Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Către acei preoți, monahi și mireni care susțin că nu mai este har în Biserica Ortodoxă Română și susțin invaliditatea Tainelor acesteia

(Imaginea de mai sus = o modalitate plastică de a arăta ce este specific minților înfierbântate de lipsa duhului teologiei patristice)

 

Din nou despre: Taine invalide și întinarea prin erezie, despre iconomie și acrivie

 

Este vorba de un răspuns dat de administratorii site-ului paterikiparadosi (adică Tradiția patristică) unui anume monah Nectarie, aflat în același cuget cu monahul Macarie Cutlumușiatul, cel care a venit și în România și a reușit să convingă câțiva părinții de necesitatea schimbării calendarului, dar și a unei poziții de respingere totală a existenței harului în Biserica Ortodoxă Română, chiar dacă din varii motive nu prea îndrăznesc să o spună public, dar și-au „setat” adepții total pe această idee (a se vedea cazul celor 4: pr. Ioan Miron, pr. Claudiu Vasile Maria, pr. Onisim Banu și pr. Tudor).

Redăm în traducere paragrafele care fac referire la învățătura nepatristică a monahului Nectarie și a celor de un gând cu el (sunt analizate și metodele și limbajul folosit de acest monah Nectarie în misiunea lui, spunându-i-se – „dvs nu discutați, ci lipsit de bunăvoință ați hotărât deja ceva și pretindeți ca părerea dvs greșită să fie acceptată, ca și cum ați fi un Sinod Ecumenic, iar în plus mai strângeți și semnături, spre a fi mai convingător” – dar nu insistăm, căci și ai noștri fac la fel; unul dintre ei i-a spus cuiva de curând că el merge după Sfinții ruși; aceasta probabil înseamnă că înainte de anul 1.000, de convertirea rușilor la creștinism, TOȚI SFINȚII PĂRINȚI NU TREBUIE LUAȚI ÎN SEAMĂ??? Sau e mai simplu dacă nu cunoști, nici să nu te intereseze?):

1. Nici un Sfânt Canon dintre cele folosite de monahul Nectarie (Canoanele 46, 47 și 68 ale Sfinților Apostoli și Canoanele de la 1 la 7 ale Sinodului III Ecumenic) în articolul lui, publicat cu bunăvoință de același site (la adresa: https://paterikiparadosi.blogspot.ro/2018/03/blog-post_6.html) nu vorbește despre Taine invalide ale ereticilor necondamnați. Argumentul că Nestorie, înaintea caterisirii lui este numit „lup” de către Sfinții Chiril și Celestin, totuși nu se face nici o mențiune de către Sfinții Părinți despre taine invalide, cu toate că ei îi sfătuiesc pe credincioși să se îndepărteze de Nestorie, ca să nu se întineze, să se îndepărteze nu de Taine, ci de erezia lui. Dacă monahul Nectarie sau altcineva găsește cuvântul „invalide” (ἄκυραachira) în Canoanele de mai sus sau în discuțiile, în epistolele care au fost trimise între Sfinții Părinți sau în hotărârile Sinodului III Ecumenic, să ne arate și nouă, că noi nu am găsit nicăieri așa ceva. Și nu se poate ca, dacă Sfinții Părinți ar fi considerat invalide Tainele ereticului încă necondamnat Nestorie, să nu fi spus măcar o singură dată acest lucru.

2. Sfinții Părinți considerau din iconomie Tainele ereticilor încă necondamnați ca fiind valide, în diferite perioade ale istoriei noastre bisericești, având în vedere mântuirea credincioșilor. Sfântul Chiril nu-l primea în comuniune pe Teodor de Mopsuestia. Orientalii, deși drepcredincioși în dogme, îl pomeneau. Sfântul a preferat comuniunea cu ei în aceste condiții decât să le ceară să-l scoată din diptice pe Teodor și ei să cadă în erezie dogmatică.

Apoi se explică faptul că monahul Nectarie foarte greu s-a îngrădit de erezie, neștiind cum să o facă, de ce și încotro să meargă. Iar când a făcut-o, a ajuns să spună că numai cei îngrădiți fac parte din Biserică, restul sunt deja niște eretici lipsiți de orice legătură cu Tainele și cu harul Bisericii, neacceptând ideea întinării prin erezie, precum și responsabilitatea unui Sinod de a hotărî în legătură cu Tainele celor neîngrădiți de erezie.

3. Sinodul I-II Constantinopol nu vorbește deloc în Canonul 15 despre Taine „invalide.” Acest lucru există numai în imaginația monahului Nectarie și a celor de un gând cu el. Acest Sinod vorbește de minciuno-episcop, care deține un loc canonic și legal în Biserică și recomandă îndepărtarea credincioșilor de el, pentru că învățătura lui eretică îi poate întina și pe ei. Aceasta este interpretarea și practica Bisericii referitoare la acest Canon 15.

4. Prin teoriile sale nepatristice, monahul Nectarie introduce și o teorie kakodoxă (rău-slăvitoare) în Biserică (la fel ca și monahul Macarie, menționat mai sus) că „Sinodul Ecumenic are puterea și harul Sfântului Duh astfel încât să îl transmită celor nebotezați care se pocăiesc și vin la Ortodoxie… fără că aceștia să fie botezați.” (adică ideea eretică a pierderii automate a harului – însușită de monahul Nectarie și ai lui (preluată și de românașii noștri) – ne face pe toți cei de azi să fim TOȚI niște nebotezați, dar care totuși acum avem har; care dintre noi? Cei care vorbesc de Taine invalide, sfinte calendare, moartea B.O.R. etc etc)

5. Monahul Nectarie abordează problemele pastorale într-un mod propriu (care la noi amintește de … gurul de la Oituz): spovedania la telefon sau pe skype, chiar citirea slujbei înmormântării în felul acesta etc.

Încheiem cu același sfat ca cel din articolul tradus, dar transpus pe coordonate românești: este în lucru traducerea din limba greacă a cărții monumentale despre gândirea Bisericii, exprimată prin Sfinții Părinți, la cele 9 Sinoade Ecumenice. Deci să aibă răbdare cei care vor să știe mai multe. Ea va fi gata, nădăjduim, după Paști (2018), dar până la Înălțarea Domnului.

Nici noi nu știm mai multe, dar vrem să ne lăsăm călăuziți numai de Sfinții Părinți – prin exprimarea lor unanimă, nu prin citate răzlețe luate din operele unora dintre ei – nu de capete înfierbântate, care uită că îngrădirea de erezie nu este și îngrădirea de Biserică, ci rămânerea în ea.

Așa să ne ajute Bunul Dumnezeu!

Post cu folos și Învierea Domnului să o petrecem cu bucurie sfântă!

 

Sursa – https://paterikiparadosi.blogspot.ro/2018/03/blog-post_23.html

 

traducere din limba greacă de

pr. dr. Ciprian-Ioan Staicu

11 Responses to Către acei preoți, monahi și mireni care susțin că nu mai este har în Biserica Ortodoxă Română și susțin invaliditatea Tainelor acesteia

  1. Mihai says:

    Mă uitam la noi de exemplu cum multi ai baga in aceiași oala pe minciuno-episcopi cu B.O.R și că în B.O.R nu mai este har, dar ținem să le împrospătăm memoria că B.O.R este una, iar ,, ierarhia” apostată ,,b.o.r” s.r.l este cu totul și cu totul altceva, aceștia din urmă singuri singurei sau autoexclus din B.O.R situație similară și în B.O.Ru, B.O.Elena e.t.c

  2. Pavel says:

    Nimeni nu sustine ca nu mai este har in Biserica.
    Dar cei cu capul pe umeri stiu ca ereticii n-au cum sa mai aiba har si putere sfintitoare. Altfel nici canoanele n-ar mai hotari caterisirea si condamnarea acestora.
    Cu intelepciune sa luam aminte !

    • admin2 says:

      Așa-i, e nevoie de înțelepciune, iar aceasta este că numai un Sinod Ecumenic hotărăște problemele eclesiologice. Altfel, dacă fiecare anatematiza de capul lui, nu mai era nevoie de instituția sinodală întrunită în mod ecumenic.

      Nu vă mai dați cu părerea, indiferent de nivelul de inteligență pe care de altfel nu vi-l contestă nimeni; singura autoritate infailibilă, de care un ortodox ascultă, este Sinodul Ecumenic.

      Ecumeniștii nu au fost condamnați, deci se împărtășesc cu Taine reale, dar spre osândă. Cea mai grea osândă. Vor fi condamnați și atunci și acolo Biserica va hotărî toate legate de ereticii ecumeniști.

      Iar cei care vorbesc de invaliditatea tainelor în BOR se împărtășesc, acolo unde o fac ei, spre o la fel de mare osândă, căci nu au nici o autoritate să se exprime în problemele Bisericii.

      Cu multă viclenie unii pun problema așa: cum să aibă ereticii har? Și atât, habar nu au să pună problema cum trebuie: dacă a fost condamnat ca eretic și a fost cleric, el se caterisește și este dat anathemei, deci nu mai are har, nu mai săvârșește Sfintele Taine, pâinea și vinul nu se mai prefac prin rugăciunea lui în Trup și Sânge hristic. ASTA ESTE REALITATEA, NU ALTA !

      Nici măcar Iuda nu s-a împărtășit cu pâine și vin, fiind un trădător de Hristos, ci s-a împărtășit cu Trupul și Sângele Domnului. Ce nu pricepeți? Nu ați citit că a intrat DE ÎNDATĂ satana în el? Cu cine s-a împărtășit? Cu satana, ziceți voi? Adică vreți să spuneți, hulitorilor, că din mâna lui Hristos l-a primit Iuda pe satana? Nu, cu Hristos s-a împărtășit, însă SPRE OSÂNDĂ. Asta se întâmplă și cu ereticii ecumeniști acum.

      Iar cei care se cred singurii ortodocși și i-au dat pe toți ceilalți anathemei cum vor reuși să întoarcă la adevăr pe cineva? Rebotezându-l? Rehirotonindu-l? Că așa vor mușchii unor deștepți? Sorry și bine ați venit în neo-protestantism. Să vi-l țineți sănătoși.
      La absolut nici o problemă teologică expusă pe acest site nu au răspuns înfierbântații la minte altfel decât cu injurii sau cu argumente „logice”, după mintea lor. Valoarea lor în teologia ortodoxă a fost, este și va fi
      ZERO.

      Învățătura Sfinților Părinți este clară. Puneți mâna și studiați-o! Altfel, vă bateți gura de pomană. Ba nu, spre osândă.

      Așadar, cu înțelepciune să luăm aminte!

  3. admin2 says:

    A fost o eroare de traducere (fraza în greacă era alambicată; și mie mi s-a părut straniu, dar acum ne-am lămurit, spre slava Sfinților Părinți). Am înlocuit cu textul din nota 2 din cartea „Dreapta credință…”, pagina 57. Orice greșeală se poate îndrepta.
    Important este că Sfântul Chiril nu s-a erijat pe sine în autoritate ecumenică, ci a așteptat Sinodul III Ecumenic, care a hotărât tot ceea ce a fost nevoie.
    Redacția

  4. BALTAG LICĂ says:

    Iară cei care sunt „săraci cu duhul”, oamenii de pe la țară care nu au habar de ce se întâmplă în Biserica Ortodoxă din zilele noastre, vorbesc de biserica oficială, pentru aceia tainele sunt valide chiar de vin din mâna celor care au pactizat din diferite motive cu ereticii. Doar un viitor Sinod ecumenic va trage concluziile care se impun pentru cele ce s-au întâmplat în Creta și după Creta. Sunt de acord cu Părintele Staicu. Doamne ajută !

  5. Un Ioan din cei multi says:

    Parinte Ciprian
    Se tot aud vorbe (într-un cerc larg) cum ca in urma cu trei ani a-ți provocat un accident cu masina in grecia , trecand cu masina peste o b….atrana care a ramas lata si inca aveti proces ?
    Oare dupa canoanele pe care le tot invocati nu ar fi trebuit sa va opriti singur de la slujire pana la solutionarea cazului ?
    Sfatul meu prietenesc e urmatorul:
    Cred ca trebuie putin sa va reevaluati situatia si sa cugetati mai mult la pacatele proprii ne-mai aratand cu degetul spre bubele din capul altora cand al tau este plin de rani si esti cel mai de plans .
    Nu am nevoie de raspuns ci doar voiam sa va pun in tema sa va axati mai mult spre pocainta .
    Nu sunt singurul care a auzit acest lucru , altii deja lucreaza la un articol ( documentati)

    • admin2 says:

      Alții nu au treabă. Ca de obicei, satana le amețește mințile.
      Vă ofer eu toate detaliile, să nu stați cu emoții…
      Accidentul a avut loc în anul 2008, pe 1 ianuarie. Un alt șofer a lovit frontal o persoană, a aruncat-o 15 m și apoi aceasta rostogolindu-se pe caldarâm a intrat cu o gleznă sub roata din stânga spate a mașinii mele (eu virând brusc spre a evita contactul, însă prin volan șoferul are control asupra roților din față ale autovehicolului), eu venind din sens opus. Persoana accidentată a murit după o jumătate de oră, la spital, din cauza impactului cu prima mașină și cu caldarâmul. O chema Maria. Dumnezeu să o ierte. Ambii șoferi am fost acuzați de omor din culpă. Au fost două procese – unul la Veria – unde am fost declarat nevinovat, iar celălalt șofer a primit 3 ani cu suspendare, iar la Apel, la Tesalonic, am fost declarat din nou nevinovat, iar șoferul ucigaș (tot o femeie) a primit 2 ani cu suspendare.
      Pentru că nu am fost de vină cu nimic, iar mașina mea nu a avut nici un semn de coliziune, chiar și fără avocat, prezentându-mi singur cazul la Apel, cu moaștele Sfântului Ioan Maximovici la piept, am reușit să ies tot nevinovat. Dacă experții aduși de partea adversă nu au reușit absolut nimic, iar hotărârea mitropolitului de Veria, care mă și hirotonise preot, a fost că preoția mea nu are nici un impediment, nu am absolut nici o emoție de ce pot să pregătească niște calomniatori. Oricum, dacă vor face acest lucru, contrar evidențelor și actelor hotărâte în tribunal, vor avea numai de suferit. Și plâng de mila lor.
      La locul accidentului s-a aflat și o fată, pe nume Victoria, care din start a declarat că eu nu sunt vinovat cu nimic, biata victimă atingându-se de mașina mea, nu eu lovind-o în vreun fel.
      Cred că este de ajuns. Cine vrea detalii și este deștept, să caute în arhiva celor două tribunale.

      Altceva vă doare pe dvs, faptul că spun adevărul ortodox, cât mă luminează Dumnezeu. Chiar aseară am corectat un fragment la un articol, când am fost informat că se strecurase o greșeală de sens.

      Iar adevărul de credință îl voi spune, argumentat și cu bun simț, până la ultima suflare, indiferent că sunt zeci sau sute de calomniatori. Preoția mea este închinată lui Hristos și izvorăște din dragostea și mila Lui.
      Pr. Ciprian

      PS – din detaliile pe care le știați se vede că aveți două „calități”: sunteți extrem de MULT și DE MULȚI dezinformat și foarte „bine” intenționat. Dumnezeu să vă miluiască!

      PS 2 – am uitat un aspect: conform autopsiei, biata Maria nu a murit pentru că a intrat cu glezna sub un cauciuc (singurul ei contact cu mașina mea), ci din cauza rănilor interne grave: plămâni și șira spinării rupte, în urma izbiturii cu mașina nr. 1 și a căderii de la înălțimea de 3 m pe asfalt. Sărmana!

      PS 3 – Mitropolitul Pantelimon de Veria m-a ajutat cu avocatul Mitropoliei, iar pentru că din prima zi după accident a fost clar că nu aveam absolut nici o vină, NU AM FOST OPRIT DE LA SLUJIRE nici pentru o zi, nici pe perioada de câțiva ani cât au durat procesele. Dar Domnul m-a întărit și mă va ajuta să vă birui și pe voi, calomniatorilor! Asta este sigur ca lumina soarelui și ca adevărul Ortodoxiei! Post cu folos!

  6. admin2 says:

    http://trelogiannis.blogspot.ro/2018/03/blog-post_91.html

    Patriarhul ecumenic Bartolomeu a fost dat în judecată – de fapt Patriarhia – de către Arhiepiscopia Atenei, pentru că Patriarhia Ecumenică s-a făcut stăpână pe o biserică a Sfântului Gheorghe din jurisdicția Atenei, cu act de donație, totul în regulă.
    Nu le pasă de credință. Și-au trimis scrisori de felicitare, Bartolomeu lui Ieronim pentru împlinirea a 10 ani de la alegerea sa ca Arhiepiscop, cu urări calde, iar apoi s-au dat în judecată pentru pământ și clădiri.
    Arhiepiscopul Ieronim a spus că e dispus să meargă până la cea mai înaltă instanță pentru a recâștiga biserica „furată.”
    Domnul să îi miluiască!
    Redacția

  7. admin2 says:

    Spuneți-le asta celor care și-au făcut din mintea lor „izvor necontenit” de abateri de la învățătura Sfinților Părinți.
    În acest sens recomandăm: ortocalomniainfo, ortodoxiamarturisitoare, ortoroxiaincatacombe, danielvla, saccsiv, sinodultalharesc și Dumnezeu mai știe care, că mare-i grădina Ta, Doamne!

  8. Cornel Panait says:

    Parinte, acestui „Un Ioan din cei multi” care nu are taria sa se identifice, sa poata fi intru totul raspunzator pentru afirmatiile facute, dar mai ales pentru cugetul „ortodox”, aveti o singura masura de luat: rugati-va pentru mantuirea lui. Suntem in acest sfant post, avem ocazia sa spalam putin din muntele pacatelor noastre. Eu, am sa ma rog pentru acest „Un Ioan din cei multi”, frate al meu intru Domnul Iisus Hristos, sa primeasca mantuire. Parinte, va rog, nu cedati, nu intrati in aces joc. Pe cat este cu putinta, pastrati-va pacea interioara. Diavolul daca vede ca in zadar ispiteste pe cel iubitor de Adevar, se intoarce in pustia de unde a venit. Domnul sa ne ajute pe toti sa-I slujim in dreptate si adevar. Sa avem toti un post cu folos !