Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Circul pe post de „mărturisire ortodoxă”

Pe net a apărut înregistrarea (nu o mai pun aici, din jenă…) momentelor principale de la slujba de hram (6 august 2020) la parohia Schit Orășeni, județul Botoșani, unde slujește pr. Ioan Ungureanu. Am intrat să văd cum a fost și am văzut – în sinteza video realizată – următoarele:

1. De dimineață s-au adunat oamenii la slujbă: ortodocșii la paraclisul Sf. Sila și Silvan, iar ecumeniștii în altarul de vară din curtea bisericii cu hramul „Schimbarea la Față”.

2. Apoi se vede momentul predicii pr. Cosmin Tripon de la Beiuș. Până aici totul bine și frumos, au fost mulți părinți, mulți credincioși, atmosferă faină.

3. Apoi predică pr. paroh Ioan Ungureanu. Totul este bine până când lângă el apare circarul în carouri, care îl incită. Și pr. Ioan începe să strige la microfon, de la depărtare, către vicarul Timofte, către pr. Bolohan, aflați de partea cealaltă a drumului, în curte, strigă către primar, chemându-i la … dialog.

4. Aceia nu au venit la dialog, însă pr. Ioan la finalul slujbei se dezbracă de veșminte, își ia microfonul și, „apărat” de boxele din dotare, merge la poartă și cere ecumeniștilor să iasă, invocând motive de altfel întemeiate. Lângă el strigă preoteasa, prin preajmă trece mestecând savuros o piersică și circarul și uite așa, un hram se încheie cu urlete la poartă, la care ecumeniștii nu răspund, ci ies rând pe rând și se duc în treaba lor. Unii ar spune: „câtă nesimțire din partea acelor eretici…!”

5. În mod viclean, colajul video realizat continuă cu parastasul, culminând cu un „Hristos a înviat” la final, care datorită înălțimii tonului, l-a lăsat pe pr. Ioan aproape fără glas. Nu cred că s-a dezbrăcat de veșminte, s-a dus la poartă cu microfonul, iar apoi după ce au ieșit ecumeniștii s-a îmbrăcat din nou în toate veșmintele și a făcut în sobor parastasul. Nici nu era nevoie, parastasul se slujește numai cu epitrahilul pus pe gât. Dar sensul colajului video era să se încheie cu un „Hristos a înviat” biruitor, răsunător și de ținut minte.

Concluziile sunt simple:

a) au venit oameni din toată țara la o slujbă de hram și au plecat acasă cu tulburare în suflet, desigur, de vină fiind „ceilalți”; oare chiar așa o fi? Adică sunt de vină pentru că stau în erezie, dar pentru scandal tot ei sunt de vină?

b) s-a coborât mărturisirea ortodoxă la nivelul de circ în drum; no comment.

c) în loc să considere o cunună de la Dumnezeu faptul că sunt prigoniți și că temporar, tot prin voia Domnului, biserica pe care au făcut-o cu sudoarea mâinilor lor este în stăpânirea ereticilor, cei de la Orășeni s-au lăsat antrenați într-un scandal care nu are nimic ortodox în el, nicio urmare pozitivă, de a se converti vreun eretic la Ortodoxie, de a se îngrădi adică de ecumenism, ci cred că cei din curtea bisericii – chiar eretici fiind – s-au dus acasă cu gândul: „decât cu scandal, ca și cei de la poartă, mai bine stăm așa cum suntem.” Desigur, de vină este cel mult… microfonul. Și probabil că mi-o voi auzi de la circarul șef că sunt agent al Mitropoliei Moldovei, care nu respectă pe credincioșii de la Orășeni. Să fie clar, cel care nu îi respectă este cel care a inițiat, întreținut și filmat scandalul. Așa ceva nicăieri în istoria Bisericii nu s-a văzut! Iar filmarea ar fi foarte bună, dacă ar lipsi partea cu circul din ea.

Ce anume îi definește pe cei din gruparea lui Chirilă?

Unul dintre preoți este acum „parohul” Oastei Domnului din zona Galați sau unde o fi. Acolo lucrurile sunt sectare 100%, nu de acum, ci de multă vreme. Altul, prin Ardeal, este mare fan părintele Arsenie Boca. Altul, prin Oltenia, dă Împărtășania acasă credincioșilor, după modelul de la Oituz sau mai ceva decât acela, urmând ca cei „îngrădiți” să se împărtășească singuri, fără preot. Altul are site și îi trage cu înjurăturile ca la ușa cortului ori de câte ori apucă, uitând că este preot. Nu mai continui, că mi-e rușine de asemenea „mărturisire”, care în niciun caz nu este ortodoxă.

Acum 3 ani am slujit cu toții la Orășeni, în aceeași minunată zi de 6 august 2017. Din tot ce a fost atunci acum a rămas doar un circ moldav, în care sunt implicați cei care, de altfel în comuniune fiind cu cei aflați în comuniune cu ecumeniștii (pe direcția Macarie de la Oituz – vladica Longhin – IPS Serafim de Pireu), sunt și ei tot eretici. Iar circarul șef îi ține sub ascultare, când el ridică degetul – vedeți în filmare – atunci pr. Ioan mai zice ceva. Și încă ceva și tot așa.

Părinte Ioane, te-ai îngrădit de panerezia ecumenistă, ca să ajungi la degetul mic al „teologului”? Dacă acesta este un progres de orice natură, atunci mulțumesc lui Dumnezeu că nu am nicio comuniune bisericească cu voi. Să vă dea Dumnezeu gândul cel bun, prin care să înțelegi că forța Ortodoxiei nu stă nici în microfon, nici în bufon, ci în cu totul altceva și Altcineva!

Cu durere în suflet,

pr. Ciprian Staicu