Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Noi pe cine urmăm?!


Preiau aici un articol minunat al celui mai drag părinte al sufletului meu, părintele Claudiu Buză, în mâinile căruia mi-am încredințat mântuirea (articol luat de pe site-ul: https://ortodoxiamarturisitoare.wordpress.com/)

Pseudosinodul din Creta a adus multă confuzie în viața credincioșilor din întreaga Ortodoxie. Mulți încă nu știu nimic despre trădarea ierarhilor participanți la acest ,,sinod” și la cel din octombrie de la București, alții sunt indiferenți, alții sunt vădiți sau declarați ecumeniști înfocați, alții sunt stăpâniți de frică, iar alții, puțini la număr, sunt preocupați cu multă sinceritate de mântuirea lor și a semenilor dispuși să deschidă ochii și urechile la Adevăr.

Nu este simplu să-ți lămurești astăzi cu precizie acrivică locul în Biserică și atitudinea corectă față de ierarhii apostați și următorii acestora, preoți ecumeniști sau indeciși. De aceea, mulți ne întreabă: ce este de făcut? Mai este har în Biserică sau nu? Dacă mai este har, cum lucrează acesta în viața mirenilor fără să fie afectați de molima nimicitoare a panereziei ecumeniste?

Răspunsul nu este unul simplu, deși avem lămuriri scripturistice, canonice și patristice. Însă și acestea sunt folosite de cele mai multe ori într-un mod subiectiv, interesat, după bunul plac sau după propria înțelegere!

Vestea bună este că în Biserica Ortodoxă avem har! Prin iconomie, până la o condamnare sinodală a panereziei ecumenismului, harul lucrează. Sfintele Taine sunt prezente în Biserică, însă ele nu sfințesc decât pe cei care se împotrivesc panereziei ecumenismului și pe cei care, din motive binecuvântate (vârstă, boală, neputință) nu pot reacționa sau nu pot cunoaște starea de apostazie generalizată. E ca sistemul imunitar al organismului care răspunde atunci când apar viruși sau boli. Din nefericire, imunitate organismului bisericesc e foarte scăzută din cauza compromisurilor făcute de-a lungul timpului cu ereziile, reacția preoților, monahilor și poporului ortodox la trădarea ierarhilor și la oficializarea molimei ecumeniste, fiind aproape inexistentă.

Există multă confuzie, fiindcă ne facem vinovați cu toții de trădare până la un punct: cel al legiferării ereziei ecumenismului. Am căutat până acum să ne sfințim viața doar pe planul lumesc, prin slujbe pentru case și mașini, pentru servicii bune, pentru căsătorie și viață pământească binecuvântată, L-am adus pe Dumnezeu în lume pentru a-L păstra în chip egoist în existența noastră, uitând să iubim și să răspundem chemării cerești. Am uitat esențialul: să-L iubim pe Hristos în bucurie și în necaz, în reușite și în eșecuri, în pace și în război, să-L vedem pe Domnul jertfit pe Cruce din dragoste față de toată făptura, dăruindu-Se euharistic în Sfânta Liturghie.

Condamnăm ereziile de două mii de ani și bine facem, dar modul nostru de existență este de multe ori eretic, fără să recunoaștem sau fără să ne dăm seama. Învinuim pe ereticii trinitari însă, modul nostru de raportare la iubirea semenilor nu este după chipul Sfintei Treimi, falsificând virtutea cea mai de preț print-o viață egocentristă. Osândim arianismul dar, ne comportăm ca unii care Îl avem pe Hristos în existența noastră ca pe un simplu om, cu puteri nelimitate ,,accesate” de noi prin intermediul ,,serviciilor religioase”, pentru binele pământesc. Blamăm milenarismul dar, viața noastră în lume pare de o mie de ani. Uităm de veșnicie, uităm de Împărăția cerurilor! Aducem cerul pe pământ insistând ca realitatea cerească să rămână în aceste hotare, într-o lume fantasmagorică producătoare de plăceri și bucurii inepuizabile.

Suntem puși astăzi, în fața unui fapt fără precedent. Ne întrebăm: noi pe cine urmăm? Unde ne sfințim viața? Cum putem trăi Ortodoxia fără a-L pierde pe Hristos? Este nevoie să ieșim dintre zidurile bisericii pentru a rămâne în Biserică? Dacă ieșim, unde mergem! Este nevoie ca preoții Bisericii să întrerupă pomenirea ierarhilor apostați? Cine sunt cei care ies din Biserică: trădătorii sau cei care refuză să facă ascultare de pseudo-episcopi?

Iată întrebări care se pun în acestă stare de confuzie aruncată peste noi de promotorii ecumenismului și trădătorii de neam și de credință! Răspunsurile, slavă lui Dumnezeu, le-am primit prin purtarea de grijă a unor ierarhi, preoți, teologi, monahi athoniți și credincioși ai Bisericii Ortodoxe Universale. Ecumeniștii în schimb, vorbesc despre dragoste prigonind ortodocșii și preferă dialogul pierzător cu ereticii, în defavoarea vorbirii părintești cu fiii Bisericii.

Închei, amintind de un episod consumat în trecutul Bisericii Ruse, când, din cauza serghianismului, după moartea patriarhului Tihon, credincioșii ruși nu știau unde să primească Sfintele Taine: în Biserica Serghianistă sau în Catacombele Rusiei bolșevice.

”În această perioadă, Petrogradul (Leningradul – n.n ) devenise centrul protestului Bisericii împotriva lui Serghie și se putea găsi cu greu un suflet ortodox în fosta capitală care să nu fi fost neliniștit de întrebarea pe cine să urmeze. Mulți au refuzat pentru o vreme să primească Euharistia în vreo biserică, nefiind siguri ale cui Taine sunt valide sau unde se găsea Biserica lui Hristos. După semnarea epistolei arhiepiscopilor din Yaroslavl, mitropolitul Iosif a pășit curajos în lupta pentru Biserică și a dat binecuvântare clerului și credincioșilor din Petrograd să-i urmeze exemplu de a se separa de Serghie, oferindu-și îndrumarea duhovnicească și purtarea de grijă față de această mișcare și încredințând conducerea Eparhiei din Petrograd vicarului său, sincer oponent al lui Serghie, episcopul Dimitrie al Gdovului. Binecuvântând ,,buna hotărâre a zeloților pentru adevărul lui Hristos”, el s-a rugat ,,ca Domnul să ne păzească pe toți în unire și sfântă statornicie a duhului în noua încercare la care este supusă Biserica.” (Ivan AndreevSfinții Catacombelor Rusiei).

Preot Claudiu Buză

55 Responses to Noi pe cine urmăm?!

  1. Claudiu says:

    Pr Ciprian, va intreb si pe dvs exact ce l-am intrebat si pe Pr Claudiu..Pr meu duhovnic este anticreta, antiecumenism, dar nu a intrerupt pomenirea ierarhului eretic si eu sunt la fel, anti creta si antiecumenism..pe Pr meu duhovnic sau pe mine daca ma impartasesc de la el, ma sfintesc Tainele?..Pr Sava zice ca nu!

    „Sfintele Taine sunt prezente în Biserică, însă ele nu sfințesc decât pe cei care se împotrivesc panereziei ecumenismului și pe cei care, din motive binecuvântate (vârstă, boală, neputință) nu pot reacționa sau nu pot cunoaște starea de apostazie generalizată”

    • admin2 says:

      Zic la fel ca părintele Sava. A cam trecut vremea amânării și a tânguirii. Se despart apele, trebuie să fim curajoși. Altfel ajungem de râsul dracilor.

      • un ins dintre atatia says:

        Un raspuns:
        Cu ce indrazneala sa te mai apropii de Hristosul euharistic, cand tu nu ai curajul sa-L marturisesti, fiind constient de apostazia „cretana”?
        Poti zice din inima rugaciunea: „ca nu voi spune vrajmasilor Tai Taina Ta, nici sarutare ca Iuda iti voi da…” atunci cand tu stii ca ar trebui sa spui Adevarul (asa cum poti, la masura ta) si totusi taci? Nu te faci complice cu „vrajmasii” Domnului (duhuri ale raului, diavoli, nu oameni) impartasindu-te cu Cel de care in public te rusinezi sa-L marturisesti?

    • Pąʍvo says:

      Dupa Sf. Teodor Studitul si ierarhul pomenit de preot trebuie sa fie impotriva ereziei, chiar daca de frica isi pomeneste mitropolitul partas la erezie.

  2. Varu" lu' Florin says:

    Rasul dracilor si nu numai!.. Urmariti Ceremonie satanică la inaugurarea celui mai lung tunel din lume. Doar ceremonia a costat 8 milioane de euro si a fost transmisa in toata lumea.Oare de ce?????
    http://www.culturavietii.ro/2016/06/09/liderii-europeni-participa-la-o-ceremonie-satanica-de-inaugurare-celui-mai-lung-tunel-din-lume/
    Pentru cei curajosi si hotarati ,traducerea spectacolului extrvagant(planurile NOM)
    https://www.youtube.com/watch?v=YC7wxCdANfI

    • admin2 says:

      Știm că a avut loc, vă respectăm dorința de a face cunoscută informația, însă nefiind una care zidește, mai bine să nu o accesăm, ci să ne vedem de viața noastră duhovnicească. Satana trebuie ignorat (ca ”ofertă”), ca un nebun ce este. Dar luptăm împotriva lui în Duh.
      Acest site își dorește NU să informeze, ci să formeze. Iar primul care vrea să se lasă modelat de cele bune ale aproapelui este … umilul secretar.

  3. Varu" lu' Florin says:

    Am inteles,ma iertati….dar timpul normalitatii a expirat, invatam in mers, ne luptam din mers, latul se strange,nimeni nu scapa oricat de bine s-ar eschiva. Cred ca acum se lucreza la liste, si la fel ca in 1948, vor porni un alt Experiment Pitesti, de data asta cu un individ de teapa „‘vieru vasile”‘ pe post de „‘turcanu'”.
    http://www.fericiticeiprigoniti.net/pitesti/143-sosirea-generatiei-rastignite-la-pitesti
    https://www.youtube.com/watch?v=c0NI78kt_Qo
    Ma iertati si scuzati pentru deranj!

  4. Iuliabur says:

    Se ingroasa randurile:
    -Părintele Cosmin Tripon de la Parohia Beiuş IV din Episcopia Oradei a întrerupt pomenirea ierarhului încă din toamna trecută.
    -Monahia Antonia şi monahia Teodora de la măn. Podul Bulgarului – Buzău, nu mai participă la slujbele unde sunt pomeniţi ierarhii ecumenişti
    http://www.glasulstramosesc.ro/blog/

    La Galati sau Braila avem vreo speranta de preot nepomenitor?

    • admin2 says:

      În unele locuri se îngroașă rândurile. În altele se îngroașă doar… gluma.
      Cu Dumnezeu înainte!
      Și anathema tuturor ecumeniștilor!

  5. IOAN says:

    ATENȚIE !

    NICIODATĂ BISERICA ORTODOXĂ NU CADE ÎN EREZIE !

    ERETICII CAD ÎNTOTDEAUNA DIN BISERICA ORTODOXĂ, PRIN URMARE SE ÎMPUNE IMEDIAT CATERISIREA ȘI ANATEMA LOR DE CATRE EPISCOPII, PREOȚII ȘI CREȘTINII DREPTCREDINCIOȘI CARE DREPT ÎNVAȚĂ CUVÂNTUL ADEVĂRULUI. Altfel !…ereticii își vor închipui în continuare că au HAR și vor înșela PE TOȚI…

    Oare ! Ce răspuns vom da noi la JUDECATA lui Hristos ca nu am apărat credincioșii ortodocși de năvălirile barbarilor eretici !?

    HARUL ESTE ÎN BISERICA ORTODOXĂ PÂNĂ LA PARUSIE dar depinde de cine se află în EA și se străduie pentru mântuirea sa ! Degeaba ne aflăm în Biserica Ortodoxă dacă nu ne schimbăm viața plină de păcate și nu urmăm voia lui Hristos din toată inima.

    HARUL VINE NUMAI ACOLO UNDE SUNT EPISCOPI, PREOȚI ȘI CREȘTINI DREPTCREDINCIOȘI CARE PĂSTREAZĂ AD-LITERAM ÎNVĂȚĂTURA CURATĂ A SFINȚILOR PĂRINȚI.

    Odată cu MARELE SINOD din CRETA ERETICII SAU DAT PE FAȚĂ ÎN MOD OFICIAL ȘI SE ÎMPOTRIVESC LUCRĂRII DUHULUI SFÂNT care este printre altele calități și Duhul ADEVĂRULUI în Biserica lui Dumnezeu Ortodoxă…prin urmare vor da seama înaintea lui Hristos mai devreme sau mai târziu ce au lucrat cu talantul furat sau nefurat pe care lau folosit spre pierzarea lor și spre pierzare celor ce ascultă de ei.

    Iată ce spune Domnul nostru Iisus Hristos în Sfânta Evanghelie după Matei:

    31. De aceea vă zic: Orice păcat şi orice hulă se va ierta oamenilor, dar hula împotriva Duhului nu se va ierta.
    32. Celui care va zice cuvânt împotriva Fiului Omului, se va ierta lui; dar celui care va zice împotriva Duhului Sfânt, nu i se va ierta lui, nici în veacul acesta, nici în cel ce va să fie.

    ICONOMIA NU ESTE CONCESIE DE CREDINȚĂ ORTODOXĂ CI RĂBDAREA DUMNEZEIASCĂ pentru îndreptarea ereticilor mai mici dar NICIODATĂ A ERETICILOR CARE ZIC CEVA ÎMPOTRIVA DUHULUI SFÂNT. Nu e de glumă cu așa ceva…

  6. Mihai says:

    Parinte ce ziceti de comunicatul dat de asociatia Astradrom? Ca ii indeamna pe oameni sa mearga la Biserica unde se pomenesc Ierarhii care au semnat in Creta? Ce se intampla?

    • admin2 says:

      Am răspuns undeva mai jos, la comentarii.

    • admin2 says:

      Reiau ce am scris și aici:

      Câteva păreri referitoare la articolul de pe site astradrom, apărut azi, aflat la adresa:
      http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2017/01/o-invitatie-la-discernamant-si-buna.html
      1. Este foarte bună invitația la discernământ; ecumeniștii vor să ne dezbine pe criterii de evlavie personală; unii antiecumeniști vor să interzică evlavia personală. Cred că cu discernământ ar fi ca în centrul vieții noastre să fie Hristos. Parcă am uitat de El și că nu este ușor să ne mântuim, mai ales dacă în inimă tronează lașitatea.
      2. Acolo unde slujesc ierarhii români semnatari în Creta este un duh drăcesc, de care se împărtășesc cei prezenți. De ce? Pentru că acei ”ierarhi” au fost caterisiți deja de Duhul Sfânt prin semnătura pusă pe erezii. Chiar dacă și-ar retrage-o, ei știu că nu mai pot fi ierarhi în veci, conform Sfintelor Canoane, ca niște trădători ai Ortodoxiei. Așa că merg din rău în mai rău, se îndrăcesc din ce în ce mai mult. Argumente în acest sens: deschideți ochii la ce se întâmplă!
      3. Mergeți la ”biserică” doar pentru a spune ”nevrednic”, a împărți materiale antiecumeniste, a face misiune, desigur într-un duh pașnic, fără invective. Nu luați de la ecumeniști sau de la ortodocșii lași anafură, aghiazmă și binecuvântare. Nu pentru că nu ar mai fi har în lucrarea lor, ci pentru că tot ce oferă ei se primește spre osândă, datorită căderii în duh, în erezie.
      4. În curând va fi anatematizat ecumenismul și Creta, așa că ce s-o mai lungim; căutați preoți curați, care au spus NU ereziei deja. Nu vă mai amăgiți, că vă pierdeți mântuirea. O categorie care nu se mântuiește sunt ”fricoșii”, conform Sfintei Scripturi.
      5. Articolul acesta – ca să citez pe o doamnă din Oradea – este ”mâna lungă a preoților care nu vor să întrerupă pomenirea” și se ascund în spatele unor jumătăți de adevăr.
      Dacă principiul nostru de viață creștină ortodoxă este AMÂNAREA, vă dați seama ce ne va spune Hristos la Judecată?
      Doamne, dă-ne minte, că inima parcă e de piatră!
      Ioan Selejan, mitropolitul ecumenist al Banatului, a spus public că hotărârile din Creta au fost o ”soluție amiabilă”. Dacă asta este ”buna înțelegere” recomandată, eu vă spun că miroase de la poștă a … ecumenism cu fustiță și codițe! Adică tot un drac, dar… mai alb!
      Cu respect și cu dor de unitate în Adevărul lui Hristos, pr. Ciprian

  7. un ins dintre atatia says:

    Sa nu fim naivi!
    Campania de denigrare a pr Boca, Dorobanu (+cei care vor mai urma „la aparat”. Lista abia incepe…) nu are nimic de a face cu „evlavia personala”. Ci e o „pana” infipta in ceata nepomenitorilor ca sa fie pretext de dezbinare. E procedura clasica de deturnare a discutiei pe teme secundare care -ce sa vezi? – desbina! Si asta este si scopul campaniei anti-Boca&comp.
    Insa la dezbinare lucreaza cei deja dezbinati, insetati doar de „dreptatea” proprie si motivati de orgoliul prea plin. Cei orgoliosi, mai ales in cele ale Ortodoxiei, sunt foarte usor de manipulat, satana stie asta. Piramida activistilor dezbinatori se termina in varf cu cei platiti pt a dezbina. Acestia instrumentalizeaza pe orgoliosii galagiosi, dandu-le „servita” si tema/pricina de dezbinare. Totul lucrat anonim, nimic pe fata.
    Campania anti-Boca nu-si are locul in ceata celor ce se straduie sa traiasca si sa marturiseasca Ortodoxia astazi, cand ea a fost tradata de arhierei si treptat confiscata poporului, calauzit in prapastia ereziei.
    Pe timp de razboi, soldatii nu au timp de parlamentări! Alfel nu mai sunt osteni adevarati ai lui Hristos ducand lupta cea buna spre slava Lui, ci devin dezertori ce intorc armele spre fratii lor. In numele a ce?
    Pai in numele patimilor si a „dreptatii” proprii – semn sigur de inselare/”prelest”.
    Sa nu fim naivi, Pr Ciprian!
    Cei ce arunca primii cu piatra o fac pt a iesi in evidenta cu „dreptatea” lor, care inaintea lui Dumnezeu e ca o carpa lepadata.
    Dreptatea lui Dumnezeu este sa ne iubeasca pe toti, sa se jertfeasca pe Cruce pt toti, sa-i astepte pe toti inapoi la casa parinteasca.
    Dreapta Credinta in Hristos e a celor ce-si vad pacatele si se caiesc de ele.
    Altfel ramanem la „dreptatea” fariseului si n-am inteles nimic din Ortodoxia Sfintilor Parinti, nici din pilda evanghelica a vamesului si fariseului.
    Ne rugam pt intoarcerea si mantuirea tuturor fiilor risipitori. Calea de mijloc, imparateasca, e pocainta/metanoia. Doar aceasta duce Acasa.
    …Si in timp ce cainii latra, caravana trece!

    • admin2 says:

      Nu sunt naiv, ci foarte naiv! Dar mă strădui să rămân al lui Hristos! Și mă rog să fim și noi mai uniți; asta chiar ar fi o MINUNE! S-a mai întâmplat ea în istoria poporului român, dar doar când a ajuns cuțitul la os. Acum cred că taie și osul, așa că e de lucru în via Domnului.
      Pomeniți-mă și pe mine, trândavul și nevrednicul!
      Cu respect, pr. Ciprian.

  8. Mihai says:

    Referitor la ce scrie pe Astradrom, sa inteleg ca Pr Eftimie sfatuieste oamenii sa mearga la Sf Liturghie acolo unde sunt pomeniti Ierarhii care au semnat in Creta.
    Daca este asa, el in ce tabara se afla?

    • admin2 says:

      El este antiecumenist, dar spune că episcopul lui nu ar fi un trădător, deci nu vrea să întrerupă pomenirea lui. Noi l-am primit pe părintele Eftimie alături de noi, ne-am bucurat de înțelepciunea lui, însă se pare că persistența în așteptarea care nu știu dacă are un corespondent pozitiv la celălalt capăt (adică atitudinea episcopului) poate duce la confuzie. Și la sminteală, din păcate. Eu plâng pentru asta.
      Eu cred că situația, în gravitatea ei, e totuși simplă: ecumeniștii merg spre iad, Doamne, dă-le pocăință, iar antiecumeniștii ”lucizi” (ca să folosesc o expresie de pe basilica.ro, utilizată însă de ”yesmeni” pentru ecumeniști) se străduie să nu cadă în iad. Nu este vremea de bătut în piept. Trebuie să ajutăm să se salveze din mrejele iadului ecumenist cât mai mulți. Atât. Măicuța Domnului să ne ajute!
      Cu respect, pr. Ciprian.

  9. un ins dintre atatia says:

    Pr Eftimie si daca pomeneste si daca nu pomeneste (pana la urma are dreptate: isi urmeaza constiinta si nimeni nu e indreptatit sa-i forteze mana) ar face bine sa nu relativizeze osteneala si lupta celor ce raman in Ortodoxie, in timp ce puhoaiele panereziei ecumeniste matura totul in cale. Il iubim si respectam mult, e un om cu experienta si echilibru duhovnicesc, nu tace ca un laș ci marturiseste pe fata Dreapta Credinta si cauta sa nu il faca de rusine pe Sf Justin Parvu, de la care descinde intru duhovnicie.
    Insa NU poate fi pus semnul egal intre a participa la o liturghie savarsita de un sacerdot indiferent (ori temator sa nu-si piarda privilegiile social-materiale) sau ecumenist si a participa la o liturghie savarsita de un preot marturisitor (eventual: nepomenitor) ce isi risca totul pt Dreapta Credinta, cea substituita in Creta cu sincretismul ecumenist antihristic.
    Deci nu e acelasi lucru, iar oamenii trebuie povatuiti sa aiba discernamant, mai ales in vremurile noastre, fiindca „nu orice zboara se mananca!”
    Scopul nu e sa stai acasa duminica, ci scopul e sa nu comunionezi cu erezia ce se intinde neatingherita mai peste tot. Fie ca mergi sau nu la biserica, mai presus de orice trebuie pusa Imparatia si Dreptatea lui Dumnezeu, pt care s-a varsat mult sange si multe lacrimi, mai ales in Transilvania…
    Parinte Eftimie, cum inveti Sfintia ta pe credinciosi: sa tina cont de acest sange martiric al inantasilor nostri si de lacrimile lor, sau nu?… Istoria uniatismului depune marturie pt jertfa taranilor si a calugarilor si chiar a preotilor (adesea autosuficienti: ei „au harul” si de nimic altceva nevoie!), jertfa adusa pt dainuirea Ortodoxiei si a neamului nostru in fata lui Dumnezeu. De toate astea tineti cont cand puneti semnul „=” intre liturghia pomenitorilor si cea a nepomenitorilor?…
    Si daca nu ajung randurile acestea la respectatul si iubitul Pr Eftimie, intrebarea asta va pluti in aer pana cand Sfintia sa isi va lamuri pozitia, iesind din ambiguitate.
    Pana la urma, „nimeni nu poate sluji la doi domni…”
    Ma iertati pt indrazneala si va rugati si pt mine pacatosul.

  10. Cristiana says:

    „Sfintele Taine sunt prezente în Biserică, însă ele nu sfințesc decât pe cei care se împotrivesc panereziei ecumenismului și pe cei care, din motive binecuvântate (vârstă, boală, neputință) nu pot reacționa sau nu pot cunoaște starea de apostazie generalizată.”
    Parinte nu inteleg, explicati-mi va rog, cum adica Sfintele Taine nu sfintesc decat pe cei care se impotrivesc panereziei ecumenismului ?.Daca eu sunt impotriva sinodului din Creta si merg la biserica apostata ma sfintesc Sfintele Taine? Atunci de ce nu ma mai duc la biserica si caut un preot nepomenitor? Nu este in regula si se creeaza confuzie.

    • admin2 says:

      La biserica apostată este ca și cum am sări în foc, deci acesta ne va arde. La biserica unde nu se pomenește ne împărtășim cu Hristos așa cum primim lumină și căldură de la un foc, dar nu ne ardem. Așa lucrează harul: ori ne luminează (sfințește), ori ne arde (primim spre osândă).
      Totul ține de cugetul omului: face ascultare de Sfinții Părinți sau merge după mintea lui (sau a ereticilor). Tema în discuție este dogma, care reprezintă granița adevărului.
      Nădăjduiesc că ați înțeles. După anatematizarea cretanilor, la ei nu va mai fi har deloc, nici euharistie, nici botez, nici preoție. Vor fi doar o adunare de eretici, la fel ca alți eretici.
      Iar episcopii care au semnat sunt deja caterisiți de Duhul Sfânt, nu mai pot fi clerici în veci (conform Sfintelor Canoane, care au valoare veșnică, neschimbabilă și soteriologică, adică mântuitoare), doar reprimiți ca mireni prin Mirungere în Biserică. De asta le este lor frică, știu că și-au tăiat singuri… ramura de sub picioare. Își simt osânda, se împărtășesc cu nevrednicie și nu fac altceva, în lipsa pocăinței, decât să îi chinuie pe cei din jur, îndrăcindu-se tot mai mult. Și trăgând după ei pe toți în iad. Exemplele, din păcate, abundă.
      Asta facem noi, încercăm să ne scăpăm pe noi înșine și pe cei ce vor să audă – de la iad.
      Pr. Ciprian

      • tibi says:

        Despre ce sf.canoane este vorba?

        • admin2 says:

          Despre cele legate de slujirea împreună cu ereticii, despre lepădarea de credința ortodoxă și despre nesocotirea dogmelor Sfinților Părinți. Îl voi ruga pe pr. Ioan Miron să facă o listă cu cele cu autoritate pecetluită de Sinoadele Ecumenice.

        • admin2 says:

          Un răspuns așteptat de ceva vreme:
          Explicatiile din Pidalion la canonul 28 Apostolic. Acolo se vorbeste de taine depline, nedepline si inexistente.
          E un pic mai greu textul de inteles, dar acolo e sursa folosita de pr. Sava.

  11. elena adriana popa says:

    iertati-ma . In articol scrie par .Cludiu ”Sfintele Taine sunt prezente in Biserica ,insa nu sfintesc decat pe cei care se impotrivesc panereziei ecumenismului si pe cei care din motive binecuvantate…..”
    Afirmatia asta contrezice …totul …Eu am inteles ca Sfintele Taine se iau spre osanda de cei care au inteles panerezia ecumenismului???si canu trebuie sa ne mai ducem la Biserica???

    • admin2 says:

      Nu trebuie să mergem acolo – mai ales în scopul de a ne împărtăși sau a primi vreo binecuvântare – unde este propovăduită sau ocrotită sau ascunsă erezia. Aceasta este ideea principală. Urmăriți video-ul cu părintele Sava din 11 ianuarie, pentru explicații suplimentare.

  12. Carmen says:

    Doamne ajuta! Eu si sotul meu n – am mai mers la manastirea unde mergeam (din ziua de Craciun- cand am mers la Lacul Frumos la parintele Grigorie) . Azi am aflat ca unul dintre preotii din manastirea unde mergeam inaite , afland ca noi preferam sa ne rugam acasa decat sa mai mergem unde sunt pomeniti semnatarii Creta, a zis ca : „vai de capul lor”.(adica vai de capul nostru) Pentru noi asta reptezinta o confirmare a faptului ca decizia luata de noi a fost corecta.. Ne pare sincer rau de cei care ne considera pe noi ca fiind pe o cale gresita.

    • admin2 says:

      Poți spune vai despre un cap care mai există. Dar cei care nu mai au nici cap, adică nu Îl au pe Hristos, Capul Bisericii, ce să mai spunem?
      Jale mare…

  13. un ins dintre atatia says:

    Cu titlu de sugestie: Poate un articol concis, argumentat canonic si patristic pe tema aceasta a Sf Taine (valide, nevalide si inexistente) ar merita publicat, spre clarificarea multora. Comentariile de mai sus arata ca ar prinde bine.

  14. nimc nu sunt says:

    Doamne ajuta sa se adune cat mai multe semnaturi. Ar fi bine sa gasim modalitati de a-i informa pe oameni de existenta acesteia.

  15. Mariana Alexandru says:

    Doamne ajuta! Iertată sa-mi fie intrebarea: cine sunt acesti credincioși care au inițiat petitia si unde o vor trimite? Este foarte important sa cunoastem aceste amanunte. Nu din rea credinta sau intentie, dar daca nu stim, nu ne putem expune pur si simplu unor posibile denatrurari ale părerilor noastre. Sunt absolut de acord sa ne adunam, sa vedem macar de fata armata dispune Bunul Hristos, dar nu vreau sa ne trezim ca dupa strângerea semnăturilor se poate modifica ulterior destinația sau titlul. Imi cer inca o data iertare daca gresesc prin îndrăzneala de a întreba, dar sper sa fiu înțeleasă. Multumesc si Doamne ajuta!

  16. Mariana Alexandru says:

    Multumesc. Atunci sa facem tot posibilul sa-i anunțăm pe toti cei care ar trebui sa semneze , dar care nu au aflat despre aceasta.

  17. Ortodox says:

    1.Parinte, care este diferenta intre situatia in care ne aflam acum si oricare alta dintre cele din trecut in care au aparut diverse factiuni stiliste sau/si zelotiste? Ma refer la faptul ca rezultatul a fost doar schisma! Ei nu au obtinut nimic altceva! Ca sa zic asa, au murit cu „dreptatea” de partea lor. Iar ei sunt considerati (chiar si acum) drept schismatici.
    2.Pe cine pomenesc parintii de la Esfigmenou?
    3.In alta ordine de idei, biserica oficiala universala, cu sau fara ghilimele nu va primi rezultatul sinaxei. Ce este de facut?
    4.Nu se poate lua legatura in vreun fel cu ROCOR-ul pentru sprijin? Au mai anatemizat o data ecumenismul. Sunt „potoliti” si ei de reintoarcerea in Patriarhia Moscovei?
    Multumesc.

    • admin2 says:

      Răspuns:
      1. Greșeala majoră a stiliștilor a fost aceea că îi rebotează pe ortodocși, ceea ce nu e îngăduit. Nici noi nu îi rebotezăm pe cei căzuți în vreo erezie, ci li se face doar Taina Mirungerii.
      2. În nici un caz părinții de la Esfigmenou nu pomenesc un alt episcop anume, ci pe ”toți arhiereii ortodocși care drept învață cuvântul adevărului.”
      3. Biserica este acolo unde e Adevărul, iar Adevărul este cel mărturisit de Sfinții Părinți prin dogme și canoane, pecetluit cu jertfa vieții lor. Noi nu venim cu nimic nou, doar încercăm să păstrăm neștirbită și neadăugată cu ceva moștenirea patristică. Altfel nu ne mântuim.
      4. ROCOR este într-adevăr pe poziții bune. Vom vedea cine și de unde va participa la sinaxa panortodoxă. Inițiativa este a părinților athoniți, eu nu pot vorbi în numele lor.
      Un lucru e clar: toți semnatarii cretani și toți ecumeniștii ”lucizi” sunt caterisiți de Duhul Sfânt. Dar Biserica nu se împiedică de Iude, ci ea merge spre eshaton, sub călăuzirea Capului ei, Hristos.
      Pr. Ciprian

  18. Ortodox says:

    ROCOR-ul este autocefal cum este Grecia in raport cu Constantinopolul sau nu, cum este Biserica Ucrainei in raport cu Moscova?
    Daca nu este autocefal e mai rau. Nu cred ca o sa se certe iar cu Moscova.

  19. Ortodox says:

    De acord, dar fara aliati nu avem cum sa vorbim de panortodox.

    • admin2 says:

      Noi avem aliați – e plin cerul de ei, iar pe pământ suntem destui, doar ca poate nu ne cunoaștem îndeaproape.
      Hai să ne rugăm așa: Doamne, scoate-mi în cale oameni bineplăcuți Ție, să nu mai simt că sunt singur!

  20. Ortodox says:

    Saru’mana!

  21. Niculae Olteanu says:

    Antiecumenist si antisinodCreta.

  22. Pąʍvo says:

    In Biserica Ortodoxa este si va fi Har ! Si nici nu poate fi altfel. Nu prin iconomie, ci cu certitudine !
    „Biserica Mea nici portile iadului nu o vor birui !” (Matei 16; 18)
    Problema se pune in bisericile (locasuri de cult) unde se oficiaza slujbe de ortodocsii partasi la erezia ecumenista. Adevarul este ca si oamenii simpli si bolnavi au partea lor de vina fiindca nu cauta sa se intareasca mai mult in credinta, dar intr-un fel sunt si de inteles datorita conjucturii viclene cu care s-a strecurat erezia in biserica. Documentele de la Creta sunt chimicale si E-uri spirituale invelite frumos in staniol si culori artificiale aprobate spre consum crestinilor ortodocsi. Acum nu mai cere nimeni pe fata sa nu mai fii crestin. Se pare ca diavolul a devenit in timp tot mai siret si s-a saturat sa faca indirect, ca un prost, sfinti marturisitori si mucenici in Biserica lui Hristos. Nici copiii nu ar mai trebui dusi la bisericile intinate de erezie spre a fi partasi „tainelor” compromise de ecumenisti ! Nu batem la cap pe nimeni, nu ne luam de oameni pe strada; dar suntem datori a marturisi credinta ori de cate ori prin voia Domnului oamenii se deschid noua cu nedumeririle lor sau suntem atacati de eretici. Dumnezeu sa dea gand bun si multa lumina sfanta tuturor ortodocsilor, iar pe ceilalti sa-i intoarca din caile pierzarii !

  23. Maria says:

    Doamne ajuta! Locuiesc in Bucuresti si am încercat sa găsesc un preot nepomenitor, insa n-am reușit. Puteti sa-mi spuneți va rog daca stiti o biserica din capitala unde nu se face pomenirea? Mulțumesc mult!

Lasă un răspuns la Niculae Olteanu Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *