Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Lupta oficială, asumată și continuă a pliromei Bisericii contra panereziei ecumeniste a fost declanșată astăzi

Azi, 4 aprilie 2017, cu ajutorul lui Dumnezeu s-a desfășurat Sinaxa inter-ortodoxă de la Thesalonic. Ziua a fost foarte plină; de dimineață am vorbit la telefon cu părintele Theodor Zisis, care ne-a spus că nu va participa la Sinaxă și ne-a invitat la Pereea, lângă Thesalonic, să ne explice motivele sale.

Ne-a spus că a apărut o ispită, o problemă de comunicare și de hotărâre, că părinții aghioriți vor să transforme Sinaxa în ceva nepotrivit, cu accente violente de limbaj și că, pentru a nu se provoca tulburare, el nu va participa.

Mărul discordiei a fost reprezentat de problema iconomiei sau a acriviei în ceea ce privește viitorul luptei antiecumeniste. Am filmat o oră și jumătate, cu întrebări și răspunsuri, iar în final am plecat spre biserica Sf. Dimitrie, deciși să mergem totuși la sinaxă, iar dacă lucrurile o iau razna, să părăsim sala.

Însă surpriza a fost foarte pozitivă: o sală plină, peste 1.000 de oameni, au fost foarte mulți participanți români, iar duhul a fost foarte pașnic, constructiv, ortodox.

Îmi pare rău că românii nu au înțeles cele prezentate în greacă – părintele Sava a făcut efortul de a da spre traducere în română textul conferinței sale, împărțind-o la mulți dintre românii prezenți – dar am făcut un rezumat al fiecărei intervenții, care urmează a fi publicat săptămâna viitoare, acum fiind în Sf. Munte.

Totuși, la finalul Sinaxei am realizat, în mijlocul românilor prezenți, următoarea înregistrare, care rezumă cele petrecute, mai ales rezoluția votată în final în unanimitate de cei prezenți.

Unii greci ne-au felicitat personal – mai ales au dorit a transmite acest lucru tinerei eleve Iuliana Chiperi de la Seminarul Teologic “Veniamin Costachi” din Târgu-Neamț – pentru lupta antiecumenistă. Gheron Sava a afirmat în plen că, iată, o fetiță română ne dă lecții tuturor cum trebuie să ne raportăm la erezie: refuzând-o total. De fapt, putem, spune că a fost o frumoasă Sinaxă greco-românească.

Deci a fost condamnat ecumenismul și Sinodul din Creta de către clerul și poporul prezent și s-a cerut ierarhilor ortodocși din întreaga lume să ia atitudine hotărâtă împotriva ecumenismului și a hotărârilor eretice ale sinodului cretan din 2016.

Până atunci este clar că discuția despre existența sau nu a harului în BOR nu își are sensul, ci trebuie să ne concentrăm pe luminarea cât mai multor clerici și mireni referitor la panerezia ecumenistă, pentru ca frontul de luptă antieretic să crească și să se întărească.

În concluzie, mărturisim clar că harul lucrează în Biserică și că este nevoie de mărturisire și de asumarea întreruperii pomenirii, pe care toți cei prezenți la această Sinaxă au făcut-o cu toții, clerici și mireni.

Vom reveni cu amănunte, inclusiv din Sf. Munte, peste câteva zile.

Slavă lui Dumnezeu pentru toate!

 

a consemnat pr. Ciprian Staicu,

cu rugăciunile tuturor fraților români prezenți:

ieromonahi, monahi, monahii și mireni

PS – textul omiliei lui Gheron Sava pentru sinaxa de la Thesalonic a fost tradus de altcineva în limba română. Autorul a împărțit la Sinaxa de la Thesalonic varianta în limba română direct. Eu nu am văzut originalul grec, ci doar am preluat textul în română așa cum era, însă mi s-a transmis că traducerea din greacă nu a fost exactă, deci informația despre un viitor sinod și despre desfășurarea lui în Ucraina nu se confirmă. Îmi cer iertare pentru neplăcerile provocate fără voie. Nu a fost inițiativa mea, ci doar am transmis ceea ce mi s-a dat. Am modificat și textul omiliei primite. Ce se va întâmpla în viitor doar Dumnezeu știe. Să avem nădejde, întru rugăciune. (pr. Ciprian).

26 Responses to Lupta oficială, asumată și continuă a pliromei Bisericii contra panereziei ecumeniste a fost declanșată astăzi

  1. Apa trece, pietrele rămân. says:

    Mulțumim pentru veștile transmise. Bucurii!

  2. Alexandru says:

    Doamne ajuta!
    Discutia legata de har fara indoiala trebuie dusa la capat dar nu inainte de a se aduce lamuriri exacte pe baza de dogme. Altfel nu trebuia deschis un asemenea subiect. Trebuie sa le impacam pe toate (ma refer la asociatii, care s-au facur un fel de lideri). Uscaturi sunt peste tot. Ce se intampla cu cei ce urmeaza sa fie botezati in curand, nu pot sa accept „nu isi are sensul”, mai ales dupa ce incep si eu sa cred ca pr. Sava mai mult a dezbinat legatura intre frati, mai ales ca multi dintre noi luam de-a gata ce gandesc altii fara sa cercetam. Nu sunt de acord cu dezbinarile ce au loc. Trebuie ajutat fiecare sa inteleaga, oricat de indaratnic ar parea ca este. Cine si-a asumat acest rol sa duca pana la capat explicatiile. Eu, unul, astept un nepotel. Ai mei merg in continuare la Biserica unde „se pomeneste” desi multa lume de acolo simte ca ceva nu e in regula cand se pomeneste Patriarhul. Ce se intampla in cazul nepotului meu?
    Iar legat de botez, si pr. Justin a spus ca este o mare problema in ardeal cu „botezul prin stropire” dar nu a spus ca este invalid. Trebuie clarificata si discutia legata de Botez fara indoiala, pentru tot norodul.
    Doamne ajuta!

  3. BALTAG LICĂ says:

    Pașii sunt timizi și anevoioși, dar așa ne definim și ne clarificăm poziția în Biserica Ortodoxă. Este un început de organizare la nivel internațional a luptei pentru apărarea Sfintei Ortodoxii. Părintele Ieromonah Rafail Noica ne spunea: „…acum se va vedea, în sfârșit, ce va fi fost Biserică – și ce nu; acum – care va fi fost acel „popor binecredincios” de pretutindeni, și ce anume va rămânea „neclintit de porțile iadului”(conf. Matei 16, 18)…și ce va trebui să cadă. Nevoie e de acest „necaz”(conf. Tesaloniceni 5, 3), pentru că acum, în sfârșit, Vremea stă să nască Veșnicia.” ( Ieromonah Rafail Noica. În: Profeții și mărturii creștine pentru vremea de acum. Ediția 2008, pp. 219-220)
    Așadar să mergem mai departe pe acest anevoios drum. Este greu dar sigur. Se impunea a veni această cernere. Părintele Rafail o văzuse mult înaintea noastră. Nu putea Fiul Omului admite(răbda) până în sfârșit ca unii dintre preoți să slujească „banului” și nu lui Dumnezeu. Și a făcut-o tot pentru salvarea celor vizați, căci de nu venea acest moment, toți cei ce slujeau „banului” ar fi fost pierduți, aceasta având în vedere că nu se știe când va veni Fiul Omului. Deci toate ne sunt spre mântuire. Doamne ajută !

  4. florentina says:

    Sa va rugati si pt.noi,Parinte! Doamne ajuta! cat am putut si noi cei din tara v-am sustinut cu o rugaciune catre Dumnezeu si Maicuta Sfanta!

  5. Apa trece, pietrele rămân. says:

    Multumim lui Dumnezeu pentru ajutorul primit de către cei prezenți la Sinaxa.

  6. ion hodor says:

    Hristos Anestin,parinte si Doamne ajuta,mi-a placut,si am fost bucuros ca a intervenit si Gheron Gavril(ptr care eu am o deosebita stima si cu ajut lui Dumnezeu sper sa -l si intalnesc personal,poate la toamna,impreuna)cat si de ieromon Rafail Berestov,care il consider pe aceasi treapta cu Gheron Gavril.Am urmarit cu lacrimi aceasta sinaxa,chiar daca am inteles putin,dar in duh am fost de fata!Mantuire si pelerinaj cu folos,iar unde auziti de Bartolomeu caine rau,sa fugiti sa nu stati la slujbe!

  7. Sinziana says:

    Multumim pentru vesti si pentru lupta pe care o duceti. Dumnezeu sa se indure de noi si sa reusiti!

  8. Doina says:

    Domnul să vă ajute să duceți mărturisirea până la capăt!
    Multumim sfintiei voastre și d-lui Mihai Silviu Chirilă pentru efortul, dragostea și atitudinea pe care ați avut-o!

  9. Carmen says:

    Multumim parinte, Dumnezeu sa va binecuvinteze pentru tot ceea ce faceti, Amin!
    Sunteti un adevarat pilon al ortodoxiei si al luptei impotriva ecumenismului ! AXIOS!

    • admin2 says:

      Sunt un biet preot, care are mare nevoie de rugăciunile voastre pentru a avea o șansă la mântuire!
      iertați!
      Și drum bun spre casă!
      Pr. Ciprian

  10. Bogdan says:

    Canoanele nu functioneaza automat. De aceea trebuie un sinod sa condamne erezia ecumenista si sa clarifice pentru cei vicleni si pentru cei simpli ce inseamna aceasta erezie. Pana atunci Harul Duhului Sfant lucreaza in tainele Bisericii. Asa a fost si in cazul lui Nestorie. Pana sa fie condamnat ca eretic tainele savarsite de el erau valide, adica sfintitoare. Deci numai un sinod il potate declara pe IPS x sau y eretic si astfel noi suntem obligati sa nu avem parasie cu el, adica nici pomenire de nume nici participare cu el si impartasire din acelasi potir.

    Legat de botez. Botezul apostolic ortodox se face prin intreita afundare. Baptizo iin seamana a da la fund. Botzul prin stropire este sfintitor doar in cazul copiilor in incubator, deci cazuri exceptionale cand exista riscul sa moara copilul. Atunci se face un astfel de botez.
    Eu am doi copii botezati prin aruncare cu apa si baita in cristelnita.
    Din care motiv am fost la IPS Teofan si mi-a spus ca este valid, insa nu mi-a argumentat. Insa mi-a zis ca daca voi mai avea copii, sa caut un preot care face toata randuiala din moliftelnic. Adica, crezul spus de trei ori, toate lepadarile si Intreita Afundare. E musai sa ii faca intreita afundare. Si a azis sa vorbesc respectuos cu preotul din inainte si sa ii spun lucrurile astea.
    EU cand am vb cu unul din preotii care mi-a botezat copilul si i-am spus ce mi-a spus IPS Teofan, a zis ca el a facut corect si nu crede ca a gresit.
    Asa ca pune si cauta un preot smerit si dispus sa faca dupa moliftelnic.
    Ideea este ca nu stiu sa se fi rugat cineva sa i se descopere care ar fi diferenta d.p.v.d. al vietii duhovnicesti dintre un botez facut prin stropire sau aruncare cu apa si unul facut ortodox, prin intreita afundare.
    Eu, din experienta mea va sfatuiesc sa vorbiti cu preotul la care vreti sa mergeti inainte sa fie botezul.Si daca vezi ca e ingamfat si te ia la misto, cauta altul. Dai si cat nu face, ma refer la bani, numai sa stii ca iti face cum trebuie.
    Eu am observat ca o parte din preotii contaminati in proportie mai mare sau mai mica, de duhul ecumenismului, taie din Liturghie(Ectenia catehumenilor) si faca botezul pe scurt.
    Bine ar fi sa se faca de catre noi mirenii care ne problematizam, o campanie de informare, referitoare la modul de savarsire a botezului.
    Pacatosul Bogdan, lepra Iasului.

    • admin2 says:

      Cartea ”Mărturisesc un singur Botez” a pr. Gheorghe Metallinos, publicată de editura Evanghelismos, este edificatoare în acest sens.
      Singurul Botez adevărat este cel ortodox, făcut prin întreita afundare.

  11. Pripor elena says:

    Din pacate ati reusit sa o scoateti pe acea fetita din seminar. Era olimpica nationala insa i-ati sucit mintile cu prostiile voastre.

  12. Bravo! Ma bucur in Hristos Domnul! Asteptam cu nerabdare Sinodul care sa aduca dreptatea Duhului Sfant si cele ale credintei pe fagasul normal.
    Legat de botezul prin stropire sau turnare iata ce se scrie despre Sf. Ioan Iacob – Hozevitul: acesta „s-a împrietenit cu un frate din Bucovina [la Mănăstirea Neamţ] şi pe acest frate stareţul a hotărât să-l facă călugăr împreună cu alţi fraţi dar el n-a voit, spunând că mai întâi să facă Botezul adevărat prin afundare după cum s-a rânduit prin Sfinţii Apostoli, iar nu prin stropire aşa cum se făcea atunci în Bucovina. După ce l-a botezat, a fost făcut şi călugăr şi cu acesta fratele Ilie [Sf. Ioan Iacob] s-a hotărât să meargă la Muntele Athos, unde se păstrează Calendarul adevărat ortodox.” (https://archive.org/stream/ioan-iacob-hozevitul-din-ierihon-la-sion/ioan-iacob-hozevitul-din-ierihon-la-sion_djvu.txt)
    Deci, iata cu cine era prieten Sf. Ioan Iacob. Pe cand cei de la Astradrom se leapada de Preotul Ciprian Staicu.
    Sf. Ioan Iacob Hozevitul lauda pe Sf. Nicodim Aghioritul care cauta sa indrepte botezul facut prin stropire: „Din vremea aceea a rămas si o scrisoare a Cuviosului Nicodim, adresata către Patriarhul Grigore pentru un monah roman din Transilvania, care nu avea botezul adevărat.

    lata cuprinsul acestei scrisori:

    Preasfintite Stăpâne si dumnezeiescule Patriarh a toata lumea! Aducătorul acestei scrisori, care este de origine din Transilvania si are botezul (sau mai bine sa zic desbotezul)
    fiind molipsit de intinaciunea latinilor, vine prin mijlocirea mea, către înalt Preasfinţia voastră, cerând călduros ca sa fie botezat cu botezul Bisericii noastre de Răsărit. Deci atât el, cat si eu, ne rugam de a voastră inima următoare lui Hristos siapostoleasca, ca sa trimiteţi intarit prin ordin scris oficial pe numitul monah, ne-monah, adică fiara darul călugăriei, către duhovnicul roman Părintele Grigore din mănăstirea Pantocrator. Căci acela, fiind de acelaşi neam si de aceeaşi limba cu dansul, poate sa-l invete si sa-l innoiasca cu botezul nostru,
    precum el insusi si eu ne rugam mai mult lui Dumnezeu ca după alte cereri de mântuire sa aibă si călătorie uşoara, sa fie călăuzit la tronul Preafericirii voastre si sa aleagă calea cea
    buna spre folosul a tot poporul creştinesc. Pentru aceasta, cerandu-va rugăciuni, raman, socotindu-ma cel mai mic dintre slugile voastre.
    Din actul acesta se vede cat de multa paza era in vremea aceea de a nu primi in manastire pe cei ce sunt botezaţi prin stropire. Despre lucrul acesta ne putem incredinta si cărţile
    Cuviosului Paisie de la Neamţ, care nu primea nicidecum in obştea lui pe cei care veneau din Transilvania ori din Bucovina, unde se boteza prin stropire.” (https://archive.org/stream/ioan_iacob_hozevitul_cuviosul_nicodim_aghioritul/ioan_iacob_hozevitul_cuviosul_nicodim_aghioritul_djvu.txt)
    Legat de existenta harului in BOR, este evident, acesta exista. Dar nu trebuie centrata discutia strict pe aceasta tema. Trebuie sa focalizam totul pe Dreapta Credinta. Aici este rana. Trei lucruri sunt importante pentru mantuire: Dreapta Credinta, Harul si Faptele Bune. Daca una dintre aceste trei lipsesc nu are omul mantuire. Degeaba ai harul daca n-ai dreapta credinta. Darul botezul sau harul preotiei, Dumnezeu nu le ia asa usor sau poate sa nu le ia deloc, dar daca nu te mantuiesti, ce-ai rezovat? Ierarhii sau preotii ortodocsi pot sa faca aghiazma si dupa unirea cu catolicii (sa zicem), dar ce-au rezolvat daca nu se mantuiesc, pentru ca au tradat Dreapta Credinta. Asa se pune problema. Ei au harul, dar li s-au intunecat mintea, pierzand darul dreptei credinte, darul intelepciunii si al luminarii dumnezeiesti. Si astfel nu se mantuiesc. Pe langa aceasta, harul se mai revarsa o perioada si dintr-o inertie si din cauza iubirii dumnezeiesti pentru restul oamenilor de rand pentru a da timp de indreptare si intoarcere. Pe de alta parte Dumnezeu grabeste si lupta impotriva eresului ridicand oamenii Lui in frunte.

    • admin2 says:

      Bine punctat.

    • BALTAG LICĂ says:

      Cum mai pot face aghiasmă? Ce, aici merge după cuvântul „să zicem”? Dacă toți avem har, și ortodocși și catolici, atunci hora e ca și încinsă. Unde-i harul catolicilor, având în vedere că la ei nu se aprinde lumina de Paști? Iată harul, nu e harul!!? Ia vedeți ce spune Sfântul Lavrentie de Cernigov despre toți ereticii, deci și despre catolici. Pe eretici îi numește „sămânța stearpă a diavolului în lanul de grâu al lui Hristos”. Și afirmă Sfântul Lavrentie că Maica Domnului și Sfântul Înger păzitor i-au arătat că toți ereticii nu vor fi iertați pentru că prin ceea ce fac aduc hulă împotriva Duhului Sfânt. Așa zice Sf. Lavrentie: „Nu, nu-i va chema pe ei Dumnezeu la pocăință, și nu-i va dezlega, fiindcă nu iartă Dumnezeu acest păcat. Acest lucru mi-a fost arătat mie de Împărăteasa Cerească și Sfântul Înger Păzitor”(În: Profeții și mărturii creștine pentru vremea de acum: antologie de texte de la Sfinții Părinți și autori contemporani. Alexandria: Editura Cartea Ortodoxă, 2008, p. 90) . Iar eu pe sfinți îi cred.

  13. Dumitru Ursu says:

    [nu necesita publicare] Doamne-ajuta, parinte! Aici se pare ca este inregistrarea video cu Pr. Zisis si Pr.Matei Vulcanescu + in care argumeneteaza absenta de la sinaxa https://katihisis.blogspot.ro/2017/04/2017_6.html

    • admin2 says:

      Încă nu l-am văzut, am fost plecat în Sf. Munte. Dar părinții de la Prodromu mi-au spus că traducerea este defectuoasă, mai ales în punctele nevralgice ale discuției. Voi face o analiză. Nădăjduim că este vorba doar de neputință, nu de rea intenție.
      Pr. Ciprian

  14. Kmi says:

    Doamne ajuta, Parinte! Foarte frumos, echilibrat si imbucurator mesajul din filmuletul postat! Multumiri, parinte, pt toate eforturile depuse de sfintia voastra! Dumnezeu sa va rasplateasca tuturor celor care ati ajutat inaintarea marturisirii si implinirii acestei noi etape (desfasurarea sinaxei pan-ortodoxe)! Maica Domnului sa va tina sub acoperamantul Ei si pentru Sinodul care urmeaza a fi organizat!

    • admin2 says:

      Tocmai am revenit din Sf. Munte. A fost tare frumos. Acolo lupta este dusă de cei mai buni teologi ai Ortodoxiei. Revin mâine cu detalii. Iertați!
      Pr. Ciprian

  15. Vasilica says:

    Hristos A Înviat!

    Părinte, sărut mâna! În materialul video spuneți că se vor strânge semnături. Când și unde? Că vreau neapărat să semnez. Doamne ajută!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *