Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Chemare la unitate și la răspuns ortodox

Cu mila lui Dumnezeu, încercând să păstrăm în cuget și în viață moștenirea sfântă lăsată neamului românesc de părintele Justin Pârvu, ne-am gândit (autorii broșurii ”40 de argumente că Sinodul din Creta nu a fost în Duhul Sfinților Părinți”, împreună cu alți noi colaboratori) să facem o lucrare de dimensiuni medii în care să tratăm următorul subiect: răspunsuri la motivele invocate de români (episcopi, preoți, monahi, profesori de teologie, mireni etc) pentru a nu întrerupe pomenirea episcopilor apostați, pentru a nu mărturisi dreapta credință, pentru a nu lupta împotriva hotărârilor eretice ale adunării cretane, pentru a nu se implica etc. Cartea s-ar putea intitula ”Atitudini și răspunsuri ortodoxe împotriva adunării eretice din Creta, iunie 2016” sau un alt titlu, mai bun (așteptăm propuneri)

De aceea, punând ca titlu mențiunea ”Atitudini ortodoxe”, cei care doriți, vă rugăm să trimiteți mărturia voastră la adresa ciprioan@yahoo.com. Mărturia poate fi ceva de genul: ”am fost și am discutat cu preotul meu paroh (sau duhovnic) despre sinodul din Creta și mi-a spus……..” Iar noi vom încerca să răspundem la toate aceste ”răspunsuri” ale ecumeniștilor, filo-ecumeniștilor, nepăsătorilor etc.

De asemenea, cartea va cuprinde și o analiză a reacțiilor ecumeniste la lupta anti-Creta apărute în presa scrisă și în mediul on-line (vreo 30-40 mai sugestive din ambele domenii, la care de asemenea vom răspunde)

Scopul nostru este unitatea în adevăr, ca fii ai Bisericii Ortodoxe. Nădăjduim ca și această strădanie să contribuie la urnirea ierarhilor noștri, membri ai Sinodului Sfintei Biserici Ortodoxe Române, să mărturisească cu curaj adevărul de credință și să fie în fruntea luptei cu panerezia ecumenismului.

Orice propunere constructivă și obiectivă prinde bine.

Perioada de trimitere a mărturiilor (care pot cuprinde și răspunsul pe care dvs înșivă l-ați dat ecumeniștilor, poate că noi nu putem da altul mai bun, ci îl vom pune pe al dvs) este până la 1 iunie 2017.

Cartea o vom dedica memoriei sfinte a Părintele Justin Pârvu Mărturisitorul!

Să ne ajute Bunul Dumnezeu, să biruim pe satana care ne dezbină și să avem ierarhi mărturisitori ai ortodoxiei Sfinților Părinți!

Echipa de redacție

26 Responses to Chemare la unitate și la răspuns ortodox

  1. Mihai says:

    Bună propunerea, apropo de Pr Televka, am citit iar un comentariu de-al său tot pe blog monah Teodot, iar omul o tine pe a lui una și bună, sa il cititi așa că fapt divers căci este postat ieri

    • admin2 says:

      Nu, mulțam, cine se seamănă se adună.
      Asta e lupta, se cade pe capete. Vai de capul meu!
      Pr. Ciprian

  2. Mihai says:

    Să sperăm că se vor trezi la realitate

  3. O ințiativă utilă și binevenită pe care o sprijinim cu toată dragostea și responsabilitatea, pentru risipirea confuziei, întărirea dreptslăvitorilor creștini întru Adevăr și zidirea Bisericii lui Hristos.
    Am preluat și eu pe:
    https://ortodoxiamarturisitoare.wordpress.com/2017/05/11/chemare-la-unitate-si-la-raspuns-ortodox/
    Pr Claudiu Buză

  4. IOAN says:

    ar fi bine venită acum și un film bine explicat cu montaje serioase și cu mai multe episoade în care să se arate clar starea și apărarea Bisericii Ortodoxe din Romania si din lumea intreagă …ce se întîmplă în mod rela cu ereziile si ereticii,cu semnul fiarei 666. razboiul mondial, antichrist etc…un film in care sa se prezinte clar lupta creștinilor ortodocși pentru mîntuire și deci pentru Ortodoxie

    numele filmului s -ar numi Ortodoxia în suferință și lacrimi

  5. Nicoleta C says:

    Eu cred ca titlul duce cu gandul,mai degraba, la atitudine impotriva sinodului cretan,direct,ceea ce s-a mai scris si s-a argumentat(chiar si in brosura ,,40 de argum.ca sinodul din Creta…”).Daca doriti ca raspunsurile sa fie impotriva diferitelor atitudini referitoare la sinod,mai bine ar suna ceva de genul:Raspunsuri ortodoxe impotriva feluritelor atitudini referitoare la adunarea eretica din Creta,iunie 2016.E doar o idee ,daca am inteles bine cam ce ar cuprinde cartea.

  6. Doina says:

    Excelenta initiativa și aș dori să se alăture toți preoții, teologii și mirenii din toată țara care au luat atitudine față de sinodul cretan și au făcut demersuri în acest sens.
    De acord și cu ideea filmului in care să se prezinte episoade: cu implementarea ecumenismului în BOR, cu atitudinea BOR vizavi de pecetluire, atitudinea BOR față de sinodul cretan și lupta unor clerici, monahi și o parte din pliromă pentru păstrarea ORTODOXIEI așa cum am primit-o de la Sf. Părinți.

  7. BALTAG LICĂ says:

    Părerea mea este că sunt mulți preoți, monahi și monahii care îi pomenesc pe ierarhii apostați din iconomie. Până nu apare o altă „piedică”, aceștia nu vor mărturisi adevărul. De aceea nici nu se poate convoca un Sinod în care să se dea anatema ereziarhilor . Căci alături de ereziarhi se va dori să fie anatemizați și cei care-i pomenesc, iar între cei care-i pomenesc sunt și cei care fac pomenire pe motiv de iconomie. După cum vedeți, lupta se duce pe mai multe fronturi. Sunt sigur că așa este, altfel cum se explică faptul că mari duhovnici, oameni cu înaltă trăire ortodoxă: monahi, monahii și preoți nu au făcut (încă) pasul în față pentru condamnarea pe față a ereziei din Creta?
    Să nu ne fie temă că cei care au făcut pasul în față, precum preoții noștri caterisiți, vor rămâne fără răsplata cuvenită vitejiei(curajului) lor. Toți vor primi după măsura faptelor lor. Dar și cei care fac iconomie vor primi plata lor. Numai că printre cei care fac iconomie se găsesc și cei care doar se fac că fac iconomie. Așa cum am mai spus, fiecare va primi răsplată după faptă. Până nu apare o altă mare încercare, situația nu se va modifica simțitor. Cărțile de identitate electronice sau vaccinarea obligatorie pot reprezenta un asemenea moment. Dar mai poate fi și altceva înaintea acestora. Cum cloșca își strânge puii sub ea, așa și Dumnezeu fiii. Pe toți fiii. Cei care fac acum iconomie vor ieși la lumină odată cu o nouă încercare, iar cei care doar se fac că fac iconomie, vor face ceea ce fac acum. Vedeți desigur care dintre vitejii este mai mare.
    Doamne ajută !

  8. Lucian Pop says:

    Aș vrea să postez o poezie pentru sufletele noastre:

    Problematica socială

    Problematica socială
    E din sfera rațională,
    Societatea-i deturnată,
    Lumea e manipulată.

    Minciuna-i la rang de cinste,
    Mintea-i pe greșite piste,
    De la iad își ia procură
    Să fure peste măsură.

    Să viclenească ocult,
    Să orbească neîntrerupt
    Si fatal mulțimile,
    Sporind îngustimile.

    Escapada imorală
    Varsă răul peste Țară,
    Nu mai există rușine,
    Nu mai este loc de bine.

    Pământul e devastat
    De curentul necurat,
    De mutațiile robiei,
    De schemele confreriei.

    Ce la crime s-a dedat,
    Pe Lucifer l-a urmat,
    Să lupte cu Dumnezeu,
    Să ocupe Tronul Său.

    Îndrăznind ce nu se poate
    De-a învălui în noapte
    Rebel în dementul plan
    Tot ce-i veșnic și normal.

    Să dea în Biserică,
    În misiunea-i harică,
    Ce-i Casa lui Dumnezeu,
    Ce-adună Poporul Său.

    De la gura celor mulți,
    Masonii grași și corupți
    Adună cu disperare,
    Chiuind în fală mare.

    Stau pe munți de bogății,
    Înălțați prin infamii,
    Minciuni și înșelăciune
    Din a iadului porțiune.

    În Biserică au intrat,
    Cu dracu au complotat,
    Vrând a infesta nespus
    Mereu Trupul lui Iisus.

    La Sinodul cel din Creta
    Au îndreptat arbaleta
    Către Altarul Preasfânt,
    Ce-i Minune pe pămînt.

    Al Mântuirii Izvor,
    Al lui Dumnezeu Onor,
    Unde jertfa lui Iisus
    Din păcat ne duce Sus.

    Iisus zilnic se Jertfește,
    Preascump Sânge-i izvorăște,
    Păcatele de ne spală
    Și la Rai ne duce iară.

    Precum rinocerii scurmă,
    Sfințenia să o curme,
    Să dărâme Altarul Sfânt
    Și normalul pe Pământ.

  9. Dinu T. says:

    Azi e praznuirea Sfantului Gherman Patriarhul Constantinopolului(+1240) care zice : „Le poruncesc tuturor laicilor, cati sunteti fii adevarati ai Bisericii Sobornicesti, sa fugiti departe de preotii cazuti in supunere latina (ecumenista), si nici in bisericile lor sa nu va adunati, si nici cea mai simpla binecuvantare sa nu primiti din mainile lor. Caci este mai bine sa va rugati lui Dumnezeu in casele voastre, decat sa va adunati in biserica cu filolatinii (ecumenistii).”… Iar Sf.Nichifor Marturisitorul (+828) in acelasi duh fiind cu Sf.Gherman, graieste : „Nu se cuvine a intra in bisericile care apartin ereticilor (ecumenisti filo-cretani) pt rugaciune sau psalmodiere, caci daca a intrat erezia, pleaca ingerul pazitor al celor de acolo si acea biserica devine casa obisnuita…Si chiar daca foarte putini raman inlauntrul Ortodoxiei si a bunei credinte, acestia sunt Biserica si in mainile lor se gaseste autoritatea si apararea asezamintelor Bisericii.”

    • admin2 says:

      Să verificați textele și proveniența lor, că vine monahul Teodot și îi pune la punct pe cei care nu folosesc texte autentice. Dar despre acest subiect, în curând…

  10. BALTAG LICĂ says:

    E ca și cum ar începe un război și primii care se prezintă sub arme sunt voluntarii. Aceia suntem noi, cei care am ales să ne îngrădim de ecumeniști. Urmează însă și ordinul de înrolare care-i va aduce sub arme și pe ceilalți. Trebuie știut însă un fapt: preoții care fac iconomie nu trebuie să meargă până acolo încât să-i conteste(în public sau în particular) pe cei care s-au îngrădit de ecumeniști. Una este să nu faci pasul din motiv de iconomie(salvând turma și în același timp asigurându-ți cele necesare traiului familiei tale, ferindu-te astfel de caterisire), și alta este să spui că faci iconomie, dar totuși îi contești pe antiecumeniști, fiind astfel pe placul arhiereului ecumenist. Aceste două situații sunt diametral opuse. Căci cine te mai crede că faci iconomie din moment ce-i contești pe antiecumeniștii în ceata cărora va trebui să intri mai târziu? Cred că până la urmă li se va cere preoților să semneze că sunt de acord cu Sinodul din Creta. Eu am înțeles că încă nu li s-a cerut încă așa ceva, sau măcar nu celor mai mici dintre ei. Dacă vor semna că sunt de acord, atunci vom mai vedea ce căi de ieșire din impas se vor mai găsi. Oricum ar fi, azi mai sunt preoți care nu s-au decis încă să facă pasul înainte. Pentru aceasta mai e nevoie de alte ocazii. Și ele nu vor întârzia să apară. Doamne ajută !

    • admin2 says:

      Vrăjmașul nu doarme. Deloc. Nici măcar nu stă în banca lui. Ci urlă…
      Vai de cei ce nu au pe Hristos și îi stau în cale.

      • BALTAG LICĂ says:

        Mai este un risc pentru cei care spun că fac iconomie: acela de a se obișnui cu situația de față. Dacă se obișnuiesc cu căderea în care se află, căci toți cei ce fac iconomie au suferit o cădere, căci din teamă de a nu fi caterisiți au ales această variantă, deci obișnuindu-se cu această „dulceață”(nici în căruță, nici în teleguță), s-ar putea să nu mai poată face pasul în față pentru a mărturisi. Cei care au ales să mărturisească adevărul, și toți cei ce le urmează, să nu se mai uite înapoi, căci de se vor uita înapoi, nu vor fi vrednici de vitejia cea mai mare pe care și-au ales-o. Așadar nu dați înapoi niciun pas. Doamne ajută !

  11. Nicoleta C says:

    De acord cu Baltag Lica in legatura cu cei care ,sa zicem,fac iconomie,dar sunt impotriva celor care le-o iau inainte in lupta.Le e frica sau au alte motive,treaba lor,dar nu trebuie sa opresca avantul altora sau,mai mult,sa se considere ei modele demne de urmat.

  12. Andrei Grosu says:

    Foarte buna idee parinte. O sa scriu si eu ce am patit prin Germania, aici colcaie de ecumenism.

    • admin2 says:

      Citeam acum pe un site grecesc: ”Tradiția este vocea vie a celor adormiți în Domnul și nu vocea moartă a celor vii.” Asta apropo de ”teologia post-patristică”, de fapt antipatristică a ecumeniștilor.

      • admin2 says:

        Tot niște gânduri bune:
        1. ”Spus-a Avva: Să nu îți pui nădejdea nici în prieteni, nici în bogăție, nici în sănătatea ta, nici în nimic altceva. Toate acestea sunt trecătoare și dispar ca un vis și se împrăștie ca fumul. Să nădăjduiești în Unicul tău Creator și Mântuitorul tău. El știe mai bine decât tine toate nevoile tale sufletești și trupești și îți poartă de grijă. Din porunca Lui, îngerii și toate puterile cerești te apără de tot răul în toți pașii vieții tale. Vrăjmașul ne îndepărtează continuu de nădejdea noastră în Dumnezeu, însă noi, cunoscând răutatea lui demonică, trebuie să respingem mereu planurile lui viclene. Nu poate să existe nădejde fără răbdare…”
        2. Grecii (și nu numai) obișnuiesc să pună mai întâi apă în candelă, apoi ulei, ca în situația în care se termină uleiul, să nu aibă loc vreun incident, ci să se stingă flacăra, la contactul cu apa. Pornind de la această realitate, se spune așa: ”uleiul și apa din candelă nu se amestecă, niciodată nu se unesc într-o singură substanță, oricât de mult ar încerca cineva să le amestece. Fiecare își are locul și misiunea lui: jos este apa, în chip smerit, iar sus este uleiul, pregătit de jertfă (de ardere). Și ambele slujesc aceluiași țel: să rămână flacăra nestinsă și să nu aibă loc vreun incident. Așa este și într-o familie: fiecare membru al ei își are locul său și misiunea sa. Toți se află în slujba flăcării, adică a mântuirii familiei, prin Dumnezeu.”
        3. ”Nu obișnui să vorbești despre lucrurile pe care nu le-ai văzut cu proprii tăi ochi. Nu vorbi cu convingere despre lucruri pe care numai le-ai auzit, nu le-ai și văzut. Minciuna se naște adesea din dorința noastră de a plăcea oamenilor și ea îndepărtează sufletul de frica lui Dumnezeu.”
        traducere de pr. Ciprian Staicu

  13. George says:

    Teodot a intrat deja pe blog prin ucenicul sau Lucian pop. Luați aminte la el.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *