Asociația ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

"Viaţa noastră pe pământ este ca o carte pe care o scriem noi, fiecare, prin faptele noastre, prin cuvintele noastre şi prin gândurile noastre. Cât suntem încă în viaţa aceasta putem reveni asupra a ceea ce am scris cu fapta, cu vorba sau cu gândul. Prin pocăinţă, prin îndreptare, prin începutul bun, corectăm capitole din viaţa noastră, fraze întregi din cartea vieţii noastre, exprimări greşite! Dar, atunci când s-a încheiat viaţa noastră pe pământ se pune sigiliu pe cartea vieţii noastre şi nu mai putem îndrepta nici capitolele, nici frazele, nici cuvintele, ci rămân aşa cum ne-a găsit ceasul morţii şi ziua judecăţii" (Sfântul Isaac Sirul)

„Bunicuța de la țară este mai bună decât patriarhul ecumenic; de la ea să luăm binecuvântare…”

Într-un video recent, starețul Grigorie al Mănăstirii Dohiariu din Sfântul Munte Athos (unde se află Icoana făcătoare de minuni Gorgoipikoos – Grabnic ascultătoarea – a Maicii Domnului), îi spune unui pelerin din Moldova (Basarabia noastră dragă):

Bunica din sat este mai bună decât patriarhul (ecumenic); de la ea să iei binecuvântare și sfat.

Mai bine este să te întâlnești cu o bunică credincioasă decât cu un profesor universitar.

Bunica cea dreptcredincioasă este mai bună decât patriarhul ecumenic pentru că acesta din urmă ar săruta oricând și papucul papei.”

Iată un stareț cu „cuget ortodox”. De obicei este foarte vocal, este iubit de mulți părinți și pelerini, pentru că spune pe față despre toată urâțenia politicii actuale, a ecumenismului, a masoneriei, a ateismului, a emigranților păgâni etc etc. Dar nu întrerupe pomenirea ereziarhului Bartolomeu. Deci roadele misiunii sale, adică întoarcerea oamenilor de la ecumenism, nu există, pentru că și el este adâncit în erezia pe care o condamnă cu buzele, dar o îmbrățișează liturgic cu inima, pomenind pe eretic.

La comentariile apărute în urma acestui interviu, un frate grec spune:

„Dacă tot este bunica mai bună decât patriarhul, de ce nu o pomeniți pe ea în locul lui?”

Iar în alt articol de pe site-ul katanixis – scrie că mitropolitul Ambrozie de Kalavrita – un alt personaj „cu cuget ortodox”, dar cu comuniune deplină cu erezia, îl îndeamnă public pe patriarhul Bartolomeu să nu provoace schisme în Biserică, dar își aduce aminte cu nostalgie de vremea când, fiind diacon, era coleg la master – prin anii 1960 – la Roma cu pe atunci diaconul Bartolomeu Arhondonis (ajuns patriarh ecumenic) și cu diaconul Hristodoulos (ajuns apoi arhiepiscop al Atenei, predecesorul actualului arhiepiscop Ieronim). Și mitropolitul Ambrozie subliniază că Bartolomeu Arhondonis era cel care știa cel mai bine Roma și era ghidul tuturor celorlalți greci aflați la „studii” în cetatea Vaticanului.

Iar acum este cel care ar rupe în mii de bucăți Biserica, numai să fie el papă al Răsăritului

Redacția

Recomandăm:

CARTE de teologie ortodoxă: Uniți întru slujirea lui Hristos

10 Responses to „Bunicuța de la țară este mai bună decât patriarhul ecumenic; de la ea să luăm binecuvântare…”

  1. γερων Σάββας Λαυριώτης says:

    Doamne ajuta!!! παρολα αυτά ομως ακομη καί ο πάτερ Γρηγόριος καί ΟΛΟΙ οι ηγούμενοι του Αγιου Ορους μνημονεύουν τον Πατριάρχη γιατί αν σταματήσουν θά τους εκδιώξουν καί θα τους καθαιρέσουν. Φτάνουν τα λογια. Η θά ομολογήσουμε εμπράκτως τόν Χριστό μας και θα διωκώμαστε, η καλύτερα να μήν μιλάμε καί μπερδεύουμε τους ανθρώπους, οτι δήθεν κάνουμε ομολογία καί αντίσταση.

    • admin2 says:

      Gheron Sava Lavriotul ne-a trimis următorul mesaj:

      „Cu toate acestea, părintele Grigorie și TOȚI stareții din Sfântul Munte îl pomenesc pe patriarh, pentru că dacă vor opri pomenirea lor, vor fi dați afară din funcțiile lor și alungați din mănăstire.
      De ajuns (Să înceteze lupta numai) cu cuvintele. Ori Îl vom mărturisi în mod practic (real) pe Hristos și vom fi prigoniți ori mai bine să nu mai vorbim și să îi inducem în eroare pe oameni, că chipurile am mărturisi și ne-am opune (ecumenismului.)”

  2. Baltag Lica says:

    In Sinaxarul din 27 septembrie, la ,,Cuvantul de invatatura a lui Grigorie monahul: sa nu ne lenevim la a noastra mantuire”, se spune:
    ,, Fericit este omul cel ce poate face pacatul si nu-l face. Si amar de inima care cugeta in doua parti si de pacatul care umbla in doua cai. Ca Domnul pe cei cu un gand ii salasluieste in casa Sa”.
    Credem ca Patriarhul Bartolomeu are pe langa gandul mantuirii(nu suntem siguri ca il mai are) si gandul slujirii masonice, altfel nu se poate explica pupaturile lui cu Papa Francisc.
    Iar bunicuta mai are doar gandul mantuirii, caci functii nu-si mai doreste si nici nu are datorii de platit catre masoni; acestia nici nu au bagat-o in seama vreodata, caci nu a reprezentat vreun interes pentru ei(fara bani si putere nu faci doi bani in ochii lumii). De aceea este mai buna bunicuta decat Patriarhul Bartolomeu. Tragem concluzia finala: Cine are mai multe ganduri, deci nu numai gandul mantuirii, acela nu sta bine, ci sta precum Patriarhul Bartolomeu.
    Doamne ajuta !

    • admin2 says:

      Am primit pe mail:

      Poezie anti – “sinodul” din Creta

      Pentru mine mȃntuirea are cȃte-un risc / căci am duhovnic ecumenist,

      Pe numele lui “popa – neȋngrăditu” / căci nu-l urmează pe Teodor Studitul.

      Adică la vremuri de năvălire a ereziei / să nu se-nchidă ȋn chilie,

      Ci să propovăduiască sus și tare / CARE SUNT LUPII – la drumu’ mare,

      Să demaște un sistem / ce are un bolnav refren:

      “Pace și iubire” / asta pe lȃngă osȃndire,

      “Liniște și unitate” / compromis și lașitate,

      “Toleranţă, acceptare” / Babilonul la hotare!!!

      Măi părinte!

      Toţi acești năimiţi păstori / se arată trădători

      Faţă de a noastră scumpă Ortodoxie / de care nu mai vor să știe

      Cum a fost păstrată-n sȃnge, / ȋn exil, ȋn moarte dulce,

      Cum e-a noastră avuţie / = adevărata bogăţie.

      Cum să te numești păstor / dacă ȋncurci borcanele de zor!?

      Bani – afaceri – bogăţie / egal mare nimicnicie.

      Și misiunea de credinţă păstorească / Cui o lași, vrei să dospească?

      Căci pe parcursul vieţii tale ai o mare ȋncercare: /

      SĂ MERGI PE CALEA STRÂMTĂ, și nu la ȋntȃmplare!

      Așadar, ca să nu te arzi ȋn văpai / aleargă taică către Rai!

      PUNE STAVILĂ DE PREȚ / ȊNTRE TINE ȘI ERES!

      Și ne-om ȋntȃlni ȋn Rai / tu la strană, nu la “Vai”!!!

  3. Mihai says:

    Un fel de Teodot și Mitra care categorisesc canonul 15 ca fiind schisma, evident că de frica, iar ca exemplu li sa dat ce pățesc cei ce întrerup pomenirea, un ultim exemplu fiind cei 2 monahii in care li sau făcut chiliile una cu pământul sistemul apelind la serviciile albanezilor musulmani

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *