Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Sinaxa Ortodoxă de la Roman (25 ianuarie 2018)

Observatii critice ale pr. Spiridon de la Schitul Radeni la studiul lui Mihai Silviu Chirila despre partasia la erezie

Sursa – https://invataturilesfintilorparinti.wordpress.com/2018/01/27/observatii-critice-ale-pr-spiridon-de-la-schitul-radeni-judetul-neamt-la-studiul-scris-de-mihai-silviu-chirila-partasia-la-erezie-expresie-biblica-si-patristica/

 

Mărturisirea de credință și concluziile Sinaxei Ortodoxe de la Roman

25 ianuarie 2018

 

Mulțumim lui Dumnezeu, Celui Închinat în Treime, Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu, Sfântului Grigorie Teologul, Sfântului Bretanion de la Tomis și celor împreună cu ei astăzi prăznuiți și tuturor sfinților că ne-au învrednicit să ne reîntâlnim în duh de mărturisire ortodoxă.

În Sinaxa de astăzi s-a citit un text teologic, alcătuit de ieromonahul Spiridon Roșu, de la Schitul Rădeni, județul Neamț, cuprinzând 68 de observații critice la adresa studiului lui Mihai Silviu Chirilă, apărut în septembrie 2017, intitulat „Părtășia la erezie- expresie biblică și patristică.” Deși a fost invitat, autorul studiului nu a fost prezent. Observațiile părintelui Spiridon Roșu asupra studiului au fost acceptate ca fiind ortodoxe, demonstrând fără tăgadă că o a treia stare, intermediară între ortodoxie și erezie (părtășie la erezie) nu are fundament teologic patristic.

În discuțiile din cadrul sinaxei s-a căutat răspunsul patristic la mai multe probleme controversate pe care le generează ideea existenței acestei stări intermediare menționată mai sus. Participanții la sinaxă au concluzionat următoarele:

  1. După apariția și răspândirea unei erezii, încă necondamnată sinodal, în viața Bisericii, un membru al Bisericii se poate situa numai într-una din cele două stări: ortodox sau eretic!
  2. Orice formă de comuniune bisericească cu erezia este erezie. Sfinții Părinți sunt categorici în această privință.
  3. Părtășia la erezie cu știință sau fără știință este tot erezie.
  4. Erezia, fie că a fost sau nu condamnată sinodal este tot erezie.
  5. Orice altă interpretare sau încercare de îndreptățire a ereziei nu îl scutește pe eretic de răspundere și de vinovăție în fața lui Dumnezeu, a Bisericii, precum și a propriei lui conștiințe.
  6. Respingem acuzația de schismă la adresa noastră, pe motiv că, fiind următori ai Sfinților Părinți, nu acceptăm părtășia la erezie ca fiind o stare distinctă față de erezia propriu-zisă.
  7. Nu susținem că Tainele pe care le săvârșesc ereticii ecumeniști (care nu au fost încă condamnați sinodal) sunt invalide sau că Hristos nu este prezent în Sfântul Potir.
  8. Tainele săvârșite de ereticii ecumeniști nu sunt spre sfințirea și spre mântuirea celor ce le primesc, ci spre osânda lor, datorită credinței lor eretice. Acesta este motivul pentru care noi am întrerupt comuniunea cu ei.
  9. Adevărata iconomie, cea lăsată nouă de Sfinții Părinți, este aceea că îi așteptăm pe frații noștri, clerici și mireni, care sunt în comuniune cu ereticii ecumeniști, să se îngrădească de erezie. Noi îi informăm pe toți, fără să obligăm pe cineva să facă ceva împotriva voinței lui.
  10. Ipoteza retragerii automate a harului datorită căderii în erezie anulează sinodalitatea Bisericii și este de origine papistașă, fiind condamnată de Biserică.
  11. Membrii sinaxei sunt de acord cu ideea că nu este necesar să acuzăm sau să apărăm vreun episcop pentru că însuși Canonul 15 al Sinodului I-II Constantinopol din vremea Sfântului Fotie cel Mare îl osândește dacă este eretic, iar cuvintele și faptele lui mărturisesc despre el.

Specificăm pentru toți credincioșii, spre a ne feri de posibilele interpretări eronate, că aplicăm Canonul 15 menționat mai sus, nu creăm schismă în Biserică, nu ne afiliem la nicio grupare schismatică (de orientare calendaristică sau de orice alt fel), nu creăm propria noastră Biserică (departe de noi o asemenea blasfemie), ci doar urmăm cu credincioșie învățătura Bisericii, moștenită de la Sfinții Părinți.

Noi îi iubim pe toți frații noștri, ne rugăm pentru ei, nu avem resentimente față de nimeni și îi îndemnăm să nu îngăduie ca dezbinarea să lucreze între noi. Nădăjduim ca la următoarea sinaxă să fie prezenți toți preoții care s-au îngrădit de erezia ecumenistă dintre care, deși au fost și astăzi chemați, unii nu au putut să participe, iar alții au refuzat să vină.

Varianta în pdf:

Marturisirea de credinta si concluziile Sinaxei Ortodoxe de la Roman

Mărturisirea de credință și concluziile Sinaxei Ortodoxe de la Roman au fost semnate de cei enumerați mai jos. Oricine își poate asuma înaintea lui Dumnezeu și a propriei conștiințe acest text alcătuit – în decursul a peste 4 ore – împreună, clerici și mireni, la Sinaxa Ortodoxă de la Roman. Doamne ajută!

Sinaxa Roman semnaturi clerici si monahi

Sinaxa Roman lista semnaturi mireni participanti

Toți participanții la sinaxă au hotărât că următoarea întâlnire va fi după Săptămâna Luminată, cu nădejdea în participarea tuturor preoților și monahilor care s-au îngrădit de erezie, precum și a fraților mireni ortodocși.

Redacția

Update:

IMPORTANT !

Referitor la articolul:

https://ortodoxiacatacombe.wordpress.com/2018/01/29/dupa-sinaxa-de-la-roman-lucruri-care-trebuie-spuse-raspicat/

Răspund astfel, pentru ca lucrurile să fie cu adevărat potrivite titlului articolului, adică RĂSPICATE:

1. Părintele Vasile Iovița, fratele nostru, a refuzat să semneze Mărturisirea de credință de la Roman. În timpul sinaxei nu a scos aproape nici un cuvânt, cu toate că vorbirea a fost liberă. La un moment dat, știind că este adeptul ideii că „în BOR s-a pierdut succesiunea apostolică”, am ridicat problema, iar părintele Sava i-a dat răspuns, arătând că succesiunea apostolică se pierde doar prin anathema sinodală asupra unei Biserici locale căzute în erezie sau asupra unui episcop.
2. Citatul în latină folosit – Timeo danaos et dona ferentes – înseamnă „ferește-te de darurile pe care le aduc grecii.”
3. Fără a spune răspicat cine este „calul troian” menționat, este greu de înțeles la cine se referă părintele Vasile, de aceea i-am trimis un sms, în care l-am întrebat la cine se referă? La părintele Sava, la mine, la altcineva? Nu am primit încă nici un răspuns.
4. Părintele Vasile a semnat proiectul de rezoluție al lui M.S. Chirilă, dar văd că este și adeptul convins nu numai al invalidității Tainelor, dar și al MORȚII BOR. (cum rămâne atunci cu textul din Matei 16, 16-18 ?)
5. Iconomia lui M.S. Chirilă este total opusă ideii extreme a morții BOR, așa că nu înțeleg cum cineva poate să le accepte pe amândouă: pe prima prin semnătură, iar pe a doua prin mărturisire, iată, tot scrisă.
6. Cu păreri teologice nu putem urma Sfinților Părinți. Noi continuăm studiul atent al operelor lor. Nu vedem nici un motiv de grabă, ca și cum am fi în fața unei hotărâri existențiale. Ne-am îngrădit de erezie, mergem înainte cu Domnul.

Cu urări de bine,

pr. Ciprian Staicu

60 Responses to Sinaxa Ortodoxă de la Roman (25 ianuarie 2018)

  1. Roman says:

    Si eu ,cel mai spurcat din lume ,mi-am dat cu parerea pe ortodoxinfo la articolul…Gheron Sava a intrat in schisma …dar nu a mai fost publicat,ca si alte intrebari pe care le-am pus ,,redactiei” ortodoxinfo,precum …de ce nu mai sunt predicile de la Radeni publicate in ultimul timp …si iarasi ,nu ca nu mi s-a raspuns (nefiind decat un simplu nimic ,eu personal),dar nici nu mi s-au publicat intrebarile sau comenturile ,fiind aruncat la cos ,ca pe un gunoi….Inseamna ca pot trage concluzia ca ortodoxinfo si-a facut o linie proprie de cititori si comentatori,adica doar si numai cei care sunt deacord cu concluziile lor si doctrinele Dlui MS Chirila,Pr. Vulcanescu& co…Asta nu mai e libertate de exprimare . Este necesar sa se stie de cat mai multi oameni ,fiindca din aceste cauze probabil ,,au disparut” unii comentatori de pe acolo ,care erau mai vechi si mai echilibrati.Asta a fost comentariul meu de pe ortodoxinfo la articolul ..G. Sava a intrat in schisma…:Pe baza la un ,,filmulet” sau vreo ,,declaratie’’ scrisa de cineva ,deja se eticheteaza cineva ca fiind ceva.O prostie ,asta e doar subiect de galceava si de a tine lumea ocupata cu …galceava si barfa ,,ortodocsa”.Asta nu-i ortodocsie, ci zvonistica si galceava.De ce nu-i iei un interviu matale dl Ortodoxinfo (fata in fata)lui Gheron Sava sau lui Pr. Staicu sau altor persoane care consideri matale anti ceea ce vrei sa ne impui noua ,celor care mai stam pe net si luam de bun si adevarat ce ne prezinti dumneata,dar nu mai dai si drept la replica, oficiala, inafara de parerile persoanelor a celor cu care esti deja in ,,cardasie” (MS Chirila,Pr Vulcanesu &co) si care produc o imensa neliniste si sminteala intre oameni, cu niste texte caldicele si ambigui ,potrivite dupa o minte slaba si lumeasca (de exemplu partas la erezie ,dar nu eretic oficial…ca nu a fost sinod sa-l condamne…si asa am ajuns de unde am plecat acu’ un an jumate….adica criminal prins cu cutitul in mana si plin de sange ,la fata locului crimei ,dar pana da sentinta judecatorul =sinodul ,cica nu e criminal ….si noi ar trebui sa iesim la film in oras cu criminalul pe perioada procesului …aiureli).Ar trebui sa lasi mandria si orgoliul si sa iei ,macar cu un telefon un interviu acestor persoane (care le tot faci in mai multe feluri ,cu toate ca poarta hainele sfinte ale preotiei si le etichetezi foarte prompt si exact ,iar cei care nu au sansa sau prilejul de a intra in contact direct cu ele le iau de bune si se bazeaza pe presupunerile si etichetarile personale , ale domniei dvstra) ca sa te convingi si dumneata, despre ce gandire are si ce zice el/ei personal?Ce crezi ca e un increzut sau vreo vedeta si nu ti-ar acorda un interviu sau de ce nu-l pui pe MS Chirila fata in fata cu Pr Sava sau Pr. Staicu (s-ar aseza linistea in inimile si mintile multora),care tot vine cu noi definitii ,de o alta ,,ortodocsie” ,aia de ,,partas la erezie necondamnat oficial’’ de vreun sinod (dar dupa fapte … se vad si se cunosc sau noi trebuie sa nu ne uitam si sa tacem) care nu te duce in fundul iadului,ci un nivel mai sus in iad ,dar tot in iad!!De ce tot lansati sminteli si etichetari asupra unor persoane ,pe baza unor filmulete si interviuri care nici macar nu sunt facute de dvstra ,franturi de declaratii si alte ,,trucuri ”media si nu mergeti personal sa aflati?Eu nu cred o clipa ca un preot ,care n-are nimic averi si faime dupa el ,nu ti-ar raspunde la interviu sau la intrebarile dvstra.Poate ca nu vrei dumneata sa te ,,cobori’’ de unde te-ai ridicat si Doamne fereste,dar incepi sa insisti cu etichetarile si sa smintesti oamenii …vai de cei ce aduc sminteala in lume…Gheron Sava doar face o constatare,e mai trez ,mai luminat si mai transant in vorba ca noi mierosii si ,,potrivitori’’ a toate,astfel constata (ceea ce si noi vedem dar…tacem),cati ierarhi vedem noi ca sunt prigoniti astazi sau caterisiti ,indiferent de grecia ,romania,ucraina sau mozambic ?Iar motivul acuzarii de schisma de unde reiese?Nici un ierarh nu s-a ingradit de erezia ecumenista prin nepomenire ,deci in concluzie ramane opusul:…se inteleg si se iubesc prea mult unii cu altii ,ecumenisti savarsitori sau antiecumenisti fara fapte sau pozitii ferme, oficiale si reale,in fata a tot poporul pastorit,fiindca sunt Intaistatatorii Bisericii si nu niste parerologi ca mine sau….din popor.Poate ar trebui sa ne intrebam de ce? Sau ei nu se pomenesc ei intre ei ,dar sunt,, iertati” de mai marii si fratii lor si de aia nu sunt prigoniti?Daca ierarhul x sau y vorbeste anti sinod ,dar cu fapta nu face nimic ,adica nu se ingradeste prin a nu mai pomeni pe patriarhul semnatar al documentelor cretane ,pe care si le-au insusit toti cei participanti sau cei care nu si le-au insusit (rusia, georgia ,bulgaria s.a ) dar se pupa cu papii si cu muftiii si cu bartolomeu al ‘stambulului ,care la randul lui pupa poala papei ,pai nu tot semn de erezie ecumenista da ?Sau ce inseamna acest,,iubirism’’ a toti cu totii ?Ce ,,luptatori” sunt astia,ptr unul mic si prost ca mine ,care eu ce fac maimarii ,trebuie sa fac si eu?Asta nu e decat nebunie si sminteala ,e tradare ptr diverse motive.Daca or mai fi ierarhi drepti pe pamant ,doar Dumnezeu stie(sa nu credem si noi ca Sfantul Ilie ca suntem singurii ortodocsi pe lume ,Doamne fereste) ,dar nu trebuie sa stam in ,,putrezire” si alterare cu cei pe care deja ii vedem ca nu fac si nu iau atitudine ,de 100 si de ani de somn profund,stari de rugaciune ,iconomii si iar iconomii pana la creta,plus inca un an jumate de la creta incoace.Iertati-ma si Dumnezeu sa va ierte si pe voi !!
    Eu nu doresc sa ma ,,publicati” pe mine ca pe cineva ,mai mult decat un pacatos si spurcat ce sunt,dar ce ma deranjeaza pe mine personal e ca asa poate au mai comentat de multe ori si altii,sarind ptr a se afla Adevarul,datorita mustrarii de constinta si asa nici eu nu stiam ca mai sunt si altii cu alte pareri decat ale celor ..pro… adica altii care au si o alta parere ,destul de intemeiata sau nu.Iertati-ma !!

    • admin2 says:

      Mulțumim.
      Mă cheamă Ciprian, acesta este numele meu de botez.
      Accept orice întâlnire cu oricine, inclusiv cu dl Chirilă, dar care să fie filmată live și transmisă în direct pe internet, ca să nu existe jocuri de culise și să vadă toată lumea cum se exprimă fiecare, fără „prelucrări media”.
      Nu am ce ascunde! Nu sunt al meu, ci al lui Hristos!
      Pr. Ciprian Staicu

  2. gheorghe din brasov says:

    Bunul Dumnezeu sa rasplateasca tuturor participantiilor la Sinaxa Ortodoxa de la Roman. Ma asociez marturisirii si concluziilor finale. Ma asteptam sa fie mai multi participanti, si regret ca nu am fost si eu de fata.Doamne ajuta neputintei noastre! Astept cu interes si alte comentarii asupra evenimentului.

  3. Lidia says:

    O adunatura de talibani… cand ma uit la cum a fost la Botosani, pare un circ de prost gust ce-ati facut voi la Roman. Fara p Antim sunteti muci, chiar daca nu are o pozitie transanta împotriva voastră.

  4. oana says:

    Am parcurs astazi timp de cateva ore raspunsul parintelui Spiridon din cadrul sinaxei de la Roman. Desi am cateva intrebari la unele comentarii, pe care as vrea sa le discut cu parintele duhovnic, marturisesc ca imi insusesc acest text, fiind de acord cu tot ceea ce s-a discutat acolo. Am mare incredere in acesti Parinti care in smerenie si cu traire duhovniceasca ne calauzesc spre mantuire! Multumesc Bunului Dumnezeu ca a randuit sa-i avem aproape de noi! Fie ca toti cei ce am inceput aceasta lupta sa fim uniti in acelasi duh si sa nu ne dezbine stapanitorul acestei lumi! Doamne, miluieste-ne!

  5. Dumitru says:

    Daca si sfintia voastra considerati de folos, am putea stii cine nu a putut sa vina la sinaxa din binecuvantate pricini, cine a refuzat sa vina si cine a fost prezent, dar a refuzat sa semneze (daca au fost cazuri) pentru ca nu am vazut pe lista semnatarilor cateva nume de parinti: Antim, Ieronim, Ioan, Vichentie, Mina, Calinic. Iertati.

    • admin2 says:

      Cel mai bine ar fi să îi întrebați și să vă răspundă. Fiecare poartă responsabilitatea propriei sale persoane, atitudini, învățături, mărturisiri etc.
      Nu s-a discutat deloc în Sinaxă despre motivele pentru care cineva nu a venit. Toți au fost invitați, personal, de către gazdele acestei Sinaxe.
      Doamne ajută.

  6. Ortodoxos says:

    Limbajul adepților lui Chirilă :”sunteți muci” , „adunătură de talibani”… Aceștia sunt cei care semnează „rezoluțiile ” neo-ecumeniste, cei care se cred și pretind că ei sunt ortodocși. Sunt la ani lumină față de atitudinea pe care ar trebui să o aibă un ortodox.

  7. Dorin says:

    Ale cui sunt primele 2 semnături?

    • admin2 says:

      Ale celor prezenți. Fiecare și-a scris numele și s-a iscălit. Simplu.

      • Dorin says:

        Bine, precizez întrebarea ca să fie lămuritor și pt alți cititori, pt că s-a creat deja confuzie.
        Prima semnătură: ”Ieroschim. Efrem” – e aceeași persoană cu pr. Efrem Prodromitul sau nu?
        A doua semnătură: ”?????schimonah Sava” – nu e foarte ce sunt primele litere: ”proto” sau ”iero” sau altceva – e aceeași persoană cu pr. Sava Lavriotul sau nu?

        • admin2 says:

          Nu, părinții athoniți, adică prodromiții și Gheron Sava nu au semnat, ca să nu se iște discuții că au intervenit în vreun fel în Sinaxa românească, autohtonă. Dar sunt de acord și au lucrat alături de noi la alcătuirea mărturisirii.

  8. Dumitru says:

    Multumim pentru raspuns.

    Ma gandeam doar ca una este ca cineva sa fie bolnav si din cauza neputintei sa nu fi venit, adica din binecuvantate pricini si alta ca cineva sa nu fi venit pentru ca n-a binevoit sa participe. Dar se va vedea in viitor acest lucru.

    Cat despre sinaxa, slava Domnului ca mai apare cate un semafor in intersectie care sa ne ajute sa tinem calea cea drepta.

    Si apropo de drum si de eretici constienti / mai putin inconstienti / convinsi /etc., ma gandeam logic, ca un simplu om de rand, la o analogie. Plec de acasa cu masina personala cu gandul sa ajung la Bucuresti, sa spunem, dar pe drum din cauza unor indicatoare auto gresite sau din cauza unor defectiuni la aparatul GPS dupa care ma ghidez sau din cine stie ce alte motive ajung sa merg pe un drum gresit fara sa-mi dau seama si nu mai ajung la Bucuresti, ci la Braila. Am fost convins tot timpul ca sunt pe drumul cel bun, deci n-am fost constient ca sunt pe un drum gresit, dar constient sau inconstient, rezultatul acelasi este – n-am mai ajuns la destinatie…

    Doamne, ajuta-ne sa mergem pe calea cea dreapta pana la sfarsit, chiar daca-i tot la deal si tot mai stramta…

  9. Elena says:

    Curios, par. Elefterie Tarcuta are peste 200 de credinciosi care-l urmeaza.Vin la slujbe la Radeni cu autocarele sau cu masini de ocazie, se chinuie sa bata drumul; la sinaxa de la Radeni au venit tot asa , desi a fost organizata in timpul saptamanii…iar acum cand se organizeaza la ei acasa nu se deranjeaza niciunul….
    Nu va da de gandit par. Ciprian?

    • admin2 says:

      Nu a fost organizată pentru sute de oameni, sala a fost plină cu cei care au venit, iar părintele Elefterie și ucenicii sfinției sale au fost gazde minunate. Cred că ar fi cazul ca orice suflet de ortodox să fie mulțumit cu ce s-a realizat prin împreună-lucrarea tuturor.

  10. Radu Dacia says:

    „Toți participanții la sinaxă au hotărât că următoarea întâlnire va fi după Săptămâna Luminată, cu nădejdea în participarea tuturor preoților și monahilor care s-au îngrădit de erezie, precum și a fraților mireni ortodocși.”
    fratilor mireni ortodocsi care vor sa vina sau care sunt invitati si chemati de dumneavoastra sau de cine!? sau se merge doar pe sistemul duhovnic – ucenici , ca daca nu ai duhovnic nu existi la ecumenisti!?
    Vedeti sa nu va transformati intr-o secta elitista ca la dorinta mea de a veni la Roman, am primit permisie sa stau acasa de la dumneavoastra pr. Ioan Ciprian Staicu, pe motiv ca vor fi prezenti teologi si mireni pregatiti bine, si nu neg ca nu au fost dar ma intreb ce criteriu aveti de a masura pregatirea teologica in afara ingradirii de erezie si statornicia in fapte. Nu ne cunoastem persoanl si nici nu imi doresc.
    Nu astept un raspuns ca sa imi alin orgoliul personal ca sunt lepadatura pamantului si nu merit sa-mi raspundeti. E bine sa stie cei interesati, ca eu personal nu am asteptari prea mari de la cei care se ascund dupa degete si pun mandria ca scut de aparare impotriva unor adversari imaginari. Iertati-mi interventia si indrazneala.

  11. Ortodoxos says:

    Ecumenistii sunt mult mai multi decat cei ce s-au ingradit de erezie. Asta nu iti da de gandit Elena?

  12. MariaH says:

    Doamne ajuta! Mie pe Ortodoxinfo, mai bine zis site-ul comuniștilor, pentru ca văd ca cenzura e la ea acasă, deja nu mi-au aprobat trei comentarii, normal, acolo are dreptul la opinie numai cine e cu ei. Așa ca….elimin total, sa îl citească bunica, nici măcar numai intru, nu interesează. Eram in dubii, m-au ajutat sa ma decid!

    • admin2 says:

      Fiecare cu părerea lui.
      Eu personal nu citesc așa ceva, nu am ce găsi acolo ca să mă folosesc sufletește. Din păcate.

  13. valentin says:

    sa ne ferească Dumnezeu de toate dezbinările

  14. Vasile says:

    Parinte, ma gandesc ca firesc era sa fie organizata sinaxa, pentru o multime de oameni, astfel incat marturisirea de credinta sa ajunga la sute de credinciosi.
    Aveau posibilitatea sa organizeze la Radeni, fara mari eforturi,dupa Sfanta Liturghie cand oamenii erau oricum prezenti si era o ocazie rara sa auda cuvantul parintilor marturisitori.
    …..
    Sa dea Domnul sa fie toate spre cele bune…

  15. Iulian says:

    OAMENI BUNI ATI CITIT CU ATENTIE? Sinaxa a fost CLERICALA, participarea celor cativa mireni fiind absolut exceptionala. S-a dorit a fi o sinaxa CLERICALA, dar au fost mireni care au insistat foarte tare sa participe, iar gazda, plina de dragoste, a hotarat sa le satisfaca aceasta dorinta arzatoare.
    Ce ne tot framantam cu lucruri secundare? Sunt bune lucrurile marturisite in concluzii? Sunt! Sunt conform invataturilor Sf. Parinti? Sunt! Dupa mine si daca ar fi fost un singur om, daca el marturiseste Adevarul, ce conteaza ca e doar unul? De cand majoritatea e criteriu decisiv in stabilirea Adevarului?

  16. Carmen says:

    Doamne ajuta!
    Multumim Bunului Dumnezeu si a Maicutii Sale pentru aceasta sinaxa binevenita si mult asteptata. Mie, cel putin, dupa ce am parcurs textul final, imi da mai multa lumina, incredere, curaj de a marturisi in continuare pe Dumnezeu Cel Adevarat, Unic, Cel Viu si Vesnic, slavit in Treime.
    Multumim tuturor clericilor, monahilor si mirenilor care au participat si care au contribuit la aceasta marturisire de credinta si a textului final cu care sunt intru totul de acord.
    Acum, ma intreb, oare de ce nu au participat toti preotii nepomenitori ? Daca sunt atat de siguri ca sunt pe calea cea dreapta, a Sfintilor Parinti, de ce nu au venit sa se confrunte cu toti ceilalti? ADEVARUL ASA SE MARTURISESTE, in fata tuturor, cu argumente intemeiate….cand stii ca ai dreptate.Bunul Dumnezeu sa-i aduca la lumina Sa.
    Multumesc inca o data la toti participantii de la sinaxa pentru ravna, efortul si Marturisirea facuta! Maicuta Domnului cu al cu Fiu sa va rasplateasca!
    Iertati daca am gresit si daca am suparat pe cineva.
    Carmen, prima in tre cei pacatosi.

  17. Marius Gogonea says:

    Pe cei nemultumiti de organizarea sinaxelor ii asteptam sa se implice personal caci, nu ne-ar fi cu suparare. Daca li se pare totusi greu de infaptuit ii rugam, crestineste, sa se abtina. Doamne ajuta.

  18. Irina says:

    Dacă pr.Antim vrea să rămână în Adevărul lui Hristos și nu’i nici de’o parte,nici de cealaltă…atunci unde se află cele două părți în raport cu Adevărul?

    • admin2 says:

      Eu știu un singur lucru: mărturisirea se face mărturisind – prin cuvânt, scris sau în orice alt mod lăsat de Dumnezeu – o învățătură clară și fermă, nu a noastră, ci a Sfinților Părinți. Ce gândesc alți oameni este strict opțiunea lor.
      Pr. Ciprian

    • anador says:

      Irina
      De ce sunteti atat de sigura ca pr Antim este de partea Adevarului? Numai pentru ca declara cum ca ar fi?
      Poate Adevarul este la una din celelalte doua parti. Si atunci unde se afla pr Antim in raport cu Adevarul?

      • admin2 says:

        Deci, nu există că Adevărul este al nostru, ci noi suntem ai Adevărului. Care noi? Cei care iubim Adevărul.

        • anador says:

          Daca problema a fost pusa incorect, atunci macar sa vedem ambele fete ale aceleiasi probleme.

          • admin2 says:

            Toate saluturile bune pentru dvs, doamna Ana.

          • admin2 says:

            Foarte frumos:

            http://romanortodox.info/9554-2/

            Cuvântul de mai jos este un fragment dintr-o cuvântare a părintelui Oleg Borovikov din Rusia.

            Cum poate [un preot] să pomenească [ierarhul eretic], dar să condamne erezia? Cum poți să pomenești și totodată să condamni? Este posibil așa ceva sau nu?

            Adică eu îmi închipui aproximativ această situație: de la ora 9 până la 11, cât merge Dumnezeiasca Liturghie, el pomenește, iar după 11 – condamnă. Probabil asta e situația. Nu știu, este posibil așa ceva pentru un creștin ortodox? Sunt admisibile astfel de viziuni, convingeri? Sunt ele oare integre [întregi]? Corespund ele oare cu întreaga înțelepciune?

            Vreau să vă amintesc că erezia este o desfrânare, dar o desfrânare nu a trupului, ci a rațiunii. Cu cât rațiunea este mai presus de trup, cu atât desfrânarea minții este mai înfricoșătoare decât cea a trupului.

  19. Cinste si laudă în Hristos Domnul tuturor Parintilor marturisitori de la aceasta sinaxa !

  20. Maximos says:

    Uitati si va cruciti ce ”stire-reclama” apare pe prima pagina a portalului ”ortodox”, ortodoxinfo.ro :

    Vrei să Dureze Mult? – Erectie Stabilă De 3 Ore

    • admin2 says:

      Acum vor începe să șteargă comentariile aferente.
      Nu v-ați lămurit cum e cu … știrile de acest gen și cu asemenea … promotori? Aici la noi pe site încearcă o grămadă, mai ales pe la 12 noaptea îi prinde criza, cu tot felul de injurii, uitând două lucruri: nu e posibil să fie publicate astfel de comentarii și că fiecare vom da seama și de tot ce am grăit, inclusiv în scris.
      Era un film, de groază, eu nu l-am văzut, că nu mă preocupă așa ceva, dar parcă se numea Prmotoriul groazei. Cred că este un bun sinonim pentru site-ul la care vă referiți. Iar lucrurile cu siguranță se vor schimba în timp. Dar spre rău, după cum ne atenționa Apostolul în pericopa de ieri.

  21. Maximos says:

    I-a uitati ce mai posteaza ”ortodoxinfo.ro :

    http://ortodoxinfo.ro/2018/01/21/video-masturbare-sau-scarpinare-cazul-profesorului-de-religie-de-la-copsa-mica-cum-acuzam-cum-judecam-cum-condamnam/

    Acestea sunt articole ortodoxe de lupta contra ereziei ecumeniste?

    • admin2 says:

      Mai bine nu vă uitați, că s-ar putea să fie o molimă, adică ceva foarte contagios. Iar noi trebuie să ne preocupăm de mântuire.

  22. Maximos says:

    Deja ”ortodoxinfo.ro” a depasit orice masura ecumenista, publica stiri de ”canonizare” a ”sfintilor” papistasi.

    http://ortodoxinfo.ro/2018/01/29/prima-romanca-beatificata-de-papa/

    Oare ce rol are acest site?

    • admin2 says:

      Rolul – în iconomia lui Dumnezeu, Care se folosește și de cele slabe spre a scoate un lucru bun – ca oamenii care nu vor doar informare, ci formare (în sensul de VIAȚĂ) ortodoxă și duhovnicească, să îl ocolească, spre a se feri de tulburare sufletească și de înșelări.

  23. Emil Baciu says:

    Nu am cunostinte de teologie, insa am incredere ca parintii ortodocsi, la Roman, au marturisit 100% in baza invataturii Parintilor nostri. Desi simt ca ar trebui sa ma ascund in crapaturile pamantului pentru multele mele nedreptati, constiinta imi spune ca nu pot fi indiferent, astfel ca ma alatur laicilor semnatari, cu toata inima. Si imi exprim nadejdea, ca la viitoarea Sinaxa vor participa toti preotii ingraditi de erezie si prin rabdare , smerenie, ascultare unii de altii -in duhul Sfintilor Parinti, dragoste si credinta nestamutata in Cel Unul Nascut, lucrurile se vor reaseza in matca lor fireasca, a Bisericii, spre bucuria Maicii Domnului, a tuturor Sfintilor si a noastra. Amin
    Nu ne plac anumiti termeni teologici, caci „adevarul doare”, dar in fapt noi avem un mod de viata paganesc! Ne ucidem pruncii, viitorul, pustiim Biserica mai ales prin „contraceptive”- arme ale diavolului, prin care au fost inlocuite populatiile Europei cu altele islamice, acum predominante- si covarsitoare in 5-10 ani-, pentru simplu motiv ca acestea iubesc viata zamislita, in timp ce noi o uram. Dumnezeu sa-i apere pe acei preoti care au dragostea si curajul de a marturisi impotriva genocidului produs prin „anticonceptionale” (in fapt avortive) si care lupta pentru apararea dreptului la viata a pruncilor nenascuti !
    Fie ca expresiile care nu ne plac (dar care exprima adevarul teologic) sa ne trezeasca precum s-au trezit ninivitenii, altfel orice marturisire a noastra este zadarnica, fariseica – fara dreapta vietuire, fara dragoste de prunci, fara a arunca pe foc „contraceptivele”si toate celelalte mari pacate-.
    Domnul sa aiba mila de noi !

  24. Gherghina says:

    Blagosloviti și sărut dreapta părinte Ciprian!
    „Nu ierarhii au ținut Ortodoxia romaneasca ci mucenicii din închisori și mamele creștine.” (părintele Iustin Pârvu)
    Cu multă durere în inima și profund respect vreau sa va atrag atenția cu câteva rugăminți. Fac acesta, datorită unui impuls de mama, care mult o doare, plânge și se tânguiește sa vadă „SAREA” pământului romanesc, scumpii noștri copii ai acestei țării cum se mâhnesc intre dânșii.
    Durerea cea mare a mea de mama este mare, raportându-mă la sfințiile dumneavoastră, părinții care v-ați îngrădit de erezie. Nu este plăcut Domnului cum va raportați unul fata de celălalt. O mama, nu poate sa spună ca pe un copil îl iubește mai mult și pe altul mai puțin, pentru ca ar „nenoroci” pe unul și ar „blagoslovi” pe altul prin suferința sa.
    Am urmărit cu atenție, cum s-au desfășurat lucrurile după „binecuvântatul sinod” pentru ca ne-am trezit din formalism și amorțeală. Cum bine știți bucuria a fost maxima când am ieșit „la lupta”, în primele rânduri, toți eram o bătândă inima. Câta bucurie a încăput atunci în slăbănogita mea inimă văzând că „Mama” – România, țara noastră scumpa mai are „roade” vrednice de a-L slavi pe Dumnezeu în toate.
    Dar, nici vrăjmașul nu a stat degeaba, iar, Bunul Dumnezeu a îngăduit să vă separe.
    De ce?
    Motive sunt multe!
    Le știe fiecare în conștiința sa, iar, dacă nu le știe mai este timp de pocăința.
    Să mă iertați că îndrăznesc, dar vreau sa trag următoarele semnale de alarma:
    – sa nu uitați de dragostea care trebuie să fie intre sfințiile dumneavoastră ca frați,
    – sa nu uitați ca pana nu vom ierta din inima, pana nu va fi mândria noastră făcută preș (pe care ați moștenit-o de la noi ,părinții voștri) nu vom putea fi o singura inima.
    Dragii noștri, și cei mai de preț, comorile noastre, limanele noastre duhovnicești, lăsați îndreptățirile și mergeți în „TAINA” frate la frate. Vorbiți cu „dulceață” pe buze cu smerenie și dragoste, față către față nelămuririle. Și pentru jertfa și pentru smerenia voastră se va smeri și fratele
    Ce mult s-ar bucura și Maica nostra din cer ai cărei copii suntem cu toții căci din sfintele Sale lacrimi am apărut și noi „rămășitele” neamului romanesc.
    Of, dragi părinți și respectiv părinte Ciprian, dacă împreuna vom cere de la Dumnezeu virtutea dragostei, cea mai frumoasa odă adusă iubirii de Sfântul Apostol Pavel și nu vom mai sări cu click-ul sau cu vorba, soarta acestei țări va fi alta.
    Of, scumpe mame, surorile mele dragi intru Hristos, vă spun cu toată durerea și lacrimi în ochi, noi vom da socoteala înaintea Domnului pentru ca nu am reușit suficient sa imprimam în inima și în suflet copiilor noștri să facă facă voia lui Dumnezeu, urmându-L pe Iisus Hristos.
    Vă rog, dragele mele surori, este vremea să ne ostenim mai mult în special, noaptea când se mai „liniștesc toate” ale mamei treburi și sa nu uitam să ne rugam pentru copiii noștri. Să ne rugam, sa plângem, să ne tânguim ca pentru multele noastre neputințe, Sfințiile voastre, respectiv copiii noștri „trag” acum.
    Să luam aminte dragi mame care veți citi aceste rânduri că lacrimile Sfintei Monica, mama Fericitului Augustin, au dat roade atât cu soțul cât și cu fiul, dar cu îndelungă răbdare.
    Of, taților, dacă și domniile voastre v-ați însoți la rugăciune soțiile și copiii, s-ar milostivi Domnul de noi și ne-ar da un ierarh.
    Deci, dragii noștri copilași, respectiv părinți, urmați smerenia, jertfelnicia, gingășia, ascunderea faptelor bune și dragostea și nu vă mai războiți atât intre sfințiile voastre.
    Dragii mei să căutam mai mult în interior și să zăbovim mai mult în cămara inimii nostre alături de Iisus Hristos și vom fi din nou o singură inimă.

    Cu respect și smerenie, Ghergina!

  25. Costinel says:

    Cu iubirea putem birui raul! Slava lui Dumnezeu pt ca ne-a lasat asta.

  26. jeni says:

    Treziti-va ortodocsi! Treziti-va botezati, caci voi nu numai ca aveti Chipul lui Dumnezeu -ca orice pamantean-, voi sunteti Neam cu Dumnezeu!!! vrednicie Protos. Elefterie Tarcuta ,multumim tuturor.

  27. un PACATOS says:

    Pana la urma cum argumentati faptul ca si cei inconstienti sunt in erezie cand anathema ROCOR spune ca doar cei CONSTIENTI in comuniune cu erezia sunt eretici??????

  28. un PACATOS says:

    Nu e un raspuns concret.
    Pe bebelusi, copilasi, oameni carora nu li s-a spus nimic de tradare si batranii neputinciosi si nestiutori, pe acestia mai inainte citati, ii considerati ERETICI daca inca merg la biserica unde e pomenit ierarhul si se impartasesc acolo?
    DA sau NU?

    • admin2 says:

      Dvs sunteți procuror?
      Vă răspund după ce pe toți bebelușii din familia dvs ați încercat să îi împărtășiți la preoții ortodocși, iar bătrânilor le-ați spus ce se întâmplă în biserică, spre a nu mai fi neștiutori.
      Alții au făcut deja așa și nu mai au dubii. Chiar deloc.

Lasă un răspuns la Emil Baciu Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *