Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Minciuna prin omisiune

Cu ajutorul lui Hristos, Capul Bisericii, noi, preoții ortodocși Florin Coman (din județul Buzău) și Ciprian-Ioan Staicu (din județul Covasna), răspundem în mod public la „dezmințirea publică” publicată azi pe internet de Cristian Bucuroiu:

a) acel video de peste o oră putea fi comprimat în jumătate de oră, pentru că de la jumătate înainte se repetă ideile, însă așa se întâmplă când „cine se scuză, se acuză”;

b) în înregistrarea cu pricina nu se face deloc pomenire de preotul ortodox care a provocat toată această tensiune, adică pr. Florin Coman, pentru că a identificat la fața locului, slujind de multe ori în paraclisul „Sfântul Visarion al Larisei” (interesant hram) de la Buzău, faptul că grupul de visarioniști de acolo sunt înșelați și idolatri (fapt mărturisit public de pr. Florin în predica ținută acolo la praznicul Sfântului Mare Mucenic Dimitrie – 26 octombrie 2020), atitudine ortodoxă pentru care și-a atras oprobriul gazdei visarioniste;

c) pr. Florin a transmis în mai multe rânduri duhovnicului său, pr. Andrei, să îi spună părintelui Ghervasie că la Buzău este un grup de visarioniști nepocăiți și că soluționarea se poate face începând cu întreruperea slujirii Sfintei Liturghii acolo (în acest sens sunt mărturii că creștini ortodocși care așteptau să se spovedească la pr. Ghervasie și au auzit pe visarioniștii de lângă ei cum menționau cu drag de ce „îi învăța pe vremuri taica părinte”, fapt care i-a smintit pe cei lipsiți de afecțiunea idolatră, dar care apoi au fost și refuzați să mai vină la slujbă);

d) faptul că cei doi părinți – Andrei și Ghervasie – nu au conștientizat ereziile lui Visarion nu îi scuză sub niciun fel, devreme ce au săvârșit Sfânta Liturghie în mod repetat, împărtășind pe cei despre care știu că sunt și acum visarioniști și lăsându-i tot în ereziile lor, motivul nefiind unul pastoral ortodox (pr. Florin i-a atenționat pe cei doi părinți de problemele constatate la fața locului – idolatrie și înșelare – însă fără rezultat);

e) Slavă Domnului că s-a vădit această înșelare și ereziile lui Visarion; Slavă Domnului că cei doi părinți – Andrei și Ghervasie – s-au dezis public de acestea. Ușor până acum, însă pentru ca faptele să vorbească noi considerăm că este necesar ca sub atenta lor supraveghere și coordonare în următoarele zile să fie adunate – căci stau ascunse de ochii lumii – desigur din proprie inițiativă, toate pozele, pseudo-icoanele, cărțile, revistele, casetele, CD-urile visarioniste din casele visarioniștilor din acea zonă (chipurile îngrădiți de panerezia ecumenistă în 2016, dar care au triat preoții, în așa fel încât să rămână cu unii care le cântă în strună și îi lasă cu taica părinte în inimă) și să fie arse în curtea vreunuia dintre ei (bine ar prinde și un video pe larg, ca dovadă a acestui fapt), faptă cumulată cu dezicerea publică (nu neapărat filmată, dar măcar scrisă) a visarioniștilor de taica părinte.

Cât despre scuzele datorate ereticilor lui Chirilă, dacă pr. Andrei găsește undeva în istoria Bisericii că ortodocșii și-au cerut iertare de la eretici, recunoscând că din cauza mărturiei lor (a ortodocșilor) ereticii au căzut în erezie (unde e logica argumentului?), ar fi chiar ceva inedit. Exemplele contrare însă sunt nenumărate.

Apreciem sinceritatea fratelui Cristian, un om cu inimă mare, însă îl avertizăm că inima fără cunoașterea învățăturii de credință (așa cum el însuși spune în acest video despre sine) duce doar la momente lacrimogene, ca cele din filmare (la final), care seamănă cam mult cu adunările visarioniste și deloc cu mărturisirea patristică.

În concluzie, duhovnicii visarioniștilor i-au împărtășit pe aceștia ani de zile. Aceasta este unica problemă în discuție, devreme ce cea referitoare la locul lui taica Visarion în istoria Bisericii a fost clarificat: eretic.

Schismă nu noi facem, ci cei doi preoți – Andrei și Ghervasie – care prin omisiune au spus doar ce le-a convenit pentru a arunca pisica neagră peste gard. Din păcate, pisica nu era chiar moartă, așa că cele omise din așa-zisa mărturisire a lor – adică aspectele principale – au fost date aici pe față.

pr. Florin Coman

pr. Ciprian Staicu

Notă: eu, părintele Ciprian Staicu, rămân la hotărârea mea de îngrădire, pentru că cele filmate cumulate cu adevărurile esențiale nespuse îi așează pe cei doi părinți – Andrei și Ghervasie – tot în categoria ereticilor, pentru faptul că sunt în comuniune liturgică cu ereticii visarioniști, chiar dacă ei înșiși spun că recunosc pe Visarion ca eretic. Este – ca să vorbim patristic – la fel ca în cazul episcopului Teodosie, trimis să îl convingă pe Sfântul Maxim Mărturisitorul să reintre în comuniune cu monoteliții eretici: Teodosie recunoaște la un moment dat că Sfântul Maxim spune adevărul, că el (Teodosie) este în erezie, dar rămâne tot în ea, neîngrădindu-se. Când pr. Andrei și pr. Ghervasie vor înceta comuniunea euharistică cu visarioniștii (existenți, inexistenți, recunoscuți, ascunși etc) atunci vor face primul pas înapoi spre Ortodoxie.