Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

De ce ecumenismul este cea mai mare erezie din istoria Bisericii?


De ce ecumenismul este cea mai mare erezie din istoria Bisericii?
de Adamandios Ţachiroglu

Pentru că mulți credincioși neinformați întreabă: ce rău există în așa-numitul ecumenism? De ce vorbesc unii despre panerezie și despre întinarea credinței și de ce sunt acuzați episcopii și preoții (care nu se îndepărtează de ecumeniști), mai ales că toată această mișcare ecumenistă este impusă de condițiile de azi, consider că este necesar să fie menționate constatările de mai jos referitoare la caracterul ecumenismului.

Ecumenismul este:

1. Luptător împotriva lui Dumnezeu (Vrăjmașul lui Dumnezeu), pentru că pretinde bunăvoință față de cei aflați în afara Bisericii și recunoaște ereziilor și diferitelor credințe păgâne părtășia sau participarea la lucrarea mântuitoare a lui Dumnezeu, iar pe unele dintre aceste religii le numește în mod blasfemiator chiar avraamice. Însă, potrivit învățăturii Sfântului Apostol Pavel, cei care sunt chemați să fie fii în credință ai lui Avraam sunt cei ”născuți din credință” (Galateni 3, 7) (cei care cred în Sfânta Treime așa cum a crezut Avraam, adică ortodocșii – n.trad.).
2. Luptător împotriva lui Hristos, pentru că potrivit ”teologiei” lui Ioannis Zizioulas, este recunoscut primatul sau întâietatea Tatălui, față de Care este subordonat în mod automat Fiul (El nu este socotit egal sau deoființă cu Tatăl). Și arienii și nestorienii au încercat să impună această subordonare a Fiului față de Tatăl. În același timp, devreme ce ecumeniștii îi recunosc pe monofiziți ca biserici, ei admit și erezia lor – cea despre o singură fire a lui Hristos – deci ca învățătură ei sunt în opoziție cu dogma ortodoxă.
3. Luptător împotriva Duhului Sfânt, pentru că îi recunoaște pe papistași ca biserică, în pofida învățăturii lor despre ”filioque” (a purcederii Duhului Sfânt și de la Fiul) și le atribuie preoție și succesiune apostolică.
4. Luptător împotriva Sfintei Treimi, pentru că prin ”primatul Tatălui” Îi subordonează pe Fiul și pe Duhul Sfânt. În același timp, ei învață că ”de fapt comuniunea celor Trei Persoane devine unitate numai într-o singură persoană, cea a Tatălui.” (conform revistei Theologia, nr. 2/2009, p. 32). Această învățătură este cu totul anti-ortodoxă, adică eretică.
5. Luptător împotriva Bisericii, pentru că prin acceptarea teoriei ramurilor, a teoriei incluziunii și prin multe altele cuprinse în declarațiile oficiale și în textele semnate sunt recunoscute mai multe biserici, în loc de una și se anulează răspunsul negativ la întrebarea retorică: ”Oare S-a împărțit Hristos?” (I Corinteni 1, 13). În același timp, ecumeniștii emit păreri despre reînființarea Bisericii, lucru care îi arată din nou pe aceștia ca fiind niște luptători împotriva lui Hristos.
6. Luptător împotriva Maicii Domnului, Născătoarea de Dumnezeu, pentru că ecumeniștii se roagă împreună cu cei care neagă Fecioria Maicii Domnului și numele ei de ”Născătoare de Dumnezeu” sau cu cei care propovăduiesc, precum papistașii, învățături despre ”imaculata concepție” a Maicii Domnului.
7. Luptător împotriva sfintelor icoane, pentru că se roagă și îi recunosc ca ”biserică” pe cei care îl au ca ”sfânt” pe împăratul Carol cel Mare al francilor, condamnat ca eretic de Sinodul al VII-lea Ecumenic și îi recunosc pe cei care refuză teologia și cinstirea sfintelor icoane.
8. Luptător împotriva sfinților, pentru că în cuvântul său de salut către delegația papistașă prezentă cu ocazia sărbătorii oficiale a Patriarhiei Ecumenice din data de 30 noiembrie 1998 (adică praznicul Sfântului Apostol Andrei), patriarhul ecumenic Bartolomeu a susținut faptul că ”strămoșii noștri care ne-au lăsat nouă ca moștenire schisma au fost victime nefericite ale șarpelui începător al răului și ei se află deja în mâinile lui Dumnezeu, Dreptul Judecător.” (adică sfinții au fost de vină pentru schismă, nu ereticii, afirmație care este o mare blasfemie – n.trad.)
9. Luptător împotriva sfintelor canoane, pentru că același patriarh a numit Sfintele Canoane drept ”ziduri ale rușinii”, care trebuie să fie înlăturate și episcopii ecumeniști le calcă în picioare și le interpretează după bunul lor plac.
10. Luptător împotriva Sfintelor Taine, pentru că recunoaște tainele, succesiunea apostolică și botezul ereticilor (care de fapt nu există, adică nu au nici o valoare mântuitoare – n.trad.)
11. Luptător împotriva Sfintei și Dumnezeieștii Liturghii, pentru că promovează schimbări și denaturări în slujba Sfintei Liturghii și în textul rânduielii ei.
12. Luptător împotriva episcopilor sau a demnității arhierești, pentru că anulează rolul adevărat al episcopului ca cel ce drept învață cuvântul adevărului lui Hristos, îl promovează pe episcop drept cap al Bisericii, dându-L deoparte pe Hristos și neagă existența Bisericii fără episcop, chiar și dacă acesta este eretic.
13. Luptător împotriva turmei lui Hristos, pentru că exclude turma credincioșilor de la rolul ei în Biserică și o retrogradează la nivelul de ”oi credincioase”, îi ia dreptul de a-i controla pe episcopi în probleme de credință și impune turmei să meargă alături de ecumeniști în erezie.
14. Luptător împotriva omului, pentru că ascunzând și denaturând Adevărul cel unic al lui Hristos, îi exclude pe oameni de la lucrarea Lui mântuitoare și îi învață calea spre pierzanie.

În fine, pentru că există și întrebarea: devreme ce nu toți episcopii îi învață pe oameni ecumenismul, desigur sunt unii care îl condamnă, oare noi de ce să îi acuzăm pe aceștia? Răspunsul este: pentru că din diferite motive și potrivnic învățăturii Sfinților Părinți, ei tac și nu spun lucrurilor pe nume, nu pun în aplicare Sfintele Canoane referitoare la condamnarea ereziilor și la apărarea turmei lui Dumnezeu de acestea, slujesc împreună cu cei care sunt acuzați ca fiind eretici, au o atitudine de îngăduință față de cei ce cad sub incidența acuzațiilor de mai sus, lucru care constituie batjocorire a Celui Preaînalt, și contribuie astfel la consolidarea și la acceptarea ereziei; această atitudine a lor îi face și pe ei înșiși să fie părtași la erezie.

Sursa: https://katanixis.blogspot.ro/2017/03/blog-post_77.html

traducere din neogreacă de
pr. dr. Ciprian-Ioan Staicu

Aici aveți și în variantă pdf:

De ce ecumenismul este cea mai mare erezie din istoria Bisericii_

Textul se poate multiplica și răspândi în mod liber; chiar este de dorit. Succes tuturor!

21 Responses to De ce ecumenismul este cea mai mare erezie din istoria Bisericii?

  1. Nevrednica says:

    Exact asa este,cum ati incheiat dvs.:la predicile dupa Sf.Liturghie preotii(cu exceptia celor vrednici!)explica cite putin despre Sfintii zilei dar in rest bagatele,cum ar fi umanismul,dar dau de inteles ca trebuie sa.i iubim „pe toti”,in acestia”toti”intrind bineinteles ereticii.
    Dumnezeu sa ne lumineze si sa pregateasca multe,multe cununi ca sa scapam de eretici si rataciti!
    Doamne ajuta!

  2. Nicolae Radu says:

    Foarte bun articolul!

  3. Mihai says:

    Un alt prigonitor,al Pr Cosmin Tripon, este vorba de domnul Sofronie de Oradea http://www.egco.ro/news_3102_ro.php

  4. Monah Teodot says:

    Cea mai limpede si mai succinta caracterizare a ecumenismului. E tare omul asta, Adamandios Țakiroglou. Ar trebui invatat pe dinafara articolul acesta.

  5. Cobjug Stefan says:

    ATAT DE LIMPEDE SA PRICEAPA SI ECUMENIȘTII!

  6. Ileana says:

    Frumos si adevarat articolul. Ecumenismul, atunci cand e promovat de ierarhi, devine si luptator impotriva preotilor, iar asta abia acum incepe sa se vada.

  7. Simona says:

    Foarte explicit articolul,insa am citit un anunt ingrijorator:

    https://danielvla.wordpress.com/2017/03/11/sinaxa-interortodoxa-de-pe-4-aprilie-care-cica-nu-va-fi-nici-sinod-nici-panortodoxa-va-avea-loc-in-localitatea-oreokastro-langa-tesalonic/

    Nu inteleg de ce Sinaxa va tine doar o zi(!!!);initial se anunta participarea a mai multor tari,acum se pomenesc doar trei tari,timp permis de argumentare doar 8 minute(?!?!?) ;acea sedinta tilhareasca a durat 9 zile,au participat 10 tari;oare sinaxa se va face la „banda rulanta”?
    Ce putere vor avea 3 tari impotriva celor 10?
    Sint excluse Georgia,Bulgaria,Serbia si celelalte initial mentionate,sau este o traducere incompleta?
    Toti mirenii antiecumenisti spera la rezolvarea si caterisirea clara si categorica a ecumenistilor cretani;va rog sa ma iertati,dar speram sa nu fie o deceptie cum a fost intilnirea perfida din octombrie in Bucuresti!
    Trebuie sa se tina cont ca vor veni si vrajmasi care prin vociferari vor impiedica discutiile,tocmai stiind „sa traga de timp”pt.a trece ziua!
    Imi doresc sa se rezolve problema primirilor Sfintelor Taine din mina oricarui preot(ca pina la duminica Ortodoxiei din mina pr.T.Zisis!)pina la caterisirea nominala,asa cum s.a anuntat.
    Dumnezeu sa lumineze pe toti organizatorii si participantii vrednici!
    Doamne ajuta!

    • admin2 says:

      Numai cine poate să participe și va participa va putea spune că a contribuit cu ceva la pacea Bisericii.
      Mie personal pr. Sava mi-a menționat 15 țări. În comunicatul pr. Matei apar trei, tot citându-l pe pr. Sava, la numai câteva zile distanță. Nu cred că toți sunt așa reticenți ca românii și s-o tot dea înapoi ca racul. Curaj, fraților, altfel în vremuri mari de prigoană ce vom face?
      Vor fi multe sinaxe și sinoade până va fi biruită fiara ecumenistă, de către cei care vor lupta cu ea. Credeți că un balaur cu 115 capete (ani) moare numai că s-au dus câțiva la o sinaxă? Dar el moare numai la gândul că se vor duce ortodocșii la sinaxă!!! Sper că ați sesizat accentul.
      Pr. Ciprian

  8. Florina says:

    Un articol de nota 10! Trebuie distribuit neapărat la cei care au căzut în capcana ecumenista poate-poate se trezesc…

  9. admin2 says:

    Mulțumim,. Foarte ziditor.
    Cât privește întrebarea cu păstorul care iubește sau nu, eu vă îmbrățișez și vă binecuvântez! Iertați!
    Pr. Ciprian.

  10. Simona says:

    Asa este drag si vrednic Parinte….batrin si inradacinat balaurul asta,iar la noi…ca la nimeni,toti cad din ce in ce mai mult in gura lui,din pacate.
    Duca.se pe pustii fiara ecumenista!
    Nu primim nimic de la ecumenisti!
    Dumnezeu sa ne intareasca!
    Ma iertati.

  11. Ileana says:

    Am citit si eu ce a scris Pr. Vulcanescu. Din text se intelege ca Parintele Ciprian si Dl. Chirila vor avea rezervate aceste minute pentru alocutiuni introductive strict referitoare la Romania, dupa cum imi imaginez ca vor mai avea astfel de alocutiuni si alti reprezentanti ai altor tari. Iar apoi restul timpului este probabil alocat conferintei, problemelor si discutiilor in sine, care se refera la ortodocsi in general si la combaterea ecumenismului, in speta a hotararilor cu cantec luate in Creta. Cati vor fi prezenti acolo sunt cu totii vrednici. Daca cineva merge cu avionul, sa nu bea suc sau bulion, sau ce se mai ofera decat din doze sigilate, dar mai bine deloc. La mancare se poate de asemenea renunta. Cand a murit subit jurnalistul Cristian Tepes, dupa ce s-a dus in Norvegia sa documenteze situatia familiei Bodnariu, mi-a trecut prin cap ca putea fi aranjat lejer pe avion, mai ales ca lupta s-a dat efectiv pe viata si pe moarte si a avut un ecou international rasunator.

    • admin2 says:

      În sfârșit un ecou pozitiv… cu multă dragoste de aproapele.
      Problema e că totul va fi în greacă, dar mă voi strădui să găsesc o soluție. Asta mai discutăm.
      Domnul să vă binecuvânteze !
      Cu respect, pr. Ciprian.

  12. admin2 says:

    Amin. Amin. Amin.

  13. admin2 says:

    Bucurați-vă de radio. Mai ales de cel al ciripitului păsărelelor și de susurul apei de izvor. Desigur, fără a insinua muzică de ”liniștire” folosită de promotorii practicilor orientale păgâne.
    În parc, că e frumos. Numai să fie departe de strada bucureșteană cu multe mașini…

  14. Ileana says:

    Ma gandeam daca ati fi putut, Parinte, sa transmiteti ce se intampla acolo in timp aproape real, macar la pauze, si sa redati ideille principale. Ar fi un semi-life si s-ar bucura si romanii care n-ar mai trebui sa stea comasati nici la sinaxa si ne-am bucura si noi cei de acasa, poate, in functie de ce program puteti folosi. Iar daca se pot pune intrebari, cei prezenti acolo vi le pot transmite tot in formatul asta. Sau poate face cineva la sfarsit un rezumat in engleza la sinaxa si il putem si noi prelua de pe net.

    Iar pe viitor se pot face si videoconferinte intre cei care lupta pe acelasi front, asa cum fac cei de la marile companii cu contractantii lor de peste mari si tari. Ar fi si mai putin costisitor si grupurile nu ar mai trebui sa se deplaseze decat in interiorul granitelor nationale, dar evident ca sarcina grea cade tot pe umarul celor precum Sfintia Voastra, care puteti traduce, explica si intelege si d.p.d.v. teologic despre ce este vorba si sa le faceti si la alti participanti auzite parerile si sugestiile sau criticile, in fucntie de caz.

    Noi, cei care nu suntem de acord cu hotararile neortodoxe luate la sinodul atipic din Creta, suntem foarte deazamagiti si cuprinsi de nelinistea cea buna de a incerca sa facem ceva pentru a ne face auzite grijile, in vederea demascarii ecumensimului, care s-a infiltrat in gandirea si actiunile celor care vor cu tot dinadinsul sa il puna in practica, in ciuda riscurilor si disensiunilor care pot rezulta din asta. Pana mai ieri, un ierarh sau doi de la noi pareau sa ne reprezinte incercarile de a pastra traditia si canoanele ortodoxe, altfel decat la cosul de gunoi, insa astazi toti au facut front comun in a se stradui sa bagatelizeze erorile dogmatice oficializate de semnaturile unora dintre ei, iar asta este un lucru foarte grav si totodata dureros. Pentru ca lupta se poate duce doar prin constiinta fiecaruia, ne rugam la Dumnezeu ca El sa-si aleaga oamenii priceputi in a argumenta revenirea la o pozitie Hristo-centrica in Biserica si la luarea in considerare a Sfintelor Canoane si a traditiei Sfintilor Parinti, pentru a putea pune piedica tendintelor tot mai neortodoxe de a postula de pe pozitii tot mai dictatoriale, cu tendinte de a deveni inchizitorii, reguli deviante de la Adevar si incompatibile cu Acesta.