Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Pentru eretici termenii teologici sunt doar cuvinte manevrabile, pentru ortodocși ele sunt Viață, Cale și Adevăr

Cineva – de fapt mai multe persoane – îmi transmiteau în ultimele zile mesajul: iubire, iubire, iubire. Eu, însă, m-am căsătorit din iubire, trăiesc și slujesc după puteri Iubirea răstignită și sufăr din iubire pentru Ea, căci și Ea a suferit pentru noi toți.

Dacă citim I Corinteni cap. 13 vedem că ”iubirea se bucură de adevăr.” (versetul 6)

Iubirea adevărată este plină de adevăr, iar adevărul adevărat este plin de iubire.

Să nu cădem în înșelarea iubirismului, că atunci degeaba ne-am îngrădit de ecumeniști.

Și azi am găsit acest articol, pe care îl prezint în traducere mai jos. Poate așa vom înțelege că sunt vremuri de prigoană și de luptă, nu de liniștire în propria noastră comunitate anti-ecumenistă.

Pacea dorită de un ortodox nu este mai ales cea exterioară, ci cea cu Dumnezeu.

Sfântul Grigorie Teologul are un cuvânt celebru – mai bine război cu lumea și pace cu Dumnezeu decât război cu Dumnezeu și pace cu lumea. Sfântul Marcu Eugenicul, bolnav grav de cancer, spunea înainte de a muri: ”cu cât mă îndepărtez mai mult de aceștia (de filo-latini), cu atât mai mult simt că mă apropii de Dumnezeu.”

Așadar, articolul este următorul (autorul nu este menționat):

Ecumenismul ca încercare de apropiere este doar o perucă (un fals)


Științele practice au o anumită fiziologie ca bază a lor, care este comună și acceptată de toți. Ca să fie construită, o casă are nevoie de materiale de o anumită rezistență. Oricum ar fi ea proiectată, de oricine ar fi construită, orice materiale s-ar folosi, ele trebuie să facă parte din anumite limite sau norme și se are întotdeauna în vederea fiziologia materialelor respective.

Organele trupului omenesc au o anumită fiziologie (alcătuire). Orice s-ar spune, în orice parte a lumii, din punct de vedere medical despre ficat, trebuie să să aibă în vedere această fiziologie, care este comună tuturor.

Fiziologia creștină ortodoxă se sprijină pe Sfânta Scriptură și pe Sfânta Tradiție a învățăturii Sfinților Părinți.

Fiziologia romano-catolică (papistașă) se sprijină pe papa.

Fiziologia protestantă se sprijină pe om și pe relația lui individuală cu Dumnezeu.

Pot să folosească ecumeniștii aceleași cuvinte – Sfânta Scriptură, Biserică, Botez, Har – însă ele sunt de o fiziologie diferită de cea ortodoxă.

Altă fiziologie are Sfânta Scriptură ortodoxă, alta cea papistașă, alta cea protestantă (dacă cineva intră în legătură cu ”teologi” străini de ortodoxie va vedea această diferență).
Nu putem să vorbim pe aceeași bază cu ereticii, chiar dacă spunem aceleași cuvinte. Nu există aceeași fiziologie între noi și eretici.
Este păcat ca cei care participă la dialogurile cu eterodocșii nu spun aceste lucruri. Ele – diferențele – se înțeleg ușor în relațiile cu străinii. Cu atât mai mult trebuie să le oferim caracteristicile fiziologiei ortodoxe, pe care de altfel ei nu le acceptă, așa cum s-a întâmplat și în Creta cu ecumeniștii.

Nici un papistaș nu vrea să părăsească fiziologia învățăturii lui, nici un protestant pe a lui în timpul dialogurilor. Ce sens mai are să discute de ani de zile cu aceleași cuvinte despre lucruri fiziologice diferite? Nici unul, ci fac mai rău, căci elementele străine pătrund în fiziologia ortodoxă, după cum se vede în ceea ce ecumeniștii scriu și semnează în urma dialogurilor, distrugând astfel desăvârșirea fiziologiei ortodoxe și pe cei care îi urmează pe ecumeniști.

Sursa – https://katanixis.blogspot.gr/2017/08/blog-post_300.html

traducere din greacă de

pr. Ciprian Staicu

28 Responses to Pentru eretici termenii teologici sunt doar cuvinte manevrabile, pentru ortodocși ele sunt Viață, Cale și Adevăr

  1. Andrei Grosu says:

    Foarte frumos, se simte iubire in acest articol dar si adevar. Doamne ajuta parinte

  2. Exact! Ortodoxul este consanguin cu Hristos, are fiziologia lui Hristos. Ceilalti au sangele omului care nu e neam cu Dumnezeu, adica e ne-om! Ecumenismul este si umanism, si serghianism, si milenarism, si apocatastaza, si pnevmatomahie, este cea mai ortodoxomaha viclenie. La Creta tocmai asta au facut viclenii: au spus ca Biserica Ortodoxa este Biserica Apostoleasca, dar numai daca se uneste cu ereziile autointitulate crestine. De Una singura nu e!

    „ Astăzi au apărut alţi apostaţi, care nu sunt pur şi simplu vrăjmaşii icoanelor, iconomahi, ci vrăjmaşii Ortodoxiei, ortodoxomahi, şi care se erijează în apărători ai Ortodoxiei, la fel ca fariseii care se dădeau drept apărători ai Legii, pe care au desfiinţat-o.” (Fotie Kontoglou)

    Cât timp Bisericile locale oficiale colaboreaza cu ecumenismul, folosindu-se de „bunvoina” acestuia, ortodocsii cu adevarat credinciosi lui Hristos vor fi etichetati ca sectari, care se rup de la curentul comun, oameni periculosi pentru pacea si ordinea publica. De aceea ei vor fi prigoniti. Sectele vor fi numite „adevarate”, iar adevarata Ortodoxie va fi prigonita ca o secta. (Arhimandrit Serafim Alexiev)

    NU VA TEMETI!

    In noi, crestinii tumei mici, o sa tina Hristos nadejdea, lumina si harul Sau, va fi cu noi prin Trupul Sau si Sangele Sau, va fi cu noi prin Dreapta si Sfanta lui Invatatura pana la Sfarsitul Veacurilor. Nu va temeti, El a biruit lumea, dar lumea nu stie…

  3. Marele scandal al erei noastre: toti oamenii sunt in mormant, numai Unul nu mai e, numai Unul s-a sculat, numai unul a jignit umanismul si antropocentrismul: Mesia-Hristos-Dumnezeu!

    Spuneti lumii intregi aceasta: SA SE DEA SI CU FUNDUL SI CU CAPUL DE CARE PODEA VOIESTE!

    De aceste realitati nu scapa nimeni:

    – Hristos este Dumnezeu
    – Hristos este Adevarul
    – Hristos este Viata
    – Hristos este Calea
    – Hristos este Lumina
    – Hristos este Mesia
    – Hristos este Fiul Tatalui
    – Hristos este Cuvantul Tatalui
    – Hristos este Ratiunea Dumnezeiasca
    – Omul este Chipul lui Dumnezeu
    – Omul este constient vesnic
    – Dupa moartea trupului sufletul ramane in legatura tainica cu trupul
    – La Sfarsitul Veacurilor trupurile noastre vor reimbraca sufletele pentru veci
    – Crestinul este Neam cu Dumnezeu
    – Crestinii sunt Trupul lui Hristos (Trupul Bisericii, adica Biserica)
    – Nu scapa nimeni de moarte
    – Nu scapa nimeni de inviere
    – Nu scapa nimeni de vesnicie
    – Hristos va judeca Lumea
    – Hristos are o singura Biserica (Apostoleasca-Ortodoxa)
    – Hristos e Capul Bisericii Sale (Apostolesti-Ortodoxe)
    – La Creta au taiat Capul Bisericii intrandu-se in papism (umanism)
    – Ecumenismul este erezie
    – Ecumenistii sunt eretici
    – Patriarhiile si sinoadele lor locale au intrat in apostazie
    – Omenirea se afla intr-un Pitesti Mondial

    Urmeaza tiranie globala, politie planetara, transumanism, o singura religie globala si draceasca, stabilirea centrului lumii intr-o singura tara, inscaunarea lui Antihrist, Armaghedonul si Infricosatoarea Judecata a lui Hristos-Dumnezeu!!! (pr. Tudor)

  4. Florentin says:

    Parinte Ciprian, prea multa teologie si nici o claritatate in ceea ce trebuie sa faca mireanul de rand. Eu as fi multumit, daca binevoiti sa-mi raspundeti la niste intrebari; dar scurt si foarte clar, ca la un copil (1+1=2), dar sa nu uitati ca acelasi raspuns cred ca il asteapta milioane de credinciosi si ar trebui un raspuns pt toti:
    1. La ce Biserica sa merg (nepomenitori, pomenitori sau unde totusi ecumenismul nu-i fatis)?
    2. Daca sunt intr-un sat indepartat, batran, bolnav dar pot merge dupa putintele mele la Biserica din sat unde se pomeneste…., ce ar trebui sa fac?
    3. Daca imi moare o ruda la ce preot trebuie sa apelez?
    4. In ce cimitir sa-l inmormantez, caci cimitirele apartin ……?
    5. Cum sa privesc clericii asa zisi ecumenisti? Caci acum daca vad un preot ii spun ,”Sarut’mana parinte!”
    Ar mai fi si alte intrebari, dar acestea in functie de raspuns.
    Doamne ajuta!

    • admin2 says:

      Prea mult coborâm discuția la probleme practice locale. Observ o adevărată răbufnire împotriva teologiei. În general. Ceea ce nu este bine. Totuși, răspunsuri pentru Florentin (nu sunt eu în măsură să îmi asum ”milioane”; e vai de capul meu și așa):
      1. La cei care au întrerupt pomenirea, fără îndoială.
      2. Pregătirea pentru marea ieșire și Dreptul judecător. Fiecare cum poate mai bine.
      3. Preot ortodox. realitatea este că nu poți umbla cu mortul prin țară după o prohodire.
      4. În cimitir ortodox.
      5. ”Sarut’mâna, părinte!”, iar în gând: Doamne, dă-i mântuire!

      • Iulia says:

        Cred ca aceste „probleme practice” conteaza foarte mult si nu este „coborare”.
        Pot fi credinciosi care in orasul sau satul in care locuiesc sa nu cunoasca pe nimeni care sa urmeze dreapta credinta.
        Este important ca pana sa gaseasca sau sa reuseasca sa ajunga la un duhovnic drept-credincios sau la o slujba sa stie cum sa-si umple golul lasat de lipsa slujbelor -ce greu este duminica dimineata cand „incropesti” o rugaciune, dar ce binisor este cand ai recomandarea unui preot de a citi duminica : Utrenia, Ceasurile 1,3,6, Obednita cu Apostolul si Evanghelia si Acatistul Mantuitorului.
        Este important ca in zona in care locuiesti sa stii care este cel mai apropiat preot.
        Este important ca la intrebarile poate simple sa aiba cine sa-ti raspunda cu dragoste .

        • admin2 says:

          Aveți dreptate, doamna Iulia. Îmi cer iertare dacă v-am necăjit.
          Ceea ce cred însă că este foarte important este să nu reducem lupta cu erezia doar la aspectul pastoral al vieții Bisericii. Este ca la război: sunt multe fronturi, un singur dușman însă de înfruntat.
          Cu respect, pr. Ciprian.

      • iuliabur says:

        Cred ca aceste „probleme practice” conteaza foarte mult si nu este „coborare”.
        Pot fi credinciosi care in orasul sau satul in care locuiesc sa nu cunoasca pe nimeni care sa urmeze dreapta credinta.
        Este important ca pana sa gaseasca sau sa reuseasca sa ajunga la un duhovnic drept-credincios sau la o slujba sa stie cum sa-si umple golul lasat de lipsa slujbelor -ce greu este duminica dimineata cand „incropesti” o rugaciune, dar ce binisor este cand ai recomandarea unui preot de a citi duminica : Utrenia, Ceasurile 1,3,6, Obednita cu Apostolul si Evanghelia si Acatistul Mantuitorului.
        Este important ca in zona in care locuiesti sa stii care este cel mai apropiat preot.
        Este important ca la intrebarile poate simple sa aiba cine sa-ti raspunda cu dragoste .

  5. varu' lu' Florin says:

    Hai sa vorbim despre iubirea ecumenistilor/masonilor:
    https://www.youtube.com/watch?v=4QE70HjxTwQ
    http://www.glasulstramosesc.ro/blog/metode_de_aparare_impotriva_iradierii/2016-08-16-141
    https://www.youtube.com/watch?v=Nk5PuxuJpRw

    PS.Parinte Ciprian cand credeti ca ve-ti fi relocat in „În loc luminat, în loc cu verdeaţă”?

  6. -Parinte, toti preotii spun ca nu e treaba lor ca ierarhii lor sunt eretici, ca nu e treaba lor ce decid ierarhii, ca nu e treaba lor ca ecumenismul este implementat de ierarhi in biserici si episcopii. Toti mirenii aud cum spun ca nu e treaba lor ca preotii sunt eretici (ecumenisti), sau masoni, sau atei, ca ei vor raspunde pentru aceste fapte si ca nu e treaba noastra erezia din sufletele, predicile si slujbele slujitorilor. Cum pot mirenii merge la acesti slujitori eretici si la slujbele lor ereticesti, spunand ca erezia slujitorilor nu atinge pe mireni?

  7. Alexandru says:

    Testamentul Sf Marcu Eugenicul este raspunsul tuturor framantarilor pentru cei care ravnesc sa se impartasasca si de dragostea lui Dumnezeu precum Sf Marcu.
    Cei care mor in erezie stim cu totii unde merg!
    Orice pacat poate fi iertat de Dumnezeu dar insa hula impotriva Duhului Sfant nu are iertate.
    Puteti spune ce doriti dar Ecumenistii trag in iad cu ei pe atatia oameni Iar eu ma intreb Cum voi fi judecat cand ma sfiesc sa marturisesc Celor apropiati?! Dar daca voi mai si spune la altii(preoti ecumenisti) sau sa le dau aprobare ca ei ar lucra Ceva spre mantuire cand ei Il rastignesc pe Hristos care si-a dat viata pt noi??
    A fi tovarsasi cu iuda nu pot si nici a ura pe cineva, Insa cei care sunt vrajmasi lui Dumnezeu cu buna stiinta, se cuvine ai urî, atunci cand am epuizat toata dragoste, carora ei se importi vescovo si raspund cu mi ciuna importava adevarului. Aduceti-va aminte ca cei care se impotrivesc cu buna stiinta se aseamana cu demonii pt ca Il Urasc pe Dumnezeu. Precum sf arhifiacon Stefan se cuvine a le marturisi adevarul, pt ca noi sa murim cu constiinta impacata.Daca fariseii nu puteu spune ca nu il cunosc pe Mesia Cum Pot astazi spune cei care s-au impartasit cu Scumpul sange si Sfantul Trupul? ?
    Muntii sunt solutia la care au recurs multi sfinti, care nu au facut compromisuri.
    Porunca intai nu impune limite in iubirea fata de Dumnezeu.
    Hristos a Inviat!

    • admin2 says:

      Adevărat a înviat!
      Ca o observație simplă: încercați să faceți o corectură a textului înainte de a-l trimite. Uneori nu sunt tastate bine cuvintele.
      Cred că încă nu este de fugit în munți, mai avem misiune în ”cetate.”
      Pr. Ciprian

  8. M. says:

    In ceea ce priveste inmormantarea, prevad ca in curand nu va mai veni picior de preot ortodox pomenitor sa inmormanteze pe cei care nu vor pomeni ierarhul…
    Calatorie cu folos duhovnicesc in Sf. Munte.

  9. Marius Gogonea says:

    Va asteptam cu drag acasa. Maica Domnului sa va netezeasca Drumul Vietii !

  10. varu' lu' Florin says:

    Marturia unui parinte care i-a fost diacon PS Gherasim Putneanul (+ 6 decembrie 2004, Mănăstirea Cămârzani, Jud Suceava): O data, intr-o sedinta a Sf.Sinod al BOR, PS Gherasim Putneanul s-a ridicat si a rostit urmatoarele cuvinte : „Frati arhierei, am auzit ca unii dintre preasfintiile voastre ati face parte din organizatia aceasta satanica numita masonerie. Eu va sfatuiesc parinteste pe cei in cauza, sa va retrageti din lucrarea arhieriei in vreo manastire si sa va plangeti acest pacat cata vreme mai traiti, doar doar veti mai putea fi mantuiti.” Au urmat rasete. La cateva luni, PS Gherasim Putneanul a murit de cancer la pancreas, exact in ajunul zilei de Sf.Nicolae, 6 decembrie 2004. Cu un an inainte, a venit la P.Iustin la chilie si au discutat cateva minute.

    • admin2 says:

      Fiecare își va lua plata pentru faptele lui.
      Iar ”cine râde la urmă…”
      Doamne, dă-ne pocăință și ferește-ne de otrava ereticilor!
      Pr. Ciprian

  11. Mihai says:

    Apropo de Putna, chiar acum recent a avut loc o conferința și un colocviu, unde a fost prezenți masoni, că de exemplu ioan aurel Pop, și alți așa zisi academicieni, căci vrem nu vrem academia română este o cloacă masonica

  12. Marius Gogonea says:

    Amin.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *