Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Învierea Domnului nostru Iisus Hristos – predică (2018)

Între timp, după varianta audio publicată deja, a apărut și varianta filmată. Hristos a înviat!

19 Responses to Învierea Domnului nostru Iisus Hristos – predică (2018)

  1. socaciu90 says:

    Logica lumeasca la Inviere nu corespunde cu legea dumnezeisca la Inviere.Pana si ereticul inconstient sau chiar constient din ultimul ceas se poate mantui cerand ajutorul dumnezeiesc constient(sau nu) de nestiinta sa voind totusi a cunoaste Adevarul(caci cine vrea a fi in neantul necunostintei,in abis).La fel si dreptii constienti de erezia ecumenistului fata de ereticii(constienti sau nu) de pe urma sa nu fie smintiti ca inclusiv ecumenistii si ereticii pot fi iertati daca cer iertarea.
    Sa aiba mila de noi toti Domnul Iisus Hristos si sa traim duhovniceste constient Invierea Sa!

    • admin2 says:

      Orice eretic se poate mântui dacă mai înainte de orice se leapădă de erezia lui. Altfel rămâne vrăjmaș al lui Hristos.

      • mary says:

        Iar ierarhii participanti la Creta devin mireni daca se intorc din erezia in care se afla. Asta zice Sfantul Athanasie Cel Mare despre slujitorii ce se intorc din erezii.

        • admin2 says:

          Asta numai dacă nu se pocăiesc înainte de un sinod cu adevărat ortodox. Vă contrazice, de exemplu, realitate istorică bisericească de după Sinodul de la Ferrara-Florența, când toți au semnat, în afară de Sf. Marcu Eugenicul, dar poporul s-a îngrădit de ei, nu au mai mers la slujbe unde slujeau ei – adică au întrerupt pomenirea și comuniunea așa cum trebuie făcut – iar după câteva luni majoritatea și-au retras semnăturile și s-au pocăit și poporul și preoții au revenit sub ascultarea și pomenirea lor ca ierarhi ortodocși.

          Așa că să nu ne ia valul după cum ni se pare nouă. Ce ni se pare nouă nu are absolut nici o valoare. Ce au făcut Sfinții Părinți este legea. Iar Sfântul Athanasie se referea la cei căzuți în arianism și semiarianism, având însă în vedere existența unui condamnări prin Sinodul I Ecumenic.

          Cu respect, pr. Ciprian.

          • Elena says:

            Si ecumenismul a fost condamnat deja.
            Iar daca nu sunteti de acord cu ROCOR, atunci cercetati si aflati ca cele mai multe erezii din ecumenism au fost condamnate deja de cele 7 Sinoade Ecumenice. Spre exemplu, la Sin. IV Ecumenic a fost condamnata erezia monofizita. Astfel, punand numai asta in vedere, Teofan Savu si Irineu Popa sunt eretici, fiindca au fost semnatari ai acordului ce a hotarat ridicarea anatemelor date in anul 451. La fel, daca judecati bine, semnatarii de la Creta si sustinatorii acestora sunt eretici si… Nu mai au ce cauta in cler ! Punct.

          • admin2 says:

            Hristos a înviat!
            Fiecare are dreptul la o părere. Inclusiv dvs. Chiar și după ora 12 noaptea.
            Din păcate, părerile noastre nu contează, ci modul în care Biserica hotărăște și se chivernisește. Iar acest lucru se întâmplă exclusiv sinodal. Singurul for infailibil în Biserică este Sinodul Ecumenic. Restul sunt vorbe. Iar eu nu îmi permit să afirm ceva neortodox numai pentru că dvs vreți să puneți… punct.
            Astfel încât afirmațiile dvs, oricât de logice ar fi, pot să vă convingă numai pe dvs, neafectând viața Bisericii în general.
            Iar după semnul exclamării în limba română niciodată nu se pune punct (pentru simplul fapt că semnul exclamării are deja un punct în partea de jos…)

            Cu urări de bine, pr. Ciprian.

            PS – nu mai insistați, nu suntem site stilist.

        • admin2 says:

          Iar treaba cu „s-au dus ierarhi și s-au întors moș Vasile, moș Gheorghe”, afirmată de ÎPS Longhin Jar (și care o vreme ne-a impresionat poate pe toți) nu are nici un fundament în eclesiologia ortodoxă. Dovada lipsei de aprofundare teologică a situației actuale este dată de însăși starea de lucruri a ÎPS Sale: actualmente, pomenitor de eretici, căzut în erezie și el, însă cu „mângâierea” că are „cuget ortodox”, după cum „i-a șoptit” în sinaxă pr. Teodor Zisis (nu mai insist, am scris destule despre aceasta, cu părere de rău).
          Pr. Ciprian

          • mary says:

            Parinte, sa presupunem ca lumea aceasta mai tine o vreme, un deceniu sa zicem si in acest timp nu se face niciun sinod ortodox, curat. Ce trebuie sa facem noi acest deceniu? Sa stam fiecare locului, sa ne raliem la o sinaxa, o grupare juridica, la o fundatie ortodoxa, sa stam doar in umbra preotului nostru neeretic? Concret, ce trebuie sa facem noi de maine pana la sfasitul veacurilor care ipotetic ar fi peste zece ani?

          • admin2 says:

            Hristos a înviat!

            Noi trebuie să nu ne gândim la sfârșitul veacurilor, ci la sfârșitul nostru personal (adică ceasul morții), care poate că va fi înainte de răsăritul de soare de mâine. Și așa să trăim: mergând spre judecată!

            Și atunci toate aceste probleme… pe termen scurt, mediu sau chiar lung sunt biruite de rezolvarea lor veșnică: pregătirea pentru judecată!

            Cu respect, pr. Ciprian.

          • socaciu90 says:

            Daca Origen va va intreba dupa moarte daca il iertati pentru ca v-a smintit necunoscand desavarsit Adevarul il iertati?poate chiar Domnul Iisus Hristos l-a iertat…
            Sfintii Parinti spun ca in vremurile de pe urma si Sfintii vor fi mai desavarsiti,inseamna ca si Sfintele Sinoade Ecumenice vor fi mai desavarsite,mai duhovnicesti constientizate de cei care traiesc cu adevarat in Hristos(nu scolastici).Dumnezeu tine cont de inima omului,ce faceti daca MAJORITATEA din Ierarhii din Romania(si nu numai) si-au retras semnatura in inima lor, ii iertati?

          • admin2 says:

            Domnule Socaciu (sau cum vă cheamă) sau poate sunteți o persoană de gen feminin, nu contează. Voi încerca să fiu concis, să nu pierdeți vremea cu mine.

            1. Eu nu am pe cine să iert, nefiind supărat pe nimeni.

            2. Chiar îmi pare rău de Origen (a avut multe daruri de la Dumnezeu, chiar genialitate în creația teologică, dar derapajale l-au costat), însă mă supun TOTAL hotărârii Sinodului V Ecumenic.

            3. Nici un sinod mai nou nu poate anula vreo hotărâre a unui Sinod Ecumenic. Asta ar fi hulă. Aveți grijă ce… gândiți. Și mai ales ce scrieți. Să nu cădeți sub osândă – Doamne, ferește – mai greu decât semnatarii din Creta.

            4. Eu nu sunt scolastic, numai greu – cu mila lui Dumnezeu – de manipulat, căci văd cine este în spatele … ispitei (văd numai când și dacă mă luminează harul, lucru valabil de altfel pentru oricine).

            5. Am fost, sunt și voi fi – nădăjduiesc – preot ortodox al Episcopiei Covasnei și Harghitei, în prezent prigonit pentru numele lui Hristos (slavă Lui!!!), întru așteptare cu nădejde ca ierarhul acestei eparhii să mărturisească drept cuvântul adevărului și să se lepede de orice erezie, spre a mă întoarce sub ascultarea lui. Atât. Nimic mai mult.

            6. Nu caut să mă afiliez cu cineva, nu fac grupare, gașcă, mișcare, cult etc etc, ci îmi văd de misiune și de slujire, în vederea mântuirii.

            7. Asta cu retragerea semnăturii… în inimă cum se transpune … pe foaie? Inscripționare sau ștergere cu laser? Sau alte metode sofisticate? Nu înțeleg… Sau mai bine zis această „retragere” este o definiție de sec. XXI a lașității? Sau a urii față de Hristos?

            Cu respect, pr. Ciprian

            PS – dar dvs cine sunteți? Sau, în eventualitatea păstrării „anonimatului” (e mai lipsit de pericole), ce răspuns aveți la întrebările mele?

          • socaciu90 says:

            A si cine sunt sub anonimat :nu sunt vrednic de nici Piei, Satano! si mi-e mila de mine,de dumneavoastra si de toti ereticii constienti sau nu pe care ii vedeti.Domnul Iisus Hristos sa aiba mila de noi toti!

          • admin2 says:

            Eu v-am răspuns pe larg și cu respect, iar dvs veniți cu înjurături?
            Domnul să vă lumineze!
            Cu compătimire, pr. Ciprian
            (salutări lui saccsiv)

  2. Marius Sebastian says:

    Primul om cu care mi-a spus ” Hristos a Inviat”, anul acesta, a fost un eretic (religie reformata). Deasemenea acum 3 ani, o vecina tot de religie reformata, educatoare de profesie, ura „Hristos A Inviat” si „Paste Fericit” ficarui ortodox care trecea pe strada. Poate acestia doi, Eva si Laszlo, eretici find, dar care il marturisesc pe Hristos, ar merita sa intre in Imparatia lui Dumnezeu, in fata multor ortodocsi.

    • admin2 says:

      Să nu încurcăm lucrurile. Că ajungem mai ecumeniști ca papa.
      A spune „Hristos a înviat” nu este o mărturisire de credință, ci o sinteză a ei. Un bun început, dar nu este suficient.
      Fără Sfânta Liturghie – cea ortodoxă, normal – nu există mântuire! Căci acolo, nu altundeva, nu pe stradă, ci în Potir este Hristos!