Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Răspunsul lui Gheron Sava Lavriotul către arhiepiscopul Longhin de Bănceni, referitor la acuzațiile pe care acesta le face la adresa lui

Ridicarea în rang a episcopului Longhin de Bănceni de către arhiepiscopul Onufrie

 

Scrisoare deschisă a lui Gheron Sava Lavriotul către arhiepiscopul Longhin și

către poporul care poartă numele lui Hristos

(adică pliroma ortodoxă)

 

Din păcate, arhiepiscopul Longhin ne-a acuzat că suntem masoni și că ne-am lepădat de Hristos și de Ortodoxie, că propovăduim erezii și că suntem oameni ai diavolului!

 

Arhiepiscopul Longhin își bate joc de creștinii ortodocși și de Hristos Însuși!

 

Vom spune adevărul, oricât de dur ar fi acesta. Vom dovedi că arhiepiscopul Longhin îi slujește pe ecumeniști și că este trădător al Ortodoxiei.

 1. Arhiepiscopul Longhin de Bănceni spune minciuni și își bate joc de oameni și se preface că este ortodox și antiecumenist, dar în același timp el îl pomenește pe patriarhul Kirill, atunci când slujește în sobor cu arhiepiscopul Onufrie, cu toate că oamenilor le spune că el nu îl pomenește pe patriarhul Kirill.

2. Arhiepiscopul Longhin niciodată nu a întrerupt pomenirea patriarhului Kirill în mod public și în scris, din motivul foarte simplu că această întrerupere nu a avut loc niciodată.

3. Arhiepiscopul Longhin nu a fost prigonit niciodată pentru credința lui, iar mărturisirea lui de credință este numai în vorbe, devreme ce prin faptele sale el este în comuniune cu ereticul Kirill și nu a întrerupt comuniunea cu el.

4. În loc să îl pedepsească pentru așa-zisa lui mărturisire de credință, patriarhul Kirill l-a recompensat pe episcopul Longhin și l-a făcut Arhiepiscop. În același timp noi suntem acuzați că suntem masoni, dar suntem prigoniți de către masoni, suntem alungați din mănăstirile noastre de către aceștia și nu avem unde să locuim.

5. Oare cu ce bani a construit arhiepiscopul Longhin palatele în care locuiește? Și cine au fost cei care l-au sponsorizat?

6. De curând, când a avut loc Sinodul Patriarhiei Ruse, de ce arhiepiscopul Longhin nu a anatematizat sinodul tâlhăresc din Creta și pe patriarhul Kirill ca fiind eretic, ci doar spune aceste lucruri, dar îl pomenește pe eretic? Acestea sunt practici KGB!

7. Ca părinți aghioriți, îl iertăm pe arhiepiscopul Longhin și îl îndemnăm la pocăință, să își ceară iertare pentru cele spuse despre mine și despre apropiații mei, să își ceară scuze de la credincioșii pe care îi batjocorește de atâția ani și dacă este cu adevărat ortodox să declare public, așa cum fac și eu și sunt prigonit pentru aceasta, că patriarhul Kirill este antihrist (adică potrivnic lui Hristos – n.trad.), eretic și nu am nici o comuniune cu el.

8. Atunci noi, părinții aghioriți, îl vom îmbrățișa pe arhiepiscopul Longhin și îl vom accepta ca ortodox. Până atunci însă îl considerăm ca fiind eretic, ca unul care este în comuniune cu ereticii, și ca fiind un calomniator.

9. Noi, părinții aghioriți, și eu personal, Gheron Sava Lavriotul, îl provocăm pe arhiepiscopul Longhin la o discuție publică, pentru ca poporul să judece cine este de partea adevărului și cine nu. Oare va accepta să vorbim în fața creștinilor?

10. Nu vom face nici o concesie în credința noastră, iar episcopi mincinoși nu vom accepta.

11. Vom lupta împotriva ecumenismului, precum și a tuturor celor care se războiesc contra Ortodoxiei.

 

Cu respect și întru adevăr și cu dragostea lui Hristos,

Gheron Sava Lavriotul

 

traducere din limba greacă de

pr. dr. Ciprian-Ioan Staicu

 

PS – ca unul care am fost acuzat de ierarhul ucrainean de același lucruri, le refuz, le dezmint și îl iert, neavând nici o comuniune cu el până ce va ieși din erezie. (pr. Ciprian)

Update:

Pentru că fratele nostru, părintele Vasile Iovița, pe site-ul sfinției sale (https://ortodoxiacatacombe.wordpress.com/) face în mod constant afirmații calomniatoare la adresa părintelui Sava Lavriotul și a pr. Ciprian Staicu, iată câteva lămuriri:

  1. Textul original după care a fost tradusă scrisoarea deschisă de mai sus este atașat aici, mai jos, cu semnătura lui Gheron Sava. De asemenea, Gheron Sava a binevoit a face public numărul de telefon al sfinției sale – 0030 6947 011111 – iar cine dorește vreo confirmare în acest sens sau orice altceva îl poate suna oricând, chiar dacă nu știe limba greacă, căci părintele vorbește foarte bine și limba engleză. (Catre arhiepiscopul Longhin)
  2. Pr. Vasile l-a numit pe pr. Ciprian în felurite feluri, degradante și mincinoase pentru emițătorul lor. Domnul să îl ierte.
  3. Pr. Ciprian nu folosește pseudonime, ci se semnează doar cu numele lui.
  4. Celelalte acuzații sunt atât de puerile încât merită următorul răspuns:

„Minciuni, minciuni, minciuni. Asta este catacomba în care trăiți, stimate administrator.
Adept al părtășiei la ereziei, dar și al morții BOR, aveți în minte două extreme care se anulează reciproc.
Văd că timpul pe care mi l-am petrecut dându-vă telefon și încercând să discutăm ca oamenii a fost doar un timp pierdut.
Ion Luca Caragiale ar fi fost invidios, iar Jules Verne și mai și pe stilul dvs. Și mai îndrăzniți să ziceți „Împărate ceresc”, cu mâinile ridicate? Sau „lupta” v-a împotmolit la Ioan 8, 44? Domnul să vă lumineze și să vă păzească întru mulți și binecuvântați ani!

Pr. Ciprian-Ioan Staicu

PS – doamnei Ana din Oradea nu îi răspundeți, o acuzați că ar fi un pseudonim al meu; vă e frică de o biată femeie, atât de mult încât nu îi răspundeți la telefon? Și mai luptați chipurile cu fiara ecumenistă? Doamne miluiește.”

47 Responses to Răspunsul lui Gheron Sava Lavriotul către arhiepiscopul Longhin de Bănceni, referitor la acuzațiile pe care acesta le face la adresa lui

  1. Daniel says:

    Am o intrebare pt P. S LONGHIN. A afirmat ca BOR e cazuta in erezie, ca Impartasanie la noi e paine si vin, etc cu Episcopii nu mai au har, ca au venit de la sinod , ca simpli mireni, fara har, badea Gheorghe….etc
    Deci sa intelegem… Biserica Greciei a fost la Sinod nu? Nu a dat ca eretic Sinodul din Creta si nici pe Bartolomeu. Ei sunt in comuniune cu Patriarhul Daniel, Kiril etc. Deci ce a cautat acolo la Banceni, Pr Matei Vulcanescu, pomenitor si facand parte dintr- o Biserica care nu sa dezis de Sinod… O fi si IPS Serafim al Pireului antiecumesnist teoretic, dar practic e in comuniune cu Sinodul Greciei. Eu nu inteleg ce se intampla cu P. S Longhin, afirma ceva, dar se contrazice in fapte

  2. Ioana says:

    Sunt fff dezamagita de afirmatiile P. S Longhin fata de Pr Sava si fata de parintii care au fost la Sinaxa de la Roman. Noi ca fii duhovnicesti ai acestor Parinti ne-am smintit f tare de atitudinea lui. Cum poate fi influentat asa usor de Matei Vulcanescu? Cum poti afirma asa lucruri grave public fara sa cercetezi daca e adevarat. Cum un om considerat cu viata duhovniceasca inalta, face asa acuzatii fara pic de discernmant. Cum poti sa nu te gandesti ca atatia Preoti prezenti la Sinaxa de la Roman, au fii duhovnicesti care acuma sau smintit.. Risipesti asa turma ca Episcop aduca D acuzatii asa grave fara nici un fundament. Cum poti spune ca au fost cumparati de masoni cu bani?sau ca Preotii se indreapta spre Iad? Cand saracii Preoti au fost caterisiti, si-au pierdut parohiile, unii au fost alungati din Manastiri, prigoniti in societate, preotesele date afara din invatamant, le-a suspendat orele de religie.Cum poti face asa acuzatii ca Episcop??? Cum???? Asta nu mi-a placut la P. S Longhin ca pleaca f mult urechea la barfe si nu certeteaza, nu se gandeste la consecinte. A afirmat ca a fost ponegrit la Sinaxa de la Roman ceea ce nu este adevarat. A fost doar adus in discutie de un frate calugar, dar sa vorbit f frumos la adresa Sfintiei sale(este dovada video) Apoi daca ar fi fost ponegrit, de ce se supara? Daca ar fi un om duhovnicesc nu se supara cand este ponegrit, din contra se bucura. Cand am fost la el in vara il facea drac pe Pr Rafael Berestov ca a vorbit urat despre el. Apoi tot asa a vorbit foarte urat despre romani si despre Parintii nepomenitori can sunt tradatori, etc. Ce atitudine este aceasta? Adica noi ca si crestini am fost indemnati de P. S Longhin sa nu mai mergem unde se pomeneste Ierarhul ci numai la Parintii nepomenitori. El ne-a sfatuit asa si acuma tot el ne da la gunoi toti Duhovnicii si ii face masoni, etc… Cum Doamne iarta-ma e posibil asa ceva?!!!!

    • pr. Ciprian says:

      Efectul neîngrădirii de erezie, asta este. Se schimbă mintea, viața, atitudinea.
      Cred că mulți așteaptă ca numai NUMELE MARI să ducă lupta cu erezia. Nu există nume mari, ci doar oameni care fac voia lui Dumnezeu sau a satanei. Fiecare dintre noi trebuie să ne ducem lupta, să ne păzim sufletul de erezie și de toate păcatele.
      Domnul să ne ajute, să nu facem nici un compromis cu tatăl minciunii.
      Cu respect, pr. Ciprian.

  3. Mihaela says:

    Eu zic ca PS Longhin a fost influentat de acest dezbinator Matei Vulcanescu. Care in loc sa umble cu sorcova de anul nou, a umblat acuma prin Ucraina sa faca numai dezbinare si tulburare. E mai rau ca Arie acest om, ca Parinte nu il pot numi. P. S Longhin a fost influentat, am observat ca are aceasta slabiciune de a crede tot ce ii se spune. Eu cred ca pt afirmatiile lui Longhin e responsabil acest Matei Vulcanescu, sarpele cel viclean.Nu stiu pana la urma de ce trebuia P. S Longhin sa vorbeasca in predica despre Sinaxa de la Roman? El nu a fost acolo, nu stie ce sa discutat, iar ce sa semnat este public si nu este nici o gresala in ce sa semnat. Ma dezamagit profund ca a facut niste afirmatii foarte grave, fara sa gandeasca.Cum poti acuza pe Preoti ca sunt cumparati de masoni? Pe ce baza face asemenea afirmatii? Preasfințite odata aruncate asemenea vorbe, sunt ca penele care odata imprastiate se raspandesc si nu mai poti sa le aduni.Daca zice P. S Longhin ca a fost ponegrit, desi nu e adevarat, asa smerenie are??? Ca se porneste cu manie pe Preoti…. Vai unde e smerenia??? A disparut sfanta smerenie…. Stiti va spun cu toata sinceritatea. Duhovnicul meu este unul din Parintii care au fost la Sinaxa de la Roman. De-a lungul timpului eu am avut unele indoieli fata de P. S Longhin, nu intelegeam cum el zice ca a intrerupt pomenirea lui Kiril, dar eu am fost la o Liturghie(nu la Banceni), unde a fost invitat si a liturgjisit Longhin si se pomenea Kiril. Atunci in mintea mea au inceput indoielile cum Preasfințitul Longhin ii spunea Pr meu Duhovnic, ca nu se poate sa puna in potir sa se impartaseasca daca e pomenit un Episcop eretic, deci il sfatuia sa intrerupa pomenirea, dar el cum putea sa se impartaseasca dintr-o potir unde era pomenit Kiril??!!
    Plus ca la Duhovnicul meu veneau foarte multi oameni cu intrebari, indoieli, sminteli, ca de ce atata lux la Banceni, de ce P. S LONGHIN are legatura cu multi oameni influenti, din ministerul de interne, etc de ce P. S LONGHIN daca zici ceva de el sare ca ars si te jicneste.La toate acestea Pr meu Duhovnic ne spunea sa nu judecam, ca el este un Episcop marturisitor, ca are si el neputinte, etc. Mereu ia luat apararea Preasfințitului Longhin…. Iar acuma el imi face Duhovnicul mason si cumparat cu bani, si ca ales drumul spre Iad??? Poftim??? Daca a ales drumul spre Iad,(desi sunt convinsa ca nu) e tocmai datorita Sfintiei sale, care la indemnat si binecuvantat sa intrerupa pomenirea.

    • admin2 says:

      Eu zic să ne liniștim, să o luăm ca pe o ispită. Pe toți cei implicați în lupta asta ne urăște unicul nostru vrăjmaș, care este satana. La mânie oricine poate fi luat de val.
      Să ne rugăm pentru ÎPS Longhin și să ne ferim de oameni precum pr. Matei Vulcănescu. Și Domnul ajută pe cei ce vor să facă voia Lui!
      Pr. Ciprian

  4. Ioan says:

    D. Ajuta. Mentionez de la inceput ca l-am iubit din tot sufletul pe PS Longhin. Acuma insa sunt foarte bulversat. Nu imi vine sa cred ce se intampla.
    Am vrea sa aduca argumente pentru tot ce a spus in predica la Banceni, despre Parintii nepomenitori.
    Eu totusi sper sa isi retraga acuzatiile, sa cerceteze ceea ce a auzit de la X, Y
    Nu se poate asa sa arucam cu noroi in Parintii care au fost la Sinaxa de la Roman. Nu au facut nimic rau si neortodox acolo. Nu au luat hotarari contrare ortodoxiei. Ceea ce au semnat acolo, este adevarat, iar daca PS Longhin nu este de acord cu ce au semnat, il rugam sa iasa sa ne spuna unde au gresit, ce nu au facut corect ei acolo. Vrem sa ne justifice teologic unde anume au gresit Parintii.

  5. petra says:

    Iertati !
    Nu stiu incotro sa apuc . Nu stiu ce sa mai inteleg , din toata aceasta ,, sfatuire duhovniceasca ” intre unii si altii .

    Cred ca Domnul nostru Iisus Hristos , pentru mare mila Sa nu ma va lasa in inselaciune .

    • admin2 says:

      Din Pateric aflăm – vedeți viața lui Avva Agathon – că orice acuzație trebuie să o primim cu smerenie, fără împotrivire, dar cea de erezie (sau de slujire directă a diavolului, cum este masoneria) NU. Este dreptul nostru să spunem adevărul despre noi înșine. Iar cei ce mint rămân la mila lui Dumnezeu.
      Această scrisoare a fost inițiativa părinților athoniți, nu a altcuiva.
      Ceea ce este de înțeles – spre a nu cădea în înșelare – avem tezaurizat în viețile și în învățăturile Sfinților Părinți, trăitori ai Sfintei Evanghelii și majoritatea încununați ca mucenici pentru ea.

    • admin2 says:

      O întrebare la care nădăjduim în cel mai bun răspuns:

      http://ortodoxos.ro/2018/02/07/gheron-sava-adevarul-despre-episcopul-longhin/

      Iar administratorul site-ului de mai sus nu este pr. Ciprian Staicu, ci un prieten al Sfântului Efrem, prieten în Duhul Adevărului (nu membru al Asociației – că unii pot fabula din orice cuvânt câte ceva).

    • anador says:

      Petra,
      Dumnezeu nu ingaduie o ispita daca nu scoate ceva bun din ea.
      Asadar, RABDARE si rugaciune!
      Domnul sa va lumineze si pe noi. pe toti!

  6. Cu durere in suflet pt Episcopul longhin cum osandeste fara sa cerceteze dar vai de acela prin care vine sminteala astfel putem vedea cum Dumnezeu face dreptate cu mana tare si cu brat inalt, mai bine un razboi sfant decat o pace pacatoasa!
    Cat despre mine cel ticalos toate pacatele si nu stiu cum ma mai rabda duhovnicul meu DAR nu sunt eretic si nici duhovnicul meu .
    Iata cum faptele si cuvintele lor ai vadesc dar Dumnezeu sa-i aibe mila de el.

  7. petra says:

    Cu durere in suflet observam ca astazi oamenii , si din pacate si cei ce au fost pusi faruri calauzitoare in ,, cararile mantuirii ” nu mai cerceteaza , sa afle adevarul .
    Este mai usor – probabil , sa acuze – nefondat pe cei ce , ca si ei cauta , mantuirea sufletului si nimic altceva .
    Hristos Domnul sa ne dea putere si luminare sa ramanem cu El in veci !

  8. Sorina says:

    Imi pare rau ca s-a ajuns la o astfel de situatie. Consider ca totul este o ispita,o lupta pe viata si pe moarte iar vrajmasul doreste dezbina rea celor care vor sa pastreze adevarul pur. PS Longhin ar trebui avertizat personal despre ceea ce se intampla la ora actuala, despre probl.de dogma pe care cealalta, ,grupare”nu le intelege. Sa ne sfatuiasca unde gresim si daca gresim si sa nu asculte toate barfele si vorbele din jur. Imi pare rau pt pr Sava ca e lovit din toate partile. D sa-l intareasca in lupta pe care o are si sa fie sigur ca toate acestea ii vor fi cununi in cer. Sa ne rugam si sa nadajduim ca D nu ne va lasa!

  9. Daniel says:

    Dumnezeu sa il lumineze pe PS Longhin, sa isi dea seama ca a gresit, ca a fost manipulat.
    Nu pot sa cred, ca a adus asa acuzatii unor Preoti nevinovati, care se lupta si ei cum pot pt mantuirea sufletului. Nu inteleg cum a putut sa spuna ca au fost cumparati de masoni si au primit bani, cand acesti Parinti au renuntat la tot pt Hristos, de dragul adevarului.Trist ca a facut Preasfințitul asa sminteala.

    • Adrian says:

      Acesta este rodul activităţii FERVENTE de pe poziţia de episcop în cadrul adunăturii eretico-schismatice a „oastei”, precum şi a „evlaviei” pe care o are faţă de „sfântul Ardealului” !
      Toţi cei care sunt atinşi de, cel puţin, aceste două rătăciri, nu mai pot gândi/simţi firesc, ortodox, şi evident că pot fi foarte uşor manipulaţi, deoarece nu au rădăcini adânc înfipte în învăţătura curată, predată ca moştenire şi îndrumar pe calea mântuirii, de către scumpii noştri Sfinţi Părinţi !

      Iertaţi de îndrăzneală !
      Doamne ajută !

      • pr. Ciprian says:

        Studiul atent, îndelungat și întru rugăciune al operelor Sfinților Părinți ne ferește de inventarea unor căi noi în mărturisire, de mândria că suntem ceva sau facem ceva NOI pentru Ortodoxie și de alte multe ispite.
        De fapt, este clar că nu noi ținem Ortodoxia, ci ea ne ține pe noi. Căci nu uităm că nu suntem ai noștri, ci ai lui Hristos și am fost răscumpărați cu preț de sânge. Acesta este principiul fundamental al vieții noastre.
        Pr. Ciprian

  10. Iuliu says:

    Parinte Ciprian va rog frumos, sa le spuneti oamenilor ca la Roman nu s-a semnat ca nu mai exista nici un Episcop Ortodox. Asta crede si PS Longhin si toti oamenii. E adevarat ca a facut asa afirmatie Pr Sava, dar nu sa semnat asa ceva. Este o parere personala, care o pot impartasi doar cei care sunt convinsi de aceasta. Dar va rog sa elucidati aceasta problema, ca sunt foarte multe tensiuni si discutii contradictorii ca la Roman voi v-ati lepadat de toti Episcopii si ati semnat ca nu mai exista Episcopi ortodocsi.

    • pr. Ciprian says:

      Nu am semnat așa ceva. Textul spune clar că fiecare ierarh este vădit de faptele lui. Noi ne dorim episcopi ortodocși, mărturisitori prin fapte, numai ei pot întruni un Sinod care să condamne ecumenismul și Adunarea eretică din Creta. Nu suntem schismatici. Singura noastră „problemă” (pentru unii, nu în sine) este că nu acceptăm NICI UN COMPROMIS. Aceasta nu este extremă, ci este Ortodoxie patristică. Așa ne învață Sfinții Părinți.
      Pr. Ciprian

  11. Pentru ortodoxie says:

    Mi mila de PS Longhin, ca el a gresit fara sa cerceteze. Dar nu stiu daca realizeaza cata sminteala si durere ne-a provocat.
    El crede ca la Roman, voi Preotii v-ati lepadat de toti Episcopii din intreaga lume si ati semnat asta.
    Mare gresala,ca sa inteles asta.
    Eu zic ca Matei Vulcanescu, e calul troian, care face numai dezbinare intre Parintii nepomenitori. Dumnezeu va aseza lucrurile. Eu cred ca PS Longhin, va realiza ca a gresit, dar ii trebuie timp sa cerceteze.

    • admin2 says:

      Tot ce s-a petrecut la Sinaxa Națională de la Roman, a fost deschis, frumos, ortodox, cu bun simț, fără abateri și fără extreme. Textul Mărturisirii este scurt și clar, îl înțelege oricine. Filmările cu lucrările au fost făcute publice.
      Acum, ce face fiecare, este răspunderea lui. Noi știm cui slujim: lui Hristos. Și este de ajuns.
      Cu respect, pr. Ciprian.

    • admin2 says:

      Acum articolul acesta are și un update foarte important !
      Redacția

  12. Gaby says:

    Îl rugam pe episcopul Longhin sa ne explice de ce a fost de acord cu regulamentul de organizare a sinodului din creta semnat la Chambesy de catre patriarhul rus Kiril in care este de acord si a semnat aceste texte, cu anularea dreptului episcopilor de a participa la creta si cum ne explica paragraful 2 articolul 13 in care textele sunt obligatori pentru toate Bisericile Ortodoxe.Cum ne explica daca pentru Biserica Ortodoxă Rusă aceste texte nu sunt obligatorii cum va face cu căsătoriile mixte acceptate de toate celelalte Biserici Ortodoxe din intreaga lume.
    Îl rugam pe episcopul Longhin sa explice care este schisma celor din sinaxa de la roman si față de cine si ce se face schisma.
    Îl întrebam cum se face îngradire față de erezie conform canonului 15 I-II Constantinopol si cu cine poti sluji deoarece pr theodor zisis zice,, Pomenind numele Dumneavoastră ar însemna că(prin pomenire) aș declara ca aș fi și eu ecumenist, cum ca aș avea aceeași credință cu Dumneavoastră și aș minți pe Hristos Dumnezeu care se află pe Sfânta Masă(în momentul pomenirii în Sfânta Liturghie), asa cum mințiți Dumneavoastră acum, și foarte mulți din Mitropoliții Greciei de Nord și Greciei de Sud, cum că Patriarhul Ecumenic Bartolomeu și Sinodul Greciei ar „Drept invata Cuvantul Adevarului Tau( a lui Dumnezeu)”.
    M-aș bucura foarte mult dacă și Dumneavoastră ați respecta canonul 15 de la I-II Constantinopol, adică veți lăuda lupta mea pentru Dreapta Credinta sau macar mă ve-ți lasa să continui lucrarea mea învătătorească și Sfintele Slujbe în Biserica unde slujesc, și anume Sfantul Antonie.
    Eu nu părăsesc Biserica Sfantul Antonie, (slujesc aici fara a vă pomeni și nici nu voi pomeni vreun alt episcop in loc).”

    • admin2 says:

      Bune întrebări.
      Poate dacă se adună îndeajuns de multe, va avea loc și discuția publică între vlădica Longhin și părinții athoniți.
      Cu Domnul înainte!

  13. Iustina Antoanela Bacosca says:

    Doamne, ajuta! Parinte Ciprian Staicu va rog, poate ma ajutati sa gasesc inregistrarea unde parintele Rafail Berestov spune:

    ” „Ereticule Longhin, ce intrerupere a pomenirii ai facut tu cu ONUFRIE si cu MELETIE?!”

    Intr-un videoclip, Parintele Rafail Berestrov a fost foarte transant si a spus adevarul in fata.

    • admin2 says:

      Nu știu, doar am auzit acum un an că vlădica Longhin era tare supărat pe părintele Rafail că a vorbit urât despre el. Acum, ce înseamnă acest „urât” nu știu.

  14. Ștefan says:

    Din moment ce ești în comuniune cu erezia degeaba mărturisești ortodox. Una zici și alta faci!

  15. Gabriel says:

    Nu avem nevoie doar de vorbe Episcopul Longhin, ci si de fapte. Cei ce NU STIU si cei ce STIU, Cei ce nu stiu de erezii, si cei ce stiu. Cei care nu stiu (ex.O batrina, un copil mic… Ii putem intelege) Avem nevoie in primul rind de Episcopi(MODELE) cu adevarat Ortodocsi care nu au nici un fel de comuniune cu ereticii, dar unde sint? Asa am putea toti sa renuntam la lupta si sa mergem la preotii care pomenesc. Esti de acord Arhiepiscop Longhin sa facem toti asta, caci si dumneata ai comuniune cu ereticii. Am fi noi ortodocsi sau ne-am face partasi la erezie facind asta? Intr-un fel te inteleg, ca ai multi copii si daca intrerupi comuniunea cu ereticii, atunci vei fi prigonit si nu iti doresti sa lasi acei copii in grija altora, As vrea din tot sufletul sa fie altfel, dar nu se poate.

  16. Marius Gogonea says:

    Acesta este exemplu tipic a ce aduce rodul comuniunii cu cei ce au facut pogoramant cu tatal minciunii. Te paraseste rabdarea iar minciuna pune stapanire pe sufletul tau. Ai acceptat cununa cu lauri a fiarei ecumeniste, intrii in duhul stapanitorului acestei lumi. Te-a imbratisat Hristos sa-I fi marturisitor insa, aplecind capul dezmierdarilor celor ce slujesc minciuna ecumenista, ai ajuns prigonitor. Rugam pe Hristos si pe Maica Domnului sa bata la usa inimii Preasfintitului Longin de altadata, sa- i intareasca rabdarea, sa-l bucure cu Lumina Adevarului!

  17. Alexandru says:

    Doamne ajuta!

    Oameni buni, nu episcopul e in centru Bisericii, ci Hristos e in centru! Ce daca Longhin a spus ce a spus! Ne ingradim de el si atat. Prin neintreruperea pomenirii, Longhin a aratat ca slujeste oranduirii oficiale a bisericii, oranduire care este eretica, si implicit si el devine eretic. Exista o nuanta insa aici, pt ca este posibil sa fi fost influentat semnificativ de catre pr Vulcanescu si Zisis, si pur si simplu sa nu inteleaga cum este partas la erezie:
    „papa francisc e in partasie cu Kiril,
    Kiril e in partasie cu Onufrie, iar
    Onufrie in partasie (comuniune) cu Longhin, adica Longhin e in partasie cu erezia.
    Ca un mirean ce sunt, va intreb pe toti, CE ROST ARE SA VORBESTI IMPOTRIVA ECUMENISMULUI, DACA CONCRET NU TE INGRADESTI DE CEI CE OFICIAL SUNT ECUMENISTI? Oare nu ingradirea e scopul marturisiririi orale, in scris, etc? Cei ce vorbesc impotriva ecumenismului, o fac cu scopul de a se ingradi propriu zis, asadar, cine nu se ingradeste, nu a facut nimic.
    Ori, exact asta face si Longhin, si Serafim de Pireu, si Vulcanescu si Zisis, ei doar vorbesc, dar concret nu au intrerupt nicio pomenire. Adica nu au stopat „infectarea” cu erezie a Trupului Bisericii. Ei vor sa se afle in colaborare cu „prietenii lumii acesteia intru care nu este izbavire”.
    Multi preoti mi-au zis mie personal: „stiu ca e eretic sinodul din Creta, dar nu voi intrerupe pomenirea!”, iar eu le-am raspuns ca „totul este degeaba, concret nu ati marturisit, faceti parte din problema!”.

    Pentru cei care sunteti la curent cu practicile serviciilor secrete, cu operatiunile speciale, ceea ce se intampla acum, poarta generic denumirea de „opozitie controlata”, adica unii se prezinta ca fiind anti-ecumenisti, insa de fapt sunt unealta ecumenistilor. Exact asa cred ca se intampla si cu gruparea asta a pr Vulcanescu, fie in mod constient se afla in colaborare cu ecumenistii, fie de frica pierderii privilegiilor de a fi salariat, adica de frica, a inceput sa invete distorsionat ceea ce se presupune a fi lupta contra ecumenismului.

    „Sa stam bine, sa stam cu frica, sa luam aminte!” – pana in prezent, cei rai au reusit sa penetreze aceasta lupta contra ecumenismului, insa nu trebuie sa ne smintim, pentru ca „de va fi cu putinta, vor cadea si cei alesi”.
    Sa ii acordam parintelui Longhin prezumtia de nevinovatie, sa aflam adevarul, daca a fost sau nu influentat, si de se va putea, sa ii spunem ca se afla intr-o greseala!

    Acrivie in cele dogmatice! – asta e indemnul sfintilor parinti.
    Pr Zisis spune ca e optional canonul 15, de indeplinit sau nu – acum judecati si voi fratilor, cine are dreptate, gruparea neo-ecumenista a lui zisis sau sfintii parinti?

    Dumnezeu sa va daruiasca mantuire!

    Cel mai mic frate intru Hristos – Alexandru.

    • pr. Ciprian says:

      1. Mulțumim. De treaba cu „opoziția controlată” chiar nu am mai auzit; interesantă analiză, plină de adevăr și de bun simț.

      2. Vlădica Longhin este un om foarte sincer și bun, dar a fost influențat de persoanele amintite. de fapt și pr. Teodor Zisis este foarte sincer, dar a ajuns – sărmanul – la mâna lui Vulcănescu (care jubilează cu râsul lui … specific), despre care am vorbit de ajuns, că ni s-a acrit (ca iaurtul).

      3. Toate Sfintele Canoane sunt obligatorii și absolut necesare pentru mântuire. Acest lucru mi l-a mărturisit și Gheron Gavriil – cu care se tot laudă, fără temei, cei cu părtășia la erezie – și este pusă mărturia lui ca video pe acest site. Cine vrea, să o caute.

      4. Orice om căzut în erezie se poate ridica oricând, fără nici o repercursiune asupra sa (din partea lui Dumnezeu), dimpotrivă; însă cine o va face? Cinste lui!

      5. Nu există altceva decât acrivie în dogme, că de aceea au fost date dogmele, ca să scape Biserica de laxiștii din cele 20 de veacuri de existență a ei până acum.

      Cu respect, pr. Ciprian.

      • admin2 says:

        În primul rând, nu recomandăm citirea acestui site menționat mai jos, suferă de naufragiu neortodox.

        https://ortodoxiamarturisitoare.wordpress.com/2018/02/08/predica-parintelui-theodoros-zisis-la-banceni-despre-gandirea-de-tip-schismatic-si-erezia-prezbiteriana/

        Răspuns (cu tot respectul omenesc față de pr. Teodor Zisis și față de vlădica Longhin; ceilalți implicați: Vulcănescu, Chirilă, Buză, Iovița și Sanda nu sunt vrednici a sta alături de cei doi, care măcar vreme de zeci de ani – primul și ani de zile – al doilea – au luptat informând poporul de pericolul ereziei ecumeniste); voi numi răspunsul de mai jos astfel:

        Mărturisire de credință ortodoxă împotriva ereziei părtășiei la erezie

        1. Preoții care s-au îngrădit de erezia ecumenistă așteaptă cu nerăbdare ca și ierarhii să se îngrădească de ereziarhii de care acum ascultă și cu care sunt în comuniune (ÎNGRĂDIRE înseamnă un singur lucru, care cuprinde două aspecte esențiale: întreruperea pomenirii numelui lor și încetarea oricărei comuniuni bisericești cu aceștia).

        2. Orice arhiereu a cărui pomenire a fost încetată va fi pomenit din nou de îndată ce el însuși se îngrădește de mai-marii lui eretici ecumeniști.

        3. Eu, robul lui Dumnezeu, preotul Ciprian, nu am fost căzut în panerezia ecumenistă nici măcar o clipă, întrerupând pomenirea ierarhului meu eparhiot în ziua în care acesta „a luat act” de hotărârile din Creta. În aceeași situație se află și Gheron Sava Lavriotul, care a întrerupt pomenirea patriarhului Bartolomeu imediat după Sinodul din Creta. Nici unul, nici celălalt nu suntem și nu vom fi vreodată masoni sau agenții cuiva. Așa că, slavă Domnului, ne-am păstrat curați ca lacrima de erezia ecumenistă. Părintele Teodor Zisis a declarat în scrisoarea de întrerupere a pomenirii mitropolitului Antim al Tesalonicului că dacă l-ar mai pomeni ar continua să fie eretic, ca și el. Deci pr. Teodor a recunoscut că atâta vreme cât l-a pomenit pe mitropolitul Antim, a fost și el eretic, prin actul pomenirii. Apoi s-a îngrădit dar, culmea, mai mult de șase luni, nu a slujit, adică a oprit nu pomenirea, ci LITURGHIA. Asta l-a costat acrivia de care a dat dovadă 40 de ani, ajungând apoi să se îndreptățească, spunând că părtașii la erezie nu sunt eretici. Dar și el, părtaș la erezie după propria declarație scrisă, semnată și depusă la Mitropolia Tesalonicului, a declarat că a fost eretic, pomenind pe eretic.

        4. Concluzia: să nu ne ascundem după deget: nu există vreo erezie prezbiterianistă între preoții ortodocși îngrădiți de erezie, însă există clar EREZIA PĂRTĂȘIEI LA EREZIEI, ale cărei victime sunt toți cei care o propovăduiesc. Iar dovada că această părtășie este EREZIE este că roadele ei au fost și sunt zero (nimeni nu s-a lepădat de erezie pe această cale), iar erezia ecumenistă înaintează nestingherită.

        5. Singura erezie care întrece ecumenismul este PĂRTĂȘIA LA EREZIE ! Din fericire, de ea se pot lepăda promotorii lor ducând lupta ADEVĂRATĂ cu erezia, după modelul clar și unic al Sfinților Părinți.

        Cu frică de Dumnezeu și întru dragoste de Adevăr, pr. dr. Ciprian-Ioan Staicu

  18. ion hodor says:

    Pai vedeti parinte,sa va puna pacatul sa fiti masoni!!!

  19. Ioana says:

    Eu zic fratilor sa nu ne descurajam, sa mergem inainte cu Hristos. Faptul ca asa multi sau pornit impotriva preotilor si a Sinaxei de la Roman, arata ca suntem pe drumul cel bun. Diavolul a turbat, nu ia placut aceasta si vede clar ca aduce dezbinare. Dezbinarea vine mereu prin cei slabi.
    Nu vreau sa il judec pe Matei Vulcanescu, dar este un om slab, prin care vine multa sminteala. Un Iuda al zilelelor noastre. A reusit cu zambetul lui caracteristic si cu linguseala si fatarnicia lui sa compromita aceasta lupta anticuemenista.
    Nu ne intimideaza actiunile lui,chiar daca a reusit sa il atraga de partea lui si pe vladica Longhin.
    Nu putea fi inselat si senzibilizat vladica de Matei , daca nu gasea diavolul o slabiciune la Vladica. Poate la PS Longhin nu ii place ca nu a fost laudat la Sinaxe si atunci considera ca a fost ponegrit. Iar cum acest actor Matei Vulcanescu a mers cu linguseala si cu osanale la vladica, la impresionat,la si imbratisat, ia si dat repede cuvantul si binecuvantarea sa ne denigreze preotii si pe Par Sava… Oare ii place la Dumnezeu asa ceva? Cei care considerati ca PS Longhin nu a gresit, credeti ca la Dumnezeu ii place aceasta dusmanie si ura intre noi fratii ortodocsi? Cum sa nu fie dezbinare daca un Episcop se dezice de preoti si implicit si de toti credinciosii care ii urmeaza.
    Am vazut o predica de-a Preasfintului unde zicea ca ii iarta din inima pe cei care l-au otravit. Da am observat, ca desi nu a fost ponegrit la Roman, totusi ponegrirea pt el este de neiertat. Eu consider ca din pacate, a fost otravit a doua oara. Atunci trupeste, dar a rezistat, iar acuma sufleteste si otrava la omorat. Matei Vulcanescu are o otrava puternica, un venin care omoara. Imi cer iertare pt aceasta, dar este parerea mea.

    • pr. Ciprian says:

      Subscriu la ea, ca unul care l-am cunoscut îndeaproape pe părintele Matei, în Mitropolia de Veria, vreme de aproape 5 ani. Iar la vlădica Longhin am văzut multă dragoste; dar să nu uităm că și Înaltpreasfinția Sa a trecut prin multe dureri și ispite, poate uneori simte, ca și noi, că nu mai poate și atunci mai reacționează pripit, cum fac și eu (mult mai rău).
      Important este totuși să ne păstrăm cumpătul, căci ne-am angajat în luptă, adică ispitele sunt de așteptat.
      Și părintele Teodor are aceeași slăbiciune, vrea să conducă lupta ecumenistă ca un lider. Părinții athoniți i-au spus în mod repetat că o poate face și trebuie să o facă, că este cel mai nimerit să conducă lupta teologică ortodoxă, numai că ei, oameni simpli, nu merg cu osanale la nimeni. Și atunci a intervenit ispita aceasta. Nădăjduim ca prin slujire și rugăciune să ne lumineze pe toți Hristos și cu toții să ne mântuim.
      Cu respect, pr. Ciprian.

  20. Tihon says:

    Îl intreb pe pr.Teodor Zisis cât si redacția ortodoxinfo sa raspunda la întrebarea urmatoare:
    Pr.Teodor Zisis zice la manastirea banceni,citez,,ideea vaselor comunicante se aplică obligatoriu după condamnarea de către un Sinod a persoanelor eretice, nu înainte de condamnarea lor, de abia atunci cine rămâne în comuniune cu patriarhul Bartolomeu, Daniel, Chiril, va fi la rândul lui eretic, până atunci nu, ideea de contaminare magică de către erezie prin comuniune nu se aplică;
    Întrebarea este:de ce sf V asilie cel Mare a întrerupt comuniunea cu episcopul Dianos ,,doar de gândire „semiariana inainte de un sinod si nu dupa un sinod care să condamne erezia lui Dianos si de ce sf Vasilie cel Mare nu a ezitat să rupă prietenia cu episcopul de gândire ariană Eustatie de Sevastia şi să întrerupă orice legătură cu el. (Eustatie era doar de gândire ariana)
    Comuniunea cu ereticii, potrivit Sfântului Vasilie cel Mare, este de neîngăduit, întrucât prin ruperea lor de mărturisirea ortodoxă, fie cu totul, fie în parte, ei înşişi se aşază de la sine în afara Bisericii. La fel şi cei ce păstrează comuniunea cu ei.

    Încă de când era diacon, Sfântul Vasilie cel Mare, acest descoperitor al tainelor dumnezeieşti [Ouranophantor], în anul 361 a rupt comuniunea cu episcopul Dianios al Cesareei şi a fugit în pustia Pontică, în ciuda faptului că îl iubea profund şi-l cinstea pe Dianios şi în ciuda faptului că Dianios îl botezase şi-l hirotonise. De ce s-a ‘îngrădit pe sine’ Sfântul Vasilie cel Mare? [1]

    Pentru că Dianios, nici măcar din convingere, ci doar din cauza slăbiciunii sale de caracter, a semnat mărturisirea neortodoxă de credinţă a sinodului semiarian din Constantinopol [în anul 360, sub conducerea ereticului homoean Acachie din Cesaerea Palestinei]. (Patrologia Graeca, Vol. XXXII, col. 388C-392A [Epistola 51: Episcopului Vosforie]).

    Mai târziu, episcop fiind, Sfântul Vasilie cel Mare nu a ezitat să rupă prietenia cu episcopul de gândire ariană Eustatie de Sevastia şi să întrerupă orice legătură cu el. Explicând poziţia sa strictă, el scria: “În orice caz, dacă acum refuzăm să-i urmăm pe aceştia [cei din cercul lui Eustatie] şi să-i evităm pe toţi cei de o împreună-cugetători cu aceştia, cu siguranţă merităm să dobândim iertare, “punând adevărul şi propria noastră statornicie în dreapta credinţă înainte de toate” (Patrologia Graeca, Vol. XXXII, col. 925BC Epistola 245: Episcopului Theofil]).

    • admin2 says:

      Părinte Tihon, fratele nostru, blagosloviți!
      Întrebarea sfinției voastre poate primi un singur răspuns: ȘAH MAT !
      Dar dacă cei întrebați vă vor răspunde pe larg și va ajunge la cunoștința noastră, veți primi cele cuvenite.
      Sărumâna!

    • pr. Ciprian says:

      SĂ LUĂM AMINTE !

      Am primit informația că pr. Matei V se laudă că la Bănceni (sau prin apropiere) va fi în curând sinod și va fi anathematizat Sinodul din Creta.
      Bine ar fi! S-o vedem și realitate, că de promisiuni e plin… podul.
      Până atunci însă există și trebuie făcut un pas mic, dar mare: întreruperea pomenirii arhiepiscopului Onufrie (ecumenist) și a patriarhului Kirill (ereziarh) de către ÎPS Longhin. Fără acest pas mititel nimeni nu învață să stea de unul singur pe picioarele lui… ortodoxe.
      Iar de „anathemele” rostite la Bănceni duminica trecută nu se teme absolut nimeni, ci sunt cununi cerești pentru părinții statornici în dreapta credință, spre slava lui Dumnezeu, pe Care îl slujim fără teamă de oameni sus-puși.
      Iubim pe toți ierarhii ortodocși și ne îngrădim de toți ecumeniștii, oricât de vădiți sau de cripto ar fi ei.
      Doamne ajută!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *