Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

După îndelungi căutări…

Iată ce înseamnă… părtășia la erezie:


Întrebarea este simplă: cum se simte acel cuțu: oaie sau berbec? Mai știe el ce e ”de capul lui”?

Cam așa este și cu părtașul la erezie: este doar un biet om gâtuit… de alții, dar AFUNDAT în erezie.

De asemenea, am primit de la cineva acest link.

Slujește patriarhul Kiril, eretic ecumenist (biata slujbă nu are nici o vină că a ajuns pe ”mâna” lui; deocamdată poporul nu sesizează nimic, totul… pare la fel, cine să se mai gândească la dogme). Și luăm aminte că de la Sfânta Ortodoxie se merge, prin ”părtășie” cu erezia (adică prin ecumenism) spre tipul de ”slujire” (a cărui dumnezeu oare?) din materialul filmat.

Dar iată că există și soluția ieșirii din erezie: oaia neagră (pentru ceilalți: cine ești tu, te-ai trezit să spui adevărul etc) a întrerupt pomenirea, a ieșit hotărâtă din părtășia cu ereticii, adică DIN EREZIE.

Așa că se poate, numai să vrem!

Măcar să fim ”oi negre” (pentru ecumeniști), dar mioare ale lui Hristos !

Să ne ferim de oricine arată așa:

69 Responses to După îndelungi căutări…

  1. Mihai says:

    Daca este pe față și nu sesizăm (bine aici mă refer la marea majoritate ducatoare degeaba la biserica), deci iată unde duce această viclenie a ecumenismului, deasemenea multi bat câmpii cu ,, iconomia” baganduse la adăpostul acesteia, pretextând că este pt cei neștiutori sau mai știu eu pt nustiu mai care, bun sunt neștiutori, atuncea tu care ești cunoscător explicale cum sta treaba cu ereziile și care vor să bage la cap bine care nu , nu căci în definitiv fiecare cum asi așterne așa doarme

  2. Mihai says:

    Inca una http://basilica.ro/cardinalul-leonardo-sandri-in-vizita-la-patriarhia-romana-2/
    Ce dovezi mai clare mai vreți domnilor cu ,, iconomia” ?! Deci iată pe față

    • admin2 says:

      Datoria noastră este să transmitem mai departe tezaurul credinței ortodoxe așa cum l-am primit și să luăm atitudine hotărâtă de toate ereziile care au apărut mai nou, cum este ecumenismul, oficializat în Creta.
      Nu trebuie să fii CINEVA ca să aperi adevărul, nici pe câmpul de luptă nu sunt toți generali, dar trebuie să fii AL CUIVA care ESTE ADEVĂRUL! Adică să fii al lui Hristos, fără sofisme și alte pseudo-refugii.
      Pr. Ciprian

  3. IULIA TIPA says:

    Pentru d-na Crina Giura
    care-i spunea D-lui Claudiu Buza urmatoarele:
    Crina Giura spune:
    30 Septembrie 2017 la 1:08
    „Iertati ma părinte, dar asa a lăsat Dumnezeu ca in vremea de apoi sa vorbeasca „Veronicile” ca si pe vremea Mântuitorului femeile au fost c mai curajoase.”
    RASPUNSUL MEU SUNA CAM ASA:
    Din pacate va lipseste ” VERONICA PRINCIPALA”… :))
    Iar d-lui Claudiu la afirmatia sa : „Curând va fi scoasă la lumină întreaga uneltire a celui viclean.”(30 Septembrie 2017 la 9:30) ii raspuns astfel:
    Adevarul a iesit la iveala DEJA. Intotdeauna mi-a placut sa gasesc identitatea dintre ADEVAR si ADEVARUL JURIDIC …

    • admin2 says:

      Așa este. Detalii imbatabile – în curând.
      Totul a început de la convorbirea telefonică dintre pr. Claudiu și dl Chirilă din data de 15 iulie (sâmbăta), pe care pr. Claudiu a pus-o celor doritori s-o asculte (16 iulie, duminica), dar noi la sinaxă la Beiuș, când am cerut să o ascultăm, ca fiind provocatoarea întregii confuzii și a deraierilor de la ortodoxie, refuzul a fost total.
      Azi am vorbit cu pr. Sava Lavriotul, care mi-a spus că l-a sunat dl Chirilă să se plângă de faptul că îl nedreptățesc. Eu? Doamne ferește! Pr. Sava i-a recomandat să scrie o scrisoare în care să se dezică de toate aceste idei neortodoxe (părtășia la erezie, acrivia iconomică și infailibilitatea nepomenitorului), chiar dacă a avut sau nu vreo legătură cu ele și atunci va fi ”curat ca lacrima.” O va face? Dea Domnul! O public pe site, dacă vrea.
      Dar se cuvine ca la scrisoarea respectivă să fie atașată și convorbirea telefonică menționată mai sus (cu divezi clare că este dn acea dată, undeva după 8 seara a avut loc și că este integrală), că altfel vom auzi doar: ”eu nu am zis, nu am făcut, pr. Staicu (cum îmi spune de obicei) m-a acuzat degeaba.”
      Hai cu Doamne ajută!
      Pr. Ciprian
      PS – mai nou aflu că li se spune oamenilor că eu nici nu am fost la Beiuș, la sinaxă. Deloc. Ba am fost, în ziua 1. Am 20 de martori.

  4. Lidia says:

    take a break… esti obosit si ne obosesti

    • admin2 says:

      Chiar asta am făcut, înainte de a citi comentariul dvs. Și tare bine mi-a prins.
      Mulțumesc de sfat. Sincer.
      Iar dacă vreți să nu vă obosiți deloc, atunci unplug the computer! (sper că am scris bine)
      Domnul să ne miluiască pe toți!
      Pr. Ciprian

  5. Ion Ciungu says:

    Viu este Mântuitorul lumii, Domnul nostru Iisus Hristos. Să fim cu El în fiecare moment, în vecii vecilor!
    …………………………………………………
    De unde pleacă sinuciderea identității creștine? De la Satan, de la Diavolul, de la oamenii Diavolului, de la evreii-derbedei-atei care îl preferă pe banditul Baraba în locul Blândului Iisus, iar această preferință a repetat-o Franța în urmă cu 228 de ani. De atunci evreii fără Dumnezeu, sataniști, lucrează diabolic de consecvent contra creștinilor în toate țările, afirmând secularismul, nihilismul, satanismul.
    …………………………………….
    Mitropolitul ortodox rus Ilarion face apel la unitatea creștinilor:
    SINUCIDEREA IDENTITĂȚII CREȘTINE ÎN EUROPA TREBUIE CONTRACARATĂ
    (monopolul secularismului discriminează viziunea religioasă în sfera socială; discurs la Londra, în 22 septembrie 2017, al mitropolitului rus Hilarion)
    http://protopopiatavrig.blogspot.ro/2017/09/sinuciderea-identitatii-crestine-in.html
    ……………………………………………………
    Kyrie eleison! Kyrie eleison! Kyrie eleison!
    Doamne Iisuse, ai milă și de trestia frântă și de feștila creștină care mai fumegă în Europa, căci știm că Tu nu vei zdrobi trestia frântă și nu vei stinge feștila care mai fumegă! (Isaia 42).
    ………………………………………
    Într-adevăr, situația din Europa, unde suntem și noi de fapt, se asemănă foarte mult cu situația Bisericii din Sardes, descrisă de Dumnezeu în Apocalipsă:
    „1. Iar îngerului Bisericii din Sardes scrie-i: Acestea zice Cel ce are cele şapte duhuri ale lui Dumnezeu şi cele şapte stele: Ştiu faptele tale, că ai nume, că trăieşti, dar eşti mort.
    2. Priveghează şi întăreşte ce a mai rămas şi era să moară. Căci n-am găsit faptele tale depline înaintea Dumnezeului Meu.
    3. Drept aceea, adu-ţi aminte cum ai primit şi ai auzit şi păstrează şi te pocăieşte. Iar de nu vei priveghea, voi veni ca un fur şi nu vei şti în care ceas voi veni asupra ta.
    4. Dar ai câţiva oameni în Sardes, care nu şi-au mânjit hainele lor, ci ei vor umbla cu Mine îmbrăcaţi în veşminte albe, fiindcă sunt vrednici.
    5. Cel ce biruieşte va fi astfel îmbrăcat în veşminte albe şi nu voi şterge deloc numele lui din cartea vieţii şi voi mărturisi numele lui înaintea părintelui Meu şi înaintea îngerilor Lui.
    6. Cel ce are urechi să audă ceea ce Duhul zice Bisericilor.” (Apocalipsa 3).
    ………………..
    Unii comentatori ortodocși ai Apocalipsei spun că noi, cei de azi, ne aflăm de fapt în situația Bisericii din Laodiceea, ultima perioadă a istoriei:
    „Oare această ultimă perioadă nu a început deja în anii `80 ? Judecând după indiferenţa creştinilor ortodocşi, care ar trebui să aibă o credinţă arzătoare şi să îi lumineze pe ceilalţi, după fariseismul răspândit pretutindeni, după mulţumirea de sine într-o Ortodoxie formalistă, şi după nepăsarea cu care atât de uşor se strecoară în inimile noastre, ale celor care nu ne aflăm sub persecuţie, această perioadă într-adevăr a început.”

    „Arhiepiscopul Averchie cita deseori cuvintele Sfântului Teofan Zăvorâtul despre vremurile de pe urmă: “Cu toate că numele de creştin se va auzi pretutindeni şi vor fi pretutindeni biserici şi slujbe religioase, toate acestea vor fi doar o aparenţă, în realitate fiind vorba despre o adevărată apostazie.”
    http://protopopiatavrig.blogspot.ro/2013/10/invitatie-la-fericire.html
    ……………………………..
    Mult iubit și frumos slăvit să fie, și de noi, în fiecare moment, în vecii vecilor, Fiul Veșnic Iubit al Tatălui nostru Sfânt din Ceruri, Fiu Făcut Om pentru mântuirea oamenilor, Domnul nostru Iisus Hristos, Care va veni ca Drept Judecător al lumii!

  6. ION says:

    Ce tupeu are!
    Ce fel de caracter are Chirila? Acum cand i s-a naruit intreaga ” constructie ecumenista” , cand i-a fugit pamantul de sub picioare apeleaza la ajutorul par. Sava a carui prezenta a respins-o la sinaxa de la Beius.
    In scrisoarea publica sugerata de par. Sava, el poate sa scrie orice numai ca sa scape, insa asta nu-l absolva de vina…
    In scrisoare ar trebui sa dezvaluie credinciosilor toate faptele , toate scenariile sale care, in integralitatea lor, nu aveau legatura cu lumea crestina.
    Sa spuna lumii ce functii se ocupau si de catre cine in „structurile paralele”?. Ce legatura au acestea cu lupta antiecumenista? Cine se afla in spatele acestei miscari ecumeniste si cine este episcopul care urma sa ajute la crearea unei noi biserici paralele?

  7. Irina says:

    Doamne ajuta!..nu stiu cum e la Rădeni,dar la Orășeni e minunat.Slujitorii lui Hristos au atâta dragoste de semeni și râvnă pt.Adevăr că nu se vede nici o”părtășie la erezie”..doar părtășie la oala cu sarmale!..

    • admin2 says:

      Dacă sunt sarmale bune, atunci nu este nimic de comentat. Mie mi-a plăcut mult la Orășeni.
      Mai multe nu știu.
      Pr. Ciprian

    • admin2 says:

      Era o conferință, nu predică. A vorbit și Ciprian Voicilă.
      M-a chemat Danion Vasile, să spun câte ceva despre evlavia grecilor față de Sfinții din închisori. Tradusesem în greacă două cărți ale lui Ioan Ianolide.
      Apoi el a vorbit două ceasuri. Cred că s-a folosit de prezența mea ca să dea impresia de echipă. Ne știam de la Salonic, unde am studiat cu același profesor: pr. Theodor Zisis. După aceea m-am învățat minte și nu s-a mai întâmplat.
      Pr. Ciprian

  8. varu' lu' Florin says:

    Pentru amatorii de gumă Turbo, bomboane Bonibon, jeleuri Jelibon sau acadele Topi Top le reamintim ca:
    https://vremuritulburi.com/2014/07/13/patriarhul-daniel-a-fost-impus-in-romania-de-catre-masonerie-pentru-a-putea-fi-implementat-ecumenismul/…ca sa nu mai vorbim de locotenetii lui:
    http://obiectivbr.ro/content/ps-casian-agent-secret..s.a.m.d. si alti,prea ips sau ps semnatari ai minciunosinodului din Creta
    Dar nu va fie frica, Danutz nu pica…gratie teologilor de mucava gen MSChirila ajutata de blogosfera aservita serviciilor, gen Marele Alb Vieru Vasile.

    • admin2 says:

      Parcă dvs erați la mare… evlavie pe site-ul fratelui Vasile… Să se fi schimbat realitatea?
      Dacă mă înșel, atunci retractez.
      Domnul le știe pe toate.
      Vă asumați juridic afirmațiile făcute.
      Pr. Ciprian

  9. Dan says:

    Pt. d-na Naghi
    Referitor la tulburarile de personlitate …Ati reusit sa creionati perfect portretul liderului ecumenist erijat in aparatorul antiecumenismului, caruia va straduiti sa-i spalati imaginea reala…
    E foarte bine ca v-am tulburat apele…si v-am demascat planul marsav…
    Cat despre camarazi d-le Claudiu, ecumenistii va au de camarad, iar adevaratul inamic pentru d-voastra si acolitii sunt antiecumenistii.

    • admin2 says:

      Nu știu exact care au fost afirmațiile lor (nu citesc site-ul acela), un lucru este clar: dna doctor își face articolele sau comentariile împreună cu pr. Claudiu; doar pare că este un dialog, de fapt este o neîncetată propagandă. Din păcate.
      Oricum, pentru mine subiectul este închis, am pierdut destulă vreme cu minciunile altora.
      Pr. Ciprian

      • Ortodox says:

        Parinte Ciprian, poate ar trebui totusi sa interveniti, indiferent de antipatii sau simpatii personale, cand unui preot i se adreseaza cineva pe pagina dvs gen dl Claudiu. Ati trecut si dvs prin asta…

        • admin2 says:

          Nu înțeleg exact cum trebuie să intervin, nu am priceput ideea. Mă iertați. Dacă veți fi mai explicit și este ceva ziditor, mă voi strădui să iau aminte și să vă urmez cu drag sfatul.
          Nu am antipatii personale, decât contra satanei (că el are destule contra noastră). Faptul că nu amestec adevărul cu minciuna nu înseamnă antipatie față de cineva, ci grijă spre a nu greși față de Hristos. Și mă rog pentru toți cei cunoscuți și necunoscuți, după putere și cu umilință.
          Regula de bază este una singură: nici un compromis în materie de credință! Că altfel nu ne mântuim.
          Mulțumesc frumos.
          Pr. Ciprian

          • admin2 says:

            Referitor la articolul: https://ortodoxiamarturisitoare.wordpress.com/2017/10/01/pacatos-sunt-dar-eretic-nu/#comments
            El a apărut exact în ziua în care purtam convorbirea cu părintele Sava, postată apoi de un iubitor de Hristos aici:
            http://www.glasulstramosesc.ro/blog/preotii_care_pomenesc_ierarhi_eretici_sunt_eretici_nu_putem_primi_coliva_sau_alte_milostenii_de_la_cei_ce_sunt_in_comuniune_cu_ereticii/2017-10-02-512
            Deja din 2 octombrie parcă discursul triumfalist al pr. Claudiu s-a mai domolit.
            Referitor la articolul menționat la început (cel din 1 octombrie), doar câteva idei, pentru că minciuna nu trebuie să rămână pe ”tronul mărturisirii”:
            1. Îi ”mulțumesc” părintelui Claudiu că ”m-a iertat”, împreună cu toți cei ce au scris vreun comentariu pe acest site, mai ales pentru că ”iertarea” lui este precedată de ”tot ce i-a venit la gură.” Probabil că ne consideră pe toți niște ”prezențe bolnave”, așa cum reiese din predicile înregistrate ale sfinției sale, când se referă la propriii lui fii duhovnicești. Îi returnez ”iertarea” și poate să și-o păstreze sănătos. Când va fi sincer, vom discuta pe românește.
            2. La sinaxa de la Beiuș a afirmat ”în premieră”credincioșii trebuie să facă ascultare totală de duhovnicul care a întrerupt pomenirea. De aici a reieșit sintagma ”infailibilitatea nepomenitorului”, prin care eu am sintetizat exact cuvintele lui. Nu au fost exact cuvintele lui, ci a fost sinteza acestora. Însă această sintagmă nu mai este valabilă, ci în cazul pr. Claudiu se poate înlocui cu ”lauda exaltată a adepților.” Parcă sună a ceva… Cult, grupare…???
            3. Referitor la mentorul său, dl. Chirilă, nimeni nu l-a mandatat să ne reprezinte pe toți în Rusia, că doar nu am luat-o razna, nu?
            4. Nu am întâlnit în viața mea oameni mai lipsiți de răutate, mai sinceri și deschiși decât părinții athoniți anti-ecumeniști. De aceea voi continua să ucenicesc pe lângă ei, căci fundamentul lor nu este nici orgoliul, nici interesul, nici iubirea de slavă, precum la pr. Claudiu (la care nu m-am mai spovedit din pricina minciunii în care trăiește și pe care o propagă, nu că mi s-ar fi răcit dragostea), ci fundamentul lor este calea Sfinților Părinți.
            Așa să ne ajute Bunul Dumnezeu!
            Va urma, probabil miercuri, studiul complet al părintelui Sava, care va amuți multe orgolii, care deja încep să bată în retragere, văzând că afirmațiile mincinoase făcute săptămânile trecute tot mai mult ies la iveală.
            Pr. Ciprian

          • Ortodox says:

            Ma refeream doar la formula de adresare.
            Tineti minte cand vi se adresau in acelasi fel si dv unii oameni, candva…
            Adica, corect: parintele Claudiu, parintele Ciprian.
            Doamne ajuta!

          • admin2 says:

            Da, aveți dreptate. Iertați.

  10. Teodor Stela Maria (crestinul orthodox ) says:

    Sarut mana parinte , m ati facut sa rad si indeosebi pe baiatul meu cu imaginea de necrezut dar adevarata … Ce o mai fi cu acest „cutu oaie „de capul lui DUMNEZEU STIE …

    CERT , SIGUR SI ADEVARAT ESTE CA MAI SUNT PAZITORI LA TURMA CUM ESTE ACEST ” cutu oaie” care isi face datoria pe langa Pastorul Adevarat chiar si cu pretul capului sau.

  11. ayeaye says:

    O sa mai postati traducerea pr Athoniti cu partasia la erezie si studiul dvs din Sf Parinti?

    • admin2 says:

      Studiul este al părintelui Sava. Am tradus jumătate. Este foarte concentrat. Am fost pe drum o săptămână. Acum este doar o mică pauză de o oră. Probabil că până miercuri va fi gata, cu rugăciunile dvs. Răspunde foarte documentat patristic la toate nelămuririle apărute.
      Pr. Ciprian

  12. Cristian says:

    Parinte Ciprian, in inregistrarea convorbirii telefonice pe care ati avut-o acum cateva zile cu Gheron Sava ati pomenit de o sinaxa din Rusia care va avea loc in curand. Ne puteti da mai multe detalii? Multumim.

    • admin2 says:

      Sinaxa a fost săptămâna aceasta, parcă marți. Pe malul estic al Mării Negre, într-un oraș numit parcă Krasnodar.
      L-am sunat ieri pe pr. Sava, era închis telefonul.
      Vom reveni cu detalii, de îndată ce le aflăm.
      Alte răspunsuri doar de mâine seară încolo, că nu am net.
      Pr. Ciprian

  13. Alexandru says:

    Foarte faina postarea; expresiva,cu imagini !
    Acum incep si eu sa inteleg usor-usor cum sta treaba… 🙂

  14. Costantinescu says:

    Din ce se vede la voi ca si,, comunitate ORTODOXA,, va lipseste cea ce sf ap Pavel ne spune ca de nu am,, DRAGOSTE,, nimic din ce fac nu foloseste… Sf Parinti aveau dragoste si mila fata de cei,, inselati,, in cazul de fata asa numitii,, ecumenisti,, nu aveti dragoste si nici mila de ei ci un sentiment de defaimare permanenta ex.. Cum ati putut posta daca sunteti oamenii,, iubirii si ai milei patristice,, comentariul numitului COBJUG STEFAN ?..simplu pt ca sunteti cel puţin ca el sau mai rai decat el. Asta va caracterizeaza falsa,, iubire,, declarata in vorbe neimplinita in fapt iar iubirea stim e criteriul mantuirii deci cine no are e in,, inselare,, adica cel ce a postat si voi care ati ,,filtrat,, comentariul pana, lati acceptat sa apara… .. Deci mare grija la inselarea dv comentariul,, Rad ca berbecii..,, e ofensator si voi ati promovat asta la adresa conducerii sf biserici ortodoxe pe care sustineti ca o aparati dar in fapt o defăimaţi …monitorizati mai atent comentariile acestui COBJUG STEFAN ca fara sa vrea va da pe fata ce fel de gandire si ce adevar aveti… dar din,, faptele lor o sai cunoasteti,, acum se vede clar rodul ..defaimare dispret ura…

    • admin2 says:

      Poate adevărul doare tare când nu ne așteptăm.
      Dacă am greșit, vă rog să mă iertați.
      Voi avea mai multă grijă în viitor.
      Oricum, dragostea merge întotdeauna împreună cu adevărul. Când nu este așa, este doar o pură fățărnicie. De aceasta trebuie să ne ferim. TOȚI !
      Pr. Ciprian

  15. Un mirean says:

    Parintilor care ati intrerupt pomenirea,

    Doamne ajuta!

    Eu sunt un mare pacatos, dar Domnul a binevoit sa cunosc tot felul de oameni. Cunosc mireni care nu au intrerupt (inca) comuniunea cu preotii (duhovnicii lor sau nu) ce pomenesc pe ierarhii nostri. Gandul mie-mi spune ca nu sunt eretici… Cunosc cate ceva despre unele gesturi, atitudini si actiuni mai vizibile ale acestora, dintre care mentionez:

    – nu sunt ecumenisti, dimpotriva;
    – asa cum au putut, cum le-a spus constiinta, s-au impotrivit saptamanii de rugaciune comuna, participand fizic la protestele impotriva acesteia;
    – s-au deplasat si au cercetat cu intrebarea preoti care au intrerupt pomenirea sau preoti care nu au intrerupt-o, dar sunt cunoscuti ca fiind imbunatatiti in lucrarea de curatire de pacate si patimi;
    – au participat la slujbe la Radeni;
    – au vorbit despre pericolul ecumenismului, al documentelor cretane cu preotii de parohie si cu duhovnicii lor; ba, le-au dat spre cercetare/evaluare/critica si materiale scrise cuprinzand nedumeririle si intrebarile lor;
    – au participat la – sa le spunemsi noi – „seminarii de dialog” pe tema sinodului cretan, in urma caruia au initiat discutii cu profesorii participanti (Obs: unii profesori de teologie au raspuns cat de cat interpelarilor scrise, dupa care au amutit…);
    – au adresat scrisori oficiale (cu confirmare de primire) prin care-si exprimau dezacordul cu ecumensimul, papismul, restul ereziilor si schismelor, dar si cu documentele cretane, (arhi)episcopiilor de care apartin (Obs: de la care insa nu au primit raspuns);
    – au participat fizic, dar si cu cereri de intrare in proces la protestul impotriva ridicarii mega-moscheii si la protestele pentru apararea familiei, a normalitatii sexuale;
    – au semnat diverse adeziuni si petitii impotriva celor care ataca direct sau indirect dreapta credinta si, implicit, dreapta vietuire.
    Mare-i Dumnezeu!

    • admin2 says:

      Bine au făcut. Deci au antrenamentul necesar întru ale mărturisirii.
      Acum urmează pasul firesc: să nu se mai roage împreună cu ereticii. De aici începe vindecarea ereziei impuse de alții în viața noastră.
      Este singurul tratament. Așa ne-au lăsat Sfinții.
      Cu respect, pr. Ciprian

  16. Costantinescu says:

    De ce nu postati comentariul meu daca aveti adevar si libertate? Ce am scris rău? Sau se vede lasitatea? Cine are adevarul e liber si nu se teme cal parasesc ucenicii…

    • admin2 says:

      De o săptămână am fost plecat, acum am ajuns la un net.
      Caut comentariul dvs si vă răspund. Dacă nu apuc azi, atunci mâine seara.
      Pentru că nu vreau să câștig nimic, nici nu am nimic de pierdut.
      Pr. Ciprian

  17. ayeaye says:

    Cred ca e cazu sa postati studiile cu partasia la erezir ptr ca deja unii asimileaza ciuperci otravitoare ca fiind ortodoxie:
    Ierom. Lavrentie pe Octombrie 4, 2017 la 09:07

    Eu recunosc că mi se pare o idee năstrușnică să vorbim de „acrivie iconomică”. E o contradicie de termeni. Acrivia propusă de Sf. Teodor Studitul este fix la fel cu aceasta, adică lipsa de comuniune liturgică, dar cu posibilitatea de a te ruga împreună, a sta la masă și de a avea demersuri comune cu cei ortodocși, dar care sunt în comuniune cu ierarhii semnatari. Pe de altă parte, înțeleg nevoia folosirii acestei expresii pentru a induce o mai bună înțelegere și apropiere de ceilalți, dragoste, nu dispreț. Dar asta ar fi trebuit să se înțeleagă de la sine. Acrivie fără dragoste înseamnă extremism, nu acrivie. În fine…

    Dar voiam să întreb: De ce ar fi erezie nouă această „acrivie iconomică”? Nu e cam mult să acuzăm rapid de erezie orice deviere? E o deprindere normală?

    • admin2 says:

      Acrivia este una, iconomia este alta. Alb și negru. Nu există ”zona gri.”
      Iconomia nu o facem noi, ci Dumnezeu. Citiți studiul Sinaxei Românești aprobat pe 1 iunie 2017, despre Botez (alcătuit de pr. Ioan Miron)
      Alte detalii, next week.
      Pr. Ciprian

  18. Daniel says:

    Va rog sa amintiți despre pseudo afundarea la botez a copiilor in forma de peste .adică î i afunda? Cumva cum înoată pestele in apa. Am citit undeva la dvs pe sait si nu mai stiu unde

    • admin2 says:

      Că îl afundă în picioare, că pe burtă, nu contează, important să intre cu totul în apă.
      Practic, la copiii mai mari nu prea poți în poziția verticală, că ei întind mânuțele și piciorușele și se agață de cristelniță.
      Dar importantă este întreita afundare TOTALĂ. Cum se spune mai pe la țară – bâldâbâc cu totul.
      Pr. Ciprian

  19. Raspuns pt D-nl Constantinescu: ” Daca Dumnezeu ma rabda pe mine cel mai pacatos si plin de toata rautatea cu cat mai mult iubeste neamul acesta romanesc”. D-nle Constantinescu ma vad nevoit sa va dau un raspuns la afirmatia dumneavoastra „asa este fara nici o indoiala si sa credeti ca nu veti afla pe lumea asta un om mai pacatos ca mine” dar eu cred ca daca am fi un pic sinceri fata de constiinta noastra si fata de Dumnezeu nu am mai avea timp sa vedem greselile altuia ci am plange slabiciunile si patimile noastre cele din zi si din noapte.
    Asadar cercetati pe Sfintii Parinti invatatura si traditia ortodoxa drept slavitoare si veti afla ca suntem in plina APOSTAZIE in care adevarul mantuitor este rastalmacit, batjocorit cu obraznicie in interesul ECUMENISMULUI si cred ca internetul este plin de dovezi marturisitoare impotriva ECUMENISMULUI iar noi sa avem dragoste si sa cochetam cu d-nl Daniel si acolatii lui astfel sa credem ca asa avem DRAGOSTE? Oare nu stiti ca un Patriarh poate impinge un neam intreg la iad (unde este dragoastea dumneavoastra daca nu in ai marturisi ADEVARUL de credinta? )
    Iar daca Evanghelia ne invata ” aveti grija la lupii cei rapitori in piei de oaie” vi se pare prea mult afirmatia de „berbeci” ? In duh de dragoste si pace o voi marturisi ori de cate ori voi avea ocazia si astfel nadajduiesc si eu la mila lui DUMNEZEU. AMIN

  20. dan says:

    Referitor la comentariul lui varu lu Florin:
    Nefericitul danutz are mari, mari probleme juridice…in acest sens teologii si blogosfera aservita nu-i sunt de niciun folos…

  21. IRINA says:

    Lla Botosani a fost prea frumos ca sa fie adevarat!?eu mai nadajduiesc in unitatea de cuget a celor care au intrat in aceasta luta!Doamne ajuta!

  22. VERONICA says:

    Citat de pe http://ortodoxinfo.ro/2017/10/07/intalnirea-preotilor-luptatori-impotriva-ecumenismului-de-la-krasnodar-rusia/
    „Din partea preoților și credincioșilor din România care au întrerupt pomenirea ierarhilor ecumeniști a rostit un cuvânt de salut teologul Mihai-Silviu Chirilă.
    …Domnia sa a afirmat că experiența românească a acestei lupte a demonstrat că principalul pericol este alunecarea în concepții și atitudini schismatice. Acest pericol poate fi evitat prin rămânerea în Biserica Ortodoxă, necăutându-se înființarea vreunei jurisdicții noi, aderarea la vreo grupare religioasă necanonică sau neortodoxă, căutarea jurisdicției altui ierarh, dar și evitându-se diferite afirmații schismatice.”
    1. Este fals si este infractiune sa sustii ca reprezinti preotii si credinciosii care au oprit pomenirea din Romania.
    2. Bravo- atunci de ce vreti structuri paralele?
    De ce ati cautat jurisdictia episcopului de Ungheni si a PS. Longhin?

    • admin2 says:

      Eu mă dezic de tot ce zice, scrie, declară și face dl Chirilă, pe orice meridian al pământului ar fi, devreme ce este inspiratorul ideilor eretice ale pr. Claudiu Buză și devreme ce a încercat la Beiuș să ne împingă spre schismă.
      Mincinoși care spun adevărul nu cred că a mai văzut cineva…

  23. plaiu says:

    Cuvantul lui MS Chirila la sinaxa din Rusia.
    Cam asa le ia Dumnezeu mintile si recunosc ce au facut:
    http://ortodoxinfo.ro/2017/10/07/intalnirea-preotilor-luptatori-impotriva-ecumenismului-de-la-krasnodar-rusia/
    „Domnia sa a afirmat că experiența românească a acestei lupte a demonstrat că principalul pericol este alunecarea în concepții și atitudini schismatice. Acest pericol poate fi evitat prin rămânerea în Biserica Ortodoxă, necăutându-se înființarea vreunei jurisdicții noi, aderarea la vreo grupare religioasă necanonică sau neortodoxă, căutarea jurisdicției altui ierarh, dar și evitându-se diferite afirmații schismatice.”
    Domnia sa, nu este altul decat Chirila si ne explica cum sa ne ferim de el si ceilalti ca el ecumenisti.
    Cum de nu a vorbit de aceste pericole pana a fi dati in vileag ?
    De ce nu a vorbit d-nul Chirila de pericolul cautarii altei jurisdictii atunci cand facea naveta la Banceni , fie el , fie prin intermediari care sustin ca si el, intemeierea „structurilor paralele”?
    Discursul lui MS Chirila este ceva de genul, hotul striga hotii…

  24. Marius Sebastian says:

    Ce inteleg eu, un novice in ale teologiei: „Vizita un episcop ecumenist intro parohie cu crestini ortodocsi, in adevaratul sens al cuvantului, inghesuit putin de acestia”.
    Numai un prost ca mine putea sa se duca la M Ciuc, pe un frig de -20* la instalarea episcopului Covasnei sau Harghitei.
    Numai un prost ca mine putea sa se inghesuie ca sa primeasca o carte de rugaciuni cu autograful actualului Mitropolit al Banatului.

  25. Ioan R says:

    Preacucernice Parinte Ciprian,

    Mai intai sa va citez pe sfintia voastra:
    „Asta este calea: orice vă spune un preot, inclusiv eu, trebuie VERIFICAT. Nu aveți voie să faceți ascultare oarbă de nimeni, pentru faptul că nu sunteți orbi, ci oameni întregi la minte.”

    Din ce am citit aici pe blog am inteles ca la Beius dl. Mihai Silviu Chirila ar fi incercat sa impinga discutiile/actiunile parintilor care au intrerupt pomenirea ierarhiei semnatare in Creta catre infiintarea de structuri paralele… Pricepem multi, daca nu chiar toti, ca aceasta ar fi o mare eroare!

    Insa sfintia voastra si comentatorii care au postat in aceeasi directie nu ati prezentat inca si ceva dovezi, indicii mai relevante…

    [Iata un ex. de afirmatie fara dovezi: „Dacă se adeverește că în a doua zi la Beiuș s-au pus bazele unei ”structuri paralele” – lucru împotriva căruia în mod categoric am fost în seara primei zile – atunci lucrurile sunt și mai clare. Tăcerea referitoare la ”cele hotărâte” la Beiuș nu are absolut nici o legătură cu Duhul Adevărului, ci cu ”tatăl minciunii” (Ioan 8, 44). Dacă aceste ”structuri” nu mai sunt recunoscute acum, atunci este foarte bine, adevărul a biruit.” Sursa: http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2017/09/22/demascarea-ratacirilor-si-dezicerea-de-promotorii-lor/%5D

    Pe de alta parte, cuvantul recent al lui M.S. Chirila prezentat in Rusia arata taman contrariul:
    „Domnia sa a afirmat că experiența românească a acestei lupte a demonstrat că principalul pericol este alunecarea în concepții și atitudini schismatice. Acest pericol poate fi evitat prin rămânerea în Biserica Ortodoxă, necăutându-se înființarea vreunei jurisdicții noi, aderarea la vreo grupare religioasă necanonică sau neortodoxă, căutarea jurisdicției altui ierarh, dar și evitându-se diferite afirmații schismatice.”

    Este bine sa aveti in vedere ca fara indicii suplimentare referitoare la actiunile si declaratiile concrete nefaste (daca chiar exista, desigur, pt ca eu nu le-am vazut) ale d-lui M.S. Chirila ramanem nedumeriti ref la acest subiect.

    Doamne ajuta!

    • admin2 says:

      Să vă răspund scurt și logic: în articolul referitor la sinaxa din Rusia se spune: ”din partea preoților și credincioșilor din România care au întrerupt pomenirea ierarhilor ecumeniști a rostit un cuvânt de salut teologul Mihai-Silviu Chirilă.”
      Atenție, se spune – din partea preoților, substantivul preoți este articulat (deci se referă la TOȚI PREOȚII), nu se spune a unor preoți. Azi dimineață am citit și scria – a tuturor preoților, între timp au corectat.
      Ideea este că eu am declarat înainte de sinaxă că mă dezic de dl Chirilă și că nu mă va reprezenta în Rusia. Și în acord cu mine sunt mulți părinți, dar nu am fost mandatat să vorbesc în numele lor. Așadar, el nu a vorbit în numele meu, deci afirmația din articol este MINCIUNĂ.
      Cât despre ce s-a întâmplat la Beiuș, unul dintre cei prezenți a doua zi – nu îi dau numele, că se supără – mi-a spus la telefon ce s-a hotărât. Martor era în acel moment soția mea (eram în mașină). După câteva zile acel părinte m-a sunat să îmi spună că am înțeles eu greșit, că nu își mai aduce aminte amănuntele, apoi după câteva ore iar și-a adus aminte unele dintre ele. Este o fire mai sensibilă, probabil a fost sunat să retracteze. El mi-a spus și Dumnezeu știe că ce e da, e da, iar ce e nu, e nu.
      Dacă planul de la Beiuș a fost rău și a fost dat peste cap, tot e bine. Nu vrem schismă, nici episcopi hirotoniți dintre noi (actuali ieromonahi), ci să lăsăm să vedem sinodal ce se va întâmpla pentru condamnarea ecumenismului.
      Pr. Ciprian

      • Ioan R says:

        Preacucernice Parinte Ciprian,

        Multumesc pentru raspuns, am inteles. Bine ati scris – si dupa simtirea mea – ca nu vreti „episcopi hirotoniți dintre noi (actuali ieromonahi)”. Dar, cine ar fi putut hirotoni episcopi dintre actualii ieromonahi care au intrerupt pomenirea?? Cine ar putea/indrazni sa faca asta?

        Doamne ajuta!

        • admin2 says:

          Ieri îmi spunea un părinte: ”nu îți fă griji, o astfel de hirotonie va fi făcută în secret.” (după modelul celor din Rusia, din secolul XX comunist ateu)
          Pe el nu îl deranja că asta ar fi schismă, ci credea că ”a fi în secret” este deajuns ca să fie ”bine.”
          Nădăjduim să nu vedem acele vremuri puse înaintea vremurilor, căci numai după o condamnare sinodală a întregii ierarhii ecumeniste BOR (Doamne ferește) ar avea dreptul poporul român să i se hirotonească ierarhi de către ierarhii ortodocși antiecumeniști. Dar până acolo e cale lungă. Lupta nu se duce… cu anticipație.
          Pr. Ciprian

  26. ioana says:

    Cu mii de scuze, am o nedumerire si poat ma ajutati: Avand in vedere ca monahul Sava nu este reprezentantul oficial al vreunei manastiri din Athos, deci nu este finantat de vreuna, cum reuseste sa faca toate aceste deplasari prin tarile ortodoxe? totusi costa niste bani, iar monahii eu stiu ca sunt saraci.

    • admin2 says:

      Bună întrebare!
      Răspuns: părintele Sava este originar din Creta, din Hania, satul vecin cu Kolimbari. Acolo au o Asociație a Cretanilor Ortodocși, condusă de un domn pe nume Gheorghe, cel mai apropiat colaborator și prieten al părintelui Sava.
      Această Asociație a primit anul trecut o donație foarte mare din partea unui apusean convertit la ortodoxie. A picat la fix, ca să poată susține lupta cu erezia: conferințe, drumuri, cărți, misiune etc. În plus, părinții (Sava, Hariton, Alipie, Heruvim, Nicodim etc) muncesc, pictează, sculptează, taie lemne, fac curat, scriu cărți, nu sunt nici niște puturoși, nici băgători de seamă, ci oameni maturi, harnici și cinstiți.
      Pr. Ciprian

  27. VERONICA says:

    Pt. Ioan R:
    Si daca ar fi dovezi, sa zicem inregistrari, aveti cumva impresia ca ele se prezinta la cerere?
    Intotdeauna probele se indosariaza pentru situatii aparte, atunci cand „timpul” o cere.
    Probele domnilor, isi au timpul lor… :)))
    Sa fim seriosi , Ioan R poate fi oricare dintre ecumenistii curiosi sa vada cum stau.
    Stau RAU…
    Cat despre „indicii relevante” credinciosii au avut mereu.
    Cat despre „cuvantul recent al lui M.S. Chirila prezentat in Rusia”, despre care sustineti ca arata taman contrariul, imi permit sa va contrazic. Este penibil si arata fix pericolul pe care ei l-au reprezentat prin incercarea de creare a structurilor paralele si prin toata activitatea lor deloc antiecumenista.
    Haideti, faceti un exercitiu de logica simpla si veti remarca penibilul afirmatiilor sale. In contextul in care esti dat in vileag, tu vi si invoci pericolul de creare a unor noi jurisdictii? Dar pana sa fie dat in vileag planul ecumenist de ce nu si-a expus teoria pericolului,cu alte ocazii?
    E jenant si penibil . Chirila si acolitii subevalueaza potentialul credinciosilor.

  28. Ioan R says:

    Veronica,

    Ati scris dvs.:
    „Si daca ar fi dovezi, sa zicem inregistrari, aveti cumva impresia ca ele se prezinta la cerere? Intotdeauna probele se indosariaza pentru situatii aparte, atunci cand „timpul” o cere.
    Probele domnilor, isi au timpul lor… :)))”
    Raspuns:
    In simplitatea mea am crezut ca mi-au scapat dovezi care ar fi fost facute publice”. Nu am pretentia ca „nu-mi scapa nimic” sau ca deslusesc cele pe care altii le pricep cu claritate. Fiecare cu limitarile lui. Totodata, acum inteleg ca exista unele inregistrari si marturii care nu pot fi raspandite fara discernamant – foarte bine!

    Ati scris dvs.:
    „Sa fim seriosi , Ioan R poate fi oricare dintre ecumenistii curiosi sa vada cum stau.
    Stau RAU…
    Cat despre „indicii relevante” credinciosii au avut mereu.”
    Raspuns:
    Nu sunt vreun ecumenist curios. Daca o sa ne vedem in viitor prin preajma Parintelui Ciprian sau in alt context o sa va aduc si dovezile necesare, asa dupa cum nadajduiesc sa mi le aratati si dvs. pe cele care au constituit subiectul comentariilor noastre.
    Sunt de acord ca ecumenistii nu „stau” bine.
    Aveti in mine un exemplu de credincios care nu a priceput (inca) acele „indicii relevante” care sa demonstreze posibilele intentii nefaste ale lui d-lui M.S. Chirila. Ar trebui sa admiteti ca exista si credinciosi din acestia mai slabi la minte ca mine. 

    Ati calificat drept penibil cuvantul d-lui M.S. Chirila prezentat in Rusia din cauza ca prin actiunile sale anterioare de la Beius, dar si „prin toata activitatea lor [lui] deloc antiecumenista” dvs. l-ati fi deslusit bine cine si cum este. Repet, eu nu cunosc situatia precum sustineti dvs. ca o cunoasteti ca sa pot face astfel de afirmatii. Am deocamdata doar dovezi publice (multe scrieri) care arata ca dl M.S. Chirila (ca si Parintele Ciprian de pilda) a dus o lupta pentru apararea dreptei credinte.
    Altfel, subliniez ca prin comentariul meu nu am facut decat sa ma conformez si eu indemnului bun al Par. Ciprian pe care l-am si postat la inceputul comentariului meu din 9 oct. 2017, ora 14:27.

    La final o sa copiez aici special pt dvs. cateva versuri ale Sfantului Ioan Iacob Hozevitul la care am evlavie:
    „O, Om!
    O, om!, ce mari răspunderi ai
    De tot ce faci pe lume
    De tot ce spui în scris sau grai!
    De pilda ce la alţii dai
    Căci ea mereu, spre iad sau rai
    Pe mulţi o să-i îndrume
    Ce grijă trebuie să pui
    În viaţa ta, în toată,
    Căci gândul care-l scrii sau spui
    S-a dus, în veci nu-l mai aduni
    Şi vei culege roada lui
    Ori viu, ori mort odată,
    Ai spus o vorbă, vorba ta,
    Mergând din gură în gură,
    Va-nveseli sau va-ntrista
    Va curăţi sau va-ntina
    Rodind sămânţa pusă în ea
    De dragoste sau ură.
    Scrii un cuvânt; cuvântul scris
    Este un leac sau o otravă.
    Tu vei muri dar tot ce-ai scris
    Rămânen-n urmă drum deschis
    Spre ocară sau slavă.
    (…)
    Arăţi o cale a ta
    În urma ta nu piere
    E cale bună sau e rea
    Va prăbuşi sau va-nălţa
    Vor merge suflete pe ea
    La pace sau durere
    Trăieşti o viaţă, viaţa ta
    E una, numai una
    Oricum ar fi tu nu uita
    Cum ţi-o trăieşti, vei câştiga
    Ori fericire pe vecie, ori chin pe totdeauna.
    O, om! Ce mari răspunderi ai!
    Tu vei pleca din lume,
    Dar ce ai spus prin scris sau grai
    Sau laşi prin pilda care-o dai
    Pe mulţi, pe mulţi spre iad sau rai
    Mereu o să-i îndrume.
    Deci nu uita: Fii credincios!
    Cu grijă şi cu teamă
    Să laşi în inimi luminos
    Un semn, un gând, un drum frumos
    Căci pentru toate ne-ndoios
    Odată vei da seama.
    Amin.

    Sf. Ioan Iacob Hozevitul, Ierusalim
    SURSA: https://sfioaniacobhozevitul.wordpress.com/poezii-cuprins/p167_o_om/

    Doamne ajuta!

  29. IULIA TIPA says:

    Pt. Ioan R:
    Poate ca va veti afla in preajma parintelui Ciprian Staicu, insa depinde cu ce ganduri…
    Mie personal nu-mi inspirati incredere.
    Cat despre amenintarea voalata la care recurgeti si care imbraca forma versurilor Sfantului Ioan Iacob Hozevitul (pacat ca versurile sfintilor au ajuns sa fie folosite in scopuri straine de viata crestina… ) va raspund cam asa:
    Nu sunteti singurul care ati recurs la astfel de tehnici, insa si incercarea d-voastra, ca si a celorlati are aceeasi soarta: s-a soldat cu esec.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *