Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Glasul mirenilor. Partea întâi

Notă: am primit acum mailul de mai jos. Pot urma și altele, le primim cu drag. Le voi publica, fără a interveni în vreun fel. Doar atât pot spune acum, că nu voi întrerupe verbal comuniunea cu preoții împricinați, ci îmi voi baza conslujirea și împreună-rugăciunea pe o Mărturisire clară de credință ortodoxă – cea oferită ca model sau oricare alta, viabilă să fie. Și pe fiecare să ne lumineze Hristos cum știe El mai bine. Așa să îmi ajute Dumnezeu!

Pr. Ciprian Staicu

Are cuvântul Alexandru Grigoraș:

„Vă rog să citiți până la sfârșit!

Doamne ajută, Părinte Ciprian!
Deoarece pe data de 16.03.2021 ați declarat că puneți site-ul „PrieteniiSfEfrem” la dispoziția oricărui ortodox, propun ca până Duminică să se colecteze mărturii ale mirenilor despre cum anume văd ei situația ivită cu erezia visarionistă!
Am zis până Duminică deoarece atunci urmează să luați decizia de a rupe sau nu comuniunea cu părinții Andrei și Ghervasie!
Vă trimit acest e-mail fiimdcă ați transmis ieri că așteptați inițiativă și din partea mirenilor ortodocși pe site-ul dvs, dar inițiativă și la viitoarele sinaxe – pe care foarte bine le-ați pre-definit ca necesare a avea loc și cu intervenții ale noastre – ale mădularelor neclericale!
Și încep eu „inițiativa de pe site” prin a-mi așterne aici câteva cuvinte!
E bine că totul trebuie delimitat doar în sfera de Credință – nu și în sfera vre-unei afinități sau vendete personale! E bine că nu s-a ajuns la atacuri triviale între părinți, deși am înțeles că ați fost ponegrit în mediul virtual în moduri incalificabile și scandaloase de către unii mireni!
E foarte sănătos dpdv al comoarei noastre – Ortodoxia – că ați tras un semnal de alarmă!
1). Știu că nu v-ați aflat nici o clipă în comuniune cu ereticii ecumeniști după „sinodul” din Creta, ci v-ați îngrădit de Ecumenism de îndată ce IPS de Covasna și-a însușit hotărârile din Creta – așa că înțeleg sub aspect psihologic, uman, natural, nevoia de a vă exprima indignarea cu privire la faptul că „de mult timp părintele dvs duhovnic se afla în comuniune cu visarioniștii”, și prin urmare – de a vă auto-considera și dvs întinat fără să vreți de erezia visarionistă, deoarece ați aflat că o anumită perioadă ați fost în comuniune cu un duhovnic-visarionist! Acum cei care vă atacă pretutindeni vor avea prilej să spună: „Iată – părintele Ciprian Staicu și-a stricat „palmaresul”, și nu mai e singurul preot care să fi fost neîntinat nici măcar o zi de vreo erezie, căci fără să știe – s-a aflat în comuniune cu un duhovnic visarionist!”.
Însă tuturor „părerologilor de rit nou” le spunem că „Finalul încununează!”.
Așadar, așa cum sfinția voastră v-ați aflat în comuniune cu Pr Andrei fără să știți că are evlavie la Visarion înșelatul, vă întreb – oare nu ar fi acum nevoie de mai multă diligență din partea dvs cu privire la faptul că dânsul își dorește să scape de acuzația că ar mai fi visarionist?
2). „Imunitatea de turma” dpdv al mărturisirii concrete:
Cred că ați procedat corect să atrageți atenția asupra pericolului visarionist, și că e un semn de sănătate canonică să vă puneți în rânduială mirenii – dacă au dat sau nu o Mărturisire scrisă de Credință către protopopiat, și dacă părinții și personalul monahal îngrădiți de pan-erezie au sau nu adeverință de întrerupere a pomenirii ereziarhului local și implicit dacă au decizie oficială de scoatere/izgonire/concediere din mănăstire/biserică.
Cred că e bine să verificați statutul fiecăruia din turma ortodoxă, în primul rând pt a se preveni infiltrări în celula de mărturisitori ortodocși, premeditate de dușmanii Bisericii! Iar infiltrările pot veni în primul rând de la ofițeri de informații deghizați în „credincioși evlavioși”, sau de la maici sau preoți „apăruți și îngrădiți peste noapte” și care raportează activitatea ortodocșilor.
După cum a spus acum 3 ani cardinalul papistaș (iezuit) din zona de Vest a României – „toată ceata ortodoxă care nu se supune sinodului cretan – este monitorizată”! Așa că ereticii nu se vor da în lături de la nimic ca să exploateze orice posibil conflict între ortodocși sau orice urmă de sminteală care poate apărea, astfel încât să ne prade turma de mărturisitori.
3). Cred că este corect că ați tras alarma cu privire la erezia visarionistă – și că ați făcut aceasta din dragoste de Adevăr, însă trebuie să vă spun că după erezie, NOI TOȚI TREBUIE SĂ NE FERIM DE ORICE PRICINĂ DE SMINTEALĂ!
Putem să smintim și când tăcem, și când vorbim, și când suntem siguri 100% că facem ceea ce trebuie!
Consider că trebuia menținută o comunicare pe această temă în primă fază doar cu părinții în cauză, fără să afle și mirenii care nu au legătură cu celula de la Buzău! Iar dacă aceștia doi nu erau lămuriți, să fi convocat în cel mai scurt timp și o sinaxă privată, eventual și cu părinți aghioriți – în care să se judece cazul și norma (modul) de lepădare concretă a visarionismului. Norma să fie argumentată de comun acord între toți părinții de la sinaxă, și să cuprindă rânduiala concretă în care să se facă lepădarea publică de visarionism de către cei în cauză.
Vă spun aceasta deoarece nici după îngrădirea de erezia ecumenistă, cei mai mulți dintre noi – din țară și din diasporă, care ne-am detașat de ecumeniști – nu am făcut o procedură aparte de revenire la Ortodoxie – ci pur și simplu nu am mai mers la pomenitori!
Eu cred că din această cauză părinții Andrei si Ghervasie au purces DOAR la a strânge semnături de la mirenii din Buzău și a semna o mărturisire de credință în care făgăduiesc că nu vor mai avea evlavie la Visarion Iugulescu.
Eu nu sunt în măsură să judec dacă lepădarea dânșilor de Visarionism e reglementată dpdv canonic sau nu – ci afirm că atâta timp cât au mărturisit public că „Visarionismul e erezie!” – doar nu sunt mincinoși să mai aibe evlavie în continuare la acel individ! Și ca atare – pot fi de încredere, pot fi reîncadrați în rânduiala ortodoxă.
Să nu uităm că atât Ecumenismul cât și Visarionismul sunt erezii/înșelări încă necondamnate sinodal – și prin urmare toți adepții lor sunt „eretici cu posibilitate de îndreptare”. Adică care se pot îndrepta prin simpla părăsire a acelei învățături/practici/evlavii. Adică nu e ca și cum s-ar fi botezat în vreo nouă erezie – ci doar că se află sau se aflau într-o înșelare demonică datorată neștiinței și/sau necercetării predicilor și practicilor lui Iugulescu.
Acum, în finalul acestui punct, să explic de ce am menționat la începutul paragrafului de SMINTEALĂ:
Dacă, Doamne ferește, unii oameni – îngrădiți de erezie, sau care se gândeau să se îngrădească de erezie – au văzut conflictul de opinie apărut și au decis să se întoarcă la ecumeniști? Sau au decis să nu se mai îngrădească de Ecumenism?
Oare, pe acei oameni cine îi va „deconta” la judecata care va veni peste fiecare dintre noi?
Repet – eu vă dau dreptate în speța aceasta! E bine că ați atras atenția, dar e regretabil că s-a făcut public totul la modul „Voi, visarioniștilor, sunteți în idolatrie/erezie și dacă nu vă întoarceți – eu întrerup comuniunea cu voi și mă rog ca heruvimii din Ceruri să stârpească acele locuri unde s-au ținut adunările visarioniste”.
Dacă oamenii neangrenați în subtitilitățile luptei de credință se smintesc și zic „Ce să facem la ăia îngrădiți – nu vezi că e numai scandal și acuze!?”…
Consider că era nevoie de o comunicare strategică – în care să li se comunice offline părinților care e logistica lepădării visarionismului – fără să se știe de către pliromă în primă fază de situația izbucnită și de o posibilă întrerupere a comuniunii între dvs și cei doi părinți!
Cred că nu era necesar la început să îi numiți pe cei din Buzău în mod public, ci era necesar să atrageți atenția părinților lor duhovnicești – și pe site să publicați doar dovezile că Iugulescu a fost un înșelat.
Cei de la Buzău ar fi aflat apoi și de pe site și de la părinții Andrei și Ghervasie că trebuie să lepede evlavia la respectivul – dar ar fi aflat și rânduiala prin care să poată fi redeclarați ortodocși.
4. Pentru câte ați spus, și mai ales pentru câte ați avut de suferit de pe urma „tonului dogmatic” – vă acord toată încrederea mea în vederea judecării și analizării oricăror situații viitoare de identificare a unor posibile „breșe apărute în reduta ortodoxă”. Exact ca un „vultur” din Tratatul de Preoție al Sf Ioan Gură de Aur!
Consider că sunteți cel mai acrivist dintre toți părinții ortodocși din România, dar că cu toate acestea – deciziile de întrerupere a comuniunii de rugăciune trebuie să le luați sincronizat cu ceilalți părinți cu care vă aflați în comuniune.
Adică în cazul acesta – vă sugerez să nu întrerupeți comuniunea cu părinții Andrei și Ghervasie DECÂT DUPĂ CE VĂ VEȚI FI CONSULTAT ȘI VEȚI FI UNANIM DE ACORD și cu părinții Ieronim, Xenofont, Antim și ceilalți părinți al căror nume nu mi-l amintesc acum! Adică dacă vor întrerupe și sfințiile lor comuniunea cu părinții Andrei și Ghervasie – atunci să o faceți și dvs! Nu înainte și pe cont propriu!
5). Mesajul meu pt mirenii care poate s-au smintit de situația nou-creată:
părinții, ca de atfel oricare alt om, sunt supuși greșelii mai mult sau mai puțin! Cei în cauză – preoți si mireni – greșind deoarece nu au cercetat în prealabil activitatea lui Visarion Iugulescu – au acum de îndeplinit câteva proceduri specifice, astfel încât să intre în rânduială! Acele proceduri sunt specificate în Molitvelnic atât în ceea ce privește actiunea de rostire, închinare, locație, cât și de semnare a lepădării de o erezie!
Molitvelnicul reprezintă un îndreptar, un cod de procedură preoțească!
Ca o asemanare – pt mireni – e ca și cum activitatea unui Contabil ar fi reglementată de Codul Fiscal, sau pt un Avocat prin Codul de Procedură Penală, așa că nu trebuie să vă smintiți de divergența de opinie care a existat.
Ambele tabere – și Pr Ciprian, și părinți și mirenii de la Buzău au căzut de acord cu privire la faptul ca Visarionismul e o erezie – iar acum se analizează cum anume să se evite un eventual „viciu de procedură” în procesul de lepădare a ereziei!
Părinții de la Buzău cred că lepădarea se face doar printr-un text scris și semnat, iar Pr Ciprian atrage atenția că e nevoie și de aflare în biserică, și de rostire, și de închinăciune în tot ritualul de lepădare de erezie, conform Molitvelnicului!
Aici s-a ajuns cu dezbaterea, și nădăjduim că se va ajunge la unanimitate în zilele următoare!
6). Mesajul meu pt Părinții Andrei și Ghervasie: 6.1.) să încerce să își publice hârtiile oficiale prin care au fost dați afară din structura mănăstirească/bisericească, etc ca să fie îndeplinite normele canonice prin care se arată statutul unui membru din personalul bisericesc: caterisit (pe nedrept sau nu – înțelegem noi), transferat, afurisit, etc.
6.2.) Să încerce să facă o lepădare de visarionism exact după cum a spus Părintele Ciprian care a invocat normele Sf Vasile cel Mare din Molitvelnic la pagina http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2021/03/08/molitvelnicul-nu-este-bataia-de-joc-a-ereticilor/ –  enumerând procedura concretă de lepădare a înșelării visarioniste! Să nu credeți, iubiți părinți, că e prea mult dpdv omenesc dacă îndepliniți rânduiala așa cum a spus dânsul – pt că n-a spus-o de la el – ci a spus după cuvintele Sf Vasile cel Mare. Nu e un semn înjositor sau de subordonare față de cineva dacă vă lăsați „urecheați” de Pr Ciprian – și veți purcede împreună cu celula de la Buzău la lepădarea Visarionismului prin procedura menționată mai sus!
Până la urmă – îi datorați părintelui Ciprian și sfințiile voastre și mirenii de la Buzău șansa de a fi ieșit din înșelarea visarionistă. Vă rog din suflet să îndepliniți rânduiala așa cum scrie mai sus – ca să evităm cu toții să apară încă o posibilă ruptură Duminica aceasta – atunci când Pr Ciprian a anunțat că va întrerupe comuniunea cu sfințiile voastre!
Măcar să evităm un rău și mai mare – și să dăm dovadă de Pace și Unitate între noi – astfel încât să mai spălăm împreună din paguba produsă de sminteala multora care au înțeles greșit ceea ce se întâmplă.
Repet – faceți un efort ca să fie bine, și să depășim împreună actuala ispită!
Concluzia mea pt dvs – părinte Ciprian –  e că sunteți un părinte ortodox, definit în primul rând prin Acrivie ortodoxă, Disciplină, și Râvnă Sănătoasă către Adevăr! Și mai consider că din toată această situație a ieșit și ceva constructiv – și anume LĂMURIREA DE CĂTRE FIECARE DINTRE NOI A MĂRTURISIRII DE CREDINȚĂ PUBLICE ȘI CONCRETE, atât în scris cât și faptic!
Mă pun la dispoziția dvs pentru a vă ajuta, dacă considerați necesar, în demersul de a demasca în scris orice înșelăciune spirituală care se desfășoară în România, de la arsenism, nilism, new-age-ism, macarianism, visarionism,  etc – ascultând predicile lor și identificând în scris abaterile concrete ale înșelaților respectivi și punându-le la dispoziția dvs pt a le prezenta și maselor de oameni!
V-am spus toate acestea pt că vă iubesc pe toți – pt că v-am fost fiu duhovnicesc, și pt că mi-ați dat personal un sfat acum 3 ani cu privire la Criticile referitoare la Dogma ortodoxă, sfat pe care nu-l voi uita niciodată:
„Alexandru, nu judeca prea aspru neorânduiala altuia, pt că nu știi unde se va afla ereticul din fața ta peste un an – și unde te vei afla tu! Îi spui ce ai de spus, dar nu cu patimă! Ești prea virulent!”.
Și de aceea v-am făcut acum acea înșiruire de la punctul 3.

Cu deosebit respect pt întreaga activitate pastorală și cu speranța că nu se va mai scinda încă odată „turma cea mică”, Alexandru Grigoraș.

Vă doresc post cu folos, sănătate și mântuire tuturor! ”