Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Cârdășia patriarhilor schismatici și ereziarhi ecumeniști Bartolomeu și Daniel…

Scurt și la obiect: azi patriarhul ecumenic nu s-a ferit, ci a pomenit răspicat (în greacă, pentru ca să nu priceapă românii înfrigurați, prezenți pe Dealul Patriarhiei Române) ca întâi-stătător al Ucrainei pe mireanul schismatic Epifanie Dumenko (deja sunt filmări pe net cu acest moment), nu pe arhiepiscopul canonic al Ucrainei, ÎPS Onufrie.

https://www.youtube.com/clip/UgkxUfMK4JOxwHfsAx0zirXKJeeTFX_Yk_AK

Pomenirea din filmarea de mai sus este cea de la Vohodul Mare. La momentul de după Axion, cu „Întâi pomenește…”, patriarhul ecumenic a pomenit toate „episcopiile ortodoxe”, iar patriarhul Daniel a pomenit – fără nume – „pe toți întâistătătorii Bisericilor Ortodoxe locale surori.” (arătând că este de acord cu lista menționată la Vohodul Mare de ecumenicul arhieretic fanariot)

Adică au împăcat și capra și varza, ca să fie amândoi cârdași în schismă față de Biserica Ortodoxă a Ucrainei.

Bine ar fi să ia cuvântul acum vlădica Longhin de la Bănceni, dacă tot e din Ucraina și are… priză la public (sau măcar la sectarii de la Oastea Domnului)…

Culmea este că expresia folosită de patriarhul Bartolomeu: toate „episcopiile ortodoxe” este cea pe care o folosim sau o putem folosi toți cei care ne-am îngrădit de eretici, pentru că nu pomenim numele niciunuia. Însă aici viclenia lui Bartolomeu este demnă de „calitatea” sa de cetățean turc în actele de identitate și ereziarh, ca identitate ecleziastică, pentru că la Vohodul Mare și-a făcut „numărul”, iar patriarhul Daniel, care ședea lângă el, nu a arătat în niciun fel că ar fi în dezacord cu ecumenicul fanariot.

Pentru ei important este că și-au făcut spectacolul, s-au umplut de slavă lumească și are cine să le gâdile orgoliul. Pentru noi important este că îi va judeca Hristos și îi va trimite în veșnicie – dacă nu se pocăiesc public înainte de moarte de ereziile lor – în focul cel mai din adâncul iadului, să urle acolo și să se pomenească unul pe altul până li se topesc ereziile de pe ei, adică NICIODATĂ!

Culmea este că l-a pomenit și pe patriarhul Chiril al Moscovei. Ori, de când Bartolomeu a înființat ne-biserica lui Epifanie, rușii au rupt comuniunea cu Constantinopolul. Însă este un talmeș-balmeș, în care fiecare face ce vor mușchii lui și gata.

Un creștin a strigat „anathema”, după auzirea numelui lui Epifanie. S-au cutremurat cei ce au auzit, în acea liniște, acest cuvânt, iar patriarhul Daniel la propriu a mârâit ceva către cineva de lângă el, probabil să îl pună la punct pe cel ce a cuvântat.

Adică ecumeniștii vor să închidă gura ortodocșilor, în vreme ce ereticii și schismaticii au cale liberă să debiteze tot ce îi învață dascălul lor unic, satana.

Subliniez însă că trebuia să strige acel bărbat, neaoș, pe românește: NEVREDNIC ESTE! Nu avem voie să rostim anatheme noi, dacă nu au fost formulate de un sinod ortodox.

Și noi am făcut această greșeală la citirea Sinodiconului Ortodoxiei, în anul 2017, când, din râvnă și fără a ști că greșim cu ceva am rostit anatheme împotriva Sinodului din Creta (2016) și a patriarhului Daniel, însă apoi ne-am dat seama, citind și traducând cartea pr. Evghenie (vezi mai jos), că nu avem dreptul să facem așa ceva, ci trebuie doar să fim îngrădiți de acești eretici (ceea ce deja și făcusem din 2016), iar anatheme și caterisiri va face un viitor sinod ortodox, care se va întruni când va vrea Domnul. De aceea nu am mai repetat greșeala făcută.

CARTE DOCUMENT: „Învățătura Sinoadelor Ecumenice despre întinarea prin erezie și validitatea Sfintelor Taine”

Nu este al nostru a da anatheme, dar este datoria noastră, obligația noastră ortodoxă să ne îngrădim de eretici și de schismatici și să nu avem nicio comuniune cu ei.

Pr. Ciprian Staicu