Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

381 și 2016 – Constantinopol și Kolimbari. Un doctor spune adevărul. ”Teologii” Bisericii când o vor face?

381 și 2016: Constantinopol și Kolimbari
de Fotis Mihail (doctor)

În anul 381 s-a întrunit Sinodul al II-lea Ecumenic, la Constantinopol, în cadrul căruia s-au hotărât patru lucruri:
1. A fost condamnat Macedonie, care tăgăduia dumnezeirea Sfântului Duh.
2. A fost condamnat încă o dată Arie (au fost reînnoite anatemele asupra arianismului).
3. S-a completat Simbolul de credință sau Crezul.
4. S-au formulat 8 Sfinte Canoane.
În anul 2016 s-a întrunit la Kolimbari, în insula Creta, așa-zisul sfânt și mare sinod, la care de asemenea s-au luat tot patru hotărâri:

  1. I-au dezincriminat pe toți ereticii condamnați de Sinoadele Ecumenice anterioare (nu numai că acești eretici nu au fost condamnați încă o dată, ci dimpotrivă au participat la lucrările sinodului ca invitați oficiali).
  2. A fost recunoscută și salutată cu laude așa-zisa lucrare a Consiliului Mondial al Bisericilor (C.M.B), care a fost numit de Sfântul Paisie Aghioritul”preșul zdrențăros al diavolului.”
  3. Au fost anulate articole întregi ale Simbolului de Credință (au fost recunoscuți eretici ca fiind cică biserici).
  4. Au fost încălcate și batjocorite mai multe Sfinte Canoane ale Bisericii (rugăciunea în comun cu ereticii la Kolimbari în ziua Pogorârii Duhului Sfânt, recunoașterea tainelor ereticilor, îngăduirea săvârșirii cununiilor mixte etc).

Cu alte cuvinte, în anul 381 a fost definită și întărită de către Sfinții Părinți conștiința eclesiologică și dogmatică a ortodocșilor, în vreme ce în 2016 au fost hotărâte cele exact pe dos.

În anul 381, la Sinodul al II-lea Ecumenic, președinte al Sinodului a fost unul dintre cei mai mari Sfinți ai Bisericii noastre: Sfântul Grigorie Teologul. Alături de el au participat 150 de episcopi ai Bisericii, printre care personalități marcante: Sfântul Grigorie de Nyssa, Sfântul Kiril, Patriarhul Ierusalimului, Sfântul Nectarie, Patriarhul Constantinopolului, Sfântul Meletie, Patriarhul Antiohiei, Sfântul Donat ș.a. Deci, este evident că în anul 381 hotărârile au fost luate cu rugăciunile și cu prezența fizică a cel puțin șase Sfinți recunoscuți de Biserică.

În vreme ce în 2016, în locul cuvântului Sfinților, s-a impus cuvântul diplomatic.

Merită ca în acest punct să vedem, chiar și foarte pe scurt, care a fost atitudinea Sfântului Grigorie Teologul și care este astăzi cea a patriarhului ecumenic Bartolomeu față de erezie și de eretici, astfel încât să înțelegem cât mai deplin și hotărârile pe care ei le-au luat în anul 381, respectiv în anul 2016.

Referindu-se la eretici: papistași, monofiziți și protestanți, care desigur au fost condamnați de Sinoadele Ecumenice, patriarhul ecumenic Bartolomeu vorbește despre biserici surori. El aprinde flacăra dumnezeului comun împreună cu ereticii și cu păgânii, se roagă des cu reprezentanții celor 350 de așa-zise biserici, membre ale C.M.B, participă la ceremonii desfășurate în cadrul sinagogii evreiești, se roagă împreună cu papa, cu cardinalii și cu pastorii protestanți în biserica patriarhală din Constantinopol etc.

Însă Sfântul Grigorie Teologul ce a făcut? A condamnat fiecare erezie și ne-a transmis un testament duhovnicesc de neprețuit, scriind: ”Vremea de război se deosebește foarte puțin de cea a stăpânirii ereticilor.” (Cuvântul 43, Către Marele Vasile, în EPE 6, 246 și în VEPES 60, 171, PG 36, 588 Α)

”Într-adevăr, eu mă tem de lupii cei răi… Mă tem de tâlhari și de hoți, ca nu cumva sărind peste gard în țarcul oilor, să jefuiască cu nerușinare sau să fure prin înșelăciune astfel încât să jertfească, să omoare și să distrugă, înșfăcând ca pradă, suflete aflate în buna rânduială, așa cum a spus unul dintre profeți. Mă tem ca nu cumva să găsească poarta deschisă cineva care până ieri sau până de curând era al nostru și, după ce va intra ca unul de-ai noștri, să păgubească turma ca un străin.” (Cuvântul al 26-lea, Către sine, către popor și către păstori, EPE 2, 156, VEPES 59, 202. PG 35, 1229D-1232A)

Sunt extrem de mari răspunderile noastre, ale clerului și ale poporului ortodox, față de hotărârile luate la Kolimbari și față de deschiderile ecumeniste ale multor conducători bisericești de-ai noștri. Sfântul Grigorie Teologul ne cheamă să tragem cu discernământ concluziile și, cu ajutorul Dumnezeului Treimic să luăm, fiecare în parte, hotărârile care se impun.

 

traducere din limba greacă de

pr. dr. Ciprian Staicu

33 Responses to 381 și 2016 – Constantinopol și Kolimbari. Un doctor spune adevărul. ”Teologii” Bisericii când o vor face?

  1. Dr.Gabriela Naghi says:

    HRISTOS A INVIAT!
    Binevenit pentru noi toti cei care formam pliroma bisericii ortodoxe,si nu numai, acest articol deosebit prin originalitatea si profunzimea lui teologica al Dl.Dr.Fotis Mihail,care analizeaza intr-un mod accesibil,simplu si la obiect ,punand fata in fata un adevarat sfant sinod [sinodul al II-lea ecumenic] si „întrunirea sau adunarea din Creta”care nu a fost de fapt un sinod „ci o adunare politică, sortită eşecului,..un copil mort înainte de a se naşte,..sursa unor documente sterpe, diplomatice şi pseudo-teologice, şi un exemplu despre cum nu trebuie să lucreze ortodocşii…Ultra-clericalismul, monahomania, ecumenismul, etnofobia şi filetismul sunt câteva din rătăcirile ce au dus izvodirea unui asemenea mutant eterodox denumit „sinod panortodox”.”[Pr.Mihai-Andrei Aldeahttp://www.sfantuldaniilsihastrul.ro/editoriale/256-adunarea-din-creta.html].
    In istoria Bisericii ortodoxe,asa-zisul sinod de la Kolimbari,va ramane,dincolo de ereziile expuse si ecumenismul ridicat la cel mai inalt nivel,cel a dus la otravirea cugetelor,batjocorirea Sfintei si Iubitei noastre Ortodoxii,cel care a declansat nedreptati strigatoare la cer,apropiind de schisma poporul binecredincios.”*Amenintarea se apropie acum de temeliile Bisericii”,ca in vremea Sf.Grigorie Teologul[de Nazianz],care cu inima indurerata,spunea „*Biserica sufera cumplit. Hristos este iarăşi răstignit… „toti par odraslele indepartate ale lui Arie”..
    „*Unde sunt preoţii noştri cei citiţi şi curaţi cu inima? Ca muştele fug şi se îmbrâncesc în sfântul altar. Unul pentru slava, altul pentru bani, al treilea ca să-şi ascundă pornirile. Unde au învăţat să păstorească? Când au trăit în nevoinţă? S-au facut toţi neguţători de Hristos şi şarlatani.Atunci, de ce te temi, Grigorie?De războiul nostru. De vrăjmaşii ce-s înăuntrul Bisericii, pe care nu-i vezi. Ce par prieteni şi ortodocşi, însă sfâşie Biserica, batjocoresc şi schimbă învăţătura ei. Spre acest război n-am îndrăzneală. Mă simt neînsemnat. Unde mai pui şi patimile mele, slăbiciunile şi păcatele mele… De-astea mi-e teamă şi mă cutremur.”
    [*Stelianos Papadopoulos,“VULTURUL RANIT – Viata Sfantului Grigorie Teologul”, Editura Bizantina, Bucuresti, 2002]

    • Mihai says:

      Am văzut și eu cum la ,,criticat” Pr Aldea sinodul tilharesc cretan, că mai bine stătea în banca lui, am citit articolul în publicația atitudini, a ,,criticat” în așa manieră căci dumnealui la găsit pe principalul vinovat pe Irineu de la Belgrad, de parcă acesta sa dus singur acolo în Creta, insa absolut nici o vorbuliță despre​ ,, ierarhia” din b.o.r care în unanimitate, adică toți cei 33 prezenți au semnat fara excepție, cu ,, patriarhul” Daniel în frunte, și eu chiar i-am răspuns tot pe publicația respectiva Pr Aldea și i-am zis că aveți grijă că Dl Irineu nu a fost singurul care a dat cu subsemnatul

      • admin2 says:

        Scuze sunt … multe (de inventat), adevărul este unul singur. Iar trăirea în Adevăr este singura mântuitoare!
        Pr. Ciprian

    • Mihai says:

      Citiți un pic așa și aici în prezentul articol că fapt divers, și încă o data ai voi răspunde Pr Aldea, alooo Pr Aldea nu căutați săi scoateți basma curată căci avem cea mai apostata ,,ierarhie” din toate timpurile, iar publicația Atitudini a devenit una vasală nu avem nimic împotriva că
      luați atitudine, dar facetio așa cum trebuie făcut ,https://www.atitudini.com/2016/09/despre-ratacirile-sinodului-din-creta-fapte-consecinte-indreptare/

      • admin2 says:

        De citit… cu reticență și cu mult discernământ critic.
        Este în duhul… nemărturisitor de la actualul… Petru Vodă.

  2. elena adriana says:

    HRISTOS A INVIAT ….
    Parinte nu va putem multumii..sfintiei voastre ..si clelorlalti parintii care slujesc ADEVARULUI…
    Cata nevoie avem de intarire si sprijin pe drumul greu pe care l-am ales ….si prin mila DOMNULUI ..ne intariti prin cuvintele SFINTILOR .
    VA rog ..sa amintiti astazi ..jerfa NOULUI MUCENIC EVGHENIE RODIONOV …praznuit astazi…care este inaltatoare …..cuvintele sunt mici….si nu putem exprima tot ce ne daruieste acest copil de 19 ani…Nu am fost pusi in fata acestei alegeri….si totusi …marea majoritate …au ales ..ce e mai usor ..sa nu zic ..un cuvant ..prea greu …tradarea …

    • admin2 says:

      Paraclisul nostru îi poartă hramul. Este un prieten prezent în viața noastră, un tânăr care a jertfit totul pentru Hristos.
      Să avem parte de rugăciunile lui!
      Pr. Ciprian

  3. Kmi says:

    Doamne ajuta!
    Si o alta comparatie sugestiva intre „vaccinarea obligatorie” cu erezia de la pseudo-sinodul din Creta (pentru moartea sufleteasca) si legea genocidului vaccinarii obligatorii a pseudo-sistemului farmaceutico-medical.

    Poezie: VACCINARE FORȚATĂ! https://stranaortodoxa.wordpress.com/2017/05/22/vaccinare-fortata/

  4. Dr.Gabriela Naghi says:

    Hristos S’a înălțat! Adevărat S’a înălțat!
    “Plinind rânduiala cea pentru noi şi pe cele de pe pământ unindu-le cu cele cereşti, Te-ai înălţat întru slavă, Hristoase, Dumnezeul nostru, de unde nicicum nu Te-ai despărţit; ci, rămânând nedepărtat, strigi celor ce Te iubesc pe Tine: Eu sunt cu voi şi nimeni împotriva voastră.”[Condacul Înălţării, glasul 6]

    “Sfântul Efrem Sirul spune că Biserica pe pământ nu este o adunare de sfinţi, ci este o gloată de păcătoşi care se pocăiesc. Suntem o gloată, încă în formare, dar suntem toţi păcătoşi. Diferenţa dintre noi şi ceilalţi este că noi ştim asta şi avem o nevoie disperată de dragostea lui Dumnezeu şi de mila oamenilor. Nu suntem o gloată glorioasă, ilustră, ci suntem o gloată sărăcăcioasă, prăpădită, în zdrenţe, nu atât în cele din afară, cât lăuntric, duhovniceşte.
    Ne aflăm în Biserică pentru că avem nevoie de mântuire, suntem aici deoarece recunoaştem că suntem pierduţi şi că singura noastră nădejde şi mântuire este în Dumnezeu şi în ceilalţi, în Dumnezeu Cel care a căutat, a salvat şi a adus înapoi acasă oaia cea pierdută.”
    ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
    (Mitropolitul Antonie de Suroj, „Făcând din viaţă rugăciune”)

  5. Lucretia P. says:

    Aceasta e varianta corecta. Omisesem un ,,o”
    Hristos S-a înălţat!

    Hrisovul Vieţii pe veci a fost dat,
    Rostul trăirii ia aripi de Duh;
    Iisus la Cer S-a înălţat
    Şi îngerii trimit mângâieri din văzduh.
    Tot norul ce-L înalţă cu dor e urmărit.
    O, Fire omenească deplin transfigurată
    Şi Cale şi Putere spre veşnicul alint!

    Se-ncheie-o misiune şi o răscumpărare
    A omenirii-ntregi dintr-o robie mare!

    Încredinţaţi că vei trimite Duhul Sfânt,
    Noi prăznuim cu bucurie pe pământ.
    Acelaşi eşti acum ca şi atunci,
    La ceas de taină ne vorbeşti, ne-asculţi.
    Tu cauţi ca şi-atunci în inimi un sălaş;
    Ai Tăi suntem şi singuri nu ne laşi.
    Te lăudăm, Veşnică Bucurie, ce bucurii împarţi!

  6. grigorie says:

    Unii in ravna lor nesabuita de a-si „justifica” pozitia de „pomenitori” ai semnatarilor documentelor apostate din Creta, au ajuns sa lupte pana si impotriva Sfintilor Parinti, in special a Sfantului Teodor Studitul. Intr-o postare cu titlul „ Învăţături ale unor Sfinţi Părinţi care au avut căderi din Biserică sunt folosite de nepomenitori în justificarea opririi comuniunii cu preoţii care îşi pomenesc ierarhii canonici”, acestia sustin ca: „ Printre citatele cu care unii „teologi” …îşi justifică atitudinile, găsim şi pasaje din învăţăturile Sfântului Teodor Studitul. Aceşti „teologi” pun mai presus învăţătura Sfântului Teodor decât canoanele Bisericii Ortodoxe, fără să menţioneze că Sfântul de a căror citate se folosesc a avut şi perioade de rătăcire, ducând după sine în schismă şi pe o parte dintre ucenicii săi. Cu atât mai mult că nu există o dovadă prin care să se arate dacă învăţăturile Sfântului Teodor, pe care ei le folosesc, au fost în timpul cât acesta era în schismă, sau după revenirea în sânul Bisericii.” .
    Acestia isi fundamenteza afirmatiile, in legatura cu Sfantul Teodor, pe o anumita parere a Parintelui Vasilios Papadakis care crede ca Sfantul Teodor Studitul nu a facut bine opunandu-se in mod transant „iconomiei” practicate de patriarhii Tarasie si Nichifor, „iconomie” ce a provocat criza „adulterina”, ca atitudinea de atunci a Sfantului Teodor nu este un exemplu de urmat.
    Pariarhul Tarasie s-a impotrivit la inceput faradelegii dorite de imparatul Constantin VI Porfirogenetul, nedandu-si binecuvantarea pentru o asemenea nelegiuire, pozitia sa fiind cunoscuta clerului din Constantinopol; cu toate acestea un oarecare preot, pe nume Iosif, a nesocotit pozitia Sfantului Tarasie celebrand casatoria lui Constantin VI cu Teodota. Patriarhul n-a participat la cermonie insa a sovait in a condamna acel act nelegiuit si a-l caterisi pe prezbiterul Iosif, temandu-se ca ar putea izbucni o noua prigoana iconoclasta.
    Fata de cele petrecute pozitia Sfantului Teodor Studitul a fost transanta: „nu-i vorba aici de un fel de iconomie, ci de un prilej de nelegiuire şi călcare a dumnezeieştilor canoane”. Sfantul Teodor a fost arestat si exilat pentru aceasta pana in anul urmator, 797, cand Constantin VI a fost detronat. Preotul Iosif a fost caterisit de Sfantul Tarasie, facandu-se astfel pace in Biserica.
    Cea de-a doua etapa a crizei adulterine, in timpul imparatului Nichifor I, a fost provocata cand patriarhul Nichifor i-a ridicat pedeapsa canonica preotului Iosif, mai mult a convocat un sinod, cunoscut in istorie ca „sinodul adulterin”, in care a fost intarita „iconomia” aplicata la casatoria imparatului Constantin VI . Sfantul Teodor s-a opus, fiind din nou exilat. El a profetit moartea imparatului in lupta, ceea ce s-a si implinit in anul 811, intr-o batalie a bizantinilor cu bulgarii. Exilul Sfantului Teodor a luat sfarsit iar acelasi patriarh a convocat un alt sinod care a abrogat hotararile sinodului adulterin din 809, preotul Iosif fiind caterisit din nou.
    In urma acestor fapte se dovedeste ca pozitia Sfantului Teodor a fost cea corecta, fiind insusita si de cei care fusesera , mai mult sau mai putin, in acord cu o asemenea „iconomie”, Sfantul Tarasie si Sfantul Nichifor .
    In vietile celor trei Sfinti: Teodor,Tarasie si Nichifor, doar la Sfantul Teodor se pomeneste de criza adulterina dandu-i-se dreptate acestuia, ceea ce arata ca pleroma Bisericii a fost, si este, de partea Sfantului Teodor in privinta acelei dispute , pozitia Sfantului Teodor fiind o pilda pentru posteritate.
    Sfantul Marcu al Efesului fiind indemnat sa primeasca unirea cu papistasii la sinodul din Florenta, ca, chipurile, deosebirea in credinta ar fi neinsemnata putandu-se trece peste ea prin iconomie, a raspuns dand exemplu pe Sfantul Teodor Studitul: „Acest lucru este asemenea cu ceea ce s-a spus de eparh catre Sfantul Teodor Graptul. Caci i-a spus: „Numai o data va impartasiti (cu noi) si altceva nu va cerem, ci mergeti unde va place”. Iar Sfantul a zis catre el: „Asemenea este ce ai zis cu faptul ca cineva sa-i spuna altuia:„Nimic nu-ti cer decat sa-ti tai odata capul si dupa aceasta du-te unde vrei”. Caci in astfel de lucruri nu este mic si ceea ce pare mic”. Evident, daca nu poti fi in comuniune cu unii pentru nesocotirea de catre ei a „dumnezeieştilor canoane” cu atat mai mult nu poate exista comuniune cu cei care nu urmeaza dumnezeieştilor dogme.

    • admin2 says:

      Ce frumos.
      Care este situația actuală a părintelui Ioachim? Am auzit că și el este prigonit, acolo în America…
      Hristos S-a înălțat!

      • Preotul Tudor says:

        ADEVARAT S-A INALTAT!

        E prigonit si in curand nici predici n-o sa mai fie lasat sa rosteasca… DAR HRISTOS ARE ALTE RATIUNI SI ALTE PLANURI: prostii cu raii, si dreptii cu sfintii !

  7. Dr.Gabriela Naghi says:

    „*Nu din mândrie – să nu fie aceasta niciodată!
    –, ci de dragul păcii conştiinţei, noi ne dezicem de persoana şi de faptele
    fostului nostru conducător, care în mod nelegiuit şi necumpătat şi-a
    depăşit drepturile şi a introdus mare tulburare şi „trufia lumii” în Biserica
    lui Hristos, a cărei datorie este să aducă lumina simplităţii şi prinosul
    înţelepciunii în smerenie celor care doresc să-L vadă pe Dumnezeu”
    (din Epistola sinodului african către papa Celestin)
    „*Suferinţele intense, precum aurul în topitoare,curăţă sufletul, îi dau viaţă, îl întăresc şi îl temperează.”
    Sfântul Iosif al Petrogradului
    „*…până la judecata unui„Sinod local complet”, anume cu participarea tuturor episcopilor ortodocşi,sau până la pocăinţa deschisă şi desăvârşită a mitropolitului însuşi
    înaintea Sfintei Biserici, noi păstrăm comuniunea în rugăciune doar cu cei care păzesc să nu fie încălcate canoanele Părinţilor… şi ca să nu pierdem în mod imperceptibil, încetul cu încetul, libertatea pe care Domnul nostru Iisus Hristos, Izbăvitorul tuturor oamenilor, ne-a dat-o nouă ca un dar liber prin propriul Lui Sânge (Canonul al 8-lea al celui de-al Treilea Sinod Ecumenic). Amin.”
    Dimitrie, Episcop de Gdov[*Sfintii Catacombelor Rusiei-Ivan Andreev]
    Trei cuvinte de intarire in aceste vremuri tulburi de prigoana
    https://ortodoxiamarturisitoare.wordpress.com/2017/05/25/un-strigat-de-durere-scrisoarea-deschisa-adresata-ips-teofan-mitropolit-al-moldovei-si-bucovinei/comment-page-1/#comment-931

  8. grigorie says:

    ”In vietile celor trei Sfinti: Teodor,Tarasie si Nichifor, doar la Sfantul Teodor se pomeneste de criza adulterina dandu-i-se dreptate acestuia”.

    Este vorba de „Proloage”, dar in „Vietile Sfintilor”, prezentate pe larg, la Sfantul Tarasie se face referire la atitudinea acestuia fata de faradelegea imparatului Constantin VI .

  9. Dragos says:

    Da chiar asa, cand veti publica si un anunt pe tema moscheii? Trebuie sa luam atitudine si impotriva acestui lucru!

    • admin2 says:

      Da, ar fi bine. Numai că eu nu mă ocup atât cu anunțuri, cât cu studiile teologice. Voi ține cont.

  10. Dragos says:

    Am trimis un mesaj acum destul de mult timp pe adresa de contact dar nu mi s-a raspuns. Ce s-a intamplat nu verificati mesajele sau nu se poate raspunde? Astept totusi un raspuns!
    Va multumesc!

  11. florentina says:

    AZI A TRECUT LA DOMNUL SI MAICA SFANTA ELENA ,FETITA BOLNAVA DE CANCER….SE VA BUCURA O VESNICIE CU INGERII LUI HRISTOS…

  12. florentina says:

    ACUM VAD UN LUCRU MINUNAT —AZI ESTE SFANTUL NOUL MUCENIC DUMITRU IAR PE TATAL ELENEI IL CHEAMA DUMITRU…NIMIC NU-I INTAMPLATOR…SF.DUMITRU SA-I DEA PUTERE…NU-I USOARA CRUCEA LUI DAR MAICA SFANTA IL VA AJUTA!

  13. Doina says:

    Teologii precum Silviu Chirilă au spus adevărul, ceilalţi sunt ologi nicidecum teologi.
    Bine aţi făcut că i-aţi pus in ghilimele!
    Multumim pentru articol!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *