Aur , devin cei buni si cei drepti.
    Diavolul se afla in detalii … Detalii pe care poporul deocamdata nu vrea sa le vada Si nimeni nu este mai orb decat cei care nu vor sa vada.

    Suntem condusi incet, dar sigur , impotriva vointei noastre spre o religie unica care sa permita un guvern unic si implantarea tuturor oamenilor cu cip . Daca poporul ar fi vigilent si ar tine cu dintii de ortodoxie, implantarea cu cip nu ar fi asa de aproape . Ortodoxia este ultimul si cel mai important bastion de cucerit pentru ecumenistii satanei . Suntem supusi continuu unui atac viclean din partea conducerii BOR , care ne indeamna sa dormim linistiti in continuare , caci ei vor avea grija sa ne duca in numele iubirii universale , direct in Iad .

    Deci, cum ar zice Parintele Adrian Fageteanu: sa nu-i credem orice ar zice, ca sunt vicleni, vicleni, vicleni.”

    Sursa: https://monahulteodot.wordpress.com/2016/11/04/raspuns-parintelui-dragos-bahrim-privind-talcuirea-canonului-15-de-la-sinodul-i-ii-861/comment-page-3/#comment-5335

  6. ovidiu says:

    Se pare ca saracu „papa”baniel cu gasca de tradatori ,cauta sa mai dreaga busuiocul ,neintelegand ca si-au taiat singuri creanga.LUPTA NU SE VA INCHEIA PANA CAND tradadorii lui HRISTOS nu vor fi alungati din scaunele pe care le ocupa prin impostura !
    SLAVA VESNICA PREA SFANTEI TREIMI SI MAICII DOMNULUI!

  7. Ana says:

    Unde ești tu, Sfinte Chiril al Alexandriei?

  8. Pamvo says:

    Parintele Iachint de la Frasinei a intrerupt incepand cu aceasta saptamana pomenirea ierarhilor semnatari ai ereziilor de la Creta – Irineu al Olteniei si Emilian Lovisteanul.
    Sper cu ajutorul Lui Dumnezeu sa-si dea seama ca si dupa cuvantul din scrisoarea catre Navcratie a Sf. Teodor Studitul, care admite o singura iconomie in acest sens, nici Varsanufie Gogescu nu mai trebuie pomenit.

  9. Ovidiu says:

    Părinte Ciprian !

    Am o întrebare pt sfinția voastra !
    Pentru că știți grecește vă rog să ne traduceți exact ce a spus IPS Ierotheos la Iași când la ultima sa afirmație din conferința a zis ceva de genul : e mai bine in biserică cu anumite greșeli decât în afara ei mărturisind chipurile ortodoxia adevărată !
    Am impresia ca par.Nathanael a adăugat ceva peste cuvintele IPS Ierotheos !
    Cred ca si sensul traducerii a fost voit altul !

    Multumesc,
    Ovidiu (P.Nt)

    • admin2 says:

      Să fim alături de el. Este deocamdată singurul din sud, de care știu eu, cel puțin, care s-a ridicat împotriva fiarelor ecumeniste.
      Pr Ciprian

  10. Apa trece, pietrele raman says:

    Rugaciunea impotriva pecetluirii cu semnul lui antihrist -Rugaciunea staretilor de la Optina

    Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pazeste-ne de inselaciunea vicleanului Antihrist, a carui venire se apropie, si ne izbaveste de toate uneltirile lui. Acopera-ne pe noi si pe toti dreptmaritorii crestini de mrejele lui cele viclene, in tainica pustie a matuirii Tale. Nu ne lasa pe noi, Doamne, sa ne ingrozim de frica diavoleasca mai mult decat de frica lui Dumnezeu si sa ne departam de Tine si de Biserica Ta cea sfanta. Da-ne, Doamne, mai bine sa patimim si sa murim pentru sfant numele Tau si Credinta cea adevarata, decat sa ne lepadam de Tine si sa primim semnul marsavului Antihrist si sa ne inchinam lui. Da-ne noua, zi si noapte, lacrimi sa plangem gresalele noastre si indura-Te de noi, Doamne, in ziua Infricosatoarei Tale Judecati.

    Amin.

  11. trovant says:

    Doamne ajuta !
    va sugerez sa evaluati situatia si, eventual, sa va faceti strategia pe ipoteza ca acum sunt 3 papi-patriarhi : al Romei, al Constantinopolului si al Moscovei. Patriarhii, mitropolitii, episcopii asa ziselor biserici nationale trebuie sa se supuna papilor-patriarhi, relatia se doreste a fi de subordonare neconditionata. Mai departe papii-patriarhi se subordoneaza stiu ei cui.
    Portile iadului nu vor birui Biserica, probabil va trebui sa activeze ca si Biserica primara, se mai curateste asa, probabil a inceput cernerea. Iertati

  12. Iuliabur says:

    Apostolul din Duminica a 26-a dupa Rusalii (ce a trecut):

    Ap. Efeseni 5, 8-19

    Fraţilor, altădată eraţi întuneric, iar acum sunteţi lumină întru Domnul; umblaţi ca fii ai luminii! Pentru că roada luminii e în orice bunătate, dreptate şi adevăr, încercând ce este bine-plăcut Domnului. Şi nu fiţi părtaşi la faptele cele fără roadă ale întunericului, ci mai degrabă, osândiţi-le pe faţă. Căci cele ce se fac întru ascuns de ei ruşine este a le şi grăi. Iar tot ce este pe faţă se descoperă prin lumină, căci tot ceea ce este descoperit lumină este. Pentru aceea zice: «Deşteaptă-te cel ce dormi şi te scoală din morţi şi te va lumina Hristos». Deci luaţi seama cu grijă, cum umblaţi, nu ca nişte neînţelepţi, ci ca cei înţelepţi, răscumpărând vremea, căci zilele rele sunt. Drept aceea, nu fiţi fără de minte, ci înţelegeţi care este voia Domnului. Şi nu vă îmbătaţi de vin, în care este pierzare, ci vă umpleţi de Duhul. Vorbiţi între voi în psalmi şi în laude şi în cântări duhovniceşti, lăudând şi cântând Domnului, în inimile voastre.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *