Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Dar de SUS – Măicuța Domnului ne spune: ”Eu sunt cu voi și nimeni nu poate sta împotriva voastră și a Fiului meu!”

maica-domnului-athos

Sinaxa Părinților din Sfântul Munte Athos care au întrerupt pomenirea patriarhului Bartolomeu

Iubiți părinți, monahi, monahii și mireni ai binecuvântatei Biserici Ortodoxe Române,

Cu multă bucurie în suflet am aflat de râvna și dragostea voastră pentru Dumnezeu și pentru Biserica Sa cea Sfântă, pe care “nici porțile iadului nu o vor birui”. Râvna și dragostea aceasta sunt bineplăcute înaintea Domnului Hristos dacă sunt unite cu smerenia cugetului.

Având în vedere că “Sinaxa de la Volos” nu a putut sprijini în mod direct pe părinții mărturisitori care au oprit pomenirea, având în vedere ca mulți din Sinaxă nu au întrerupt pomenirea, noi părinții aghioriți sprijinim și încurajăm oprirea pomenirii pe care ați făcut-o.

Scopul opririi pomenirii nu este de a ne îngrădi în scop egoist și de a ne “autosalva” din prăpastia ecumenismului, pentru că dacă ar fi așa, am fi mai de plâns decât ecumeniștii relativiști, care sunt înșelați de șarpele cel vechi. Părintii care au întrerupt pomenirea trebuie să fie cu teamă și cu cutremur mare de a nu greși, de a nu duce suflete pe calea unei extreme, a unei rătăciri, ca nu cumva oprirea pomenirii să fi fost mânată de patimi omenești. Iar acest lucru se observă atunci când frații se mânie și nu au ajuns la maturitatea duhovnicească de a înțelege că oprirea pomenirii nu este un scop în sine, ci un mijloc pe care Sfinții Părinți l-au folosit întotdeauna ca metodă de eradicare a ereziei, punând presiune pe Sinoade și pe episcopi pentru a se lepăda de erezia respectivă.

În prezent avem o erezie cutremurătoare, care nu este doar o erezie hristologică sau pnevmatologică sau antitrinitară, ci le cuprinde pe toate în noua erezie a ecumenismului. Ecumenismul este o erezie eclesiologică în principal, prin care se atacă însăși ființa Bisericii, vorbindu-se de ajungerea la unitate fără a se mai pomeni despre eretici. În ecumenism se vorbește despre o Biserică “extra muros” (în afara Bisericii), inversându-se definiția Sfântului Ciprian (în afara Bisericii nu există mântuire) în Declarația de la Toronto, astfel încât, după noua gândire ecumenistă, “în afara Bisericii se găsește Biserica”.

În textele sinodului din Creta, în chip viclean s-au introdus învățături diplomatice și schizofrenice, amețitoare, făcute special pentru a induce în eroare, neclare, lipsite de acrivie teologică și înglobând toate teoriile ecumeniste: teologia baptismală, teologia euharistică, teologia ramurilor și toate celelalte teorii eretice, denumirea istorică de “biserici” pentru eretici, dar mai ales acceptarea așa-zisului dialog catastrofal pe platforma eretica numită “Consiliul Mondial al Bisericilor”.

În fața acestei ofensive împotriva eclesiologiei ortodoxe, care vine oficial cu “Sinodul din Creta”, ierarhii Bisericii voastre, deși au avut o poziție ortodoxă în cadrul discuțiilor din Kolimbari, totuși au cedat, și Vai! Au semnat documentele eretice cu toții. Și nu numai atât, ar fi avut șansa ca în Sinodul Bisericii Locale de la București să fi respins sinodal ceea ce au semnat.

Am citit inițial cu oarecare bucurie traducerea în limba greacă a hotărârii Bisericii Ortodoxe Române, anume că textele trebuie “să fie explicitate, să fie respinse în parte sau dezvoltate de către un viitor Sinod Panortodox. Explicitarea acestora (…) nu trebuie realizată sub presiunea timpului, ci, în cazul în care nu există un consens panortodox, ele trebuie amânate și perfecționate, până când se va realiza un consens” (Basilica.ro).

Ulterior însă am aflat că termenul în limba romană era “nuanțate”, în nici un caz “respinse”. Astfel, în urma hotărârii B.O.R. se lasă să se înțeleagă faptul că nu se contestă sinodicitatea a ceea ce s-a petrecut în Kolimbari, deși avem deja două hotărâri Sinodale ale Bisericii Ortodoxe a Antiohiei, care spune ca la Creta nu a fost un Sinod, ci o întâlnire a unor Întâistătători pentru pregătirea unui adevărat “Sfânt și Mare Sinod” și a Sinodului Bisericii Bulgare, care a hotărât că Adunarea din Creta nu e nici Sfântă, nici Mare, nici Sinod (http://www.bg-patriarshia.bg/news.php?id=220554).

De asemenea, Mitropolitul Serafim al Pireului, Mitropolitul Serafim al Kithirelor, Mitropolitul Pavlos al Glifadei, Mitropolitul Ambrosie al Kalavritei, Mitropolitul Ierotheos al Nafpaktosului și multi alții s-au exprimat, unii în termeni foarte duri și clari, alții în temeni mai iconomici, dar toți păstrând aceeași idee, anume că nu avem de-a face cu un Sinod, ci cu o acceptare oficială a ereziei ecumeniste în Biserica Ortodoxă prin texte diplomatice și schizofrenice.

Prin rezoluția sinodala pe care o dă Sinodul Ierarhiei Bisericii Ortodoxe Române rezultă că se acceptă că “Sfântul și Marele Sinod al Bisericii Ortodoxe” este cu adevărat Sinod și că doar la un viitor Sinod de aceeași importanță să nu mai fie presiunea timpului și să nu se ia hotărâri decât în consens panortodox (recunoscând implicit că nu există consens panortodox), dar în același timp să se expliciteze mai bine ceea ce s-a adoptat în prezent.

Cum este posibil să accepți ca fiind Sinod și “Mare și Sfânt” unul care nu e în stare să dea texte clare? Cu atât mai mult cu cât sunt texte contestate de 80% dintre ortodocși. Cum e posibil să accepte ceva ca fiind “Sfânt“ atâta timp cât chiar ei spun că s-au făcut lucruri sub presiunea timpului și că lucrurile nu sunt clare? Să nu uităm că nu numai “antiecumeniștii” pun sub semnul întrebării “Sinodul“ din Colimbari, ci și personalități cunoscute ca mari ecumeniști: Hristos Yanaras, Kalistos Ware și alții.

Oare Sinodul B.O.R. nu realizează că având o astfel de poziție induce schisma în Biserică? Oare nu realizează că atunci când ii acuză de schismă pe părinții care pe dreptate au aplicat canoanele Bisericii (canonul 15 I-II Constantinopol), întrerupând pomenirea, de fapt se autoacuză? Pentru că schisma înseamnă îndepărtare de la Adevărul Bisericii și cine acceptă “Sinodul” din Kolimbari, se îndepărtează de Adevărul Bisericii.

Noi, părinții aghioriți, susținem în mod deschis întreruperea pomenirii numelor episcopilor care au acceptat sinodal erezia de la Kolimbari și nu s-au delimitat măcar printr-o scrisoare publică de acest pseudo-sinod. De asemenea, îndemnăm pe părinții care au oprit pomenirea să fie cumpătați și să nu încurajeze mișcările schismatice, patimile oamenilor care încep să hulească pe părinții care nu au oprit pomenirea și să îi primească pe toți la Sfântul Potir, să nu pomenească alt episcop în loc, nici să caute episcopi din alte Biserici Locale, pentru că acest lucru este necanonic.

Este suficient că au întrerupt pomenirea și mărturisesc Ortodoxia. Avem cunoștință de faptul că există părinți, teologi, monahi și maici care nu au întrerupt încă pomenirea, dar fac o lucrare de luminare a poporului prin scrieri, prin mărturisire publică, prin siteuri, prin cărți și prin alte mijloace, iar cine îi judecă pe aceștia și cad în extreme, vor cădea și din Biserică. Așteptăm ca toți părinții și ierarhii să întrerupă pomenirea.

Noi, părinții aghioriți, nu încurajăm fenomenele sectare, schisma, evlavia față de înșelați (așa-ziși sfinți) și nici nu încurajăm teribilismul și pe feluriți monahi care umblă din casă în casă și se dau mari mărturisitori ai credinței, adunând foloase materiale. Adevărații mărturisitori sunt smeriți, cuminți, nu fac vâlvă cu faptul că au oprit pomenirea.

Atunci când părinții athoniți au oprit pomenirea celui de-tristă-pomenire patriarh Athenagora, nu au pomenit alt episcop în loc și aveau comuniune cu cei care pomeneau, cu condiția ca atunci când vin la ei în mănăstire să nu pomenească, iar toți mirenii erau primiți la Sfântul Potir.

Părinții care nu pomenesc sacrifică multe pentru credință și pentru aceasta vor primi cunună. Este de menționat faptul că oprirea pomenirii nu are nici o valoare în cazul celor care au oprit pomenirea, dar nu au anunțat episcopul și nu au făcut public acest lucru. Înainte de a întrerupe pomenirea trebuie bineînțeles să se discute cu episcopul locului, să se expună clar lucrurile, să se dialogheze, iar dacă ierarhul se leapădă public de hotărârile sinodului din Creta, oprirea pomenirii nu mai are sens.

Înaltpreasfințiților arhierei ai Bisericii Ortodoxe Române le transmitem cu smerenie că orice prigoană asupra părinților care mărturisesc, fie prin întreruperea pomenirii, fie prin orice altă formă de mărturisire, este necanonică (având în vedere că au semnat în Creta oficializarea ecumenismului) și nu fac altceva decât să le dea cununi de Dreptmăritori celor prigoniți, de aceea îi rugăm să nu “lovească cu piciorul în țepușă”, ci să repare ceea ce stă în putința lor, dacă nu sinodal, măcar fiecare ierarh în parte să se lepede public de erezia ecumenista și de pseudo Sinodul din Creta.

Erezia ecumenista a fost condamnată de Sinodul Rușilor din afara Rusiei (ROCOR) de la Vancouver, din anul 1982, unirea Sinodului ROCOR cu Moscova având ca și condiție principală tocmai recunoașterea de către Moscova a tuturor hotărârilor ROCOR, inclusiv Sinodul de la Vancouver (care a condamnat ecumenismul ca erezie), Sinodul Moscovei acceptând acest lucru.

De asemenea, ecumenismul a fost condamnat de Sinodul Bisericii Georgiei în data de 8 octombrie 1998 https://orthodoxethos.com/post/apokleistiko-h-synodikh-apofash-ths-or8odo3oy-ekklhsias-ths-gewrgias-toy-1988-gia-tis-symfwnies-toy-sampezy-kai-toy-mpalamant-gia-thn-8ewria-twn-kladwn-kai-poly-perissotera și nu acceptă “Sinodul” din Creta.

Există și o condamnare interortodoxă din partea Sinodului (Conferinței) Bisericilor Ortodoxe de la Moscova, în anul 1948, unde au participat 9 Biserici Autocefale (inclusiv Biserica Ortodoxă Română) http://www.ortodoxie-ecumenism.com/2007/09/07/hotarari-legate-de-ecumenism-la-conferinta-pan-ortodoxa-de-la-moscova-1948/

Ecumenismul a fost de asemenea condamnat de Sfântul Iustin Popovici ca fiind panerezie.

Toți Sfinții și Părinții secolului al XX-lea au condamnat în scris și verbal ecumenismul și l-au considerat ca fiind eretic (Serafim Alexiev, Augustinos Kandiotis, Sfântul Paisie Aghioritul, Părintele Dionisie de la Kolciu, Părintele Iustin Parvu, Părintele Arsenie Papacioc, Părintele Iulian Prodromitul, Părintele Efrem din Arizona etc). Conștiința Bisericii reprezentată prin Părinții curățiți de patimi, iluminați și îndumnezeiți condamnă ecumenismul ca erezie.

Chiar și în prezent pseudo-sinodul din Creta a fost criticat și osândit de Rezoluția de la Chișinău, semnată de părintele Theodoros Zisis și de domnul Dimitrie Tselenghidis și de multi părinți, de Sinodul Bisericii Bulgare, de Sinodul Bisericii Georgiene și de mulți ierarhi, preoți, ieromonahi, monahi, monahii și mireni din toată lumea, precum și de Sinaxa de la Volos, dar și de Sinaxa noastră din Sfântul Munte, a părinților și a pustnicilor de la chilii, mănăstiri și schituri.

Din acest motiv, părinții și frații, dar și mirenii care nu mai merg la bisericile unde se pomenesc ierarhii care au acceptat Creta, sunt îndreptățiți din punct de vedere canonic să facă acest lucru. Oprirea comuniunii bisericești în cazul de față și totdeauna când există erezie ține de conștiința fiecăruia, mirean sau preot sau episcop sau Sinod Local. Ei sunt îndreptățiți întâi de Sfânta Scriptură – Galateni 1, 8; II Ioan 10; II Corinteni 6, 14-17; II Petru 2,1, apoi de Canonul 31 Apostolic (dacă episcopul nu este vădit cu nimic vrednic de osândă în privința dreptei credințe și a dreptății, nu se poate despărți de el clericul), dar și de Constituțiile Apostolice – capitolul 19 din cartea a II-a, care responsabilizează și pe mireni, arătând că nu trebuie să urmeze pe păstorul care îi duce la pierzare, apoi de Sfântul Vasile cel Mare (Scrisoarea 242, Tis Ditikis, EPE 2, 28; Sfântul Atanasie cel Mare, Sfântul Ioan Gură de Aur, Sfântul Grigorie Teologul, Sfântul Chiril al Alexandriei, Sfântul Maxim Mărturisitorul, Sfântul Sofronie, patriarhul Alexandriei, Sfântul Teodor Studitul, Sfântul Fotie cel Mare, Sfântul Grigorie Palama, Iosif Vrienios și Sfântul Marcu al Efesului, dar și de Canonul 15 de la Sinodul I-II Constantinopol (caz de erezie = întreruperea pomenirii) și de asemenea de Sinodul VII Ecumenic, care cerea ca cei care nu s-au depărtat de împreună-împărtășirea cu iconoclaștii să fie reprimiți în Biserica Ortodoxă prin scrisoare de lepădare de erezia iconoclastă, pentru că nu s-au depărtat de comuniunea cu iconoclastii, care încă nu erau condamnați de Sinod (Procesele verbale ale Sinoadelor Ecumenice, volumul III, 729).

Noi, părinții athoniți care am întrerupt pomenirea, ne rugăm ca Dumnezeu să lumineze pe toți ierarhii Bisericii Ortodoxe Române ca să îndrepte ceea ce acum se poate îndrepta ușor și simplu. Să nu uităm că aici nu ne putem juca cu sufletele oamenilor și oricâtă putere lumeasca ar avea cineva, tot va ajunge într-o zi în fața Dreptului Judecător, să dea răspuns pentru cele ce a făcut în viață. Nu dorim să fim în locul ierarhilor care au semnat în Creta și nu s-au lepădat public de aceasta, de aceea rugămintea noastră este să aibă milă arhiereii în primul rând de sufletele lor, pentru că nu vor fi veșnici pe pământ.

Părinții care au oprit pomenirea sunt sinceri și nu au alt scop decât eradicarea unei erezii, nimic altceva, nu doresc să își facă „Biserică” personală, nici nu doresc să fie în neascultare față de păstori, dar ca să poată fi în ascultare este nevoie ca păstorii să „învețe drept cuvântul Adevărului” lui Hristos.

Au întocmit textul și l-au semnat:

Gheron Gavriil, Chilia Sfântului Hristodul, Sfânta Mănăstire Cutlumuș

Gheron Iulian Prodromitul, duhovnicul Schitului Românesc Prodromu

Gheron Sava Lavriotul, Sfânta Mănăstire a Marii Lavre

Gheron Ilarion, Chilia Sfântului Maxim Mărturisitorul, Sfânta Mănăstire Cutlumuș

Monahul Dositei, Chilia Sfântului Maxim Mărturisitorul, Sfânta Mănăstire Cutrlumuș

Ieromonahul Hariton, Chilia Înălțării Domnului, Sfânta Mănăstire Vatopedi

Monahul Heruvim, Chilia Sfinților Arhangheli, Sfânta Mănăstire a Marii Lavre

 

Urmează să fie semnat de părinții aghioriți.

Sursa: geron.savvas.lavriotis@outlook.com

Nota traducătorului: Se poate deduce faptul că Sinoadele Locale ale Bisericii Bulgariei și Georgiei nu au întrerupt oficial comuniunea cu cei care au semnat în Creta, pentru că poate mai există speranța de întoarcere la Adevăr a acelor Biserici Locale care au semnat și au primit hotărârile din Creta, dar nu se știe până când, este posibil să fie doar o iconomie temporară.

32 Responses to Dar de SUS – Măicuța Domnului ne spune: ”Eu sunt cu voi și nimeni nu poate sta împotriva voastră și a Fiului meu!”

  1. Martyrik Appeal says:

    Pentru a evita ratacirea, extremele si efectul dezastruos pentru suflet pe care il provoaca unii comentatori pe alte bloguri, cred ca este necesara crearea unui blog special pentru acest tip de lupta virtuala. Un blog sustinut si de parintii aghioriti, un blog recomandat si de ei, un blog unde informatia e ortodoxa si sustinuta ortodox, nu in duh dracesc, pierzator de suflet, deci e nevoie de un blog oficial pe care sa-l pastoriti.

    Diavolul sustine multe bloguri „ortodoxe”, iar oamenii au nevoie de un blog fara sminteli, fara replici de ocara, fara injuraturi, fara comentatori saturati de patimi si duhuri rele.

    Oamenii de bun simt, oamenii sinceri evita sa comenteze pe bloguri, evita sa le urmareasca informatia datorita comentatorilor purtatori de duh rau care domina discutiile folosind cuvinte de rusine si nu numai ca sunt lipsite de bun simt, dar unde nu e bun simt, nu e nici Hristos, deci sunt cuvinte pe care numai un duh rau le-ar putea insufla.

    Cea mai mare lupta se da in mediul virtual pentru ca e singura sursa de informare in massa considerata libera, singura sursa prin care se imprastie informatia rapid, real time.
    „The medium is the message” cum spunea Marshall McLuhan, deci daca mediul este viciat, otravit, atunci si mesajul va avea de suferit deformari.
    Lupta este acida si este intretinuta de comentatori straini de duhul Sfintilor Parinti, straini de cugetul ortodox, straini de Hristos. E nevoie de o sursa sigura unde nu este permisa actiunea celor smintiti si stapaniti de duhuri rele. Nu cred ca e nevoie sa ma explic.
    In mediul virtual, in blogosfera ortodoxa (cu sau fara ghilimele) este prezenta infectia in duh a adevarului spus. Orice adevar spus cu patima devine un adevar viciat care raneste, nu vindeca, devine otrava. Patima este diavol, iar diavolul indiferent ce adevar ar spune are grija sa il incarce cu duhul lui si astfel avem efectul de „weaponized words”.

    Este nevoie de un blog asa cum este cel de aici, cel pe care sfintia voastra il pastoriti doar ca ridicat la alt nivel. Va impartasesc aceasta nevoie pe care o simt si pe care o simte orice om care vrea sa se mantuiasca sincer, v-o impartasesc sfintiei voastre pentru nu am/avem cui sa o spunem.
    Un blog care sa trateze toate probleme de care se lovesc astazi ortodocsii. Chiar daca informatia sau stirea de pe blog este prezenta si pe alte bloguri ortodoxe totusi acest lucru este necesar pentru ca stirea respectiva va fi altfel sustinuta, altfel prezentata ortodocsilor, adica va fi prezentata in duh curat ortodox si sustinuta de comentarii in duh ortodox, fara injuraturi si vorbe de la cel rau.

    Acest blog – Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou” – este un model de bun simt si duh ortodox, deci poate aveti puterea sa deschideti un nou staul virtual asemanator in duh, dar diferit ca forma si mai bogat in continut. Nu e vorba de o competitie intre bloguri, dar e vital ca oamenii, ca ortodocsii sa aiba un blog sigur, un blog de unde sa se informeze fara sminteala, fara implicatii si complicatii de la cel rau, un blog bine pus la punct din toate punctele de vedere.
    Sursele din blogosfera sunt viciate si nu e greu ca cineva sa isi dea seama de acest lucru.

    Asta e parerea mea, dar sfintia voastra decideti daca e bine sau nu.
    Sunteti singura persoana de incredere din blogosfera (impreuna cu parintele Claudiu), deci e nevoie de sfintia voastra indiferent de cele ce le zic gurile rele, indiferent ce zic cei cu ochiul rau, indiferent de indiferenta sau de diferenta.
    Se intrevede schisma, se simte prezent duhul schismatic pe alte bloguri, se sustine mascat ideea de schisma, se inoculeaza viclean ideea de schisma, au fost cumparate suflete cu bani, adevarul e viciat, duhul mediului este strain de Ortodoxie, deci este necesar sa ridicati nivelul blogului din toate punctele de vedere. Este nevoie de prezenta sfintiei voastre.
    Cine nu isi da seama si nu simte duhul celorlalte bloguri „ortodoxe” si cine nu percepe bisturiul duhului rau cu care se opereaza acolo… pe acestia Dumnezeu sa ii aiba in paza si sa-i salveze cat mai este timp, sa ii salveze de infectia in duh.

    Dumnezeu sa aiba grija de noi, sa ne aiba in paza acum cand casnicii tin cutitul ascuns la spate pregatiti sa piarda si pe cei alesi, caci e timpul cand „frate pe frate…”

    • admin2 says:

      Ca de Anul Nou… gând la gând cu bucurie.
      Exact la asta ne gândeam de vreo trei săptămâni, împreună cu alți doi părinți. Vom fi cel puțin trei administratori, iar numele site-ului va fi: ”Conștiința vie a Bisericii.” Cum vi se pare?
      Ne vom ocupa peste cam o săptămână de interfață și apoi putem să îi dăm drumul. Cât mai avem suflare în noi.
      Scopul va fi filtrarea – pe când ne luminează Dumnezeu – a mesajelor antiecumeniste, ca să fie în Duhul Sfinților Părinți și de asemenea să nu mai fie cei care vorbesc în numele altora (chiar și al nostru), ci fiecare să răspundă pentru sine.
      Totul făcut întru frica lui Dumnezeu și cu dragoste pentru neamul nostru românesc cel frumos și iubitor de Hristos.
      Avem tot sprijinul părinților athoniți.
      Ținem legătura.
      La mulți ani !
      Cu respect, pr. Ciprian.

  2. tibi says:

    De ce este nevoie de un blog nou? Nu poate fi „prelucrat” acesta, cu trei administratori, cum zice pr.Ciprian? Si in loc sa urmarim doua bloguri, acesta si viitorul, urmarim doar unul, care este deja cunoscut.

    • admin2 says:

      Și asta este o idee bună. Dacă nu ne împușcă în curând careva…

      • Martyrik Appeal says:

        La multi ani parinte Ciprian!

        Un blog nou cu un nume nou. Ceva dedicat pentru lupta asta si pus pe temelie noua. Un singur blog, o singura sursa curata de informatie ortodoxa in duh ortodox. Un blog oficial al celor din linia intai si recunoscut de cei din linia intai. Glasul celor ce au intrat in arena. Un blog bine facut. Un canal de informatii oficial, un blog al adevaratei rezistente ortodoxe.

        Sa fie precum sabia Duhului dupa cuvantului Apostolului:”Luati si coiful mantuirii si sabia Duhului, care este cuvantul lui Dumnezeu.” (Efeseni 6, 17)
        Caci „atunci mai cu seama este pace, cand se taie ce este bolnav, cand e indepartat ceea ce da nastere la razvratire.” Sfantul Ioan Gura de Aur
        Sabia care pazea Raiul, sabia din mana Arhanghelului Mihail „…si din gura Lui iesea o sabie ascutita cu doua taisuri, iar fata Lui era ca soarele, cand straluceste in puterea lui.” (Apocalipsa 1, 16)
        Toate vorbesc de sabia Duhului, de coiful mantuirii, de platosa dreptatii, de pavaza credintei.

        „Imbracati-va cu toate armele lui Dumnezeu, ca sa puteti sta impotriva uneltirilor diavolului […] Pentru aceea, luati toate armele lui Dumnezeu, ca sa puteti impotriva in ziua cea rea, si, toate biruindu-le, sa ramaneti in picioare.” (Efeseni Cap 6)

        Toate vorbesc de armele Duhului Sfant pentru ca asta e lupta si astea sunt singurele arme care ne sunt ingaduite si care ne sunt de folos. Nu cuvinte urate, nu injuraturi, nu jigniri. Ci numai ce e din Duhul Sfant.

        E doar parerea mea. Se poate sa gresesc. Sfintia voastra decideti dupa cum va sfatuieste inima.
        Cat despre numele blogului poate e mai potrivit ceva dintr-un cuvant sau maxim doua, ceva usor de tradus in limbile tarilor ortodoxe, dar, repet, poate gresesc.
        Sfintia voastra sunteti in linia intai. Sfintia voastra si cei pe care ii stiti ca sunt sub acelasi steag a lui Hristos Dumnezeu, sub semnul Sfintei Cruci, umar la umar cu sfintia voastra in aceasta lupta.

        Nu va impusca nimeni si nimeni nu va va face niciun rau, caci mana Stapanei va pazeste pe acest drum.

      • Getul says:

        Parinte , de ce aceste raspunsuri alarmiste?( pana mai avem suflare, daca nu ne impusca cineva…) ati primit deja semne?

        • admin2 says:

          Noi ne primim simple semne, primim lovituri. Nu voiam să fac pe victima, căci suntem în mâinile lui Dumnezeu. A Lui să fie slava în veci.

  3. tibi says:

    Avantajul este ca daca impusca pe admin-ul „prieteniisfantuluiefrem.ro” se stie cine e si lumea va iesi in strada….dar daca-l impusca pe unul din cei 3 de la ”Conștiința vie a Bisericii” lumea o sa zica: ei, au impuscat un bloger….si asa sunt prea multi…

    • Martyrik Appeal says:

      E impropriu sa numim sau sa vorbim despre un astfel (!) de avantaj domnule Tibi.
      Nimeni nu isi pune nadejdea iluzorie in lumea care iese in strada, ci in Dumnezeu care pazeste pe cei ce vin in Numele Lui. Forta nu o reprezinta lumea din strada, nu mortii vii, ci ortodocsii vii, focul din rugaciunea lor. „Nu mai sunt solutii omenesti” iar strada a fost ingenunchiata demult. Ea nu mai reprezinta o putere, ci doar efectul unei manipulari. Sinceritatea e in lupta in duh, in lupta pentru Ortodoxie, nu in valsul strazii.
      Hristos apara pe cei ce sunt ai Lui. Nu punem pret pe lume sau pe strada ei.
      Iar daca lumea de care ziceti nu este deja iesita in strada pentru Hristos cel batjocorit la Creta, atunci ma indoiesc ca va iesi pentru un om al lui Dumnezeu.
      Lumea a cazut la esafodul confortului. Lumea doarme, iar cei ce cauta sa o trezeasca din somnul infernului nu sunt vazuti bine de ea. Parte din lumea ortodoxa e la poalele muntelui si se pregateste sa isi faca vitel de aur. Strada e pustie precum si inima lumii este.

  4. Iorest says:

    La multi ani!
    Martyrik are intru totul dreptate si sa dea Bunul Dumnezeu, parinte, sa impliniti si aceasta lucrare. Se simte cu adevarat lipsa unui blog ortodox in lumina Duhului Sfant. Ne-am saturat de cei care cred ca a fi ortodox inseamna sa improsti cu murdarie si sa amesteci numele lui Dumnezeu cu injuraturi si icnete de duh patimas, de cei care cred ca pot sa faca ei, aici, judecata tuturor in scrasnete de masele.
    Aduc tulburare in toti si inselare in sufletele care nu s-au format duhovniceste si care nu pot sa simta otrava care li se serveste.
    Ar fi foarte bine venit sa discutati cu mai multi blogari care promoveaza ortodoxia (s-au inmultit ca ciupercile) si sa va uniti cu totii intr-un singur blog mare sub indrumarea a 2-3 parinti care sa tina fraiele.
    In alta ordine de idei Imi cer iertare ca indraznesc sa intreb: de ce nu mergeti personal la ierarhul dumneavoastra sa va spuna in fata de ce va acuza. Ii dati prilej sa spuna ca tocmai pentru acest motiv va judeca: va eschivati pentru a nu sta fata catre fata si o sa va aduca invinuiri care nu au nici o legatura cu nepomenirea ierarhului. Sa nu fie.
    Sa va ajute Dumnezeu iar Maica Domnului sa va tina sub sfantul ei acoperamant langa Crucea scumpului ei Fiu.

    • admin2 says:

      Am încercat o ”confruntare” directă, dar m-am lovit de un zid de netrecut. Ierarhul meu nici nu vrea să mă vadă în față. Dumnezeu să ne ierte pe toți. Marți, 10 ianuarie, ora 10, mă duc la judecată. Cu gheronda Sava Lavriotul alături, care vine din Sfântul Munte pentru acest lucru. Slavă Domnului!

  5. utzu says:

    Mi se pare ca aparam-ortodoxia.ro este un astfel de blog. Sunt sigur că vi s-ar putea crea un cont de colaborator prin care să scrieți și acolo mesajele dvs, dacă s-ar discuta despre asta. La mulți ani! Vă sărutăm dreapta! Doamne, ajută!

  6. un ins dintre atâția says:

    Ideea e buna, e nevoie de o seriozitate si o decenta care lipsesc pe multe bloguri/situri „ortodoxe”.
    Un titlu mai scurt poate ar fi mai bun, gen Pleroma sau asa ceva, un cuvânt scurt si cuprinzător, usor de retinut.
    Însă oricum, continutul va da calitatea, nu numele blogului…

    In cele din urma, Realitatea oricum e alta decât e prezentata in mediul virtual. Aici măcar sa fie informatie netrunchiata, pe cat posibil neviciata de umorile si patimile personale. Toate cu duhul pacii.
    La Multi Ani si…mult succes!

    • admin2 says:

      Mă gândeam că titlul ”Conștiința vie a Bisericii” se poate sintetiza așa: CVB.ro. Și atunci ar fi un joc interesant de cuvinte, mai degrabă o antiteză între CVB, care să fie ortodox, și CMB, care este eretic. Supun discuției deci titlul CVB.ro.

      • Martyrik Appeal says:

        Suna complicat intr-o lume si asa complicata.
        Suna puuutin a epatare duhovniceasca si a numar de matriculare precum masina antihristica CMB. Eu oricum sunt inselat, deci parerea mea e doar o parere. Ceva mai scurt si fara abrevieri, ceva limpede si ortodox, dupa mintea mea, era bine primit.
        Acum cand lumea se scufunda in erezii, sincretism si satanism, si mai ales acum cand toti se numesc pe sine a fi „Biserica”, cred ca e nevoie ca numele blogului sa contina si cuvantul ortodox sau Ortodoxie, ca sa se stie identitatea blogului si sa nu se creada ca e vreo secta sau vreo casa de adunare virtuala.

        Sfantul Iustin Popovici folosea formula „constiinta vie a Ortodoxiei”. In lume, pe planeta Terra termenul de „Biserica” este extrem de relativ si de ambiguu, iar Sfantul Iustin cred ca a formulat precis si clar a cui constiinta este vie. Oamenii, straini sau nu de Ortodoxie, pot confunda blogul cu vreo posibila constiinta al oricarei alte „biserici”.
        Iar Ioannis Karmiris l-a numit pe Sfantul Iustin Popovici „constiinta ascunsa a Bisericii Sarbe si a intregii Ortodoxii”.
        In schimb patriarhul Teoctist folosea des formula de „constiinta vie”, „constiinta vie a preotiei lucratoare”, deci avem multe constiinte vii, iar patriarhul Teoctist, ecumenist activ, isi atribuia aceasta constiinta vie si considera ca face parte din fiinta lui si e prezenta si in lucrarea lui incrucisata cu multe „biserici”.

        Cuv. Serafim Rose si-a numit lupta „The Orthodox Word”, deci nu a lasat loc de interpretare.
        Cuv. Arsenie Papacioc si-a numit lupta „Singur Ortodoxia”. Putea sa ii zica „Singur Biserica”, dar Duhul Sfant l-a inspirat sa puna adresa corecta. Iar formula „Singur Ortodoxia” e rodul rugaciunii sfintiei sale si e limpede, simplu, dar e incandescent, e lupta, a fost lupta lui pe care a castigat-o. „Lupta cea buna m-am luptat, calatoria am savarsit, credinta am pazit”, iar Cuviosul Arsenie Papacioc a implinit cuvantul asta.

        • admin2 says:

          Cum sună atunci următoarele variante de titlu (le scriu intr-un cuvant, ca asa e obiceiul cu site-urile):
          – purureaortodox
          – numaiortodox
          – sfantaortodoxie
          – hristosesteortodox
          Sau alte variante concrete… Discutăm… Să iasă o treabă bună.

      • Martyrik Appeal says:

        Sa ma explic de ce am spus ca formula de „constiinta vie” ar putea fi perceputa ca o fina bravare sau epatare duhovniceasca.

        Lucrarea, lupta pe care a dus-o un Sfant poate fi numita „constiinta vie a Ortodoxiei”, cununa marturisirii pe care a primit-o dupa adormire, adica atunci cand caderea nu mai era un pericol pentru el. Dar noi inca in lupta fiind putem sa gresim, putem sa cadem – fereasca Dumnezeu – si atunci nu ne putem autointitula inca de pe acum ca fiind constiinta vie a Bisericii Ortodoxe. Adica, sa nu poata sa acuze nimeni blogul ca braveaza considerandu-se a fi chiar constiinta vie a Ortodoxiei.
        Eu nu ma pot considera ca facand parte din constiinta vie a Ortodoxiei si asta pentru ca sunt ticalos si ma scald in multe patimi. In schimb un Sfant ca Maxim Marturisitorul poate sa fie numit constiinta vie a Ortodoxiei si lucrarea lui face parte din constiinta Bisericii Ortodoxe. Dar, inca in viata fiind, nimeni nu este inca asimilat in constiinta vie a Ortodoxiei. Pentru a intra in aceasta constiinta vie e nevoie sa pasesti peste pragul mortii cu capul sus, fara pata, si asta dupa ce toata viata ta ai luptat fara greseala cu patimile personale si pentru apararea Ortodoxiei.
        Pana ieri si parintele Simeon Zaharia ar fi putut fi numit ca o posibila parte a constiintei vii a Bisericii Ortodoxe, dar lucrurile s-au schimbat si numai Dumnezeu poate sa stie daca el va mai fi sau nu, dupa moarte, parte a constiintei vii a Ortodoxiei.
        Asta e parerea mea.

  7. gavriil says:

    parinte ciprian,
    Este cu adevarat nevoie sa se incerce creearea unui blog exclusiv pentru lupta ortodoxiei crestine,un blog de informare.
    Importanta este colaborarea cu surse serioase,indiferent ca sunt clerici,monahi sau mireni,indiferent daca sunt din tara sau din afara tarii,important este mesajul serios si cat mai multa documentare,evitand „poetica” si ratacitul prin discutii sterile.
    Nu ne putem baza decat pe credinta si pe ceea ce facem azi,acum.
    Sustinerea…de la Domnul,cu putere.

    incepeti,si daca nu va fi cu putinta,se vor gasi alte cai.
    Va veni si momentul de care se tem „ei”.
    Momentul in care nu ne vom mai lasa batjocoriti.
    mantuire!

  8. Mircea Suta says:

    Dragii mei,

    Mie mi se pare frumos numele SFANTAORTODOXIE. As sugera de asemenea ca fiecare comentariu sa fie analizat de parintii Admin. inainte de a apare efectiv pe blog. Parintii sa-l aprobe sau sa-l respinga ! Sfintiile lor sunt in masura sa vada daca mesajul e scris in Duh Ortodox, in Duh de Adevar, Pace si Dragoste pentru celelalte suflete, fara deosebire. Personal sunt convins ca Dumnezeu iubeste si sufletele cazute in erezie, si doreste sa le mantuiasca si pe acestea. De aceea trebuie si noi sa le iubim in continuare, sa ne rugam pentru mantuirea lor, dar NU sa ramanem sub ascultarea lor !!! Eu cred ca duhul ereziei pierzator de suflete se transmite prin ascultarea si supunerea fata de ierarhii cazuti ! Sa ma iertati, daca gresesc ! Si va rog sa ma corectati !
    SLAVA LUI DUMNEZEU PENTRU TOATE !
    MAICUTA DOMNULUI CU PRUNCUL EI SA VA INTAREASCA PE TOTI PARINTII MARTURISITORI AI ADEVARULUI !!! AMIN !!!

  9. Iorest says:

    O sugestie : „DUH ORTODOX” sau
    „IN DUH ORTODOX”
    „DUH SI ADEVAR ORTODOX”

    • admin2 says:

      Am notat. Mulțumesc. Oricum, nu cred că va fi un site de știri ortodoxe (ca specializare), că prea s-au obișnuit românii să judece, să își dea cu părerea, să se afle în treabă, să se lepede de aproapele; în final, să nu facă efectiv nimic, să fie simpli spectatori ai realități pe care o manevrează alții.
      Mă gândesc să fie și o echipă de colaboratori și să avem o parte a site-ului cu știri scurte, al căror scop să nu fie informarea pur și simplu, ci invitația la atitudine, ajutor, sprijin, misiune. Că noi, părinții, nu avem vreme ca bloggerii să stăm toată ziua pe net. Misiunea noastră principală este alta. În plus, am fost, suntem și vom fi atacați de cei vestiți, ori scopul nu va fi unul al concurenței, ci unul al unității în adevăr, cu bun simț, cu demnitate și cu sinceritate. Adică să fim ai lui Hristos, să ne străduim permanent spre aceasta, nu să ne culcăm pe-o ureche de ortodox mulțumit de sine.
      Doamne ajută.
      Pr. Ciprian

  10. Doina says:

    denumire blog – Glasul ortodox

  11. Mihaela Popa says:

    ‘Singur Ortodoxia” cred ca este foarte potrivit în lupta ce o avem de purtat. În fapt și în adevăr e singura credință mântuitoare. Doamne ajuta!

    • admin2 says:

      Și eu cred la fel. Și să îl punem pe părintele Arsenie Papacioc, desigur alături de părintele Iustin Pârvu drept ocrotitori.

      • Martyrik Appeal says:

        Da, era o alegere foarte potrivita, dar am vazut ca mai este cineva cu acest nume de blog. Totusi poate nu se supara daca mai apare un blog cu acelasi nume. Este un blog si cu „Hristos este ortodox”, deci e luat si acest titlu.
        Am facut si eu o mica lista, dar daca este fair-play si eu as alege tot „Singur Ortodoxia”.

        Marturie ortodoxa
        Ortodoxia neptica
        Ortodoxia patimitoare (formulare atribuita Sfantului Grigorie Teologul)
        Metafrast ortodox

        • admin2 says:

          Cred că rămâne Singur Ortodoxia. va apare probabil așa – singurortodoxia.ro
          Pe platforma wordpress. Săptămâna viitoare, după … judecata particulară, facem interfața și apoi la muncă.
          Mulțumim.
          Pr. Ciprian

  12. Mihaela Popa says:

    Amin!

  13. Bogdan Ioan says:

    Abia acum am ajuns sa citesc si eu comentariile de la acest articol. Desi consider ca e tarziu, si decizia privind numele viitorului blog e deja luata, as adauga pe lista de propuneri si „Sinaxa Ortodoxa”. Mi se pare ca reprezinta, cel putin, modul de administrare al blogului, daca nu si mai mult decat atat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *