Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Analiză de conștiință

cainele-si-catelul-fabula-de-grigore-alexandrescu
Azi-dimineață, când m-am trezit, conștiința mea era plină de bucurie după o întâlnire tare frumoasă și providențială pe care am avut-o ieri, cu oameni de același cuget. Ieri am simțit bucurie, dar aceasta nu a dispărut nici astăzi. Sfântul Antonie cel Mare spunea că după efectul pe care îl produce un eveniment sau un cuvânt în sufletul nostru – adică dacă simțim bucurie sau tulburare – ne putem da seama cine înrâurește viața noastră: Dumnezeu sau diavolul.
Dar, vai, există și conștiințe adormite. Nu mai vorbesc de cele sforăitoare. Sfinții Părinți vorbesc atât de frumos despre ”a odihni pe aproapele.” Dar cum să te odihnești tu însuți, când altul îți sforăie în urechi?
Mă întâlnesc cu oameni care îmi spun: părinte, vă suntem alături în rugăciune. Bravo vouă, însă oare de ce refuzați să ne rugăm împreună? Oare pentru că alții spun că sunt un biet nebun, un fanatic, un om care vrea să iasă în evidență etc sau pentru că Ortodoxia iubită de unii este una laxă, liniștită, fără implicare, fără atitudine, adică o ne-ortodoxie?
Oare găsim undeva prin paginile Sfintei Scripturi sau în istoria Bisericii un cuvânt de apreciere pentru cei care vor Ortodoxie, însă refuză cu obstinație crucea lui Hristos? Când avem vreo boală, când este nevoie de o operație grea, nu alergăm oricât de departe, facem sacrificii pentru a ne încredința viața celui mai priceput doctor? Iar atunci când vine vorba de mântuire ne interesează doar acestea: biserica să fie cât mai aproape, slujba să fie cât mai scurtă, cântarea să fie armonioasă și dulce, preotul să ne dezlege de orice păcate, canonul primit să fie cât mai simplu, iar viața noastră să rămână în matca ei de patimi și de nepăsare duhovnicească (căreia unii îi spun ”ascultare”, chiar dacă cel de care fac ascultare nu face el însuși ascultare de Dumnezeu).
Să le spunem oamenilor adevărul! Dar oamenii NU VOR adevărul! Oamenilor li se pare cumplit de greu și să fie oameni, darămite să mai vadă umanitate în ceilalți. Mulți oameni urăsc adevărul și pe cel care îl vestește. Pentru că dacă știi adevărul, ești dator să ieși din minciună, să te lepezi de lâncezeală, să iei atitudine, să te expui. Oare nu e mai simplu să butonezi telecomanda și să îți dai cu părerea despre politica acestei lumi, despre viața Bisericii, dar VIAȚA ta să fie orientată nu spre VIAȚA VEȘNICĂ, ci spre desfătarea pământească și traiul tihnit? Suntem un popor care a suferit mult, cumplit de mult. Oare din suferința înaintașilor și din a noastră nu am priceput până acum că numai prin Crucea lui Hristos viața noastră are un sens și o orientare spre veșnicie?
Părinte Ciprian, părinte Claudiu, părinte Macarie etc v-ați tăiat singur craca de sub picioare. Ați luat-o prea în piept toată treaba asta cu ecumenismul? Ați înnebunit?
Așa îmi spune și mie vrăjmașul, de mult timp. Eu însă nu îl slujesc pe el, ci pe Hristos, Care Își deschide brațele pe Cruce și ne cheamă pe toți să Îl iubim, să Îl vestim, să I ne închinăm.

15420923_213621992420173_6975589963483758463_nPreot ortodox slujind undeva în Suedia

Este atâta lașitate în lumea aceasta. Însă lumea își va lua plata ei. Fiecare vom fi judecați. Dar dacă ne gândim că această judecată va fi cândva departe în viitor, atunci este vai de noi. Astăzi este ultima zi din viața mea – aceasta este cugetarea cea mai înțeleaptă (conform Sfântului Vasile cel Mare). Astăzi Hristos mă va chema la judecată, să dau seama de ce am făcut în viață. Iar prima întrebare va fi: cum ai păstrat și ai apărat credința ortodoxă, întru care ai fost botezat? Răspunsul va fi cutremurător, căci standardele lui Hristos nu sunt precum cele europene (care în sine nu sunt altceva decât o nouă Sodomă și un nou Babilon), ci sunt infinit și incomparabil mai înalte. Mântuirea se dă în dar, dar nu se dă oricui. Iar cel mai greu să se mântuiască va fi pentru ortodocșii care și-au sforăit credința.
Iată ce spunea acum câteva zile un ierarh grec despre ”subiectul” care ne-a pus viețile pe jar tuturor celor care ne împotrivim fiarei ecumeniste:
”Sinodul din Creta nu a rezolvat probleme, dimpotrivă, a creat altele noi. Conștiința Bisericii noastre nu l-a acceptat.
Sinodul din Creta, cu precizie matematică, conduce Biserica spre o nouă Schismă.
În fața pericolelor din partea ereticilor nu răspundem prin autosuficiență și inerție. Răspundem prin luptă, cu participare completă. Păstori și turmă, împreună pe aceeași metereză…” (Mitropolitul Ambrozie de Kalavrita, 12 decembrie 2016)

(sursa: https://katanixis.blogspot.ro/2016/12/blog-post_44.html#more)
Schisma este prăpastia spre care ne împing ecumeniștii. Cei care vor să ferească turma lui Hristos de schismă suntem noi, ieromonahii, preoții, monahii, monahiile și mirenii care luptăm pentru dreapta credință, luptăm frumos, demn, sincer, până la capăt.
Popor român, de prea multă vreme dormi. Oricine doarme mult, visează urât. Nu ți-e de ajuns coșmarul în care te-au aruncat ereticii ecumeniști? Faci ascultare de ei și sari cap în fântână, numai pentru că așa ți-au poruncit ei?
Este mult mai gravă situația acum decât în vremea comunismului și a prigoanelor stârnite de acesta. Acum ne pregătim pentru înfruntarea lui antihrist. Așa ne spun sfinții din ultimii 200 de ani. Adunarea din Creta a fost marea apostazie profețită de aceștia. Acum, în eparhiile mari din țară preoții sunt chemați să semneze propria lor osândă veșnică. Unii ne compătimesc pentru că suntem prigoniți. Nu avem nevoie. Noi nu pătimim pentru ego-ul nostru, ci pentru Hristos, Mântuitorul lumii. Este cea mai mare cinste pentru noi.
Cine nu a exersat curajul deloc, nu îl va avea în fața marii lepădări. De ce? Pentru că curajul sfânt al mărturisirii nu îl ținem în buzunare, nici în contul din bancă, nici în funcția pe care o deținem, ci este dar de SUS, care ne trage ÎN SUS.
Este vai de neamul acesta! Conștiință românească, trezește-te!
Așa să ne ajute Dumnezeu!

Pr. dr. Ciprian-Ioan Staicu
16 decembrie 2016