Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

6 ianuarie 2020: ziua în care „leul” din Pireu și-a arătat adevărata față de hienă ecumenistă schismatică

Revenim – prin efortul fraților greci – cu detalii VIDEO despre marea cădere în schismă dată pe față în ziua de Bobotează, la biserica mitropolitană din Pireu (Grecia)

Explicații:

1. Este vorba de două momente din Liturghia de Bobotează (Pireu, 6 ianuarie 2020): Vohodul Mare și citirea dipticelor după Axion.

2. Rânduiala – și o știu bine, căci în 2004 când am ajuns în Grecia eram diacon (cu vechime de 5 ani în România), iar apoi am ajuns preot acolo, participând la multe Liturghii arhierești grecești până în anul 2010 – spune că arhidiaconul iese în mâini cu Sfântul Disc, prin ușa diaconească de lângă Proscomidiar (cea din stânga, cum se uită credincioșii spre sfântul altar), zice: „Pe voi pe toți, dreptmăritorilor creștini…”, ajunge în fața arhiereului, acesta cădește de trei ori spre Sfântul Disc, în timp ce diaconul spune: „Pe arhieria voastră să o pomenească…”, apoi arhidiaconul îi dă Sfântul Disc și arhiereul face pomenirile. Când termină jumătate din ele dă Sfântul Disc înapoi arhidiaconului, acesta îl duce lângă Sfânta Masă și așteaptă acolo. Între timp preotul întâi (în lista preoților slujitori) vine și el spre arhiereul protos, ținând în mână Sfântul Potir, spune: „Pe arhieria voastră să o pomenească…”, este cădit de trei ori Sfântul Potir, îl ia arhiereul, face celelalte pomeniri, iar apoi intră în altar, urmat de preoți.

3. Șmecheria schismatică unde a fost aici? Conform video-ului, prima parte a Vohodului Mare s-a desfășurat după rânduială, adică după tipicul de mai sus, în timpul ei arhiepiscopul Ieronim îl pomenește ca mitropolit de Kiev pe schismaticul Epifanie. Până aici nimic neașteptat, o mai făcuse. Dar… când să dea înapoi Sfântul Disc arhidiaconului, ce se întâmplă?

4. Din spate, din Sfântul Altar, iese… gazda (mitropolitul Serafim), se bagă cu vocea peste preotul care venea cu Sfântul Potir, ia Sfântul Disc din mâna arhiepiscopului Ieronim, își trage microfonul spre el și zice: „Pe arhiepiscopul nostru Ieronim să-l pomenească…”

5. Ce înseamnă aceasta? Ca să nu mai fie nevoie apoi de explicații și posibile scuze, că nu am știut, că nu eu am zis etc etc, mitropolitul Serafim inventează această mișcare liturgică, spre a-și arăta prin pomenirea arhiepiscopului Ieronim totala adeziune cu ceea ce acesta a făcut, adică pomenirea schismaticului Epifanie.

Este clar? În modul cel mai sărbătoresc cu putință – la Sfânta Liturghie, în ziua de Bobotează (în biserică era prezent la slujbă chiar și președintele Greciei), mitropolitul Serafim arată că recunoaște autocefalia schismaticilor din Ucraina, lucru pe care în urmă cu câteva luni îl considera… schizofrenic.

Nevrednic este!

Anaxios! Anaxii! Cloacă de ecumeniști eretici și schismatici ce sunteți!

articol realizat de

pr. Ciprian Staicu