Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Plimbarea

Sfaturi simple pentru o bună mișcare fizică – prin plimbare – în timpul zilei

Plimbarea (mersul pe jos) este cel mai simplu mijloc de a-ți crește activitatea ta fizică, de a-ți întări sănătatea inimii, de a scădea în greutate și de a-ți îmbunătăți dispoziția generală (starea de spirit, optimismul). Cu toate acestea, când începi să încadrezi plimbarea zilnic în activitatea ta, este posibil ca cei 10.000 de pași pe zi să ți se pară a fi irealizabili. Veștile bune sunt că există moduri de a vă plimba mai mult în fiecare zi. Astfel veți scădea urmările negative ale vieții sedentare, veți mări arderea caloriilor și vă veți bucura de mai multe endorfine (adică veți avea o stare de dispoziție pozitivă).

Începeți ziua cu o plimbare de dimineață

Potrivit recomandărilor științifice, expunerea la lumina de dimineață poate să întărească pierderea în greutate, cel mai probabil pentru că menține în echilibru ritmul circadian (un ciclu de aproximativ 24 de ore al proceselor biochimice, fiziologice sau comportamentale aparținând entităților vii) (gândiți-vă la el ca la ceasul interior al organismului dvs).

În paralel, expunerea la soare crește producerea de vitamina D, a cărei lipsă a fost legată de grăsime somatică excedentară.

De asemenea, se pare că în mod concret gimnastica de dimineață poate să mențină constante nivelele de zahăr în sânge de-a lungul zilei, micșorând astfel senzația de foame pe care o simțiți.

Plimbați-vă (Mergeți mult) prin casă

În loc să vă uitați la reclame, mâncând cartofi prăjiți (chipsuri) pe canapeaua dvs, ridicați-vă și plimbați-vă prin casă.

Plimbați-vă în timp ce vorbiți la telefon

Fie vorbiți cu un prieten, fie aveți o întâlnire de afaceri la telefon la locul de muncă, încercați să mergeți (să vă plimbați) cât timp vorbiți. O convorbire de 20 de minute trece mult mai repede când vă plimbați în același timp.

Folosiți scările

Cu fiecare ocazie folosiți scările în locul liftului, pentru ca să vă măriți numărul de pași făcuți într-o zi și să vă antrenați diferite grupe de mușchi.

Plimbați-vă pe distanțe scurte

Dacă urmează să faceți o vizită în piața din cartierul dvs sau dacă vreți să ieșiți la o cafea, lăsați-vă mașina acasă și mergeți pe jos. Desigur în felul acesta veți recupera și timpul pe care l-ați fi acordat pentru a găsi un loc de parcare.

Scoateți-vă câinele (dacă aveți) la plimbare

Dacă aveți un câine sunteți într-o situație foarte bună, căci dincolo de un prieten credincios, aveți și o bună ocazie pentru plimbare cu el. Asumați-vă să scoateți dvs câinele la plimbare și astfel veți mări în mod semnificativ numărul de pași pe care îi faceți în fiecare zi. .

Plimbați-vă (Mergeți pe jos) după cina dvs

Plimbarea după servirea cinei vă poate ajuta să digerați mai bine mâncarea și să dormiți mai bine. Desigur, există recomandări și dovezi științifice că plimbarea după masă este foarte binefăcătoare pentru oamenii bolnavi de diabet tip 2, pentru că ajută la reglarea nivelului de zahăr în sânge.

Sursa – http://trelogiannis.blogspot.com/2021/01/blog-post_711.html

traducere din limba greacă de

pr. Ciprian Staicu