Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Unii aruncă cu pietre, alții îmbrățișează în dragostea răbdătoare a lui Iisus Hristos. Răspuns al lui Gheron Sava Lavriotul către Mihail Silviu Chirilă

Notă: înainte de textul propriu-zis vreau să accentuez faptul că relația dintre Gheron Sava Lavriotul și mine este una de prietenie, de frățietate în Hristos, de slujire a Lui. Nu am cunoscut în toată viața mea om cu mai multe calități și cu lipsă de răutate ca sfinția sa. Nu poate – și dacă ar vrea – să mintă, căci conștiința sa respinge total aceasta. Consider prietenia mea și a tuturor celor care îl iubesc pe Gheron Sava ca pe un dar minunat al lui Hristos, ca să ne întărească și să ne unească în lupta cu erezia. Faptul că unora nu le convine aceasta este 100% problema lor și îi compătimim. Noi îi iubim și ne rugăm Domnului pentru mântuirea lor. Iar numele meu este Ciprian-Ioan; habar nu am la cine se referă cei care folosesc cuvintele „preotul Staicu” (numele acesta de familie este extrem de întâlnit în România). Cu urări de mântuire, pr. Ciprian-Ioan.

 

Răspuns către Mihai Silviu Chirilă

(este punct cu punct la afirmațiile anterioare ale destinatarului, apărute pe net)

 

1. Dvs și pr. Teodor Zisis și pr. Matei Vulcănescu vă referiți (iar ei îl și pomenesc, ca preoți – n.trad.) la mitropolitul Serafim de Pireu ca fiind ortodox, în vreme ce el este în comuniune cu patriarhul ecumenic Bartolomeu, de asemenea sunteți în comuniune cu ÎPS Longhin Jar, care este la rândul lui în comuniune cu patriarhul Kirill al Moscovei. Ce nu înțelegeți? Sunteți în comuniune cu ereticii. Această teorie o spunea mai demult și pr. Teodor Zisis și este interpretarea patristică a modului de intrare în comuniune cu ereticii. Opriți-vă și nu vă mai bateți joc de poporul credincios!

2. Sârbii l-au întrebat pe părintele Ciprian Staicu ce se întâmplă în România și care este situația cu pr. Teodor Zisis și cu românii care sunt într-un cuget cu el, iar părintele  Ciprian a dat un răspuns. Nu ne-am ocupat de dvs în mod personal.

3.  La întrebarea dacă episcopul Artemie este schismatic, noi răspundem din nou astfel: episcopul Artemie a hirotonit horepiscopi singur, lucru cu care noi nu suntem de acord și i-am spus acest lucru. Însă el nu este schismatic. Ar fi dacă ar forma un sinod al lui propriu și din acest motiv noi încercăm să îl ferim de schismă. Am spus deja în toate omiliile noastre că nu trebuie să ne facem propriile noastre sinoade și astfel să cădem în capcana zelotismului. Voi, însă, în loc să îi ajutați pe oamenii aceștia, îi împingeți în prăpastie și îi afurisiți (condamnați, excomunicați, blestemați), fără să încercați să îi ajutați. Noi ne-am asumat riscul de a fi acuzați că suntem schismatici (cu toate că nu suntem – n.trad.), mergând și spunând acestor luptători veritabili împotriva ereziei că au făcut o greșeală, că nu trebuie să își creeze sinoade și că trebuie să mențină linia Sfinților Părinți. Iar voi din casele voastre îi acuzați pe ei, dar și pe noi. Iată ce iubire creștină și evanghelică aveți! Bravo, felicitări!

4. Am răspuns deja mai sus.

5. Nu am știut dinainte ce hirotonie vor face (și că vor hirotoni pe cineva – n.trad.), nici ce alte hirotonii au mai făcut. După întâlnirea avută le-am spus că nu este corect ce au făcut și să remedieze cumva situația. Unde vedeți dvs că noi am fost de acord cu hirotonia și că am strigat „vrednic este”, devreme de noi nu am făcut aceasta? Trageți concluzii fără să știți ce am spus și trebuie să vă cereți scuze, dacă sunteți un om sincer.

6. Toți știu că atunci când arhiepiscopul Longhin Jar slujește împreună cu mitropolitul Onufrie, amândoi (și toți cei prezenți – n.trad.) îl pomenesc pe patriarhul Kirill al Moscovei. Încetați cu minciunile!

7. Lumea vrea ca aceste lucruri să fie auzite în mod public. Eu nu sunt conducătorul nimănui. Și vin (singur sau împreună cu alți părinți -n.trad.) în continuare în România pentru că suntem chemați în calitate de părinți aghioriți și pentru că avem legături strânse cu Schitul Prodromu, pe care l-am ajutat foarte mult (adică pe părinții de acolo – n.trad.). Sunt de acord să fim împreună în lupta cu erezia, dar să fim în adevăr și să știți că nu fac absolut nimic de la mine, ci întotdeauna cu binecuvântarea părintelui meu duhovnic, care este și el prigonit, precum și prin împreună-sfătuirea cu ceilalți părinți aghioriți ortodocși. Ce anume nu înțelegeți?

Domnule Chirilă, scrieți următoarele minciuni: „în timp ce cei din gruparea Sava-Staicu-Radeni luptă contra noastră, noi chiar luptăm contra ecumenismului, atât cât putem, la nivel personal, local, național și internațional.”

Răspuns: niciodată în viața mea nu m-am ocupat de domnia ta sau de pr. Matei Vulcănescu sau de pr. Teodor Zisis (adică nu v-am atacat cu ceva – n.trad.). Lumea știe că voi m-ați acuzat, iar singurul lucru pe care îl fac este să vă răspund. Nu vă temeți de Dumnezeu pentru minciuna spusă? Cum că chipurile eu lupt împotriva dvs și a pr. Teodor Zisis, când oricine poate să vadă că doar răspund la acuzațiile voastre? Nu vă temeți nici de oamenii care văd minciunile voastre? Reveniți-vă și veniți la Satu Mare să discutăm și să luptăm împreună împotriva ereziei. 

Iar în final vreau să vă spun că vă iubesc cu adevărat și vreau să mergem împreună în lupta împotriva ereziei. De aceea și vin (împreună cu alți părinți greci – n.n.) la Satu Mare. Să fim uniți și să bineplăcem lui Dumnezeu și ortodocșilor. Amin.

Hristos a înviat!

Doamne ajută!

Gheron Sava Lavriotul

 

traducere din limba greacă de

pr. Ciprian-Ioan Staicu

32 Responses to Unii aruncă cu pietre, alții îmbrățișează în dragostea răbdătoare a lui Iisus Hristos. Răspuns al lui Gheron Sava Lavriotul către Mihail Silviu Chirilă

  1. Ioan says:

    Adevărat a înviat.Amin

  2. HD says:

    Am observat ceva:Părintele Teodoros Zisis insistă pe faptul că principiul vaselor comunicante nu este valabil în lipsa caterisirii(respectiv afurisirii) celor care sunt bolnavi cu erezia(fapt confirmat și de Gheron Evstratie care spune:”Cel ce se împărtășește cu cel afurisit, afurisit este „). Adică vrea să spună că,condiția ca tu să nu poți coexista cu el (cu ereticul/cu ecumenistul )în Biserică, este caterisirea/afurisirea lui,dar că până la caterisirea lui,erezia lui pe mine nu mă afectează (decât în măsura în care eu sunt în comuniune cu el -n.m.) ci doar din mom. în care el este caterisit,atunci abia cel care nu este ecumenist intră sub incidența principiului vaselor comunicante. Pănă atunci nu,întrucât ereticul nu e condamnat/caterisit/afurisit.
    Un exemplu concret:eu nu pot sta cu un penticostal sau cu un catolic în Biserică,căci intru sub incidența acelui dicton patristic .În schimb,dacă mă aflu în Biserică împreună cu un eretic necondamnat/necaterisit(respectiv cu un ecumenist),nu mi se poate aplica acel dicton patristic și până la o condamnare sinodală a lui,putem coexista amâdoi în Biserică,adică amândoi suntem membrii ai Bisericii(până la caterisirea ereticului).
    Asta o lămurește f. bine Păr. Teodoros.
    Dar,asta poate semăna confuzie în contextul f. grav de acuma,dacă nu se ține cont de al doilea aspect ,pe care tot încearcă Gheron Sava să-l scoată în evidență și este blamat de alții și anume că:-chiar dacă ești împreună cu ecumeniștii în Biserică (pt. că ei încă nu au fost condamnați), NU POȚI Fi ÎN COMUNIUNE CU EI.
    Și așa este. Este esențial de conștientizat acest lucru, este vital.
    Aici e mărul discordiei,în abordarea și înțelegerea acestei probleme de către fiecare în parte.
    Aici e esența, pt. că întreruperea comuniunii cu cel de lângă tine,în Biserică, te pune în linie de luptă cu acela,de înfruntare.Și lumea nu înțelege acest lucru. Puțini pricep și sunt pregătiți pt. acest lucru. Pur și simplu lumea nu-i înțelege noima,nu știe de ce și pt. ce și de ce el personal.Lumea nu e catehizată.Omul nu înțelege că e problema lui personală,care îl privește pe el personal, e o problemă de viață și de moarte.
    În felul acesta Biserica devine un câmp de luptă.Te duci la slujbă,dacă te duci la pomenitori,nu pt. a te ruga împreună cu ei,căci nu poți fi în comuniune cu ei,ci pt. ai ajuta,pt. ai îndemna la luptă,pt. a mărturisi.
    Dacă eu sunt dintr-o Biserică unde se pomenește un ecumenist, nu mi se poate aplica principiul vaselor comunicante ,căci acela nu-i caterisit,dar nici nu pot fi în comuniune cu ei,nu mă pot ruga cu ei,pt. că mă întinez de comuniunea lor cu erezia. Adică prin rugăciunea împreună cu ei, ei mă fac părtaș la credința lor.
    Atunci care-i rațiunea pt. care mă duc acolo?
    Mărturisirea.Lupta pt. Biserica noastră pe care acum o conduc ecumeniștii.Dorința de ai face și pe frații mei să conștientizeze pericolul.
    Nu trebuie să ne părăsim Bisericile ci să le recuperăm din mâna ecumeniștilor (pe ele și pe membrii lor care sunt frații noștri).
    Dar,…atenție:aflându-te în comuniune cu ecumeniștii nu ești afurisit, însă ești făcut părtaș la erezia lui,fie că vrei fie că nu vrei,adică devii ca el.De ce?Pt. că ești în comuniune cu el.
    De aceea este așa de important acest aspect.Prin comuniunea cu el,prin părtășia cu ecumenistul (cu ereticul necondamnat) devii condamnabil ca și el,căci contribui și tu la răspândirea bolii,în loc să te împotrivești ei.Te faci și tu părtaș la ea,îi acorzi și tu girul tău(fie din neștiință, fie din nepăsare, fie din indiferență etc.).El(ecumenistul) sau cel aflat în comuniune cu el,te face părtaș la erezia lui(prin comuniunea cu el).
    Comuniunea nu e fără urmări.
    Eu așa înțeleg ,din exemplele Sfinților.
    La un eventual Sinod,poate Biserica va face iconomie cu neputințele oamenilor în anumite aspecte,dar pt. asta nu trebuie să ne culcăm pe o ureche,să fim vicleni,căci nu-l putem înșela pe Dumnezeu Care cunoaște inimile fiecăruia.
    Deocamdată în Biserică sunt 2 tabere:ecumeniștii și ortodocșii.Asta a făcut sinodul din Creta.Dezbinare.Ecumenismul e oficial.Dacă taci ești vinovat acuma,ca și în cazul comuniunii cu această lepră/erezie.
    Iertați.

    • admin2 says:

      Bine spus. Excelent. Mulțumim de analiză.

      În rezumat: nu avem nimic contra oamenilor, ci a ereziei; nu ne putem ruga acolo unde este hulit Hristos prin erezie; facem misiune de catehizare, însă nu facem compromisuri, căci ne luăm singuri atunci preșul de sub picioare.

      Ex: când un spital este pus în carantină nu înseamnă că dăm foc spitalului, nici că spitalul nu mai este spital, ci starea de carantină presupune sau condiționează că nu se mai intră și nu se mai iese din spital o perioadă până când se pune sub control virusul contagios, împiedicându-se răspândirea lui. Nici nu sunt lichidați cei din spital, cu toate că sunt contagioși, ci ajutați să se facă bine. După ce a trecut pericolul spitalul redevine loc de tratament pentru orice bolnav. Așadar, nu spitalul-Biserica este problema, ci virusul și mai ales caracterul extrem de contagios-mortal al acestuia (ca erezie).

      Gheron Sava Lavriotul duce o asemenea luptă, împotriva virusului-erezie. Calea abordată de alții este ori împotriva „spitalului” („nu mai e har”) ori de compromis cu ecumenismul („facem iconomie”). Însă această cale nu are nimic de-a face cu vindecarea, ci cu cronicizarea și răspândirea bolii.

      Iar în cazul ereziei consecința nu este alta decât moartea veșnică. Ferească Dumnezeu!

      Cu respect, pr. Ciprian.

  3. Ortodoxos says:

    Gheron Savva este omul lui Dumnezeu! Mihai Chirila face jocul ecumenistilor.

  4. gheorghe din brasov says:

    Daca d-nul Mihai Silviu Chirila si cei pe care ii influenteaza sunt de buna credinta, vor merge la Satu Mare pe 19 Mai, pentru confruntare, punere de acord si continuarea actiunii de demascare si a luptei cu panerezia ecumenismului.

  5. Sanja says:

    It is interesting that those who shamelessly attack are the same everywhere- no mather are they from Romania, Greece or from Serbia. We ,who support Bishop Artemije in his struggle, in Serbia, have been under such attacks numerous times … Therefore, we pray to the Lord for father Sava and the fathers confessors from Romania to continue to fight.

    • admin2 says:

      Doamna Sanja, prietena Sfântului Efrem și a noastră (traduce articolele noastre în limba sârbă, din proprie inițiativă), ne-a trimis acest comentariu, care în traducere sună așa:

      „Este interesant că cei care atacă în mod rușinos sunt aceiași peste tot (în sensul că folosească aceleași metode și același limbaj – n.trad.) – cu contează că sunt din România, din Grecia sau din Serbia. Noi, cei care îl sprijinim pe episcopul Artemie în lupta lui (cu erezia – n.trad.) am fost supuși de numeroase ori la astfel de atacuri … Așadar, noi ne rugăm Domnului pentru părintele Sava și pentru preoții și monahii din România ca să continue lupta.”

      traducere din limba engleză de pr. Ciprian Staicu.

  6. HD says:

    Unii consideră că rugăciunea împreună cu ecumeniștii ,comuniunea cu ei nu-i așa gravă,întrucât ei nefiind caterisiți-ecumeniștii-,atunci principiul vaselor comunicante nu li se poate aplica nici lor(celor aflați în comuniune cu ecumeniștii).Și așa este.Comuniunea cu ei nu te scoate în afara Bisericii,până la condamnare sinodală a lor.
    Dar,…comuniunea cu ei te face părtaș la starea lor,te face ca pe ei,te include în tabăra lor,fie că vrei sau nu vrei,pt. că ești în comuniune cu ei,adică ai aceeași credință ca ei,chiar dacă tu negi acest lucru,dar fapta te vădește. Pt. că nu te poți ruga cu cineva de altă credință, de alt crez,pt. că Biserica nu permite acest lucru. Biserica învață că ești în comuniune cu cel de aceeași credință cu tine.Nu poți fi în comuniune cu cineva de altă credință. Așa învață Biserica.
    Deci,dacă te rogi cu un ecumenist/eretic necondamnat,aia ești și tu fie că accepți fie că nu.Asta face comuniunea cu el.Chiar dacă tu momentan rămâi în Biserică, dar treci în tabăra lui,în gruparea lui,ești cu el,ești ca el.Nu iei atitudine,nu-ți pasă,nu te opui,nu te delimitezi.Chiar dacă tu nu ai crezul lui,dar în faptă faci ca el,ești împreună cu el. Ai aceeași credință cu el (ca el),spune Biserica, din cauza comuniunii cu el.
    Întrebare:Îți este de folos că ești în Biserică (până la o condamnare a lor sinodală),dacă ești încadrat la o grupare eretică(care încă nu a fost condamnată) ?! Îți e de folos că te-ai contaminat?! Că ai „boala” ereziei?! care te face condamnabil,vinovat judecății?!
    Auziți fraților,ce ne spune Sfântul Teofan:”Cui e teamă de lucrarea anatemei,n-are decât să fugă de învățăturile care îl supun ei;cine se teme de ea din pricina altora, n-re decât să-i aducă la învățătura cea sănătoasă. Dacă tu,care nutrești rea-voință față de această lucrare,ești ortodox bați cuie în propria talpă;dacă ai pierdut deja învățătura cea sănătoasă, ce treabă ai tu cu ceea ce fac în Biserică cei care o țin?Doar te-ai despărțit de Biserică, ai propriile convingeri,propriul fel de a vedea lucrurile:n-ai decât să trăiești cu ele.Fie că înainte de anatemă sunt rostite numele tău și învățătura ta,fie că nu,pt. tine e totuna:ești deja sub anatemă dacă gândești în chip potrivnic Bisericii și te îndărădnicești în acest fel de a cugeta .Însă va trebui să-ți amintești de ea când vei zăcea în sicriu,rece și fără suflare,și-ți va face trebuință rugăciunea de dezlegare”.

    • admin2 says:

      V-am răspuns mai sus, la ideile asemănătoare postate tot de dvs. Un nume ar fi bun. Apropo de mărturisire.

      • admin2 says:

        „Mai mult valorează o lacrimă izvorâtă din rugăciune decât un ocean de neliniște și tulburare.” (Sfântul Nicolae Velimirovici)

        Hristos a înviat !

  7. συγχώρεση says:

    Daca considerati ca numai nepomenitorii ingraditi de ecumenisti fac parte din Biserica Ortodoxa cum se face ca Patriarhul Ierusalimului care a semnat in Creta inca primeste Lumina Sfanta de la Ierusalim?Are Domnul Iisus Hristos alta parere decat a nepomenitorilor?

    • admin2 says:

      Greșiți total. Din păcate.

      În primul rând, nu există „nepomenitori.” Asta a fost o expresie inventată de M.S. Chirilă și nu are nici o bază telogică ortodoxă. Există ortodocși și eretici.

      Când un om cade în erezie, el devine un mădular bolnav al Bisericii, care trebuie vindecat. Deci nu se poate tăia pe sine doar așa, peste noapte, de la trupul Bisericii. Așa că ecumeniștii încă sunt membri ai Bisericii, însă loviți de lepra ereziei. Au timp să se pocăiască – inclusiv patriarhul Ierusalimului – până la un sinod ecumenic sau până la moarte (dacă ea survine înaintea unui asemenea sinod). Doar anathematizarea lor – în lipsa, desigur, a pocăinței – îi scoate în afara Bisericii, cum se extirpă o tumoare din corp. E simplu. Și valabil pentru fiecare dintre noi cei ce pururea greșim.

      Așa că să nu încurcăm lucrurile. Teologia ortodoxă este clară, nu este după mintea noastră.

      Iar Sfânta Lumină nu are absolut nici o legătură ființială cu patriarhul Ierusalimului, ci cu adevărul Învierii Domnului.

      Pr. Ciprian

  8. συγχώρεση says:

    Daca nu ar avea „absolut nici o legătură ființială cu patriarhul Ierusalimului” atunci nici In 1580, Patriarhului Sofronie al Ierusalimului nu mai lua primul Sfanta Lumina langa usa lacasului.
    Sinodul Ecumenic pentru condamnarea ecumenismului care il asteptati nu va veni niciodata pentru ca Dumnezeu tine cont de slabiciunea omului si are mila de el.Sa va dau un exemplu simplu un tanar face parte dintr-o familie in care un parinte este ateu,musulman,eterodox… Dumneavoastra ii cereti sa-si anatemizeze parintele,sa nu mai fie in comuniune cu el,sa-l paraseasca?!Pai in diaspora nu e ca la noi in care sunt majoritari ortodocsi,ce sa faca un om acolo sa se izoleze in casa ca sa nu mai fie in comuniune cu nimeni,cum isi castiga existenta?!Si tineti cont ca respectivii sunt nascuti intr-o credinta eretica si nu au catehizare.Intai trebuie sa le aratam noi ortodoxia si dupa daca o refuza merita toate anatemele Sfintilor Parinti.

    • admin2 says:

      Dragă cititorule, nu mai săriți în sus ca ars că cineva vrea răul familiei…
      Ați văzut dvs pe site-ul acesta anatheme căzând ca fulgerele? Poate vi s-a părut…
      Eu am fii duhovnicești care, fără să facă absolut nici un compromis în materie de credință, prin misiune, rugăciune și răbdare au reușit să îi aducă în câteva luni – spre slava lui Dumnezeu – pe toți membri familiei (inclusiv părinți, frați, surori) la îngrădirea de erezie. Și asta nu are nici o legătură cu prozelitismul. Și niciunul dintre ei nu este vreun om tulburat, instabil sau nu știu cum, ci dimpotrivă sunt toți suflete iubitoare de Hristos.
      A spune adevărul, a te îngrădi de erezie este singura realitate care validează pe un ortodox – așa cum Sfânta Lumină confirmă minunea Învierii Fiului lui Dumnezeu întrupat.
      Dar am impresia că cu oamenii… fără nume degeaba te zbați. Nici ei nu știu cine sunt, darămite să mai înțeleagă ce se întâmplă.
      Cu urări de bine, pr. Ciprian.

  9. George says:

    Uite așa sau înșelat mulți dintre cei rămași între ziduri crezând ca Sf. Lumina dacă vine după sinodul tâlhăresc din Creta, gata e totul bine. Ecumenistilor fatarnici, Sf. Lumină a venit în toate timpurile de prigoană și nu a avut nici o legătură cu erezia. Înțelegeți ca acolo este mormântul Domnului, și vă veni atâta timp cât va mai fi un singur ORTODOX pe Pământ. Ecumeniști fatarnici nu va mai îmbătați cu apa chioară, mai degrabă cercetați vă pe voi nu minunile lui Dumnezeu. Pe voi nici Hristos la Parusie nu va va putea convinge pentru ca voi nu mai credeți El, ci în tatăl minciuni ai cărui slugi ați devenit.. Ascultați ce va spune pr Ciprian mai aveți timp de pocăință, lăsați vorbele goale fără noimă și cercetați Scripturile și Sf. Părinți nu minciunile ereziarhilor care se mint pe ei înșiși și poporul pe care vor sa l ducă la pierzare. Înconjoară marea și uscatul ca să facă un prozelit, apoi il face fiu al gheena. Vai vouă ecumenistiilor fatarnici,prin voi vine sminteala. Și încă un lucru nu există decât Adevăr sau minciuna, ce e da e da ce e nu e nu restul știți de unde vine…. de la tatăl vostru…. al ecumenistiilor. HRISTOS A ÎNVIAT! PS. Sa nu uitam ce avem de făcut noi toți creștinii ortodocși,, lupta cea bună am luptat, credința am aparat”’….. și toate celelalte spre slava lui Dumnezeu și Sf. noastre Biserici.

  10. Coprie says:

    „Nu sunt graiuri, nici cuvinte, ale căror glasuri să nu se audă.” (Psalmul 18,3)

    Vreau să dau un avertisment oricăruia își are ca scop și lucrare, înșelarea oamenilor, că tot ce cugetă și se vorbește acum în ascuns se va arata la Lumină, care Lumină? a lui Hristos. Și totul se va vădi, și se va nărui pe capul lui. Ca Mântuitorul însuși zice știind printre altele și lucrarea aceluia zice: „Vai lumii, din pricina smintelilor! Că smintelile trebuie să vină, dar vai omului aceluia prin care vine sminteala.” (Matei 18, 7) arătând de dinainte cam și pedeapsa aceluia ce face așa ceva.

  11. Irina says:

    Intre relatarea d’voastra de la sinaxa din Serbia si cea a lui Gheron Sava este o contradictie:d’voastra spuneti ca s’a strigat”AXIOS”dupa hirotoniri,iar el zice ca nu..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *