Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

3 Responses to Gheron Hariton Karyotul – Despre implicațiile pomenirii episcopului. Despre înțelesul întreruperii pomenirii

  1. BALTAG LICĂ says:

    Nu este greu de înțeles ceea ce afirmă Gheron Hariton, chiar este pe înțelesul tuturor. A te îndepărta de preoții care-i pomenesc pe episcopii eretici, și de credincioșii care sunt de acord cu acești preoți, este toată învățătura acestor cuvinte. Credincioșii se vor întreba, desigur, unde vor mai merge la Sfânta Liturghie, unde se vor mai spovedi și împărtăși, unde-și vor mai boteza copiii, și toate cele ce țin de Dumnezeu. Dacă vor căuta preot slujitor ne-pomenitor al ereziarhilor, chiar și duhovnic, îl vor găsi, și vorbim în cunoștință de cauză. Acestea sunt valabile pentru cine „vede”, căci pentru cine nu vede ceea ce se întâmplă de fapt în Biserica Ortodoxă Română, dar și în Biserica Ortodoxă de pretutindeni, pentru aceștia aceste învățături sunt nebunie. Repetăm, ele sunt adevărate doar pentru cei ce văd. Și cât de mult ne dorim să vadă toți ceea ce noi vedem ! De aceea ar trebui ca-n rugăciunea zilnică, pe lângă tipicul cunoscut al rugăciunii: „Doamne miluiește-mă pe mine păcătosul”, să alipim și ruga: „Doamne, Te rog, vreau să văd !” .
    De ce ne salutăm cu zicerea : „Hristos a înviat!” ? Pentru că dacă și credem cele ce spunem, atunci aceste puține cuvinte – ESENȚA CREȘTINISMULUI – reprezintă chiar mărturisirea noastră de credință. Zilele și anii care vor urma, vor adeveri dacă această mărturisire a noastră este una adevărată sau nu. Toți vom fi puși, mai devreme sau mai târziu, să alegem între pâine și cruce. Pentru cei ce vor alege crucea, mărturisirea din aceste zile pascale se va dovedi a fi adevărată, iar pentru toți cei ce vor alege pâinea, mărturisirea lor din aceste zile pascale se va dovedi a fi falsă. Și numai cine mărturisește dreapta credință, se și mântuiește. Aceasta-i toată învățătura. Doamne ajută !

  2. Lucian Pop says:

    Mă bucur nespus că avva Hariton a revenit la Calea de Mijloc – Calea Împărătească, gândindu-se la Mântuirea noastră a tuturor. Domnul să ne ajute!

    • BALTAG LICĂ says:

      Poate că n-ați înțeles, dar Gheron Hariton spune că preoții care nu-i mai pomenesc pe episcopii ce au trădat Ortodoxia, nu au voie să întrerupă liturghisirea, ci să continue a săvârși Sfânta Liturghie, și cum în biserica unde slujeau nu se mai poate, o vor face prin locurile unde se vor aduna enoriașii – „catacombe”. Nu e nici o cale de mijloc, ci una clar definită și îngrădită de cei care azi încă-i pomenesc pe episcopii eretici.Mai vizionați videoclipul până înțelegeți cum trebuie. Sfânta Împărtășanie mai este sfințitoare doar primită de la cei care „drept învață cuvântul adevărului”, și nu de la cei care încă mai sunt pomenitori ai episcopilor eretici. Tainele mai sunt încă taine și la preoții care sunt pomenitori, și acest timp se va prelungi până se va da anatema tuturor celor ce-au dat mâna cu ereticii, dar a lua Sfânta Împărtășanie de la aesmenea preoți ne poate aduce în situația lui Iuda – cel care L-a vândut pe Iisus. Vă îndemn să înțelegeți cum trebuie aceste cuvinte ale lui Gheron Hariton, și nicidecum ce vă convine. Așadar nu-i nicio cale de mijloc în cele afirmate de Gheron Hariton. Osebiți-vă cât mai grabnic de cei pomenitori ai episcopilor eretici și de turma acestora, osebire desigur bisericească. Adică ne salutăm, ne ajutăm la lucrări civile, dar nu mai slujim împreună lui Dumnezeu, pentru că deja nu mai avem același Dumnezeu. Doamne ajută !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *