Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

”Mărturisitori ai tăcerii” sau răstigniți ai Adevărului?

Cu ajutorul lui Dumnezeu, în data de 11 noiembrie 2017 îl vom avea în mijlocul nostru pe unul dintre oamenii cu mintea lui Hristos, adică Gheron Sava Lavriotul. Vrea să se întâlnească cu toți părinții români și să dăm împreună un nou impuls luptei cu panerezia ecumenistă.

Înainte de acest moment vreau să îmi exprim câteva gânduri, pe românește, că destul am tot postat gândurile altora – foarte bune de altfel – mai ales din spațiul grecesc.

Așa cum se va vedea și din studiul părintelui Sava pe care îl voi publica mâine, sunt multe ispite acum, care au o singură cauză: teama nejustificată. Dar pentru că aceasta este prea grosieră, ea îmbracă haina ”de porfiră și vison” a JUSTIFICĂRII sau a AMÂNĂRII sau, cel mai grav, a TĂCERII.

Câteva întrebări, dar nu retorice:

a) ce este de fapt un om care mărturisește… prin tăcere? Doar un mut (Sf. Grigorie Palama este mai dur: spune că un asemenea om este ateu și să nu uităm că a-teu nu este ”cel fără de Dumnezeu”, ci POTRIVNICUL LUI DUMNEZEU);

b) ce este un om care se ascunde în spatele altora, care trage sforile din culise? Doar un agent al ereziei; cel mai grav este când nu a fost ”angajat” întru apărarea acesteia, ci o face că așa crede că este ”bine” (”binele” care vine la ”pachet” cu compromisul, oricât de mic sau mare ar fi acesta, este doar VICLENIE, nimic altceva);

c) de ce sunt puțini împinși în față, iar ceilalți așteaptă să vadă ”ce se întâmplă”? Simplu, pentru că nu iubesc Crucea lui Hristos;

d) de ce a spune adevărul este considerat de unii defăimare? Pentru că ei înșiși își închid inima, nelăsând pe Hristos Cel răstignit să Își plece capul pe altarul acelei inimi; îi interesează doar ”să aibă spatele asigurat” (să nu uităm: inima este în FAȚĂ, nu în spate);

e) care este ”siguranța” în mărturisire, pe ce ne bazăm? Pe credință, plonjând fără ezitare în abisul iubirii de Dumnezeu;

f) poți iubi adevărul numai pe jumătate? Nu, căci ar însemna să Îl tai bucăți pe Hristos, Adevărul veșnic și dumnezeiesc;

g) sper să fie clar pentru noi toți: părinții athoniți știu multă teologie, sunt smeriți, ucenicesc unii în fața altora, NU AU PĂRERI PROPRII în lupta cu erezia, ci se supun Sfinților Părinți, nu caută ”soluții noi”, ci le aplică pe cele patristice, sfințitoare, curățitoare. Avem ce învăța de la ei!

h) unii s-au folosit de Gheron Sava și acum se pregătesc să se lepede de el ca de ceva nefolositor. Fiecare ne vom lua plata, însă un lucru este evident: nu există în omul acesta egoism, răutate, mândrie. De ce? Pentru că în mod CONTINUU se păzește, prin rugăciune și smerenie. Iar cuvântul lui este FOC heruvimic ce arde toată minciuna, DE ÎNDATĂ ce ea apare, nu după ce vine… primăvara.

i) Gheron Sava ne așteaptă să punem ”cărțile pe masă”, să discutăm toate problemele, să le rezolvăm toate, să așternem în scris o hotărâre ortodoxă asumată de toți, după principiul fundamental: URMĂTORI AI SFINȚILOR PĂRINȚI !

Să ne ajute Bunul Dumnezeu la tot lucrul bun!

Cu metanie pentru toți iubitorii de adevăr,

pr. Ciprian Staicu

29 Responses to ”Mărturisitori ai tăcerii” sau răstigniți ai Adevărului?

  1. Doina says:

    Doamne ajută-ne să fim cu toții în duhul adevărului!

  2. Parascheva says:

    Doamne, indurate si milostive, asculta rugaciunea mea si ia aminte la glasul cererii mele : Fa cu mine semn spre bine, povatuieste-ma pe calea Ta, ca sa umblu intru adevarul Tau ! Veseleste inima mea ca sa se teama de numele Tau cel sfant, ca mare esti si faci minuni. Tu singur esti Dumnezeu si nu este asemenea Tie, intre dumnezei, Doamne : puternic intru mila si bun intru tarie, spre a ajuta si a mangaia si a mantui pe toti cei ce nadajduiesc intru numele Tau, al Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Amin.

  3. ion hodor says:

    Sper sa il intalnim si pe Sf Munte,Doamne aj,si mantuiremdrumul e greu,plin de bolovani,gropi,…si aspide!

  4. ortodoxos says:

    Întrebare : Gheron Sava se va înâlni cumva și cu mirenii? În cadrul unei conferințe poate? Pun acestă întrebare deoarece sunteți singurul preot care informează poporul despre ce se întâmplă pe la sinaxe. Ceilalți preoți și duhovnici țin totul sub tăcere și nu ne spun nimic.

    • admin2 says:

      Voi întreba. Gheron Sava a făcut tot posibilul să fie bine, apostolatul lui a fost inedit pentru începutul secolului XXI românesc, neavând alt dor decât unirea tuturor în Hristos Cel adevărat.

  5. grigorie says:

    Preotul Efthimios Tricaminas in răspunsul către Mitopolia de Pireu , sustine ingradirea de erezie si eretici prin nepomenirea, ruperea comuniunii cu ierarhul eretic, deoarece, asa cum spune: „ Pomenirea episcopului înseamnă comuniunea de credință cu acesta.[Iar] Pomenind un minciuno-episcop ne molipsim de erezie, devenind eretici” (Paragr.14). Parintele Efthimios mai spune ca Mitropolitul de Pireu sustine contrariul fara a aduce „ nici o dovadă biblică, patristică, sau canonică” in acest sens.
    Mitropolia de Pireu in raspunsul dat de Parintelui Matei Vulcanescu nu face decat sa confirme spusele Parintelui Efthimios Tricaminas, pentru ca ofera un raspuns fara argumente din Sfintii Parintii.
    Parintelui Efthimios Tricaminas isi fundamenteaza pozitia folosind argumente patristice imbatabile.
    Daca luam numai exempul Sfantului Vasile cel Mare, la care Parintele Efthimios face referire, acesta a rupt comuniunea cu Eustatie de Sevasta, care era adeptul unei forme de pnevmatomahism moderat, inainte de vreo condamnare sinodala, nemairecunoscand validitatea „Tainelor” savarsite de acesta si a celor din gruparea pnevatomata a carei capetenie devenise dupa moartea lui Macedonie. Cei care sustin ca Sfantul Vasile a facut aceasta in urma unei condamnari sinodale a acestei forme de pnevmatomahism, ca sa nu mai vorbim de lipsa asa-zisei condamnari nominale, se gasesc in ignoranta, „argumentele” acestora se rezuma doar la clișee, ex. „scoaterea din context”, ei situandu-se de fapt de partea celor pe care Sfantul Vasile ii considera vinovati de sange ca unii ce aduc sminteala in randul credinciosilor.

  6. Ortodoxos says:

    Asa este. Macar de ar fi in Romania un gheron Sava! Sunt convins ca multi dintre mireni ar fi bucurosi sa se intalneasca cu un asemenea marturisitor.

  7. grigorie says:

    Rectific: Preotul Efthimios Tricaminas in răspunsul către Mitopolia de Pireu , sustine ingradirea de erezie si eretici prin nepomenirea, ruperea comuniunii cu ierarhul eretic, deoarece, asa cum spune: „ Pomenirea episcopului înseamnă comuniunea de credință cu acesta.[Iar] Pomenind un minciuno-episcop ne molipsim de erezie, devenind eretici” (Paragr.14). Parintele Efthimios mai spune ca Mitropolitul de Pireu sustine contrariul fara a aduce „ nici o dovadă biblică, patristică, sau canonică” in acest sens.
    Mitropolia de Pireu in raspunsul dat de Parintelui Matei Vulcanescu nu face decat sa confirme spusele Parintelui Efthimios Tricaminas, pentru ca ofera un raspuns fara argumente din Sfintii Parinti.
    Parintele Efthimios Tricaminas isi fundamenteaza pozitia folosind argumente patristice imbatabile.
    Daca luam numai exempul Sfantului Vasile cel Mare, la care Parintele Efthimios face referire, acesta a rupt comuniunea cu Eustatie de Sevasta, care era adeptul unei forme de pnevmatomahism moderat, inainte de vreo condamnare sinodala, nemairecunoscand validitatea „Tainelor” savarsite de acesta si a celor din gruparea pnevatomaha, a carei capetenie Eustatie devenise dupa moartea lui Macedonie. Cei care sustin ca Sfantul Vasile a facut aceasta in urma unei condamnari sinodale a acestei forme de pnevmatomahism, ca sa nu mai vorbim de lipsa asa-zisei condamnari nominale, se gasesc in ignoranta, „argumentele” acestora se rezuma doar la clișee, ex. „scoaterea din context”, ei situandu-se de fapt de partea celor pe care Sfantul Vasile ii considera vinovati de sange ca unii ce aduc sminteala in randul credinciosilor.

  8. Maximos says:

    Pr.Matei spune ca Mitr.Serafim de Pireu nu il pomeneste pe Arhiep.Ieronim, insa cu cine a slujit si s-a impartasit in Duminica Ortodoxiei anul acesta? Si de ce nu spune ca a fost avansat (ca si Ep.Longhin) in Sinodul Permanent al Greciei format din 12 Ierarhi? In ultimii ani de Duminica Ortodoxiei slujea in Catedrala Sfintei Treimi din Pireu si de fiecare data rostea si Anatematismele impotriva tuturor ereziilor chiar si a ecumenismului pan-eretic, iar anul acesta a slujit si s-a impartasit impreuna cu cei 12 Ierarhi printre care si Arhiepiscopul Ieronim al Atenei, care la randul lui s-a rugat cu papa si Bartolomeu in Insula Lesbos. Dar despre faptul ca Mitr.Serafim a fost in nov 2016 la Patr.Kiril al Rusiei si a slujit si s-a impartasit cu toti ereticii ecumenisti, printre care si Mitr.Nifon al Targovistei, de ce nu vorbeste nimic Pr.Matei? Nu cumva pt ca luandu-i apararea Mitr.Serafim, de fapt se apara pe sine? Iertati-ma va rog, dar trebuie sa spunem adevarul, altfel ne asemanam intru totul ecumenistilor de care ne-am ingradit.

  9. florentina says:

    Nu am inteles un lucru :33 de noduri fie de 50 ,fie de 100 cum vine mai exact?e bine venit un sfat din partea unei Sfinte.SF.PELAGHIA din ZAHARAVO recomanda PSALMUL 5 pt.a primii darul rugaciunii…trebuie binenteles sa ne si silim spre rugaciune.

  10. anador says:

    Minunat a fost aleasa aceasta zi: de Sf Cuv Teodor Studitul!!!!!
    „Fiţi gata întotdeauna, nu vă faceţi părtaşi prin nepăsare la crimele faţă de învăţătura Bisericii. Rezistaţi până la moarte!”
    Fie ca acest indemn sa ne adune pe toti in jurul Adevarului!

  11. Vasile says:

    Cand afirmati ca invitati toti parintii va referiti si la „parintii” cu „structurile paralele” ?
    Sau faceti distinctia intre parinti si „domni” ? Folosesc termenul de domni ca sa fiu politicos, sa nu spun indivizi.
    Gasesc de cuviinta ca ecumenistii nu au ce cauta . Daca exista parinti care cu adevarat au inteles gravitatea situatiei si se dezic de structurile paralele si toata mascarada de lupta „antiecumenista” pusa la cale de Chirila si acolitii atunci sunt bineveniti pe baricadele luptei REALE ANTIECUMENISTE.

    • admin2 says:

      Nu îi invit eu, ci părintele Sava îi invită pe toți. Eu doar mă ocup de partea Martei.
      Vor cunoaște dinainte că vin să ia atitudine fățișă, pecetluită prin semnătură, față de toate erorile apărute. Și semnăturile vor fi făcute publice și poporul va lua aminte dacă păstorii lor își asumă permanent ceea ce au semnat. Așa este cinstit. Și atunci este clar că îi va aduce Dumnezeu pe toți cei care Îl iubesc și Îl slujesc.
      Ușa este deschisă tuturor; de data viitoare vom fi numai cei ce-și asumă clar lupta fără compromisuri sau alte ascunzișuri. Asta dacă nu dau dinainte dezicerea pe care am auzit că o pregătesc, în care sigur este și un proscris. Dacă o vor da, ne scutește Dumnezeu de prezențe nedorite. Dar până atunci invitația este PENTRU TOȚI, inclusiv pentru mai mulți mireni, pe care îi cunoaștem și care vor fi prezenți alături de noi. Este vorba de mireni din întreaga țară (nu cu sutele, normal) mai mult sau mai puțin teologi, dar nădăjduim cu frică de Dumnezeu. Aceștia (mirenii) vor fi invitați personal, că nu facem față la un număr mare, deși dragostea nu este mică.
      Pr. Ciprian

  12. ioan says:

    Intalnirea este foarte binevenita pentru luptatorii adevarati, pentru cei care cu adevarat lupta cu panerezia ecumenista.
    INSA va rog sa cititi:
    IRINA spune:
    17 Octombrie 2017 la 10:40
    o sa perticipati pe 11 noiembrie la intalnirea cu pr.Sava Lavriotul?
    Răspunde
    Preot Claudiu spune:
    17 Octombrie 2017 la 12:59
    „De ce nu? Ce ne oprește?!”
    Nici constiinta, zic eu.
    Aceasta intalnire cu parintele Sava ar fi ca un balsam pentru „structurile paralele”. Nu ar face decat sa-i spele si sa-i scoata curati pe piata.
    Intrebare fireasca: CU CINE SA DATI „IMPREUNA un nou impuls luptei cu panerezia ecumenistă”?Cu cei care mai ieri isi faceau organigrama pentru biserica paralela?
    DESPRE CE VORBIM PARINTE?
    NIMENI NU VREA DEZBINARE. Nici nu s-ar pune problema dezbinarii intre frati in lupta reala antiecumenista.Numai ca ei nu apartin adevaratei lupte pentru adevar. Ei doar incearca a uzurpa . Si-atunci despre ce vorbim?

    • admin2 says:

      Vom face împreună un comunicat prin care condamnăm toate erorile apărute în această luptă: împărtășirea la cutiuță, părtășia la erezie, acrivia iconomică, structuri paralele etc, iar cine o va semna și se va ține de ce scrie acolo este clar că duce lupta cea bună. Cine nu, Dumnezeu nu mila!
      Pr. Ciprian

      • ban says:

        Poate la erori va fi trecuta si spovedania stilistilor, caci unii parinti au aceste apucaturi.

        • admin2 says:

          Nu mă simt vinovat de așa ceva. Slavă Domnului!
          Studiul nu este exhaustiv, însă are tot ce îi trebuie pentru a împrăștia norii îndoielii și ai confuziei. Eu am învățat multe lucruri bune din el și îi sunt recunoscător lui Gheron Sava și părinților pentru aceasta.
          Cu respect, pr. Ciprian.

  13. Vasile says:

    Cineva l-a intrebat pe p. Claudiu daca merge la intalnirea cu parintele Sava si raspunde :
    De ce nu? Ce ne opreste? de parca ei ar fi in normalitate…. cu adevarat marturisitori…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *