Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Pastorala mitropolitului Serafim de Pireu la Duminica Ortodoxiei (2018) = lovitura de grație pentru adepții „părtășiei nevinovate la erezie”, dar și pentru autorul ei cripto-ecumenist

A fost publicată Enciclica ce va fi rostită în această Duminică, a Ortodoxiei, în Mitropolia de Pireu. Nu am tradus-o toată, ci am selectat ideile principale. Ea abundă de citate biblice și patristice, analizând foarte bine, în prima ei parte, noțiunile de: dogmă, credință, ortodoxie, ortopraxie etc.

Idei principale:

Dacă avem ceva cu care să ne mândrim, aceasta este Sfânta noastră Ortodoxie.

Însă credem cu fermitate că dacă noi toți, cler și popor, am fi cu adevărat ortodocși, nu ar exista nici măcar un eretic sau vreun păgân.

Suntem ortodocși, dar numai cu numele și în acte.

Ortodox nu înseamnă numai să avem acest nume, ci înseamnă hotărâre pentru împlinirea și respectarea legilor Domnului, a poruncilor Bisericii.

Devreme ce într-adevăr Ortodoxia este cea mai înaltă credință din lume, și faptele noastre ale ortodocșilor trebuie să fie superioare tuturor celorlalți oameni.

Sfinții Părinți spun: „viața întinată naște dogme greșite” și invers: „dogmele greșite duc la o viață vicioasă”.

Apoi mitropolitul Serafim de Pireu vorbește teoretic despre dogme și morală, despre ortodoxie și ortopraxie.

În epoca noastră se observă o atitudine extremă față de dogme, adică deplina indiferență față de ele. Creștinii trăiesc fără să se mai intereseze de dogme.

Dogmele exprimă viața Bisericii și sunt indicatori referitori la viața Bisericii.

Ereziile formulează învățături care vin în opoziție cu experiența vieții bisericești. Însușire specifică a tuturor ereziilor pe care le-a condamnat Biserica, este că ele puneau la îndoială în parte sa total adevărul restaurării omului în Hristos și adevărul îndumnezeirii omului. Însă, în felul acesta, ele puneau la îndoială natura și scopul Bisericii.

Este păcat să constatăm azi că omenirea se află într-un daltonism dogmatic și moral. Noua morală schizofrenică îi propune omului contemporan o nouă dogmă schizofrenică: faptul că poate uni în persoana lui elementele cele mai opuse, că poate fi și moral și imoral, bun și rău, drept și nedrept, păcătos și evlavios, ortodox și eretic, ecumenist și ortodox, mason și creștin etc.

Despre iconoclasm, papism și protestantism… dar și despre ecumenismul practic sau popular… – mai multe idei, foarte frumoase și cu suport biblic și patristic.

Finalul este minunat:

„Sfinții Părinți au stăruit și au rămas întotdeauna în acrivie. Căci acrivia în dogmă dă acrivie în morală, în viața duhovnicească. Numai acrivia în credință și în viață morală mântuiește. Cu aceste două aripi să zburăm spre cer.”

Sursa – http://www.katanixis.gr/2018/02/blog-post_937.html

 

traducere din limba greacă de

pr. Ciprian Staicu

Concluzii:

1. Este o schizofrenie (izvorâtă din daltonism dogmatic – sau, mai pe românește: ORBIRE DUHOVNICEASCĂ), conform mitropolitului Serafim de Pireu, a considera că cineva poate fi ortodox și eretic în același timp, deci ideea „părtășiei la erezie”, adică a amestecului dintre ortodoxie și erezie este de domeniul… științei psihiatrice, desigur nu în sensul patologic al cuvântului (Doamne, ferește! Nimeni nu spune așa ceva!), ci în cel de graduală întunecare a minții celor care o propovăduiesc. Așa spune, iată, omul, ierarhul la care acești „părtași” țin și îl promovează cel mai mult.

2. Dacă numai acrivia mântuiește, cum se face că mitropolitul Serafim de Pireu nu face ABSOLUT NIMIC CONCRET, ca ORTODOPRAXIE – împotriva ecumenismului? Adică de ce se află în deplină comuniune cu ERETICII ECUMENIȘTI ?

3. Această Enciclică se va citi în Duminica Ortodoxiei a anului 2018. La aproape doi ani de la marea mârșăvie care a fost batjocorirea Ortodoxiei – oare ca sens al înțelegerii proprii a termenului de „ortodopraxie” de către participanți (?) – prin sinodul tâlhăresc din Creta, iar „LEUL” din Pireu nu mai spune ABSOLUT NIMIC despre acesta??? Bine spunea mitropolitul Bartolomeu Anania: nu mă numiți „leul din Ardeal”, că leul de obicei moare după ce îi cad tot dinții, de foame și de neputința de a se mai hrăni. Aici am ajuns???

4. Stimați filo-pireiști, aveți un „idol” care nu urmează acrivia Sfinților Părinți, promovează anumite persoane dovedite clar ca fiind calomniatoare și mincinoase, iar noi, cei care nu vrem să fim „duși cu zăhărelul” de asemenea pseudo-ierarhi suntem ÎNCĂ acuzați de schismă?

Doamne, ajută-l pe mitropolitul Serafim de Pireu

să împlinească

în mod REAL

ceea ce spune în propria lui

Enciclică la Duminica Ortodoxiei!

Redacția

28 Responses to Pastorala mitropolitului Serafim de Pireu la Duminica Ortodoxiei (2018) = lovitura de grație pentru adepții „părtășiei nevinovate la erezie”, dar și pentru autorul ei cripto-ecumenist

  1. ban says:

    Din ce pricep, ips-ul se face singur schizofrenic (in sensul din text).

    • admin2 says:

      Asta e culmea. Sărmanul.
      Părintele Sava mi-a scris în seara asta: părinte Ciprian, nu trebuie să îi mai dea nimeni de gol, ei se dau singuri!
      Doamne, ajută-ne pe toți spre îndreptare!

  2. anador says:

    Minunate cuvinte! Asteptam si FAPTELE!!!

  3. Cristian Bucuroiu says:

    Poate va ieși din părtășia cu ecumeniștii, întrerupând pomenirea, chiar din Duminica Ortodoxiei… Să-i ajute Dumnezeu dacă așa gândește ! Să sperăm că vor face același gest cât mai mulți episcopi români și greci, și ruși, și din toate episcopiile de pretutindeni !

    • admin2 says:

      Amin! Amin! Amin! Amin! Amin!

    • Iustina Antoanela Bacosca says:

      AMIN! Mare bucurie ar fi. Avem nevoie unii de altii. Ortodocsii ar trebui sa fie toti in aceeasi barca.

      • admin2 says:

        A;a este. Deocamdată, până la îngrădirea lui de erezie, în cazul mitropolitului Serafim de Pireu este în vigoare enciclica numită „Către popor” (a se vedea un articol pe acest site despre cele 11 minciuni mari din ea), citită anul trecut în februarie în toate bisericile din Grecia, în care TOT SINODUL GREC (semnatar al ei, fără nici o excepție) se poziționa în favoarea hotărârilor din Creta (așa cum au făcut și ai noștri în octombrie 2016), adică toți ierarhii greci mărturiseau erezia ca adevăr de credință, nemaifiind deci ORTODOCȘI, ci eretici ecumeniști.
        Doamne, luminează-i!

  4. Mihai says:

    Teoria ca teoria dar practica omoară, sa speram că va fi întocmai cum zice

  5. BALTAG LICĂ says:

    Știe cum este drept, dar nu mărturisește pe față sau tranșant și astfel se situează ca și părintele Claudiu Buză pe „graniță”. Sunt mulți ca părintele Serafim de Pireu, și nu e rău că sunt mulți care știu ce este bine chiar de nu fac ce este bine. Ne rugăm Bunului să-i miluiască pe dânșii pentru ca ei să reușească să treacă acest „mare hop”. Cine îi oprește pe ei să facă azi acest pas hotărâtor? Răspuns: Legătura sau prietenia cu lumea, o anumită situație sau poziție socială la care nu pot să renunțe așa ușor. Noi știm că prietenia cu lumea înseamnă vrăjmășie cu Dumnezeu. Poate vor reuși să înțeleagă cât mai mulți aceste lucruri esențiale ale Ortodoxiei. Iată cum noi, cei numiți schismatici de mulți ortodocși formali am ajuns să fim ținta la care aceștia toți nu pot ajunge. Mergem înainte tot așa, căci mergem bine. Noi am ajuns să fim „strugurii cei acri” pe care vulpea îi numea acri pentru că nu putea ajunge la ei. Îi așteptăm cu drag în ceata noastră pe toți cei care știu ce e bine și încă n-au făcut pasul decisiv, dar și pe cei care nu știu încă ceea ce este bine în materie de Ortodoxie. Doamne ajută !

  6. Ioan R says:

    Ce bine ar fi SA NU UITAM CU TOTII, mici si mari, ca exista pericolul ca, plecand la un anume drum (de demascare si lupta impotriva ereziei ecumeniste in cazul acesta) cu niste frati ai nostri apropiati in duh, din cauza ca pe parcurs au aparut unele neintelegeri, sa ajungem la a ne raci si indeparta unii de altii sau chiar mai rau, sa ajungem pana la a-i ura pe acestia (fostii nostri apropiati cu care am plecat deunazi la acelasi drum…) in loc de a ura erezia, schisma, pacatul si pe vrajmasul mantuirii nostre.
    Sa ne rugam fiecare mai mult pentru TOTI fratii nostri (indiferent de „grupare”) care lupta impotriva ecumenismului!
    Domnul sa ne lumineze pe toti!
    Mare-i Dumnezeu!

    • admin2 says:

      Aveți mare dreptate, în principiul iubirii enunțat.
      Dar nu vă amăgiți cu iubirismul; faptele contează, nu vorbele.
      În lupta cu păcatul se utilizează multe feluri de arme (a se vedea panoplia prezentată de Sfântul Apostol Pavel), dar… lacrimogene ortodocșii nu folosesc.
      Nu cred că există „grupări”, ci doar două direcții: una a luptei, iar alta a compromisului.
      Fiecare face ce alegere vrea!
      Nădăjduim să îi trezească Dumnezeu pe ierarhii noștri din starea în care sunt și să conducă lupta împotriva ereziei. Noi nu suntem schismatici, dar nici lași.
      Pr. Ciprian

  7. Gabriel says:

    Bineînțeles că sîntem nebuni! https://www.youtube.com/watch?v=EX0o23o9KWc

    • admin2 says:

      Da, un părinte deosebit. A fost acuzat de multe urâțenii.
      Numai Dumnezeu știe adevărul despre el.
      Oricum, atunci când vorbește, este foarte ziditor (din ce am audiat și citit eu despre el până acum).
      Pr. Ciprian

  8. Gabriel says:

    Da, mi-a placut aceasta povestire a lui, in schimb are idei inselatore, despre adevarata credinta, si incet, daca stam atenti la discursurile lui, se poate observa cum se contrazice cu Sfintii Parinti, spune ca exista mintuire fara botezul ortodox si in afara bisericii ortodoxe. Consider ca trebuie evitat

    • admin2 says:

      Eu am auzit că a fost caterisit pe motive de homosexualitate.
      Mai mult, Domnul știe și le judecă.

    • BALTAG LICĂ says:

      În volumul „Vedenia Sfântului Nifon al Constanțianei despre Înfricoșata Judecată”, vedenie care apare pictată și pe fațada Mănăstirii Voroneț, deci în această carte se specifică faptul că nu numai ortodocșii se vor mântui, ci și cei din alte religii, adică cei care au avut o trăire bună, au fost oameni de omenie, dar, căci este și un dar destul de mare, toți aceștia vor merge în Eden dar nu vor vedea fața lui Hristos pentru că Botezul este ochiul sufletului, deci vor fi orbi în ceea ce privește vederea lui Hristos Dumnezeul nostru. A m cărticica(broșura) pe care am cumpărat-o prin 2004. Aceștia, care nu sunt creștini, se mântuiesc pentru că au o trăire creștinească. Sper că nu v-am supărat cu această știre, dar de mult voiam să v-o aduc la cunoștință. Este vedenia scrisă de Sfântul Nifon, poruncă primită direct de la Dumnezeu. Descrierea cărții este: Vedenie asupra Înfricoșatei Judecăți a Sfântului Nifon al Constanțianei/ editor: Sorin Dumitrescu. București: Editura Anastasia, 2004, 72 pagini. Paginile la care este specificată răsplata celor necreștini sunt 45-46. Cităm : „După aceștia, a intrat marea mulțime a închinătorilor la idoli, care nu au cunoscut legea lui Hristos, dar din fire au ținut-o, ascultând de conștiința lor. Mulți străluceau ca soarele de nevinovăția și curăția lor și Domnul le-a dat Paradisul și cununi luminoase împletite din trandafiri și crini. Dar pentru că au fost lipsiți de Sfântul Botez erau orbi. Pentru că Sfântul Botez este lumina și ochiul sufletului. Ei nu vedeau deloc slava lui Dumnezeu. De aceea, cine nu este botezat, chiar dacă ar face mulțime de bine, deși moștenește bucuria Raiului și simte ceva din mireasma și dulceața lui, nu vede nimic”. Cam atât despre acest subiect controversat. Doamne ajută !

      • admin2 says:

        Nu este vorba de mântuirea celor neortodocși, ci de cei care au respectat legea morală naturală, despre care vorbește Sfântul Apostol Pavel, făcând din fire binele și ferindu-se de rău, desigur cu condiția specificată mai sus să nu fi auzit niciodată de Hristos (dacă au trăit ulterior Întrupării Lui) sau să fi trăit în epoca Vechiului Testament, dar să fi avut o viață morală, după legea conștiinței pusă în toți oamenii de către Dumnezeu.
        Deci să nu confundăm epocile: precreștină cu cea creștină. Acum oamenii sunt de trei categorii: credincioși, indiferenți și vrăjmași ai Crucii. O spune Sfânta Scriptură. Se vor mântui numai cei cu adevărat credincioși, desigur botezați ortodox.
        Pr. Ciprian

          • admin2 says:

            Zis-a Avva: „Un copil poate să îl învețe pe un om matur trei lucruri:

            a) să fie fericit fără un motiv deosebit;

            b) să fie întotdeauna ocupat cu ceva;

            c) să știe să ceară cu toată puterea lui ceea ce vrea.”

        • BALTAG LICĂ says:

          ”Cel ce va crede și se va boteza se va mântui, iar cel ce nu va crede se va osândi” -, adică Botezul este o condiție de mântuire, dar nu este o condiție suficientă pentru a te mântui. Eu spun că vor fi mulți ne-ortodocși care o vor lua înaintea multor botezați ortodox atunci când se va pune problema mântuirii, căci Hristos ne va judeca după inima noastră și nu după exteriorul nostru. E bine să fii ortodox, dar nu-i suficient, și zilele de azi îmi confirmă spusele pe deplin. Inima va fi cea care va hotărî în ce ceată vom fi. Să nu uităm că Hristos va oferi mântuirea și celor(evreilor) care vor ține cu strictețe Legea Vechiului Testament. Cele pe care le afirm nu sunt pentru a intra în polemică cu cineva, ci pentru că așa rezultă ele din Sfânta Scriptură. Să nu uităm pilda cu femeia samarineancă, femeie ce aparținea unui neam despre care Hristos spunea ucenicilor să nu meargă la ei tocmai pentru că sunt rău credincioși. Dar iată că dintr-un popor așa de rău credincios s-a arătat o femei despre care Hristos a spus: „O femeie, mare este credința ta, fie ție precum dorești”. Așa se întâmplă și azi, din rândul celor pe care-i socotim rău credincioși se ridică unii care sunt mai credincioși decât mulți ortodocși. Asta cred eu și rămâne ca realitatea să-mi dea sau nu dreptate. Doamne ajută !

  9. admin2 says:

    S-a dus și el la un spectacol, să mai schimbe aerul… de post.

  10. DreaptaCREDINTA RO. says:

    Ne mai ramane sa ne rugam pentru Serafim De Pireu, ca sa-l ajute Sfanta Treime si Maica Domnului, ca ce a spus, sa puna si in practica.

    • admin2 says:

      Neapărat să ne rugăm. Și neapărat să pună în practică, spre mântuirea lui și a turmei!

  11. admin2 says:

    Despre „teologi” greci, părinți anti-ecumeniști, care nu iau nici o atitudine; despre prigoana declanșată de mitropolitul Ierothei Vlahos asupra unor monahi dintr-o mănăstire a eparhiei sale; despre tăcerea lui în fața acțiunilor ecumeniste din Grecia. Aceștia și alții pe care îi cunoaștem și noi sunt noul tip de „mărturisitori”, care … tac.
    No comment.