Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Să învieze Dumnezeu și să se risipească vrăjmașii Lui…

Către frații mincinoși și calomniatori

„De ce să fie libertatea mea judecată de o altă conștiință?” (I Corinteni 10, 29)
„Doamne, izbăvește-mi sufletul de buze nedrepte și de limbă vicleană!” (Psalmul 119, 2)

Ca oamenii să nu creadă în dumnezeirea lui Hristos, diavolul i-a instigat pe arhiereii Legii, pe cărturari și pe farisei, care denaturau învățătura dumnezeiască a Vechiului Testament. Domnul Iisus Hristos îi alunga pe demoni din oamenii demonizați, iar acești fățarnici menționați mai sus spuneau: „cu domnul demonilor îi scoate pe demoni.” (Matei 9, 34)

Sfântul Apostol Pavel nu s-a temut de nimic mai mult decât de frații-mincinoși (vezi Galateni 2, 4: „din pricina fraților mincinoși care se strecuraseră să ne iscodească libertatea pe care o avem în Hristos Iisus, ca să facă din noi niște sclavi.”).

Înainte ca sămânța Evangheliei să prindă rădăcini în Corint, unii au apucat și i-au dezbinat pe creștini în grupări: „Când unul zice: Eu sunt al lui Pavel! Iar altul: Eu sunt al lui Apollo! Oare nu sunteți oameni trupești?” (I Corinteni 3, 4) (expresia oameni trupești = oameni lipsiți de cele duhovnicești, oameni împătimiți – n.trad.)

Așadar, nu este ciudat că și acum, înainte ca lupta cea bună împotriva panereziei ecumenismului să prindă bine-bine rădăcini și să înainteze, diavolul nu a întârziat să semene neghina în câmpul întreruperii pomenirii sau al îngrădirii de erezie a creștinilor ortodocși de episcopii ecumeniști.

Astfel, unii frați mincinoși, care până ieri erau împreună-luptători cu noi, astăzi li s-a înălțat mintea, cum scrie Papadiamandis, și cred că sunt judecători ai tuturor. Aceștia au pus și o sfântă inchiziție, au agenți care ne urmăresc unde mergem, unde suntem găzduiți! Taie capetele celor care nu vor să se supună obsesiilor lor bolnave.

Egoismul lor rănit nu a întârziat să se arate și s-a descărcat asupra noastră, aghioriți săraci, pentru că noi nu am învățat să ne înrolăm în grupări, nici să devenim adepți ai cuiva. Ne-a ferit Dumnezeu, pentru că niciodată nu am făcut parte din grupări sau organizații cunoscute și Îl slăvim pe Dumnezeu pentru aceasta.

Noi nu cerem de la nimeni să facă ascultare de noi, pentru că știm ce înseamnă ascultarea. De altfel, astăzi diavolul târăște în urma lui prin ascultare suflete nenumărate în panerezia ecumenismului, pentru că ascultarea a devenit o adorare a sinelui și o idolatrizare a părinților duhovnicești mai în vârstă, motiv pentru care multă lume suferă astăzi.

Din păcate, întotdeauna în istorie, când începe să se creeze ceva bun, un nou duh pentru mărturisirea adevărului, se năpustesc asupra celor bine intenționați acei indivizi, aventurieri și oportuniști, care vor să iasă din anonimat, vor să dobândească un nume mare și slavă. Aceștia sunt cunoscuții demagogi care târăsc după ei suflete nevinovate. Pe ei nu îi doare pentru adevăr, nu lucrează spre slava lui Hristos, a Bisericii, adică a Ortodoxiei.

Însă, pentru că suntem datori să împrăștiem negura și confuzia pe care unii au creat-o în mod intenționat, dorim să ne exprimăm din nou principiile noastre și scopurile clare pe care ni le-am pus de la început, în calitate de părinți aghiotiți:
1) Cu harul și cu ajutorul Domnului am început o luptă bisericească împotriva panereziei ecumenismului. Aceasta am făcut-o după ce mila nesfârșită a lui Dumnezeu ne-a scos din întunericul păgân al acestei panerezii.

2) Noi trezim conștiințe, nu le adormim. Avem drept țintă numai adevărul lui Hristos și al Ortodoxiei. Nu îndreptăm conștiințele într-o anumită direcție, așa cum fac majoritatea părinților și duhovnicilor contemporani, nici nu impunem nimic nimănui într-un mod guruist (precum face un guru, vrăjitor oriental – n.trad), respectăm pe deplin libertatea omului dăruită acestuia de către Dumnezeu.

3) Ne dorim ca fiecare creștin să se hotărască de unul singur și astfel să intre în lupta cea bună a mărturisirii ortodoxe, ducând-o până la capăt, în cunoștință de cauză și cu responsabilitate. Pe de altă parte, nu le spunem oamenilor: nu mergeți la ecumeniști, pentru că aceștia nu au Taine valide sau cercetați ce fel de cuget ortodox au preoții și nu contează dacă aceștia îi pomenesc pe episcopii eretici ecumeniști, desigur nici nu îi obligăm să nu se ducă la aceștia, ci doar îi învățăm pe oameni ce spun Sfintele Canoane, respectând libertatea conștiinței lor, și ne rugăm ca Dumnezeu să îi lumineze să facă ceea ce este bineplăcut Lui și ortodox, nu ceea ce este plăcut oamenilor și distrugător de suflet.

4) Luptăm după putere și arătăm învățătura Bisericii, care este reprezentată de textele Sfinților Părinți, de Sfintele Canoane ale Sinoadelor Ecumenice și ne dorim să fim următori ai Sfinților Părinți și nu ai oamenilor împătimiți, să fim următori ai Sfinților în fapte, nu numai prin cuvinte.

5) În ceea ce îl privește pe părintele Matei Vulcănescu, mulți oameni m-au rugat să scriu un răspuns la faptul că acesta susține că noi creăm schismă și că nu ne-au chemat la Sinaxa Monahilor și a Clericilor din Grecia. Părintele Profesor Theodor Zisis l-a invitat telefonic pe Gheronda Evstratie la această întâlnire și Gheronda a refuzat, spunându-i următoarele: Cum putem noi să ne rugăm împreună cu cei care nu au întrerupt pomenirea? Trebuie ca cei îngrădiți de erezie să facă sinaxă și nu cei care încă îi pomenesc pe ecumeniști.

De aceeași părere suntem și noi. La astfel de sinaxe nu participăm, dar pe de altă parte nici nu luptăm împotriva lor. Nu am scris ceva pe internet, nici nu avem drept scop să ne luptăm între noi. Acest lucru îl face însă părintele Matei Vulcănescu, pentru că lui nu îi pasă de adevăr și de lupta împotriva panereziei ecumenismului.

Vreau să îl informez pe această cale pe părintele Matei că vestita Sinaxă a Clericilor și a Monahilor care a avut loc ani de zile la Gazea, în Volos, la Mănăstirea Sfintei Treimi, care este metoc al Sfintei Mănăstiri a Marii Lavre din Sfântul Munte Athos, s-a ținut întotdeauna cu binecuvântarea noastră, ca proistameni ce eram (adică delegați de stăreția mănăstirii Marea Lavră ca organizatori și purtători de grijă ai acestei Sinaxe – n.trad.).

Și chiar mai mult, atunci când egumenul Marii Lavre a pus problema de a nu se mai face Sinaxa acolo, părintele Evstratie, părintele Vasile și eu am fost cei care am spus că totuși se va face și părinții și-au continuat întâlnirile acolo. Și acum părintele Matei îmi spune că nu m-au chemat, în vreme ce noi eram cei care îi găzduiam. Dar și dacă m-ar fi chemat personal, nu m-aș fi dus, pentru că acolo erau și oameni care nu s-au îngrădit de erezie și înșeală lumea, așa cum sunt părintele Matei Vulcănescu și alții.

6) Noi nu am deschis niciodată vreo discuție despre calendarul vechi și cel nou, alții au făcut-o… Declar încă o dată că tot ceea ce spune părintele Matei Vulcănescu sunt minciuni și mai ales cele referitoare la schisma pe care el zice că noi vrem să o facem și că vrem să îi ducem pe credincioși spre sinoade ale stiliștilor. Să îi fie rușine părintelui Matei. Desigur, aceste lucruri le-am declarat și în omillile mele în România.

7) Părintele Matei a fost deranjat că am spus adevărul despre mitropolitul Serafim de Pireu, care deja acceptă sinodul tâlhăresc din Creta, are comuniune canonică cu patriarhul Bartolomeu și cu arhiepiscopul Ieronim. Ca să își justifice comuniunea pe care el o are cu erezia ecumenismului, pomenindu-l pe mitropolitul de Pireu, părintele Matei minte, zicând că Serafim a încetat pomenirea lui Bartolomeu și a lui Ieronim. Oricine vine la Pireu va vedea însă adevărul cu ochii proprii. Dacă îl consideră pe Serafim ortodox și că ceea ce acesta face este patristic, atunci de ce spune minciuni? Dacă nu este Serafim ortodox, atunci de ce părintele Matei nu a întrerupt pomenirea mitropolitului lui?

Începând cu Sinaxa inter-ortodoxă clericală și mirenească pe care, în calitate de părinți aghioriți, am organizat-o la Oreokastro (lângă Thesalonic, 4 aprilie 2017), lucru care unora nu le-a plăcut, au izbucnit primele calomnii și injurii la adresa noastră. Cu ajutorul Domnului nu am răspuns la fel, lucru care de altfel ar fi nepotrivit unor creștini, cu atât mai mult unor monahi.

Ne-au jignit, noi nu i-am jignit, ne-au defăimat, noi nu am vorbit de rău pe nimeni, vom continua să mergem pe această cale cu ajutorul Maicii Domnului. De altfel, omillile noastre sunt puse pe internet și oricine poate să vadă ce spunem și dacă facem (punem în practică – n.trad) ceea ce spunem.

În fine, împreună cu rugăciunea și cu iubirea noastră față de toți frații mincinoși, ne rugăm ca Dumnezeu să îi ierte (Părinte, iartă-i, că nu știu ce fac) și să îi lumineze. Ecumeniștii ne prigonesc și ne alungă din Sfântul Munte Athos, ne prigoniți și voi, să fie binecuvântat. Vă mulțumim mult.

 

Cu durere în suflet și cu iubirea lui Hristos,
Gheron Sava Lavriotul

01 ianuarie 2018

traducere din limba greacă de
pr. dr. Ciprian-Ioan Staicu

Varianta pdf a textului:

Scrisoarea lui Gheron Sava Lavriotul catre calomniatorul pr Matei Vulcanescu

PS – am ales probabil cea mai frumoasă și mai de cinste poză de pe internet pentru acest articol, dorindu-i tot binele părintelui Matei, în urma pocăinței și schimbării modului de raportare la Ortodoxia Sfinților Părinți. An binecuvântat! (Redacția)

28 Responses to Să învieze Dumnezeu și să se risipească vrăjmașii Lui…

  1. Ortodoxos says:

    Multumim mult pentru traducere! Extraordinar acest cuvânt al lui Gheron Sava! Arată discernământ și înțelepciune! Este un monah autentic!

    P.S. ultima frază cred că ar trebui revizuită puțin: „Ecumeniștii ne prigonesc și ne alungă din Sfântul Munte Athos, ne prigoniți și voi, să fie binecuvântat…”

    • admin2 says:

      Ultimele cuvinte sunt o expresie greacă, în sensul de „asta este voia Domnului, o primim cu bucurie.”

  2. BALTAG LICĂ says:

    Adevărul iese ca untdelemnul la suprafața apei. Cine e tot timpul cu ochii ațintiți spre adevăr, n-are cum să nu-l găsească. Numai că va găsi și minciuna care se dă drept adevăr. Le dorim să se pocăiască sincer. Mai erau cândva vorbe că părintele Vulcănescu era de acord cu primirea actelor cu cip, asta însemnând ori că nu l-a citit pe Părintele Paisie Aghioritul, ori că îi contestă învățătura. Doamne ajută !

    • admin2 says:

      Poate ar fi bine și de extras ceva idei din ea, în scris. De către cine a propus-o…

  3. gheorghe din brasov says:

    Parinte Ciprian ! Cine poate si vrea sa inteleaga, intelege. Cine nu… Dumnezeu cu mila Lui .Doamne ajuta.

  4. maria says:

    Sa-i fie rusine pr Matei Vulcanescu.Din casa mea s a sunat la pr Evstratie carea spus ca l a certat pe pr Matei ptr denigrarile sale! Urla diavolul nu i place ce misiune face gheron Sava !

  5. BALTAG LICĂ says:

    Iată un interviu cu părintele Iulian de la Prodromu : https://ortodoxiamarturisitoare.wordpress.com/2017/12/28/stati-neclintiti-si-rugati-va-parintele-iulian-de-la-prodromu-catre-un-pomenitor-nu-sunteti-eretici/ . În interviu părintele Iulian afirmă într-adevăr că eretici sunt doar cei care au semnat în Creta și că ceilalți, preoți și mireni care totuși fac pomenirea ierarhilor semnatari ai actelor pseudo-sinodului din Creta n-ar fi eretici. Undeva în interviu, totuși, părintele Iulian afirmă că este bine ca ortodocșii să se împărtășească (dacă găsesc) o biserică unde nu sunt pomeniți ereziarhii. Astfel că părintele Iulian dintr-o dragoste foarte mare pentru toți frații ortodocși admite că e bine și a fi nepomenitor, dar și pomenitor. O face nuanțat firește, căci acest bine comun poate fi doar pentru cazul celor a căror rațiune nu ajunga până la gravitatea ideilor pecetluite sub semnături în Creta. Pentru cei în stare să gândească însă, părintele Iulian nu mai are dreptate, căci aceștia vor fi acuzați că au „dormit” în loc să se intereseze de mersul adevăratei Ortodoxii, iar preoților pomenitori li se va reproșa că nu au răspuns chemării la luptă pentru apărarea adevărului adevăratei Ortodoxii. Părintele Iulian încearcă să acopere cu dragostea lui pe toți ortodocșii sub puterea dragostei despre care se spune că nu poate fi combătută cu nimic, numai că dragostea la care se face referire în Scriptură nu este aceeași cu cea pe care o manifestă părintele Iulian aici. Părintele Iulian își „cocoloșește” coreligionarii din prea marea-i dragoste uitând că și catolicii încearcă același lucru dar uitând că trebuie să respecte și adevărul. Dragoste frățească fără de adevăr nu face mare lucru, cum și adevărul fără dragoste frățească te (poate) conduce la cele cinci fecioare nebune(neînțelepte) din pilda celor zece fecioare. Părintele Iulian a greșit formularea mesajului său, căci acum unii vor crede că stau bine mersi și în postura de pomenitori. Încercarea de a-i atrage pe frații pomenitori în barca pomenitorilor vedem că poate să aducă și (mai ales) contrariul, adică pomenitorii să nu-și mai dorească chiar deloc trecerea în barca celor îngrădiți de erezie. Asta se întâmplă când nu echilibrezi dragostea cu adevărul. Îmi pare sincer rău pentru ambiguitatea răspunsurilor părintelui Iulian. Răspunsurile domniei sale sunt valabile doar pentru cazul neștiutorilor din motive naturale, dar câți pot separa din mesajul dânsului ceea ce este bun de lest ? Momentul Creta a fost îngăduit de Dumnezeu(Hristos) pentru a se separa clar apele, sau oile de capre și pentru a vedea care sunt cu adevărat adevărații luptători pentru apărarea adevăratei Ortodoxii. Și acestea se văd în mod foarte deslușit astăzi. Nu este vorba de nicio dezbinare între ortodocși, căci noi care ne-am îngrădit de erezia ecumenismului nu avem nicio părtășie cu cei care (încă) se complac cu erezia semnată în Creta fie de frică fie din lipsa de cercetare a evenimentelor în care trăim cu toții. A fost foarte firească ruperea sau îngrădirea între cei care apără canoanele Sfinților Părinți și cei care „din ascultare față de ierarh” continuă să se complacă în erezia acceptată și în unele cazuri chiar aprobată prin semnătură de ierarh. Deci în privința dezbinării iarăși nu are dreptate părintele Iulian. Iar privind tendințele de dezbinare dintre cei îngrădiți de ecumenism, acestea se vor rezolva pe parcurs, mai importantă fiind acum la început de drum (prin catacombe) îngrădirea decât micile neînțelegeri dintre „micile cete”, căci nici Sfinții Apostoli nu erau mereu într-un consens și totuși Evanghelia a fost răspândită la toate neamurile. Îmi pare rău că părintele Iulian nu a fost clar în explicații, lăsând astfel loc interpretărilor și oferind astfel „loc de somn” în continuare pentru pomenitori care, după spusele părintelui Iulian din acest interviu s-ar situa pe poziții destul de bune în raport cu Hristos(Ortodoxia). Nu degeaba a apărut înainte vreme zicala: „Somnul rațiunii naște monștri”, căci a dormi azi, dar și nu a fi trezit din somn de către păstori, este echivalent cu a intra în rândul acelor făpturi hidoase. Doamne ajută și iertați întinderea comentariului !

    • admin2 says:

      Cine nu Îl iubește pe Hristos, nu se ridică împotriva celor care Îl hulesc.
      Marii „luptători” antiecumeniști care nu se îngrădesc de erezie pot fi: lași, lași sau lași. Indiferent de motive.
      Cu minciuna nu ne jucăm. nici cu Adevărul.
      Fiecare va da seama de faptele sale.

      • anador says:

        „Sufletul moare daca nu-ti aperi credinta, dar daca mori aparandu-ti credinta, Portile Imparatiei Cerurilor se deschid inaintea ta.”- Sf. Gavriil Georgianul
        Parintii Pustiei spuneau ca atunci cand fratele tau ti-a gresit si tu il ierti mai devreme ca el sa se caiasca, se cheama ca esti smerit.
        Iertarea este cea mai inalta si frumoasa manifestare a iubirii in schimbul careia primesti o nespusa liniste interioara.
        Iubirea, intr-o lume tot mai dura, inseamna curaj, nu slabiciune. Oare cati o avem?!
        Scrisoarea, o marturisire cu durere si iubire, este exprimata intr-un fel duhovnicesc dar ferm, care indeamna la reflectie. Ajută-ne, Doamne, sa pricepem cât mai multe!
        Dumnezeu sa il binecuvinteze pe pr. Sava, iar noua, tuturor, sa ne dea puterea de a-i urma curajul!

    • Ioan says:

      Ati inceput sa va luati si de parintele Iulian ?
      Pe marturisirea voastra scrie nebunie vinovata.

      • pr. Ciprian says:

        Domnule Ioan, uitați câteva elemente ale situației reale (îmi permit să vorbesc, ca unul ce m-am spovedit ani de zile la sfinția sa și îl cunosc foarte bine):
        – părintele Iulian s-a îngrădit de erezie; de luni de zile el nu se mai împărtășește cu obștea schitului care pomenește pe ereziarhul Bartolomeu;
        – părintele Iulian i-a oprit de la slujire și de la împărtășire pe fiii săi duhovnicești, părinți în schit;
        – părintele Iulian a fost luni de zile spovedit și împărtășit de părintele Paisie, care s-a îngrădit de erezie. Acum părintele Paisie a fost izgonit din schit, deci nu știu din punct de vedere liturgic ce s-a întâmplat cu Avva Iulian;
        – ultima dată când am fost la Prodromu (acum două luni) am aflat din sursă sigură că starețul l-a izolat pe părintele Iulian de toată lumea – asta după ce afirmase despre bătrânul Iulian că este un înșelat – și că este ținut aproape în condiții de carceră, în speranța că nu va rezista mult și sănătatea și așa precară îi va ceda definitiv. Să nu fie!
        – nu știu cum a reușit acel părinte să îi ia interviu, devreme ce nimeni nu are acces la părintele Iulian. Numai dacă nu a fost pus de ecumeniști să o facă.
        În concluzie, mărturia părintelui Iulian a fost încontinuu una a acriviei, patristică, degeaba încearcă adepții părtășiei la erezie să se folosească de bietul bătrân, fără voia lui, ca să își susțină ecumenismul moderat, făcând jocul ereticilor.
        Să ne rugăm pentru părintele Iulian, să nu cadă din adevăr și să se mântuiască, alături de noi toți.
        Cu respect, pr. Ciprian Staicu.

    • admin2 says:

      Înainte de a citi mesajul fratelui Ioan am scris răspunsul afișat în mesajul de mai sus (referitor la Avva Iulian). Și fratele Ioan confirmă cuvânt cu cuvânt ceea ce am spus eu (nu e asta lucrarea lui Dumnezeu?). Am scris acestea în calitate – amândoi – de martori oculari, alungați și noi din Schit, unde ne-am dus să ne închinăm doar.

  6. ban says:

    Parinte, nu e cumva „sa se scoale Dumnezeu” in rugaciunea pusa titlu? Ma gandesc ca Dumnezeu e viu, nu mai are cum sa invieze. Caci in carti mai vechi rugaciunea e cu sa se scoale

    • admin2 says:

      Normal ar suna mai bine verbul a scula, dar în original, în Psaltire – căci începutul este luat din psalmi – este verbul „a învia”. Așa este în originalul Vechiului Testament (versiunea Septuaginta)
      Dumnezeu nu moare, dar Fiul lui Dumnezeu Cel făcut om a murit ca om și a înviat ca Om îndumnezeit. Poate pricepeți nuanța.

  7. Mihai says:

    Vuvuzelele marca astradrom au reluat iar atacurile la Gheron Sava

  8. Mihail says:

    O ultima stire TV ne arata pe pseudo-patriarhul Ierusalimului PF Teofil al –III- lea, ca izgonit de multimea ortodocsilor si numit “tradator”, fiindca vinde proprietatile ortodoxe din Ierusalim unor “grupari evreiesti” – link http://www.b1.ro/stiri/externe/vehiculul-patriarhului-ortodox-de-la-ierusalim-atacat-cu-pietre-de-sute-de-palestinieni-crestini-care-este-motivul-supararii-lor-208717.html
    Acelasi minciuno-patriarh a semnat documentele eretice de la sinodul talharesc din Creta si a slujit in anul 2014 cu ereticul papa la Ierusalim la Mormantul Sfant – link http://basilica.ro/vatican-patriarhul-teofil-al-ierusalimului-s-a-intalnit-cu-papa-francisc/ , dupa care mormantul a luat foc imediat dupa pangarire( filmul pe youtube cu urmele incendiului si stirea au fost anuntate de Danion Vasile la acea vreme).

  9. Mihail says:

    Conferinta de presa a lui PF Teofil al – III – lea privind vanzarea proprietatilor ortodoxe din Ierusalim ( extras de 4 min. in lb.eng.) link https://www.youtube.com/watch?v=YHLbvOQA3vc si reactia poporului ortodox link https://www.youtube.com/watch?v=HF0PJHdOeFg si pe https://www.youtube.com/watch?v=OoqenSPXRDE

  10. anador says:

    Constat ca se comenteaza decent pe site-ul Sfintiei Voastre și asta ma bucura. Cu atât mai mult cu cat si comentariile au rostul lor. Asa invatam, din poticneli, din pareri divergente, uneori din neintelegeri. Lucrurile trebuiesc clarificate, dar asta nu inseamna sa coboram nivelul ci sa încercam sa îl pastram în limitele normalului.
    Pentru un ortodox comunicarea ar trebui să se desfasoare cu atenție pentru aproapele.  Prima dovada de respect si iubire este aceea ca ii vorbesc cuviincios celuilalt.
    Si apoi, peste tot, intre oameni trebuiesc respectate niste reguli de conduita.
    Poti sa spui lucruri mai taioase, dar intr-un mod acceptabil fără sa ranesti.
    Ascutitul sabiilor e bun daca e folosit la antrenamente, nu la facut victime.
    E adevărat ca în lumea de azi sunt și multe vești negative, uneori brutale sau care ne agaseaza, dar ar fi bine sa le trecem în plan secund.
    Chiar dacă societatea nu prea mai da doi bani pe maniere si eleganta sunt încă destui aceia care își doresc sa citească lucruri frumoase, sa comunice altfel, sa aibă legături firesti cu semenii. Unii oameni mai cauta și altceva decat balarii si promiscuitate.
    Sufletele noastre au nevoie de ceva mai frumos, mai bun.
    Sau măcar de normalitate.

  11. Mihail says:

    Ce noutati sunt afisate, in aceste zile, pe internet? In curtea unei manastiri, dansuri pagane in timpul Sfintelor Sarbatori, ceea ce pare a arata faptul ca vrajmasul a prins puteri dupa pseudo-sinodul din Creta pe link https://www.youtube.com/watch?v=PQqwQVUDKH4 , precum si un comentariu al declaratiei de la Havana – intelegerile dintre ereticul papa si PF Kiril pe link https://www.youtube.com/watch?v=2bv6nDHNgG8
    Totusi, noi nadajduim si dorim un An Nou cu sanatate, pace in suflet si intarire in credinta la toti ortodocsii si familiile lor! La multi ani 2018!

  12. anador says:

    Multumesc la fel, tuturor!
    Sa avem cu totii parte de un an mai bun si mai frumos, ajutorul Domnului in toate cele de folos!

    https://www.aparatorul.md/nu-va-intra-inaintea-lui-dumnezeu-nimic-spurcat/