Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

Cine se dă singur în vileag? Cristian Călugăru

Aici (vezi linkul de mai jos) se află mărturisirea de credință a fostului preot Cristian Călugăru, care în baza ei a fost caterisit pe drept de episcopul Tulcei pentru schismă, încă din anul 2008.

LEPĂDAREA PRIN MASONERIE SAU ECUMENISM – Părintele Cristian Călugăru (două articole)

Mai nou, ca să își șteargă urmele, după ce i-a întinat pe toți clericii care l-au primit fără rezerve la slujire – astfel fiind și ei pasibili de caterisire pentru con-slujire cu un mirean – și-a făcut o nouă mărturisire de credință (vezi https://ortodoxlogos.ro/2022/10/21/marturisire-de-credinta-a-parintelui-cristian-calugaru-care-s-a-ingradit-de-erezia-ecumenista-in-anul-2008/), preluată de pe propriul lui blog (https://prcristiancalugaru.wordpress.com/2021/05/06/marturisire-de-credinta/), care nu conține nimic altceva decât aceasta.

De ce a fost caterisit pe drept ca schismatic?

Iată propriile lui cuvinte (din primul articol, de mai sus):

„…ei (clericii) s-au lepădat deja, e problema lor, dar rămânând în statutul de diacon, preot, episcop, patriarh…în fața oamenilor, nu și a lui Dumnezeu, îi duc și pe ceilalți pe drumul pierzării, căci să fie clar pentru toată lumea: un ecumenist sau mason cleric fiind nu mai are lucrare harică, în potir rămân pâine și vin, nu mai are valabilitate în fața lui Dumnezeu nimic din ce săvârșește ca și cleric!

Cu alte cuvinte, neagă lucrarea harului în Biserica Ortodoxă Română! O făcea încă din anul 2008. Aceasta nu înseamnă că acei clerici care sunt masoni sau ecumeniști fac bine ce fac prin apartenența lor la masonerie sau ecumenism, dimpotrivă. Însă își pierd preoția sau arhieria doar prin caterisire sinodală. Așa învață Biserica. Cei care vorbesc despre pierderea automată a harului sunt stiliștii!

Tocmai de aceea acum insistă – în frunte cu călugărul grec Sava – întru schimbarea calendarului de către cei îngrădiți de ecumenism, pentru a face apropierea de stiliști, pas cu pas, că doar poporul habar nu are ce fel de lupi i-au ajuns păstori.

Culmea este că, cu ani în urmă (2008), acest fost preot, caterisit pe drept, scria în „mărturisirea” lui ceea ce urma să le facă el altora, în 2020-2022:

cu un cleric lepădat nu îți este permis să slujești în nici un fel Sfânta Taină, fiind coliturghisitor, te faci părtaș de păcatul lui, la fel și locașurile în care slujesc acești lepădați, se spurcă, fiind ele chiar locașuri de cult, frecventarea lor nefiind de folos nimănui.”

Deci, i-a spurcat pe toți care l-au primit! El însuși o spune, nu altcineva.

Concluzia este clară: nimeni dintre ortodocși nu are ce să caute la „slujbe” săvârșite de acest mirean, nici la cele la care el împreună „slujește” cu preoți valizi, nici acolo unde el este pomenit pe Sfântul Disc! Cine o va face, schismatic este, iar dacă este cleric, este demn de caterisire, ca unul ce a hulit sfintele slujbe prin con-slujirea clericală cu un mirean.

Cine are urechi de auzit, să audă!

Redacția

Notă: cât despre menționarea pr. Iustin Pârvu, știm sigur trei lucruri:

a) pr. Iustin nu mai este în această lume, să confirme sau să infirme sprijinul pe care l-a acordat lui Cristian Călugăru, deci argumentele acestuia din urmă sunt o manipulare fără scrupule a numelui marelui duhovnic și mărturisitor ortodox care a fost pr. Iustin;

b) pr. Iustin nu s-a îngrădit de ecumeniști, pentru că a trecut la Domnul înainte de sinodul din Creta, prin care trădarea oficială a Ortodoxiei a impus măsura îngrădirii;

c) pr. Iustin nu a negat niciodată lucrarea harului în Biserica Ortodoxă Română – dovadă este slujirea la mănăstirea Petru Vodă a mitropolitului Teofan încă din timpul vieții pr. Iustin – , dar nici nu a slujit după calendarul vechi, negându-l pe cel urmat de Biserica Ortodoxă Română.