Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Adevărații mărturisitori nu își schimbă mărturia, ci rămân statornici, în Hristos


Părintele Sava m-a rugat să adaug la acest articol că de atunci când a fost filmată această mărturie, atât sfinția sa, cât și ceilalți părinți aghioriți, nu și-au schimbat cu nimic mărturisirea de credință, rămânând în duhul Sfinților Părinți, uniți în cuget cu Gheron Gavriil, spre slava lui Hristos și a Bisericii Lui.

A consemnat

pr. Ciprian

Update

(textul filmulețului de mai sus;

mulțumim fratelui Cosmin pentru osteneală):

 

„Astăzi, 28 august 2017, după calendarul aghiorit (10 septembrie în noul calendar) ne aflăm la Chilia Sf. Hristodul, împreună cu Gheronda Gavriil Aghioritul.

– Gheronda, dacă este binecuvântat, vă rugăm să adresați un cuvânt de întărire către încercatul popor român ortodox din România.

– Popor român, de Dumnezeu iubit, mă rog din toată inima ca binecuvântarea lui Dumnezeu să fie cu voi în toată viața aceasta pământească și în veșnicie. Mă rog ca Bunul Dumnezeu să scrie numele voastre în cartea vieții veșnice, să vă pomenească în Împărăția Sa, și să fiți împreună cu Avraam, cu Isaac și cu Iacov.

– Gheronda, dacă este binecuvântare, am vrea să vă întrebăm în legătură cu cele ce s-au auzit printre frații noștri din România, cum că ar fi o problemă cu Gheron Sava Lavriotul, care, chipurile, ar conduce lucrurile către schismă, trimițând oamenii către grupările vechilor calendariști, și se aude că tocmai sfinția voastră ați fi spus asta (despre Gheron Sava). Ce ne spuneți în legătură cu acest lucru?

– Eu, cu părintele Sava și cu toți părinții aghioriți suntem întru totul în acord pe acestă temă împotriva ecumenismului. Nu am spus niciodată eu că părintele Sava trimite oamenii la grupările zelotiste.

– Gheronda, oare ceea ce predică (Gheron Sava) fraților români este îndrumare către schismă sau este luptă pentru Biserică?

– Este luptă bisericească. Toți suntem uniți, încercând să combatem erezia ecumenismului.

– Așadar, Gheronda, să înțelegem că lupta noastră este doar împotriva ecumenismului, până ce, cu ajutorul lui Dumnezeu, ne rugăm să se ajungă la un sinod ecumenic și la condamnarea sinodală a acestuia?

– Da, așa este! Aceasta este dorința noastră! Nu avem nici o neînțelegere cu părintele Sava și nici cu alții dintre părinții aghioriți. Avem comuniune deplină de gândire. Lupta noastră este comună împotriva ecumenismului.

– Gheronda, vă mulțumim mult pentru această lămurire și vă rugăm să încheiați cu o urare pentru frații noștri români aflați în prigoană.

– Îl rugăm pe Dumnezeu să-i binecuvânteze cu răbdare și să ne gândim la ceea ce spune Domnul în fericiri: „Fericiți cei prigoniți pentru dreptate, că a acelora este Împărăția Cerurilor”.

 

Slavă lui Dumnezeu pentru toate!

 

Notă: unii deja afirmă că acest filmuleț nu mai este de actualitate. Deocamdată, această mărturie clară și vie nu este combătută de nici o altă mărturie, la fel de clară și de vie, așa că obiecția lor este lipsită de temei.

Eu îl cunosc pe Gheron Gavriil de peste 10 ani și niciodată nu a fost altfel decât un luptător ortodox. Dacă – Doamne ferește – va cădea, lucru posibil fiecăruia dintre noi, aceasta nu invalidează mărturia lui de zeci de ani, așa cum îl cunosc părinții aghioriți.

Însă Maica Domnului îl va ține în slujba Fiului ei, cu rugăciunile noastre ale tuturor, alături de Gheron Sava, Gheron Hariton, părintele Epifanie și de toți ceilalți părinți athoniți mărturisitori, care sunt prigoniți de ereticii ecumeniști athoniți de astăzi. (pr. Ciprian)

16 Responses to Adevărații mărturisitori nu își schimbă mărturia, ci rămân statornici, în Hristos

  1. Kosma says:

    Hristos a inviat!
    Parinte Ciprian, stim ca sunteti foarte ocupat, dar cred ca ar fi foarte foarte util un transcript adaugat la clip!
    Am prieteni vechi care au ramas cu ecumenistii, dar au fost in Athos, inclusiv la Gheronda Gavril. Vreau sa le semnalez clipul, dar nu- l vor intelege. Marturia Gherondei este un argument extrem de puternic pentru unii – cei ce cauta inca sa le spuna o „autoritate” ceea ce trebuie sa faca!
    Trebuie incercat si asa.

    • admin2 says:

      Excelentă idee.
      Facem așa, dacă binevoiți: dvs ascultați clipul, transcrieți într-un fișier word și apoi îl trimiteți pe mailul meu – ciprioan@yahoo.com
      Iar eu îl pun în articol mai târziu, după ce e corectat.
      Și veți avea aceeași plată ca cel care a zis-o, adică Gheron Gavriil.
      Bine?

  2. kosma says:

    Parinte, am tot respectul pentru sfintia voastra.
    Insa nu cunosc limba greaca si nici nu am studii de lingvistica pt a identifica auditiv fonemele unei limbi necunoscute. Credeti ca reusesc sa fac o lucrare de calitate? Totusi ma voi gandi la propunere.

  3. ion hodor says:

    Stiti ce au sa spuna acum?!….ca ….din august pana acum!!!Stiu ca mai era un filmat chiar atunci imediat dupa creta cu Gheron Gavriil si Gr,Sava,foarte fain ,dar nu-l mai gasesc1

  4. kosma says:

    Eu nu vad subtitrarea, nici pe mobil, nici pe computer. E adevarat ca nu folosesc SO windows. Cumva e o gluma cu sbtitrarea, ca sa rad si eu…

  5. Bogdan says:

    Pe p Gavriil văd ca l au întrebat lucrul general, dacă p Sava duce lupta buna. Atât. Nu dacă e bun ce zice despre toți ierarhii.
    Viclenie…..

    • admin2 says:

      Poate și la dvs este o viclenie, căci nu știm ce mărturie ați dat contra ereziei până acum.
      Explicația referitoare la ce a vrut părintele Sava să spună este într-un comentariu mai jos.

  6. socaciu says:

    „În vremurile noastre vedem că mulţi fii credincioşi ai Bisericii noastre, monahi şi mireni, din păcate, s-au desprins de Ea, din pricina filo-unioniştilor[ecumenistilor – n.n.]. Cred că nu este deloc bine să ne despărţim de Biserică de fiecare dată când Patriarhul greşeşte, ci fiecare are datoria şi obligaţia de a protesta şi de a lupta după puterile sale în sânul Bisericii. A întrerupe pomenirea Patriarhului, a te desprinde şi a crea propria Biserică, şi a continua să vorbeşti de rău pe patri­arh cred că este un lucru iraţional.

    Dacă pentru o abatere sau alta a patriarhilor ne despărţim şi facem propriile noastre biserici – să ne ferească Dumnezeu! – îi vom întrece chiar şi pe protestanţi. Uşor se desparte cineva, însă greu se întoarce. Din nefericire, avem multe „biserici” în vremea noastră. Ele au fost create fie de grupuri mari, fie chiar şi de către o persoană. Deoarece s-a întâmplat ca în chilia lor să existe biserică (mă refer la cele ce se petrec în Sfântul Munte), unii au crezut că pot să facă şi propria lor Biserică independentă[4]. Dacă filo-unioniştii[ecumenistii – n.n.] dau prima lovitură Bisericii, aceştia menţionaţi mai sus dau a doua lovitură.

    Să ne rugăm ca Dumnezeu să ne lumineze pe toţi, şi pe Patriarhul nostru PF Atenegora, pentru ca mai întâi să se facă unirea acestor „biserici”, să se restabilească liniştea în rândul tuturor or­todocşilor scandalizaţi, pacea şi dragostea duhovnicească între Bisericile Ortodoxe Răsăritene, şi după aceea să se ia în atenţie şi unirea cu celelalte confesiuni, dacă şi întrucât doresc cu sinceritate să îmbrăţişeze învăţătura ortodoxă.

    Aş vrea să mai spun că există şi o a treia grupare în Biserica noastră. Sunt acei fraţi care rămân fii credincioşi ai Ei, dar care nu au o înţelegere duhovnicească între ei. Sunt preocupaţi cu a face critică unul altuia, iar nu pentru binele luptei în general. Se urmăresc unul pe altul (mai mult decât pe propriul sine) spre a vedea ce va spune sau ce va scrie celălalt, ca pe urmă să-l lovească fără milă. ”

    Sfântul Cuvios Paisie Aghioritul

    • admin2 says:

      Frumoase cuvinte. Să luăm aminte la ele.

      Cei care ies din Biserică sunt cei care spun că Biserica a murit, că nu mai există ierarhie, că nu mai e har. La aceia se referă Sfântul Paisie la început. A întrerupe pomenirea ereticilor este o necesitate, a te rupe de Biserică și a spune că orice s-ar întâmpla nu mai vrei să mai fi frate cu cei căzuți în erezie – nici în eventualitatea ridicării lor – este schismă.

      Critica pe care eu, personal, o fac este cea a ideilor teologice greșite, străduindu-mă, în lumina învățăturii patristice, să mă strădui să nu cad sub influența lor. A spune cineva că eu sunt un Gigi contra este o minciună, argumentele contra fiind tot ce am scris împotriva ecumenismului și a altor devieri, nu de la mine, ci de la Dăscălii Bisericii.

      Așa după cum am mai spus de multe ori și o repet, dacă însă omenește m-am exprimat greșit și am supărat pe cineva – forțând nota, însă nu pentru că am spus adevărul, care uneori doare – îmi cer iertare. Cred că multe greșeli mi le-am îndreptat dacă am putut și nu vreau să smintesc pe nimeni. Dar adevărul teologic trebuie spus, fără ocolișuri.

      Cu respect, pr. Ciprian.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *