Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Sinaxa de la Roman (25 ianuarie 2018): dragostea de Ortodoxie și de oameni

(O oglindire a adevărului în cuvânt)

Am învăţat în teologia ortodoxă că, pentru mântuire, sunt necesare:

1. Credinţa Ortodoxă

2. Harul Sfântului Duh

3. Faptele bune

Deci mai întâi trebuie să avem Credinţa Ortodoxă, primită de la Mântuitorul Iisus Hristos şi păstrată de Biserică, prin lucrarea și autoritatea Sfinţilor Părinţi, adevărații teologi ai Bisericii.
Care este învăţătura Bisericii în ceea ce priveşte Credinţa?
Răspuns: Credinţa cea dreaptă este Ortodoxia, iar celelalte, absolut toate, sunt erezii, iar oamenii care le îmbrăţişează fie pe una, fie pe celelalte sunt ortodocşi, respectiv eretici.
Acest Adevăr l-au mărturisit membrii Sinaxei de la Roman din 25 ianuarie 2018, care au transmis tuturor aşa: „După apariţia şi răspândirea unei erezii, încă necondamnată Sinodal, în viaţa Bisericii, un membru al Bisericii, se poate situa într-una din cele două stări: ortodox sau eretic!”
Deci, acolo s-a reafirmat un Adevăr de credinţă care, crezut cu inima şi mărturisit cu gura, este esenţial pentru mântuire. El nu se schimbă, este veşnic. Oricine dintre oameni îl schimbă pentru diferite motive, nu va avea parte de mântuire. Aşa învaţă Biserica lui Hristos.
De aceea zic, încă o dată şi pentru cei care, fiind manipulaţi, cred altceva despre mine: Subscriu întru totul mărturisirii de credinţă al Sinaxei de la Roman din 25 ianuarie 2018 şi mărturisirea dată acolo o subscriu.
De asemenea, adaug următoarele: pe lângă aceea că Sinaxa de la Roman a reafirmat un adevăr de credinţă, a avut grijă să adreseze un cuvânt frumos şi dulce tuturor românilor ortodocşi, clerici şi mireni, care, încă, nu s-au îngrădit de erezia ecumenismului. Acest cuvânt se regăseşte la punctul numărul 9 din Mărturisirea de credinţă: „Adevărata iconomie, cea lăsată nouă de Sfinţii Părinţi, este aceea că aşteptăm pe fraţii noştri, clerici şi mireni, care sunt în comuniune cu ereticii ecumenişti, să se îngrădească de erezie. Noi îi informăm pe toţi, fără să obligăm pe cineva să facă ceva împotriva voinţei lui.”
Cum i-am numit pe cei din casele românilor ortodocşi care nu s-au îngrădit de erezia ecumenismului?
Răspuns: i-am numit, cu cuvânt frumos şi dulce: „fraţii noştri, clerici şi mireni.”
Care sunt aceştia?
Răspuns: Aceştia sunt copiii, tinerii, bătrânii, clerici şi mireni care, din diferite motive sunt în comuniune cu ereticii ecumenişti. Şi ce-i sfătuim? Să se îngrădească de erezie.
Întreb cuviincios: Spunem despre fraţii noştri, clerici şi mireni, în general că sunt eretici? Spunem despre unul sau altul, dând nume, că sunt eretici?
Nu spunem. Eretici sunt aceia dintre noi care nu sunt ortodocşi şi pe care Dumnezeu îi ştie după numele lor.
Vedeţi?!… Când a fost vorba de Credinţă, Sinaxa de la Roman a mărturisit Credinţa Ortodoxă, fără echivoc, iar când s-a făcut referire la oameni, s-a vorbit cu delicateţe, numindu-i fraţii noştri, clerici şi mireni”. Vedeţi cât de echilibrată a fost această Sinaxă?
De aceea, eu, preotul Savin Vasile, o susţin. Iar dacă unii s-au grăbit să spună că regret iscălitura mea cea de acolo, eu le răspund:
Nu numai că n-o regret, ci îmi pare bine pentru că:
              1. A avut loc această Sinaxă.
              2. Am participat.
              3. Pentru că am semnat Mărturisirea ei de credință.
Iar celor „care vă ocupaţi de mine” vă dau următorul sfat părintesc și frățesc: Fiţi cuminţi, că nu îi place Domnului a ne blama unii pe alţii, nici în particular, cu atât mai mult în public, ca nu cumva să vină Sfântul Nicolae mai devreme de 6 decembrie cu vărguţa-cuvântului. Sfinte Nicolae, lasă vărguţa acolo… după sobă, că se poate îndrepta omul şi fără… vărguţă. Numai să vrea!
AŞA SĂ FIE !
4 august 2018,
Piatra-Neamţ
                                              Cu respect, preot Vasile Savin

28 Responses to Sinaxa de la Roman (25 ianuarie 2018): dragostea de Ortodoxie și de oameni

  1. neolia says:

    Blagosloviti Parinte Vasile !
    Cu mult inainte de a incepe prigoana ecumenista , impotriva clerului si a poporului binecredicios , pe cand erati Pr. paroh la Dochia , am auzit multe vorbe frumoase despre Sf.voastra . Si iata acum , dovediti cu fapta ceea ce am auzit . Ca sunteti un adevarat Preot al Lui Hristos care apara dreapta credinta , cu orice ptet .
    Multumim ca spuneti cu multa claritate lucrurile . Numai cine este rau voitor nu intelege.

    Hristos Domnul sa va inmulteasca harul sa va dea putere sa duceti povara marturisirii pana la capat . Si asa la plinirea vremii sa auziti : ,,Vino sluga buna si credincioasa,, … !
    Saru ‘ mana !
    Iertati !

  2. Dciachir says:

    Am priceput. Sunt eretici slujitorii ecumenismului, dar nu si mirenii co-partasi la slujbele slujitorilor ecumenisti. Adica, papa e eretic, dar cei ce participa la slujbele Vaticanului nu sunt eretici. Superb satanism!

    • admin2 says:

      Nu ați priceput o iotă. cu toate că suntem în post.
      Exprimarea cu noblețe și cu dragoste față de frații noștri încă neîngrădiți de erezie arată că nu vrem să judecăm, să acuzăm pe nimeni, îi informăm că sunt în erezie și ne dorim să iasă din ea.
      Bonsoir.

  3. Eu says:

    Se vede ca sfintii au gresit amarnic:

    – ” Trebuie a asculta de invățători și de preoți, și a nu-i judeca, chiar de ar avea o viață urâtă; dacă însă credința le e greșită, atunci nu trebuie doar să nu-i ascultăm, ci și să fugim de ei, și să-i judecăm ” (Sfântul Ioan Gură de Aur)

  4. Constantin says:

    Doamne ajuta parinte.Expunerea este foarte clara daca ai putina minte .Iar pentru cei care nu pot intelege explicatii asa de simple,pentru ce se mai agita in a aborda aceasta problema?Teologia nu este o stiinta simpla,accesibila oricui.Daca lucrurile simple nu le intelegi cum vei intelege pe cele complicate(dogmatica de exemplu)?Trebuie facuta rugaciune la Dumnezeu si El ne va deschide mintea sa pricepem cele necesare fiecaruia.
    Am fost la acea sinaxa si ma bucur ca am avut aceasta sansa.Ca le place unora sau nu,cu acea ocazie s-a scris o fila de istorie bisericeasca,care va fi citita cu ocazia judecatii universale.In acea zi s-a mai demontat o erezie.
    Dumnezeu sa ne ajute sa ramanem in dreapta credinta in veci.Amin.

  5. Valerica says:

    Totusi, sa-mi fie cu iertare….”Aceştia sunt copiii, tinerii, bătrânii, clerici şi mireni care, din diferite motive sunt în comuniune cu ereticii ecumenişti.”???? Nu inteleg cine sunt ereticii ecumenisti in lumina celor spuse de Pr. Vasile.
    Iertati!

  6. tibi says:

    Scurt si clar!

  7. Cristian Nicolae Bucuroiu says:

    Sa ne traiti, iubit parinte Vasile, indelungat in zile, drept invatand Cuvantul Adevarului!! Dumnezeu vrea sa miluiasca romanii (si in general toti oamenii) prin preoti marturisitori ca dvs, insa nu cu forta. Dar vai, atat „preotii” de azi – lupi in piele de pastor, cat si „mirenii” – lupi in piele de oaie, VOR ALTCEVA: REFUZA CRUCEA, REFUZA MARTURISIREA, REFUZA DRAGOSTEA DE APROAPELE CARE IN ESENTA SE BAZATA PE ADEVAR, fiindca iubesc, prefera si aleg mai mult confortul, lumea, pozitia sociala, onorurile, minciuna, inselatoria, falsul, pacatul, placerea, erezia, hula impotriva Sfantului Duh, fie ca o fac constient, fie din nestiinta, prin nepasare… Inca odata se confirma cele scrise de Sf. Ioan Gura de Aur: „Totul sta in a vrea sau a nu vrea”…

  8. Pingback: Sinaxa de la Roman (25 ianuarie 2018): dragostea de Ortodoxie și de oameni | ortodoxiadreaptacredinta

  9. Elena says:

    Subscriu energic celor spuse de parintele Vasile! Cine a iesit din sistem a dat un semnal clar ,ceilalti vor iesi putin mai tarziu,dar vor iesi!Sa nu judecam, sa ne rugam la reveni rea lor in ortodoxie, poate vor fi inainte a noastra!Caci altfel nu vom putea nici sta la masa cu parinti si frati, ne vom sfasia sufleteste ,sa ne invatam mai intai aproapele si sa le dam timp!

    • admin2 says:

      Nu noi le dăm timp, ci Hristos ne dă tuturor.
      Dar noi trebuie să fim răspicați, fără a jigni.
      Ei sunt în erezie, asta e realitatea și ne dorim să fim în comuniune cu ei, dar aceasta numai după ce se îngrădesc și ei de erezie.
      Până atunci, în pofida sau tocmai datorită iubirii noastre pentru ei, nu putem fi în comuniune cu ei dacă nu se leapădă de erezie (chiar dacă ei nu au nicio vină pentru molipsirea de ea).

      Pr. Ciprian

  10. admin2 says:

    Adică se mai numesc doar ei pe sine ortodocși, dar sunt deja în erezie, căci i-au aruncat alții. Depinde dacă vor vrea sau nu să iasă de acolo. Până atunci sunt eretici.

  11. Adrian says:

    Parinte ce parere aveti despre … https://youtu.be/k-TBvgRGI_I

    • admin2 says:

      Oricine și-ar da cu părerea – eu nu o fac niciodată – patristic vorbind, întreruperea pomenirii este obligatorie pentru orice ortodox care nu vrea să cadă în erezie, această metodă fiind unica soluție pentru nimicirea ereziei, la vremea hotărâtă de Dumnezeu, prin hotărâre sinodală.
      Pr. Ciprian

      • HD says:

        Părinte Ciprian, blagosloviți.
        Am scris ieri un text,de trei ori,pe site-ul Danielvla și l-au blocat tot de atâtea ori. Îmi pare rău,am crezut că sunt sinceri,dar probabil că sunt înregimentați și ei la vreo grupare sau ideologie a unui grup de persoane.
        Poate doriți dvs. să publicați acest text,f. lămuritor,din cartea apărută la Doxologia în 2010,intitulată- Sfântul Maxim Mărturisitorul, mediator între Răsărit și Apus- ,text aflat la pag. 200 în carte.
        „Dacă comuniunea mărturisește despre unire, o concretizează și o manifestă în cel mai înalt grad, unirea cu Biserica universală nu este determinată și nici condiționată de comuniune (care este o finalitate și nu un mijloc), ci de mărturisirea dreptei credințe”.
        Pt. Sfântul Maxim Mărturisitorul, comuniunea este comuniunea cu Hristos și în Hristos,iar această comuniune se realizează mai întâi în mărturisirea comună a dreptei credințe în El. Dacă Hristos nu este mărturisit corect, comuniunea cu El și cu cei care Îl mărturisesc în mod ortodox devine imposibilă.
        …mărturisirea adevăratei credințe condiționează în mod absolut comuniunea, căci cel care nu Îl mărturisește pe Hristos în mod corect, adică în conformitate cu Tradiția,se plasează în afara Lui:-acela care nu primește pe Apostoli,pe Proroci și pe Învățători,ci nesocotește expresiile și glasurile lor,acela disprețuiește pe Însuși Hristos-„.
        Aceste rănduri lămuresc foarte bine importanța și rolul comuniunii.
        Adică,comuniunea nu este un mijloc de a fi unit cu Biserica, ci o finalitate,un rezultat al acestei uniri. Iar modul în care se realizează unirea,mijlocul prin care se realizează unirea, nu este comuniunea ,ci mărturisirea aceleiași credințe cu Biserica, cu Sfinții Bisericii.
        La pag.203 scrie:”mărturisirea adevăratei credințe condiționează,…,apartenența la Biserică,împărtășirea,primirea Sfântului Duh,unirea cu Hristos și apartenența la trupul Său”(—,iar nu comuniunea cu ecumeniștii din Biserică, căci ei ,de fapt,au creat schismă cu Biserica, la Creta,comuniunea cu ei de fapt te desparte de Biserică, prin mărturisirea lor greșită de credință—n.m.).
        Numai că lucrurile acestea nu le putem rezolva noi,ci un Sinod.