Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Oare mărturisirea de credință ortodoxă are vreo legătură cu talmeș-balmeșul?

Acest articol va fi scurt. El este necesar căci Hristos ne-a avertizat că tatăl minciunii este satana (a se vedea Ioan 8, 44), iar ortodocșii au datoria sa surpe lucrarea vrăjmașului mântuirii omului.

Eu nu citesc site-uri de scandal, precum este ortodoxinfo.ro, căci acolo nu plouă cu … caracatițe (cum au preluat redactorii lui de pe net), ci cu talmeș-balmeș, cu scopul foarte evident al… donației cât mai consistente (baza absolut oricărui articol al lor).

Așadar, părintele Vasile Iovița, renunțând la „obișnuitul” său limbaj suburban de până acum, a făcut o analiză, în care îi radiografiază pe toți (cu ce putere… de sus sau de jos, nu se știe).

Un sărman cititor al lor, pe nume Iulian, se întreabă într-un comentariu: „Nu am inteles in ce categorie se inscrie p. Ciprian Staicu….” După patru ore nu i-a răspuns nimeni. Așa că îi răspund eu, din bun simț:

1. Nu există în Ortodoxie vreo „specie” numită „nepomenitori”. Acest cuvânt a fost inventat de ereticul (dovedit) Chirilă și adoptat de mulți, din neștiință sau din alt motiv. Există ortodocși și eretici. A treia categorie nu există decât în mințile rupte de realitate.

Noi, ortodocșii, pomenim pe toți arhiereii ortodocși care drept învață cuvântul adevărului, așteptând un sinod care să îi judece pe eretici și să avem din nou în eparhia de unde este fiecare un episcop ortodox. Așa au făcut toate generațiile de ortodocși care s-au confruntat, de-a lungul istoriei cu erezii.

2. Pr. Vasile Iovița îl acuză de anumite lucruri pe părintele Macarie Banu (nici eu nu mai am demult vreo comuniune cu el), dar pr. Vasile a slujit la Bănceni cu pr. Macarie. Dovada vie:

A se vedea minutul 3, secunda 36, unde se vede clar cum vârstnicul părinte Vasile Iovița se așează la Vohodul Mare lângă părintele Athanasie și pr. Macarie Banu (ambii de la Schitul Oituz) Despre împărtășirea „la cutiuță” nu auzim nimic în analiza vârstnicului nostru frate întru Hristos. Ca și cum batjocorirea lui Hristos ar fi ceva… normal.

Concluzia este că părintele Vasile Iovița nu are habar despre cum se întrerupe pomenirea, slujind inclusiv cu cei pe care el însuși îi consideră neortodocși sau cel puțin „nepomenitori de circumstanță” (altă „specie” nouă, să ne ferească Bunul Dumnezeu).

3. „Analiza” părintelui Vasile Iovița suferă de o mare carență: este bazată pe literatură since-fiction, nu pe realitate, spune unele lucruri pe nume, pe altele le trece sub tăcere, după cum i s-a poruncit de la „comandamentul suprem.” (nume de cod: MSC)

4. La Sinaxa de la Roman, pr. Vasile Iovița a venit, a stat tăcut, a refuzat să își expună nelămuririle și dezacordul, deși a fost invitat, iar apoi vorbește despre „malefic” fără vreo bază teologică sau un element din realitatea în care noi trăim, nu din „lumea paralelă” a criticii sale.

5. Compătimesc pe cei care cred că șuvoiul de știri de pe site-ul sus-menționat are vreo legătură cu ortodoxia. Poate cu Animal Planet, dar cu Ortodoxia, nu.

6. Unul dintre redactorii din umbră s-a „lepădat” mai ieri de… pr. Matei Vulcănescu. Așa se întâmplă cu toți cei care nu mai aduc… profit la bugetul lor local. Se vor lepăda de toți, după ce luni de zile i-au lăudat, ca să îi stoarcă de tot ce se poate, afișând o interfață interactivă ortodoxă. Adică este cam același lucru cu circul făcut de pr. Constantin Necula pe unde merge, numai că pe ortodoxinfo.ro lucrurile sunt mai… soft, din soft. Așadar, iată izvorul dezbinării. Și povestea… înainte mult mai este.

Concluzie finală: eu, pr. Ciprian, fac parte din categoria celor care citesc cu recunoștință operele Sfinților Părinți, mă sfătuiesc cu cei mult mai bine pregătiți pentru a înțelege ceea ce citesc, nu trasez „linii directoare” pentru nimeni și îmi văd de lucrarea încredințată de Hristos, în unire și comuniune cu toți cei care iubesc adevărul și nu acceptă/folosesc minciuna.

Cu respect (pentru toți cei ce sunt

cu adevărat ai lui Hristos),

pr. Ciprian Staicu

12 Responses to Oare mărturisirea de credință ortodoxă are vreo legătură cu talmeș-balmeșul?

  1. Constantin says:

    Partasia la erezie este mai vicleana decat erezia insasi, si il intoarce pe credincios, dupa ce il goleste de toate puterile sufletesti de impotrivire, inapoi de unde a plecat, adica la erezie, acum fiind insa batjocorit..Sa intri singur in comuniune cu ereticii, chiar si inca necondamnati de un Sinod, e o lucrare de bunavoie, iar daca cineva a facut asta din frica, nici in acest caz el nu poate avea indreptatire. Caci spus este : „Nu va temeti de cei ce ucid trupul (Mt.10,28) ci, temeti-va de Dumnezeu, Care poate si trupul si sufletul sa-l arunce in gheena focului”..Cu adevarat intreaga lume nu este vrednica de un suflet care se pazeste pe sine a nu fi partas la comuniunea eretica. (Sf.Th.Studitul) Fugiti de cei care, prefacandu-se ca nu sunt de acord cu Arie, de fapt slujesc impreuna cu cei care il urmeaza. (Sf.Athanasie cel Mare) Sunt vrajmasi ai lui Hristos si cei ce se afla in comuniune cu ereticii.

  2. Baltag Lica says:

    Parinte Ciprian-Ioan, fiti linistit caci atacurile din partea ,,fratilor” or sa curga necontenit. Atacurile n-ar trebui totusi sa vina din partea unor oameni care spun sus si tare ca s-au ingradit de ecumenism, sau ca sunt nepomenitori. Eu de ce nu ma incumet a folosi cuvinte defaimatoare la adresa dv.? Chiar daca as gasi vreun lucru care sa nu sune ortodox, dar n-am gasit pana acum, mai intai as da explicatia mea si apoi am vedea impreuna unde este adevarul. Este clar ca ,,Buna ziua” ca cei care nu merg impreuna cu noi pe acest drum anevoios dar drept, au ,,motive serioase” care ii tin legati de zona de care tocmai ne-am delimitat noi, zona ce a aderat cu acte in regula la ecumenism(vezi semnaturile ierarhilor BOR pe hotararile pseudo-sinodului din iunie 2016 din Creta). Cum nu este firesc ca fratii de aceeasi orientare sa se defaimeze intre ei, atunci este clar ca acestia toti, care-si permit sa va/ne jigneasca, sunt la fel sau poate chiat mai rai decat cei care v/ne-au exclus, cred ei, din Biserica Ortodoxa. Un lucru este clar: diavolul nu suporta ca cineva sa mearga pe drumul drept si din cand in cand va/ne mai inteapa ca nu cumva sa ne ducem la bun sfarsit ceea ce am inceput. Pana la urma si aceste ,,bolduri” sunt bune pentru dv./noi findca ne vor tine in permanenta treji si cu ,,arma credintei” in pozitie de aparare. Dar lor, celor ce se ocupa cu defaimarea, lor nu le va fi spre bine, caci boldurile lor sunt de fapt boldul saranei. Imi pare nespus de rau ca oameni care au ceva scaun la cap, preoti fiind ei, in loc sa-I slujeasca Domnului, din invidie s-au pus in slujba celui rau. Stiti cand se va vedea cine are dreptate si cine nu ? , cand prigoana va fi fatisa, caci atunci diavolul nu se va scoate pe sine insusi din cei care sunt ai sai. Doamne ajuta !

  3. Baltag Lica says:

    Da, exista talmes-balmes fiindca acestia toti ori nu au clar in minte ceea ce se intampla ca adevarat, ori merg si-n caruta dar si in teleguta, ca sa fie siguri de vreo plata in cazul cand una se destrama iar cealalta creste. Aceasta este atitudine duplicitara iar in Apocalipsa este folosit termenul de ,,caldicel”. Pe cei caldicei Domnul nu-i va avea la inima, caci acestia fug, cum se spune lumeste, dupa doi iepuri, nicidecum dupa Adevar. Ei, daca nu-si vor reveni in bunele simtiri ortodoxe, se vor alege cu acela ale carui sfaturi le urmeaza. La dv. Parinte Ciprian lucrurile sunt clare, de aceea (repet) sunteti hulit. Mai multa cinstire orimiti dv. Parinte Ciprian de la acesti defaimatori decat de la noi cei care va urmam, caci doar cei care va defaimeaza va confirma faptul ca sunteti pe drumul cel bun, asta in situatia cand noi, cei de langa dv. , ne dam seama ca nu gresiti cu nimic. Adica si noi; cei ce va urmam, suntem buni dar nu in masura celor care nu va au la inima deocamdata. Iata ca toti acestia ne ajuta sa intelegem ca avem carmaci bun. Doamne ajuta !

  4. Ortodoxos says:

    Doamne Ajută! Aveți dreptate părinte! MSC& adepții au ajuns în ultimul hal de degradare. Liderul grupării incurajază si recomanda preotilor din gruparea lui, sa racoleze cat mai multi adepti. Este ocursa nebuna de a avea un numar cat mai mare de adepti. Nu conteza ca aceia nu au inteles nimic din credinta ortodoxa. Sa fie la numar! MSC este un mare maestru in cultivarea ciupercilor: „keep them in the dark and then give them shit”.

    • admin2 says:

      Ca în politică…
      (cred că se putea și fără ultimul cuvânt din comentariu)

  5. Pacatosul says:

    Părinte Ciprian, am urmarit cred ca toate omiliile si Sinaxele tinute de Gheron Sava alaturi de dumneavoastrea in Romania,(Pe youtube) si am o singura nedumerire ce nu am inteles-o pe deplin, acea problema care se refera la cei ce din nestiinta sunt in comuniune cu preotii care-si pomenesc Ierarhul eretic, caci Gheron Sava de curand a afirmat, citez: ,,Exista multi mireni care nu stiu inca ce s-a intamplat in Creta. Nu putem sa-i acuzam pe cei care nu stiu ce se intampla ca sunt eretici”! explicati-mi si mie ca sa inteleg cum ar trebui sa ne raportam la situatia celor ce din necunostinta se duc la slujbele preotilor pomenitori de eretici, le putem spune eretici sau respectam Anatema ROCOR ?

    • admin2 says:

      1. Discutăm cu ei.
      2. Le prezentăm situația (ecumenism, Creta, erezii, Biserică etc).
      3. Îi lăsăm să se hotărască dacă sunt cu ecumeniștii sau nu.
      4. Apoi îi putem numi – ortodocși sau eretici – după hotărârea luată și asumată de ei.

      În tot acest răstimp le spunem că alții i-au băgat în erezie, că vor să îi piardă, că ei nu pot sta indiferenți, trebuie să ia o atitudine, fiind vorba de mântuirea lor, nu de un subiect lipsit de importanță. Hotărârea de a ieși din erezia în care alții i-au băgat le aparține. Deocamdată sunt în erezie până se îngrădesc de ea.
      Așadar, nu îi acuzăm, nu îi blamăm, ci îi conștientizăm și fiecare va hotărî după conștiința lor. Dar în erezie sunt acum, voit sau nevoit. Iar datoria lor este să iasă din ea, iar a noastră este să le vestim adevărul, din adevărată dragoste.
      Nădăjduiesc că v-am fost cu oarece de folos.
      Iertați.
      Pr. Ciprian

  6. Dima Anca says:

    Sarut mana, Sfinte Parinte,
    Binecuvantati,

    Este datoria si pacea fiecarui credincios, iubitor de Domnul inaintea a orice, sa stie tot ce atinge Dreapta Credinta si sa nu permita asta.

    Multumim din suflet pentru ca spuneti cat mai mult si pe cat mai multe cai despre acel sinod uracios si neprimit de catre noi, de la Creta. Am aflat de acel sinod inca din 2016-2017, dar au avut grija sa ne adoarma constiinta sau, in orice caz, noi nu am fost treji, atunci.

    Insa, recent, impreuna cu sotul meu, am citit si ne-am cutremurat de agrearea ereticilor de catre cei care ar trebui sa ne pastoreasca si ne sunt folositoare marturisirile de credinta, citite aici.

    Vom incerca, cu orice pret, sa cercetam si sa ne trezim si sa aparam faptic Dreapta Credinta, nealterata, neamestecata si neimbogatita cu nimic, Dreapta Credinta sincera, statornica si neschimbata.

    Dumnezeu sa ne ierte pe toti. Sa nu Il abandonam pe Dumnezeu, El nu o face niciodata. Sa nu Il parasim pe Dumnezeu si sa ne indepartam de slujitorii care au semnat asemenea nelegiuire.

    Desi au trecut 3 ani de la acel sinod, in Parohia noastra (cel putin) nimeni, niciodata, nu a spus nimic. Totul este ascuns si perfect controlat, niciun parinte nu a avut curajul sa iasa liber si sa spuna ca semnaturile acelea ne-au tras pe toti in erezie. Nu suntem suparati pe acestia. Doar ii compatimim si ne putem ruga pentru intoarcerea lor la Adevar. Pentru ca ei, nu reusesc, prin acest ascunzis al adevarului, sa se dezbrace de frica de a-si pierde locurile sau de a fi caterisiti, nu reusesc sa se debrace de atasamentul de lucurile lumesti – care nu au niciun sens. La Domnul, numai sufletul ajunge.

    Cat despre noi, cei care am reactionat si aflat atat de tarziu ca Dreapta Credinta este amestecata in toate felurile cu ereticii sau cu slujitorii vrajmasului (mai ales prin prisma acelui sinod de la Creta), ne vom ruga Domnului sa ne lumineze ca sa putem sa facem numai ce e bineplacut Lui. Amin!

    Cu multa iertare,
    Anca Dima.