Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Cu toată viteza înainte, spre consecințe grave! Și în mod oficial două „linii” în Biserică…

Patriarhul Bartolomeu nu dă înapoi! Răspunde negativ la invitația Patriarhului Antiohiei pentru organizarea unei Sinaxe Panortodoxe

articol de Manos Hatzighiannis

În urmă cu o săptămână, (Sinoadele din) Cipru și România, prin anunțuri echilibrate, au arătat calea și modul (adică dialogul, găsirea unei soluții – n.trad.) pe care se pare că îl abordează încât multe alte Biserici Ortodoxe autocefale locale, referitor la problema bisericească ucraineană care a rezultat din confruntarea dintre Fanar și Moscova.

În urmă cu câteva zile, Patriarhia Sârbă a arătat o altă linie, mai dură, de abordare, care poate să conducă până la întreruperea comuniunii cu Fanarul, dacă sunt luate ad literam cele scrise de sârbi.

Cel mai important lucru în anunțul sârbesc – și este demn de mirare faptul că unii îl consideră a fi lipsit de importanță – este că sunt îndemnați ierarhii și clericii sârbi să se ferească de comuniunea liturgică și canonică nu numai cu conducătorul nou-înființatei biserici ucrainene și cu alți episcopi precum acesta, dar și cu ierarhii, preoții și clericii care slujesc cu aceștia (adică cu schismaticii – n.trad.).

Ceea ce înseamnă prin urmare că li se interzice să slujească cu reprezentanții Patriarhiei Ecumenice! Dacă acesta nu este începutul sau preludiul pentru o nouă întrerupere a comuniunii, atunci ce este?

Cu toate acestea, patriarhul Bartolomeu nu dă semne că își face probleme. Conform mass-mediei rusești, el i-a răspuns următoarele întâi-stătătorului Bisericii ortodoxe a Antiohiei, patriarhul Ioan, care în mod repetat a adresat o invitație la dialog referitor la situația din Ucraina, prin participarea (la o Sinaxă a) tuturor întâi-stătătorilor Bisericilor Ortodoxe locale.

Așadar, în mesajul său de răspuns, patriarhul ecumenic Bartolomeu se întoarce în timp, la sinodul din Creta (iunie, 2016) și la absența a patru Biserici (printre care și cea a Antiohiei) de la ședințele desfășurării lui și refuză întrunirea oricărei noi sinaxe.

„Ca răspuns, vă informăm că devreme ce patru Biserici Ortodoxe, fără motiv din punct de vedere eclesiologic și teologic, au refuzat să fie prezente la sfântul și marele sinod, fapt pentru care nu există justificare, iar Biserica dumneavoastră a fost una dintre acestea, Patriarhia Ecumenică are un motiv bun de a se feri de o asemenea întâlnire la nivel general ortodox, care ar fi nefolositoare, devreme ce ar conduce doar la concluzia că Bisericile participante nu sunt de acord între ele”, menționează el în scrisoarea sa de răspuns.

Patriarhul Bartolomeu subliniază printre altele și faptul că Sfânta și Marea Biserică a lui Hristos (adică Fanarul – n.trad.), mișcată de iubire și de spirit de jertfă, fără vreun interes sau presiune, având ca scop unic unitatea poporului ucrainean, a încercat să pună capăt scindării și dezbinării a milioane de credincioși și urmând tradiția bisericească și canoanele, a acordat Bisericii Ucrainei autocefalia în acel mod în care au primit-o și toate celelalte Bisericile Ortodoxe nou-înființate, prin aceeași metodă (adică a hotărârii proprii a Fanarului – n.trad.), fără întrunirea vreunui Sinod Panortodox și fără discuții cu Bisericile Ortodoxe autocefale surori.

Prin acest răspuns este clar că se pune capăt și se îngroapă subiectul cererii constante a multor altor Biserici Ortodoxe, care au insistat pe ideea dialogului, însă această rațiune a dialogului se pare din cele întâmplate că nu este împărtășită și de Patriarhia Ecumenică.

 

Sursa – https://www.katanixis.gr/2019/03/blog-post_74.html

traducere din limba greacă de

pr. Ciprian Staicu

Comentariu:

1. De cele 25 de milioane de dolari primite de la președintele Poroșenko, pentru a acorda autocefalia, nu zice patriarhul Bartolomeu nimic… I-au căzut bine…

2. Că se consideră papă al Răsăritului este doar un vis de-al lui masonic; nu vor accepta Bisericile Ortodoxe așa ceva. Mai ales pentru că fiecare întâi-stătător vrea să fie papă la el acasă, acest lucru l-au învățat – ca pe un microb al slavei deșarte – din ecumenism și puparea mâinii papei de la Vatican; a trecut vremea patriarhilor cu viață sfântă precum Pavle al Serbiei. Dar Dumnezeu știe ce va mai fi…!

3. Este interesant și elocvent că întreruperea comuniunii dintre Moscova și Fanar sau dintre sârbi și Fanar nu este considerată de către Fanar ca fiind schismă. Așadar, noi, cei care ne-am îngrădit de panerezia ecumenistă, de ce suntem acuzați că am ieșit din Biserică, devreme ce singurul lucru pe care l-am făcut a fost acela de a nu mai pomeni numele ierarhului eretic, de a nu fi în comuniune cu el, adică exact ceea ce se întâmplă acum la nivel înalt, pe axa Fanar-Moscova-Belgrad?

4. Patriarhul ecumenic nu va da înapoi nici mort. Ceea ce este în avantajul lui Dumnezeu, care lucrează pe căi neașteptate pentru ca în curând acest patriarh mason să fie caterisit de către un Sinod Panortodox.

5. Deocamdată, pentru că toți L-au trădat pe Dumnezeu, hulind Biserica Lui prin adunarea eretică din Creta (2016), se ceartă ereticii ecumeniști între ei, fie sunt de la Moscova, Kiev, Fanar, Belgrad sau Athos. Însă Hristos este Cel care va birui, iar ereticii și schismaticii – dacă nu se pocăiesc, își vor lua plata lor. (pr. Ciprian)